Høyttalere Patos - Borte for godt ?

Goggen50

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2007
Innlegg
60
Antall liker
3
Vi har lov å føle seg snytt, men ikke la de fantastiske subbene gå til spille. Du som har Symphonic III AMT har verdens beste anlegg får du orden på subbene. Hvilken forsterker kjører du med?
 

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
246
Antall liker
337
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
I hovedsak benytter jeg de i et hjemmekinoppsett med en Yamaha DSP Z9, skal jeg lytte på musikk kobler jeg de opp på en T.A.C 88 rørforsterker.
Vi har lov å føle seg snytt, men ikke la de fantastiske subbene gå til spille. Du som har Symphonic III AMT har verdens beste anlegg får du orden på subbene. Hvilken forsterker kjører du med?
 

Onkel Storm

Medlem
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
26
Antall liker
1
Siden både Fence og Patos er nevn her, så tar jeg meg friheten til å skrive litt (det er den ferskeste tråden om emnet, så.)

Jeg oppfatter det slik at det er mye antagelser ute og går, jeg pleier å tenke som så at det er ingen som egentlig vet nøyaktig hva som har foregått ifb. denne uenigheten mellom Moen og Ertzeid. Når det er sagt så har jeg selv en antagelse om at de aller fleste som driver business er nødt til å kutte noen hjørner for å få resultater. De business-kriminelle, som jeg velger å kalle dem, stoler jo ikke på hverandre engang. (Snakker generelt nå.)

Jeg er en forbruker, og en del av meg ønsker rimelige produkter med god kvalitet. Jeg personlig er ikke så forbanna kravstor, og blir ofte skeptisk når noen dømmer et billig produkt nord og ned. (Som regel uten å ha hørt det, igjen - antagelser.) Selv er jeg på jakt etter nye høyttalere og ny forsterker, så jeg titter nå på et pakketilbud med fence høyttalere og HK forsterker. Når jeg googler Fence Audio så dukker det opp mye synsing, og denne striden mellom de to personene jeg nevne lengre opp blir ofte dratt inn så snart Fence blir nevnt. Eksempel hentet fra dette forumet: "Ville ikke tatt i dette med ildtang....." Flere lignende utsagn kan bli funnet på andre fora.

Så står jeg her da, og vurderer et kjøp av en høyttaler (Boost 69) som INGEN kan gi meg konkrete erfaringer med, eller tester av. Jeg vil samtidig rette kritikk til Hifi-pressen her som ikke evner å gjøre annet enn å pushe annonser og artikler (indirekte reklamer) for alle de fantastiske nye gadgets og andre nyheter, som business-kriminelle rundt omkring i verden mener at vi skal bruke pengene våre på.

Kall meg gjerne gammeldag, men jeg er ikke av typen som kaster meg på den neste bølgen og "må ha" ny touch-dings hver annen måned. Jeg mimrer om gode gamle dager da Hihi-Klubben sendte ut gratis avis, og aldri ville solgt noe minianlegg.

Beklager om dette ble litt "OT", men jeg måtte bare få det ut. Så håper jeg at dere kan komme med noen innspill angående Boost 69! Selv har jeg en antagelse om at den er en bedre høyttaler enn Boost 212, som ble "beste kjøp" i lyd og bilde. (Den eneste testen jeg kan finne om et Fence produkt!) Jeg håper at den er sammenlignbar med Proson Reality 69, som jeg selv har eid, og som jeg synes var en meget god høyttaler til mitt bruk og min musikksmak.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Vi har jo alle forskjellig budsjett til hifi, og ikke noe er galt i det. Jeg begynte et sted jeg også med konfirmasjonspengene og hardt oppsparte midler. Men det var da voldsomt til vurderinger som skal til fra din side for et par Boost 69? Du begynner her med kritikk av andres meninger om Fence og forventer hjelp av disse? Har sett deg begynne med kritikk av andres oppfattelse av Fence på andre forum også, for deretter å spørre om kvaliteten på Boost 69 kontra Boost 212 som ble kåret til "beste kjøp" av hifi-pressen (bransjen som du selv er skeptisk til)
Tror neppe det er beste måten å få hjelp på, begynn heller litt ydmykt.

Her bortforklarer og bagatelliserer du også hva som har skjedd mellom Moen og Ertzeid. Moen har jeg sett komme med en kort og ryddig forklaring på hva som skjedde, men her ikke hørt et pip fra herr Ertzeid.

Du skriver også at det er mye synsing om Fence, det stemmer vel heller ikke helt. Jeg har i hvert fall lest mange innlegg fra folk med førstehånds erfaring med forskjellige produkter fra merket, som mener at Fence bare er søppel.
 
Sist redigert:

Onkel Storm

Medlem
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
26
Antall liker
1
Tar til takke med hjelp fra hvem som helst som har erfaringer med Fence, men da helst med Boost 69. At noen av produktene til Fence Audio er dårlige, er det vel liten tvil om. Det er jo bare å lese spesifikasjonene på de forskjellige produktene, og sammenligne de med andre produkter, og sammenligne hva man får for prisen. For eksempel så er det åpenbart at Stage 250 mk3 er en dårlig forsterker, og særlig til fire tusen kroner. (Den har ikke softstart engang, og man får faktisk en brukt NAD 218 til omtrent samme pris). Videre så har jeg jo lest erfaringer med Duo 30, og det er vel liten tvil om at dette er en høyttaler som jeg ikke ville kjøpt, men hva får man for 1200 kr? Lite i dette tilfellet, ikke engang "ekte" bi-wire.

Testen av Boost 212 var jo nokså slank, jeg har aldri sagt at denne var en særlig god test, men i mangel på andre eller bedre tester, så er det kun den jeg kan referere til. I de store bunkene med gamle hifi-blader fra 90-tallet jeg engang hadde, var det som oftest mye grundigere tester. Det kan virke som at det er slutt på å gjøre ting "ordentlig".

Jeg har sett Ertzeid kommentere denne saken på avforum.no, og konstaterer at de to personene har forskjellige versjoner/oppfatninger. Det er ikke så forbannet nøye for meg, jeg velger ikke bort Fence Audio som et potensiellt kjøp pga. at to personer i ervervsmessig sammenheng har en uenighet, som forøvrig er flere år gammel.
 

Onkel Storm

Medlem
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
26
Antall liker
1
Hei igjen. Det er jo synd at ingen tar seg tid til å svare. Jeg kunne også gjerne tenkt meg til å høre noen erfaringer med Fence Audio sin FS-15mk2 subwoofer. Også hadde det vært knakende moro å sett denne i test, mot subwoofere til samme pris. Som f.eks. XTZ 99 W12.16.

Også bokhylle/bakhøyttaleren Duo 21 synes jeg ser spennende ut. Horndiskant og 6,5" i lukket kabinett. Men det er vel ingen som har prøvd den heller?
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.352
Antall liker
5.838
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Hei igjen. Det er jo synd at ingen tar seg tid til å svare. Jeg kunne også gjerne tenkt meg til å høre noen erfaringer med Fence Audio sin FS-15mk2 subwoofer. Også hadde det vært knakende moro å sett denne i test, mot subwoofere til samme pris. Som f.eks. XTZ 99 W12.16.

Også bokhylle/bakhøyttaleren Duo 21 synes jeg ser spennende ut. Horndiskant og 6,5" i lukket kabinett. Men det er vel ingen som har prøvd den heller?

Mulig dårlig respons, grunnet spørsmål om Fence Audio produkt i en tråd for personer som liker Patos:cool:
 
Topp Bunn