Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nå er ikke direkte linking til annonser tillatt. 1 innlegg er fjernet.
     

    ebf1

    Medlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Hey!

    Jeg vurderer å selge mine Patos 501 MK II høyttalere.
    Noen som vet om det er noe marked for slikt? Evt. pris man kan ta for slikt?
     

    oldetek

    Medlem
    Ble medlem
    27.04.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Hei! melder meg inn i klubben:)
    Har et par symph. II AMT. Sitter å hører på dem nå, men er ikke helt fornøyd :-\
    hvilken elektronikk bør man satse på til disse høytt?
    Har nå en xindak muse tube deluxe cd spiller, parasound nc 2100 , og en emotiva xpa2.
    Føler at de er litt "kantete", kalde i diskant og en del rot i lydbildet. sliter også med s-sibilanter eller hva det heter. ( dette kan vel kanskje ha litt med rommet å gjøre? De spiller liksom ikke MUSIKK slik som eg vil!! :mad:
    Regner med at det er mye å hente her med bedre elektronikk, men hvilken? er ute etter litt fyldig mellomtone og ikke så hard diskant som det spiller med nå.

    Takker for svar!
    MVH. Ørjan:)
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    oldetek skrev:
    Hei! melder meg inn i klubben:)
    Har et par symph. II AMT. Sitter å hører på dem nå, men er ikke helt fornøyd :-\
    hvilken elektronikk bør man satse på til disse høytt?
    Har nå en xindak muse tube deluxe cd spiller, parasound nc 2100 , og en emotiva xpa2.
    Føler at de er litt "kantete", kalde i diskant og en del rot i lydbildet. sliter også med s-sibilanter eller hva det heter. ( dette kan vel kanskje ha litt med rommet å gjøre? De spiller liksom ikke MUSIKK slik som eg vil!! :mad:
    Regner med at det er mye å hente her med bedre elektronikk, men hvilken? er ute etter litt fyldig mellomtone og ikke så hard diskant som det spiller med nå.

    Takker for svar!
    MVH. Ørjan:)
    Du kan jo prøve Electrocompaniet, eller primare.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    jano007 skrev:
    oldetek skrev:
    Hei! melder meg inn i klubben:)
    Har et par symph. II AMT. Sitter å hører på dem nå, men er ikke helt fornøyd :-\
    hvilken elektronikk bør man satse på til disse høytt?
    Du kan jo prøve Electrocompaniet, eller primare.
    Enig i EC (har ikke erfaring med Primare).
     

    oldetek

    Medlem
    Ble medlem
    27.04.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Okay, takker for svar:)
    kommer vel til å svi i lommeboka dette ::)
    kan ihvertfall ikke ha det slik det er nå....
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Tja.

    Kjøper du ec brukt så kan du finne mye fint å få mye greit for pengene, kommer jo ann på om du skal ha intregert forsterker eller 2delt.
     

    gunvald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    3
    Et alternativ er jo også å fortsette i samme leien som du har cd spiller...
    Xindak gir utrolig mye godlyd for pengene.
     

    oldetek

    Medlem
    Ble medlem
    27.04.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Eg kommer nok til å gå for 2delt. Ser det ligger mangen EMC 1 UP på torget nå, er dette noe å satse på som kilde kanskje? EMC 1 UP -->EC 4.7 -->AW250R? Vil dette oppsettet gjøre underverk med Patosene i forhold til det eg har nå? Er det noen slitasje på disse spillerne eller spiller det ikke noen rolle om de har noen år på baken?
    Ellers må eg si at Patosene er noen veldig flotte høyttalere som eg håper eg finner godlyden i etterhvert:)

    Gunvald: Å fortsette med Xindak er jo en mulighet, men etter å ha sjekket brukten så ser det ut som man kan gjøre mangen gode bruktkjøp med EC + at de ser jo vanvittig bra ut:) Takker for svar!!
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    har sugden a21se på desse høgtalarane, det fungerar MYKJE betre enn EC som eg også har hatt.

    Mvh
    Jan Ove
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    JanOve skrev:
    Hei
    har sugden a21se på desse høgtalarane, det fungerar MYKJE betre enn EC som eg også har hatt.

    Mvh
    Jan Ove
    Jeg bruker også A21se på mine symphonic II. Og vet der en enda en her på forumet som har samme kombinasjonen. Det er veien å gå tror jeg :)
     

    oldetek

    Medlem
    Ble medlem
    27.04.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Se der kom det flere alternativer ja :) Trenger vel litt luft rundt seg disse forsterkerene? tenkte siden det er klasse A så blir de vel ganske varme?
    Hvordan er sugden på Patos da i forhold til EC? kan dere gi et kort sammendrag? Varm,detaljert og deilig lyd?
    Finner eg en slik på brukten så kommer eg jo billigere fra det og enn å kjøre 2-delt + mindre bokser i stua.
    Det liker fruen:) (eg og forsåvidt)
     

    oldetek

    Medlem
    Ble medlem
    27.04.2009
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Nå er det en EMC 1 UP på vei i posten. blir spennende å høre om det blir noen forandring.
    Blir vel ikke bedre enn svakeste ledd kanskje, men en ende må man jo begynne i.
    Håper eg får patosene til å synge som de skal etterhvert:)

    Sugden frister jo også,men er sjeldnere på brukten....
     

    svinwe

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Noen som har erfaring med Vincent SP-996 på Patos Lyric 401MK ll
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Husker ikke hvilke modeller, men vincent og patos låter ikke mye bra i mine ører. Men er nok en smakssak. Tror ikke det er matchen som går galt i mine ører, men vincent sin lyd. Ikke min kopp med te. Ihvertfall i de oppsettene jeg har hørt.
     

    svinwe

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Mener jeg fikk et tips om at Marantz en gang.Noen som har prøvd det.Vurderer marantz sr7002.
    hvordan er marantz kontra denon avr 3806 for eksempel
    står mellom marantz eller denon tror jeg
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    svinwe skrev:
    Mener jeg fikk et tips om at Marantz en gang.Noen som har prøvd det.Vurderer marantz sr7002.
    hvordan er marantz kontra denon avr 3806 for eksempel
    står mellom marantz eller denon tror jeg
    Ta en titt på yamaha. Det funker bra :)
     

    dogg-e

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    50
    Antall liker
    19
    Sted
    Askim
    Vil bare si at jeg har brukt Vincent CD S3 via EC4.5 og AW100 til Patos 501 og 301 og jeg syntes det var en bra CDspiller til det oppsettet.
    Den spiller rent og klart som veier opp litt for ECs siderompe/brede "mercedes" lyden og gjorde oppsettet "strammere".
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Noe jeg lurer en del på i denne tråden :-\
    Jeg havnet innpå her via en link til diy rack, men det er ikke poenget.
    Jeg var innom 2 innlegg som jeg la inn i 2006, det gjelder svar 194 og 199 på side 10.
    Der ligger det bilder inne i mitt innlegg, som jeg aldri har sett,tatt eller lagt inn, hvordan i all verden er slikt mulig :eek:
    Noen som vedkjenner seg disse?
    Jeg antar jo at det har skjedd i 2006, og ikke er det særlig problematisk egentlig, jeg bare lurer på om det er flere slike tilfeller og som sagt om dette var noe som skjedde flere/andre i en periode også for andre?

    Mvh.KW
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Merkelig, jeg har ikke opplevd noe lignende. Som jeg vet om i hvert fall.
    Sjekket bare side 10, men ser ikke ut som du er alene. Mange innlegg som har rimelig urelevante bilder i seg.

    Edit: ser ut til å være en drøss på de 11-12 første sidene.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Det tror jeg faktisk det er. Så vidt jeg vet så sitter tonkraft på det eneste paret som finnes av den "nye" symphonic 4 (som forøvrig aldri kom for salg)
    Dette må være den nesten ferdige prototypen som har vært med på div messer.
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Det tror jeg faktisk det er. Så vidt jeg vet så sitter tonkraft på det eneste paret som finnes av den "nye" symphonic 4 (som forøvrig aldri kom for salg)
    Dette må være den nesten ferdige prototypen som har vært med på div messer.
    ja kunne virke sånn etter beskrivelsen i annonsen.
    noen som er heldige å får tak i toppmodelen av prototyper hehe
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Ja kan se sånn ut. Nå aner jeg ikke hvor bra denne ble i forhold til tidligere modeller, men funker sikkert knall uansett. Liker ikke designet/håndtverket, men kan låte bra allikevel :)
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er sant. Enig med deg at utsende ikke er helt ikt patos, selv liker jeg firkantet kasser syns det er penest å med en fot eller noe
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
    Vurderer derfor intregrert forsterker noen som har noen tips.
    Ser for meg noe til rundt 10k brukt. Hegel, Primare, Eci-4, mulig doxa 140 eller doxa 72 vist jeg kommer over noen for salg.
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    jano007 skrev:
    Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
    Vurderer derfor intregrert forsterker noen som har noen tips.
    Ser for meg noe til rundt 10k brukt. Hegel, Primare, Eci-4, mulig doxa 140 eller doxa 72 vist jeg kommer over noen for salg.
    Gratulerer!
    Undertegnede liker Denon og da selvfølgelig med utgang for sub. Sub må være med. Selvfølgelig Patos det også. :D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    jano007 skrev:
    Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
    Vurderer derfor intregrert forsterker noen som har noen tips.
    Ser for meg noe til rundt 10k brukt. Hegel, Primare, Eci-4, mulig doxa 140 eller doxa 72 vist jeg kommer over noen for salg.
    Gratulerer, det er gode høyttalere og den Patos modellen som har imponert meg mest.
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Anonym skrev:
    jano007 skrev:
    Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
    Vurderer derfor intregrert forsterker noen som har noen tips.
    Ser for meg noe til rundt 10k brukt. Hegel, Primare, Eci-4, mulig doxa 140 eller doxa 72 vist jeg kommer over noen for salg.
    Gratulerer, det er gode høyttalere og den Patos modellen som har imponert meg mest.
    Har selv Patos 402 Mk III. Vet du forskjellen til Mk II?
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Tror det er en smaksak med mk2 og mk3 mange mener mk2 er best det kan ikke jeg svare på. Hvordan funker demon med patos? Er den 3930 en bra cd spiller eller? Kjører du bi amping eller?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Goggen50 skrev:
    Anonym skrev:
    jano007 skrev:
    Da var Patos Lyric 402mkII på vei inn i stua å doxa settet blei vist solgt pga bra pris.
    Vurderer derfor intregrert forsterker noen som har noen tips.
    Ser for meg noe til rundt 10k brukt. Hegel, Primare, Eci-4, mulig doxa 140 eller doxa 72 vist jeg kommer over noen for salg.
    Gratulerer, det er gode høyttalere og den Patos modellen som har imponert meg mest.
    Har selv Patos 402 Mk III. Vet du forskjellen til Mk II?
    Nei, det vet jeg ikke. Er ikke 100% sikker på om det er mk2 eller 3 jeg har hørt heller men gode er de.
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    jano007 skrev:
    Tror det er en smaksak med mk2 og mk3 mange mener mk2 er best det kan ikke jeg svare på. Hvordan funker demon med patos? Er den 3930 en bra cd spiller eller? Kjører du bi amping eller?
    Nå har jeg to stereoanlegg et med Denon 2807 og patos 402 mk III og Denon 4810 med symponic III og sub 10. Alle blir blir kjørt med biamp (4x4). Selvfølgelig er anlegget i stuen best.
     

    Spikeld

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2008
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Noen som har Patos Symphonic IV AMT og som bor i Rogalands-området? Er meget spent på å høre disse høyttalerne og hadde gladelig komt på en prøvelytt. Er på jakt etter en høyttaler som passer meg og føler ikke at jeg finner noe som faller i smak. Sliter med for skarp og avslørende diskant på alle høyttalere jeg har hørt på. Så er med andre ord allergisk mot skarp diskant.

    MVH Åge

    Tlf 99379067

    Mail: agebo1@online.no
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Spikeld skrev:
    Noen som har Patos Symphonic IV AMT og som bor i Rogalands-området? Er meget spent på å høre disse høyttalerne og hadde gladelig komt på en prøvelytt. Er på jakt etter en høyttaler som passer meg og føler ikke at jeg finner noe som faller i smak. Sliter med for skarp og avslørende diskant på alle høyttalere jeg har hørt på. Så er med andre ord allergisk mot skarp diskant.

    MVH Åge

    Tlf 99379067

    Mail: agebo1@online.no
    Hvis ikke du hører noe ville jo jeg ha prøvd Moen i Kristiansand. Eller du kan ta en tur til Bergen. Jeg har dessverre bare Symphonic III.
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Kva er egentleg status for Patos og Roar Moen?

    Internett-sidene er fortsatt oppe, føregår det fortsatt produksjon av høgtalarar?

    Kunne tenkt meg ein sub til mine symphonic II

    mvh
    Jan Ove
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Ingen som har status til Patos?

    mvh
    Jan Ove
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Moen har nok en plan om at Patos igjen vil være i butikkene snart slik at vi som er glade i produktene hans igjen kan lytte til det han får tryllet frem.
    Jeg har selv hatt Patos i mange mange år og i flere varianter og gleder meg til å se/lytte til hva han kommer opp med fremover.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn