Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, dere vet vel at det er oppgraderinger på gang i delefilteret på ht'ene i symphonic serien også? Mener delefrekvensen blir noe lavere med det nye delefilteret.
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Hei, dere vet vel at det er oppgraderinger på gang i delefilteret på ht'ene i symphonic serien også? Mener delefrekvensen blir noe lavere med det nye delefilteret.
    Har tenkt å spørre Mr Moen om dette senere idag... Gir tilbakemelding så snart jeg vet noe :)
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Symphonic III har også fått oppgradering på delefilteret. Dette skal visstnok gjelde delefrekvens på mellomtone og diskant. Det er også gjort en impedanstilpasning på bassdelen slik at den skal oppleves som tight'ere i bassen.

    Får besøk til neste uke :)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Tror det er fornuftig å gå for oppgradering. Kjenner en som har Symphonic IV og han er veldig fornøyd.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    ErikD her på forumet har jo symphonic III med den siste oppgraderingen, og den var virkelig bra. Roligere og snillere, men samtidig mer åpent og gjennomsiktig. Kongehøyttaler.
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    574
    Antall liker
    483
    Sted
    Longnose
    ErikD her på forumet har jo symphonic III med den siste oppgraderingen, og den var virkelig bra. Roligere og snillere, men samtidig mer åpent og gjennomsiktig. Kongehøyttaler.

    Kan bekteftes det ja
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Da var nye filteret hus, men ligger fortsatt på stuebordet. Synes komponentene ser mere pinglete ut på det nye. Men alt har nok en hensikt.

    Planen om bytte av terminaler er lagt på is da filteret er limt fast på terminalene, noen idéer?
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Det var på tide, du har vel ventet lenge nå.....

    Hvis du vil bytte terminaler så er det vel ikke allverdens jobb å skjære løs limet? Kan hjelpe å varme det opp litt med hårføner for å få det mykere først. Men du bør jo da ha limpistol så du får festet det igjen.

    Kan du sjekke en ting for meg;
    Har begge spolene kjerner? Åltså ikke bare luft?
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Da tror jeg at jeg omsider har fått en avklaring på hva som blir min nyye intergrerte forsterker... :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Å, du har fått prøvd unison nå ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Tenkte meg det ;D Låter ikke direkte dårlig de boksene der. Ble det 140 watteren?
    Da kan jeg jo føkke til kontoen din helt med å si at cd spilleren holder MINST like høy standard som forsterkeren ;D ;D
    God jul.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Det var på tide, du har vel ventet lenge nå.....

    Hvis du vil bytte terminaler så er det vel ikke allverdens jobb å skjære løs limet? Kan hjelpe å varme det opp litt med hårføner for å få det mykere først. Men du bør jo da ha limpistol så du får festet det igjen.

    Kan du sjekke en ting for meg;
    Har begge spolene kjerner? Åltså ikke bare luft?
    Skal sjekke filteret etter jobb idag, husker ikke i farten oom begge spolene hadde kjerner.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Da var det på tide og oppgradere til MkIII

    SKikkelig utstyr må man ha... Weller stasjon med ölflex nettkabel, hehe.



    Et trist syn.



    Gammelt filter til venstre(veggen, ikke noe kjerne på høypassdelen)




    Go' elemter.



    Og det ble lyd, kan ikke si jeg hører noen merkbar forskjell. Har bare byttet på venstre høyttaler. Har også svettet og bannet MYE over et møbel fra jysk idag.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Gammelt filter til venstre(veggen, ikke noe kjerne på høypassdelen)
    Takk, hadde mistanke om det, min gamle høypass spole (fra 301mk1) har kjerne. Spiller vel neppe allverdens rolle...

    Og det ble lyd, kan ikke si jeg hører noen merkbar forskjell. Har bare byttet på venstre høyttaler.
    Ingen forskjell, det var jo skuffende ???
    Forhåpentlig blir du av en annen oppfatning når du får byttet begge og satt deg ned og finlyttet.

    Hvorfor har du tatt ut elementene? Skifter du internkabling også? Fulgte det med det nye filteret?

    Og ser ut som det er 3 kondensatorer på den nye høypassdelen? Kan du lese av verdiene på de?
     

    vegard_01

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2003
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Heisann alle sammen

    Har solgt alt av elektronikk, og skal gå over til HTPC via integrert til mine 402'er.

    Noen som har tips om gode integrerte til 7-10k ? Helst noe jeg kan finne brukt...
    Så en S.A.T Amplifix brukt, er den noe å satse på?

    Cash is king, I'm not.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Veggen, skal lese av verdiene i kveld.

    På det nye filteret med nye terminaler følger det med de berømte ringeledningene...
    Her er det også forskjell fra de gamle, diskanten er koplet som vanlig. Bass er koplet på en litt annen måte, med et kabelpar til både pluss og minus.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Aha, nå forstår jeg hva dere har ment med "ringeledning". Mine 301mk1 har en annen internkabeltype, ser mye tykkere ut og med gjennomsiktig isolasjon.

    Joaredge, ser ut som MCap supreme kondis på ditt gamle filter. Regner med det er noe du har satt inn selv, merket du noe forskjell fra original polypropylen kondisen? Vurderer om jeg skal bruke MCap selv.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Har også den andre internkablinen på det gamle filteret, tykke med gjennomsiktig isolasjon.

    Mcap stod der fra før faktisk, men var ikke på det nye filteret... Går ikke Mcap for og være noe av det beste da?
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Jøss, MCap originalt? De er jo svindyre, rundt 200 kr stk, mot kanskje 10 kr for en polypropylen kondis.
    Du kjøpte ikke dine brukt og ferdig moddet vel?

    Ser fra bildene dine at jeg har en annen kabeltype enn på ditt gamle filter. De har visst brukt litt forskjellig gjennom tidene. Man tager hva man haver kanskje...
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Kjøpte de brukt av en kar i trondheim og han sa de var kjøpt som mkII, står mkII på esken også... påskrivd, men men kan jo aldri vite.

    Ble også overrasket da jeg så den kondisen.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Ja det kan jo godt være en mk2 som har fått byttet ut den originale høypasskondensatoren med en MCap.
    Har vondt for å tro at det er patos original...
    Kanskje det er derfor du ikke hører forskjell, fordi den var så bra fra før med MCap?  ;)

    Det ser jo ut som mk2 element i hvertfall, du kan jo sjekke typebetegnelsen.
    På mine står det CA 18 RND/P1.
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Har lagt inn en ganske så interesang tråd på www.club-patos.com nå..
    Dette er noe som jeg ser på som en kjempe mulighet til å "rekrutere" flere Patos venner =)
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Ser at noen få har problemer med å få aktiviserings mailen, dette er nok grunnet diverse filter på nettleserene.. ( hvis dem ikke har lagt inn feil e-post adresse da )
    Hvis du har problemer med dette så er det bare å sende et skriv til Kontakt webmaster på siden.. Så fikser jeg det =)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Spennende forsterker på hjemlån. Sugden a21se. Dette er gøy. Ikke like magisk som med audionote kit1, men den desidert beste integrerte transistor saken jeg har prøvd.
    Utrolig mye gøy der ute som man normalt ikke ville trodd skulle fungere.
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Enig - har testet denne en stund jeg også og den spiller med flott nærvær og mye sjel :)
    Eneste ankepunktet på den er at den mangler litt på detaljer, men ellers utrolig flott!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Både enig og uenig. For meg fremstår den akkurat som du sier, litt mindre detaljert enn mange andre i klassen, men på den andre siden så savner jeg ingenting. Nesten så jeg våger meg på å si at den er like detaljert, men ikke like detaljfokusert. Litt usikker enda.
    Veldig morro ihvertfall.
     

    Danna

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    På onsdag får jeg mine Lyric 402 MKIII, og 202 C MKIII.
    Har også bestilt Rotel RSX 1057 reciever, og Atoll AM100 effektforsterker..Hva tror folket ?
    Atoll'n spilte med en varm, god klang jeg likte veldig godt. Passet bra til Lyricene :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Trur du har gjort et klokt valg ang høytalere =) hehe...
    Velkommen i gjengen =)
     

    Danna

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Høytalerne har jeg aldri vært i tvil om etter å ha hørt de første gang ;)
    Men elektronikk-matching er vanskelig, men tror jeg har kommet frem til noe greit..Det er førstegangs-hifi, så man får vel noen erfaringer etterhvert, og komponent-bytting er vel en sykdom ;)

    Takk for det :)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Sykdom, oppgraderingsspøkelset, osv.... Kjært barn har mange navn ;D

    Uansett; Grattis med nytt anlegg!! Lyric 402 er en kjempeartig høyttaler hvis potensial virkelig forløses med god elektronikk! Kjenner desv. ikke Atollen, men den har vel fått god omtale!

    Husk å slenge inn noen bilder og en liten omtale når du har fått de :D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Har blitt litt stille rundt dette med mk III oppgradering... Noen som har betraktninger rundt dette er lengre tids lytting/innspilling?
     

    Danna

    Medlem
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Raist: Skal ta bilder og legge inn når det er koblet opp :)
    Får ikke mine Lyric 402 MKIII før over jul, men får låne Emtech sine MKII til mine kommer :) knallservice!
    Atoll har fått bra omtale ja..Skal visst spille varmt, noe som passer 402 bra :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Har blitt litt stille rundt dette med mk III oppgradering... Noen som har betraktninger rundt dette er lengre tids lytting/innspilling?
    Ikke så mye desverre. Delefiltrene mine ser ut som et katastrofeområdet, klippet og limt med forskjellige komponenter jeg har hatt, og resultatet ble at jeg ikke husker helt hvordan orginalen var. Så nå har jeg vel noe som ligner på mk 2,5 tenker jeg ;D Må innom Moen å få meg noen nye tror jeg.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sånn går det når nysgjerrigheten tar overhånd. ;D
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Sånn går det når nysgjerrigheten tar overhånd. ;D
    Og historien slutter med att høytalerne havner på bruktbørsen... med nye filtre???

    Har Hr Moen fristet deg med noe nå???
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jepp. Ble dyr julepresang til meg selv i år ;D ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn