Pass ACA - Amp Camp Amp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.782
    Antall liker
    11.262
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Den måler ikke spesielt bra ved 1w heller :)
    Men nå er det vel slik at Pass liker veldig godt å sette sammen enkle kretser som lager god lyd.
    Det har sine kompromisser, og forsterkerne bør brukes deretter.
    Lav dempefaktor etc.
    Fin til aktivt system med horn f.eks, lav gain og at forsterkeren er så støysvak som den er.

    Klasse D knuser den målemessig, men det er aldri intensjonen med den heller å følge opp på området.

    Har selv klasse D nå, men veit at en ACA kan spille helt fint på horna jeg har.
    Så skal en huske at kretsdesignet også er slik at selv de med tolv tommeltotter skal kunne bygge den.

    Enten så liker en kreasjonene fra Pass, eller ikke.
    Fritt å velge.
    Jeg synest det har sin sjarm, så absolutt. :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.782
    Antall liker
    11.262
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    rimelig dårlig i 4ohm iallefall. yter ikke i nærheten av 16w engang. 7-8w


    2watt med en forsterker. plenty av thd også oppover i orden


    det morsomme er jo at denne forsterkeren til $25 banker den, og det er en knock-off en av "lepai"
    Har du noe som viser sammenligninger mot SET rørforsterkere?
    Er jo det en bør sammenligne med.
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Nå husker jeg ikke hvor jeg leste det, et forum en plass. Mener å huske det var en First Watt forsterker som også målte mindre bra og konklusjonen ble der etter. Jeg er ikke opptatt av målinger i det heletatt, men det er vel slik at rørforsterkere ofte ikke måler helt etter boka. Men jeg digger rør så lenge det ikke brummer, Etter å bygget to ACA så ble jeg så begeistret at jeg satte i gang med bygge en F6. Kan ikke annet en oppfordre folk til å lytte på noen lettrevne høytalere på 100db+ så får de kommentere etterpå på hva de har hørt på.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Aca måler jo ikke bra,men den spiller MUSIKK på en fengende måte og på høyttalere som har litt høy følsomhet så fungererer det veldig bra..
    Kjipe klasse d amper kommer ikke i nærheten av aca når det gjelder lytteglede.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn