Passende effektforsterker til BAT-vk-30??

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Passer dynamic(6.0) effekttrinn til denne rør preen? Synes den bli så varm. Kanskje Bat-vk60 eller McIntosh mc262 er gode alternativer omjeg vil kjøpe brukt. Men er og interesert om du har andre greier å selge til en ok pris. Spiller enda på lector cdp7-tl som jeg har hørt på siden 2005!!! . Mener rør og kabler er gode nå,cardas Golden Reference høyt og xlr sign mellom forsterkerene. Golden Cross fra cd. Lp-.rigg:Mithell gyrodeck M/ QE psu. orbe Live arm, Bens Ebony H Pick-up. Elcomp riaa med audioqest Colobia 72v signkabler videre... Jo et problem til varmen kan vere at høytalerene bare er på ca 3ohm etter ombygging av delefilter i Audio Pysic ll. Mullard rør i cd og tesla i bat-vk-30 no. Og en liiten subb...velodyne spl-r –serie 12” lukket kasse.

Innlegg redigert grunnet brudd på regelverket. For Kjøpes/Selges skal bruktbørsen benyttes.

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.464
Torget vurderinger
11
Hadde selv en DP6,3 som jeg brukte sammen med en BAT VK30SE. Fungerte greitt det. DP blir skikkelig varm, er helt vanlig. Kunne nesten ikke legge handa på den i drift. Dette var uansett om en brukte DP7,0 eller EC preamper.

Liker du lyden med DP skulle det ikke være nødvendig å bytte effekt.......

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.253
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Utfordringen blir vel "to-delt":
1) finne en forsterker som klarer å drive Avanti`ene ordentlig
2) finne en forsterker som matcher pre`en mht inn/utgangsimpedanser...

Er ellers ikke redd for at VK30 skal være "for dårlig", all den tid det er en kanon-pre! (dog kanskje ein schmule inhabil mht just denne pre`en..... ;D)

Så her er det vel bare å lese seg opp, koble opp og prøve ut, så vil du nok rimelig kjapt finne den riktige forsterkeren for din del.... Har du forresten tilgang til ulike effektforsterkere i din nærhet? Sikkert noen som stiller opp og hjelper til...

Edit: sitter jo en kar på en habil effektforsterker her i byd`n, men aner jo ikke noe om "budsjett"....

mvh
Proffen

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Budsjett er ikke så viktig,men vurdere å skifte subb, fra velodyne 12" spl-r til ML 3x8" servo. Hvilken effettrinn tenker du på?
Dp 6.0 er den beste jeg har prøvd her hjemme(mosfet transistorer på denne), hadde 6.12 før og div elcomp(for romlete i bassen) og litt "Ekkomaskin".
Har drevet med stereo 20år,men med pauser.....puh. Ellers går man lei og glømmer musikken. Doxa er ok,men svak og dunkel synes jeg. Behagelig lyd,men egasjerer ikke stort. Nad aktig. Denon blir for kvass. Blr kanskje BAT-vk-60, eller noe uten rør som e ok.

Topp Bunn