Pass INT-150 - dette låter da veldig godt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har fått meg en Pass Labs INT-150 på hjemlån fra forhandler i en hel uke! Tenkte å dele litt av det her.. ;)

Jeg vurerer å bytte ut min kjære Pass X250 med en integrert forsterker pga. skifte av høyttalere og generell bytte-syke. Det er også mer praktisk med en analog forforsterker (bruker nå dCS), da jeg enklere kan koble inn pre-out fra en hjemmekinoforsterker (dog har int-150 heller ikke egen hjemmekinoinngang). Siden Pass ligger mitt hjerte nært er det da naturlig at INT-150 er førstemann ut!

En virkelig lekker sak, med den velkjente massive byggekvaliteten! Den er på langt nær så elegant som f.eks. JRDG Continuum 500, men allikevel, det er noe spesielt med denne fra Pass også.. Vekten er solide 32kg, hvilket bl.a. skyldes en trafo på massive 1500va.

Baksiden er ryddig og fin, og den er fullbalansert. Ellers 4 innganger og pre-out (bal og ubal), høyttalertilsluting, av/på bryter og "signal ground" (litt usikker på hvordan denne brukes i praksis?).

Den er litt skitten, men ellers ser alt ut til å være i skjønneste orden.

Forsterkeren er plug-and-play. Førsteinntrykket er at dette låter bra! Fler lytteinntrykk kommer senere, nå er det en annen som krever (mye) oppmerksomhet...

Tilslutt vil jeg nevne (sett i lys av annen tråd her på sentralen) at jeg ikke har noe med hifi-bransjen å gjøre, men jeg gjør som mange andre; kjenner en på hifi-klubben.. :p Nok om det.

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    låter sikkert bra, den der.
    pass pleier som regel å gjøre det.

men de kjøleribbene - stygge som juling og peker oppover for å samle mest mulig støv - må være en av hi-fi historiens dårligste ideer.

C

Cyber

Gjest
    Hmm, rent varmemessig er det vel en god konstruksjon da?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    cybervision_ skrev:
    Hmm, rent varmemessig er det vel en god konstruksjon da?

jada, omtrent like god som andre produsenters kjøleribber.

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    Heisann! Skal si det skjer ting i casa del ceroxol ;)

Hvordan låter dette vs 250en da? :)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Audiophile-Arve skrev:
    Skjønar godt at du likar lyden...beste eg kan hugse av transistorbaserte integrerte:
    http://www.audiophile.no/?did=9083523
    Godt skrevet. :) Dine lytteinntrykk stemmer godt med mine.. Dette er virkelig en fantastisk forsterker, med en herlig dynamikk og en soooort bakgrunn, samt stålkontroll over høyttalerene.

Eneste minuser jeg har funnet er at den ikke har "hjemmekinoinngang", men det er jo bare å sette volumet på max, så er det problemet løst (bare å huske å skru ned volumet igjen..). Den blir også meget varm og under oppvarmingen/nedkjølningen så lager den noen "lyder" fra metallet, litt på samme måte som en stekeovn.. Dette er dog noe jeg lett kan leve med.

Noen andre tester:
    http://www.monomedia.de/download/Pass INT150.pdf
    http://www.6moons.com/audioreviews/passlabs2/int150.html
    http://www.positive-feedback.com/Issue40/pass_int150.htm
    http://www.stereoplay.de/Testbericht/Pass-INT-150_3770094.html
    finnes også flere... Se evt. http://www.passlabs.com/reviews.htm

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Greven skrev:
    Har jo fri, så da må det jo tweakes og byttes litt på hifi'n når junior ikke skriker.. ;) Tenker på iMac og Weiss Minerva også (årets produkt i UltraAudio 2008, sammen med Ref.3A'ene mine). Ellers har jeg jo også fått ny casa, flyttet anlegget i dag, resten kommer noen flyttefolk og tar på fredag. Så da er det bare å starte på nytt med plassering, demping, etc..

Greven skrev:
    Det er en meget lik lyd i X250 og INT-150, dog er den integrerte noe klarere i lyden/med en sortere bakgrunn enn den gamle. Den virker også mer dynamisk, men dette er litt vanskelig å avgjøre. Ellers synes jeg også lyden omslutter meg litt mer, med X250 så var musikken litt mer på avstand.

Det har jo skjedd endel med forsterkerene til Pass da de gikk fra X- til den nye X.5-serien, spesielt i inngangstrinnet, så en lydforskjell i positiv retning skal det jo nesten være (forhandler fortalte masse om dette).. Noe annet er at forsterkeren blir langt varmere enn den gamle, nesten så man ikke kan ta på den.. Dette er vel den mest merkbare forskjellen mellom X- og X.5-serien.

Noen kvelds-bilder

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Noen nakenbilder, fra 6moons, for oss som liker sånt.. ;D

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    ceroxol skrev:
    Greven skrev:
    Har jo fri, så da må det jo tweakes og byttes litt på hifi'n når junior ikke skriker.. ;) Tenker på iMac og Weiss Minerva også (årets produkt i UltraAudio 2008, sammen med Ref.3A'ene mine). Ellers har jeg jo også fått ny casa, flyttet anlegget i dag, resten kommer noen flyttefolk og tar på fredag. Så da er det bare å starte på nytt med plassering, demping, etc..
    Det blir kanskje litt høyere WAF/mere barnesikkert med litt færre bokser..? ;D ;D Uansett låter det helt sikkert bra. Spesielt artig å se om det er noe å hente på å oppgradere DACen? Blir det en seriøs "databasert" hjemmekinoløsning har jeg ca 2000 filmer/TV-serier jeg gjerne skulle ha off-site backup av... ;)
    Greven skrev:
    Det er en meget lik lyd i X250 og INT-150, dog er den integrerte noe klarere i lyden/med en sortere bakgrunn enn den gamle. Den virker også mer dynamisk, men dette er litt vanskelig å avgjøre. Ellers synes jeg også lyden omslutter meg litt mer, med X250 så var musikken litt mer på avstand.

Det har jo skjedd endel med forsterkerene til Pass da de gikk fra X- til den nye X.5-serien, spesielt i inngangstrinnet, så en lydforskjell i positiv retning skal det jo nesten være (forhandler fortalte masse om dette).. Noe annet er at forsterkeren blir langt varmere enn den gamle, nesten så man ikke kan ta på den.. Dette er vel den mest merkbare forskjellen mellom X- og X.5-serien.
    Høres bra ut!

Jeg har forstått at de nye HTen er mye mer lettdrevne enn de gamle. Mener du at de nye kretsløsningene i INT-150 har mer å si for lyden enn den kraftigere effekten i 250en? I så fall hvorfor i alle dager har du ikke testet en 250.5....;) ;D ;D

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Greven skrev:
    ceroxol skrev:
    Greven skrev:
    Det blir kanskje litt høyere WAF/mere barnesikkert med litt færre bokser..? ;D ;D Uansett låter det helt sikkert bra. Spesielt artig å se om det er noe å hente på å oppgradere DACen? Blir det en seriøs "databasert" hjemmekinoløsning har jeg ca 2000 filmer/TV-serier jeg gjerne skulle ha off-site backup av... ;)
    Ja takk, begge deler. WAF og barnesikkert er en vinner her hos meg. Tror faktisk det er endel å hente på dac, det har jo skjedd endel siden dCS-systemet mitt, skader iallefall ikke å prøve.. Vassago hadde en bekjent som hadde denne Weiss dac'en, og testet den seriøst opp mot "den nye" fra Nagra og en to-delt sak fra Accuphase. Mellom Nagra og Weiss var det litt smak og behag, men de følte at Weiss trakk det lengste strået, og så er det brukergrensesnittet i tillegg. Accuphase var visstnok pinlig dårlig.. Systemet bestod av Wilson Maxx II, Spectral og diverse jeg ikke husker.

Ellers skal jeg nok starte på WAF-prosjekt 2 etter sommeren, dvs. å legge inn alle dvd'er på hdd. Så vi må nok ha off-site backup systemet igang igjen fra høsten av. ;)

Greven skrev:
    ceroxol skrev:
    Greven skrev:

Høres bra ut!

Jeg har forstått at de nye HTen er mye mer lettdrevne enn de gamle. Mener du at de nye kretsløsningene i INT-150 har mer å si for lyden enn den kraftigere effekten i 250en? I så fall hvorfor i alle dager har du ikke testet en 250.5....;) ;D ;D
    Stemmer, de er langt mer følsomme. Kan drives av 25-50 gode watt. Når jeg spilte med x250 var det så vidt "nålen" i front beveget seg, selv om det var HØYT (de første 25 watt er kl.A, "nålen" beveger seg ikke før en går over i A/B). Den nye integrerte spilte, i mine ører, bedre enn x250 og det er enormt med krefter i INT-150 (10 watt kl.A deretter A/B). Langt mer enn jeg noengang kommer til å trenge.. Det er også mulig at noe av lydforskjellen skyldes overgangen fra dCS' digitale volumkontroll til Pass' inngangsbuffer. Apropos x250.5, så skal denne visstnok være noe "dårligere" enn INT-150, ifølge et tysk blad som har testet dem begge (og utført en masse målinger etc.).

Ellers satser nok på å bytte kabler også, skal iallefall teste dem: Blue Jeans Cables. Koster ingenting, spiller sinnsykt bra og er tynne og medgjørlige (= kan skjules i vegg og økt WAF). 8)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Audiophile-Arve skrev:
    Har du kjøpt INT 150 no?
    ;) Jepp, den spilte altfor godt.. 8) Fikk også et meget godt innbytte-tilbud på min gamle Pass hos forhandler (Vassago), klarte ikke å la være. Neste trinn er å bytte dac, da jeg vil prøve noe nytt og ikke lenger trenger dCS' forforsterker. Hmm.. Bare å finne en måte å teste Weiss på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn