Pass ACA - Amp Camp Amp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    ACA 1.6: https://diyaudiostore.com/products/...28fab&mc_eid=9f5aa5a0f8&variant=7072933085218

    Dette blei for mye for meg for en stund siden og greiene er underveis (i følge DHL og Fedex) i god tid før jula setter inn. Loddebolten blir varm når nissen har vært innom, det blir et spennende prosjekt for en som er relativt uerfaren med å bygge slike saker. Har lest gjennom denne tråden og fanget opp mange gode råd, en stor takk til bidragsyterne.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det eneste jeg kanskje vil anbefale er å bruke skruterminaler på de 8 ledningene til in, out, spenning og led. Jeg loddet ledningene rett i korta, men det var litt fiklete. Elektrisk er det kanskje best med lodding, men tror ikke forskjellen er allverden. Har ikke målt, men jeg tror en kan bruke 4 stk 5mm doble terminaler pr. kort. Hvis du ikke har slike liggende, så har jeg noen poser liggende...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et spørsmål her: dere som har handlet amp camp amper, bestiller dere via "EU"?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har et spørsmål her: dere som har handlet amp camp amper, bestiller dere via "EU"?
    Tror ikke det var noen opsjon dengangen jeg bestilte. Det ble ganske dyr frakt, så senere bestillinger tok jeg via jetcarrier.com.
    Jeg kjøpte ikke kabinettene eller psu'ene, hadde noe fra før av. De kabinettene de selger kommer fra modushop i Italia, så det kan hende en får de billigere ved å bestille de derifra. Da kommer de uborret, men det er vel som regel like greit (?)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et spørsmål her: dere som har handlet amp camp amper, bestiller dere via "EU"?
    Tror ikke det var noen opsjon dengangen jeg bestilte. Det ble ganske dyr frakt, så senere bestillinger tok jeg via jetcarrier.com.
    Jeg kjøpte ikke kabinettene eller psu'ene, hadde noe fra før av. De kabinettene de selger kommer fra modushop i Italia, så det kan hende en får de billigere ved å bestille de derifra. Da kommer de uborret, men det er vel som regel like greit (?)
    Hvor kjøpte du strømforsyningene fra?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har et spørsmål her: dere som har handlet amp camp amper, bestiller dere via "EU"?
    Tror ikke det var noen opsjon dengangen jeg bestilte. Det ble ganske dyr frakt, så senere bestillinger tok jeg via jetcarrier.com.
    Jeg kjøpte ikke kabinettene eller psu'ene, hadde noe fra før av. De kabinettene de selger kommer fra modushop i Italia, så det kan hende en får de billigere ved å bestille de derifra. Da kommer de uborret, men det er vel som regel like greit (?)
    Hvor kjøpte du strømforsyningene fra?
    Jeg gjorde en vri, og bygde tradisjonelle strømforsyninger med trafoer og kondensatorbanker. Ble sikkert dyrere og sikkert ikke bedre, men greit å teste det ut før Aleph J'en...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et spørsmål her: dere som har handlet amp camp amper, bestiller dere via "EU"?
    Tror ikke det var noen opsjon dengangen jeg bestilte. Det ble ganske dyr frakt, så senere bestillinger tok jeg via jetcarrier.com.
    Jeg kjøpte ikke kabinettene eller psu'ene, hadde noe fra før av. De kabinettene de selger kommer fra modushop i Italia, så det kan hende en får de billigere ved å bestille de derifra. Da kommer de uborret, men det er vel som regel like greit (?)
    Hvor kjøpte du strømforsyningene fra?
    Jeg gjorde en vri, og bygde tradisjonelle strømforsyninger med trafoer og kondensatorbanker. Ble sikkert dyrere og sikkert ikke bedre, men greit å teste det ut før Aleph J'en...
    Det skal du ikke si så sikkert. Kanskje mer holdbart i lengden.

    -er det plass i originalkabinettene til den strømforsyningen du bygde og trafoene?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hvor kjøpte du strømforsyningene fra?
    Jeg gjorde en vri, og bygde tradisjonelle strømforsyninger med trafoer og kondensatorbanker. Ble sikkert dyrere og sikkert ikke bedre, men greit å teste det ut før Aleph J'en...
    Det skal du ikke si så sikkert. Kanskje mer holdbart i lengden.

    -er det plass i originalkabinettene til den strømforsyningen du bygde og trafoene?
    Jeg brukte noen andre kabinetter, men jeg tviler litt på om en får plass til trafo og kondensatorer i orginal kassene. Ville ihvertfall ha sjekket plassen nøye...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Hvor kjøpte du strømforsyningene fra?
    Jeg gjorde en vri, og bygde tradisjonelle strømforsyninger med trafoer og kondensatorbanker. Ble sikkert dyrere og sikkert ikke bedre, men greit å teste det ut før Aleph J'en...
    Det skal du ikke si så sikkert. Kanskje mer holdbart i lengden.

    -er det plass i originalkabinettene til den strømforsyningen du bygde og trafoene?
    Jeg brukte noen andre kabinetter, men jeg tviler litt på om en får plass til trafo og kondensatorer i orginal kassene. Ville ihvertfall ha sjekket plassen nøye...
    #ArildD kanskje vet noe om det, ettersom han har de originale kabinettene?
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Det skal du ikke si så sikkert. Kanskje mer holdbart i lengden.

    -er det plass i originalkabinettene til den strømforsyningen du bygde og trafoene?
    Jeg brukte noen andre kabinetter, men jeg tviler litt på om en får plass til trafo og kondensatorer i orginal kassene. Ville ihvertfall ha sjekket plassen nøye...
    #ArildD kanskje vet noe om det, ettersom han har de originale kabinettene?
    Litt vanskelig å si uten å ha målene på det som skal inn. Flytter man noen cm på aca camp så kanskje..? Temmelig høy bias. Med tilhørende varme. Jeg ville ikke ha prøvd..
    IMG_20180904_191035.jpg

    A
     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Kabinettet som fulgte halvferdige kittet jeg kjøpte av Hel har danse plass innvendig. Samme bredde.
    IMG_20190711_175700.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Det skal du ikke si så sikkert. Kanskje mer holdbart i lengden.

    -er det plass i originalkabinettene til den strømforsyningen du bygde og trafoene?
    Jeg brukte noen andre kabinetter, men jeg tviler litt på om en får plass til trafo og kondensatorer i orginal kassene. Ville ihvertfall ha sjekket plassen nøye...
    #ArildD kanskje vet noe om det, ettersom han har de originale kabinettene?
    Litt vanskelig å si uten å ha målene på det som skal inn. Flytter man noen cm på aca camp så kanskje..? Temmelig høy bias. Med tilhørende varme. Jeg ville ikke ha prøvd..
    Vis vedlegget 548622
    A
    #duc916 kanskje har målene på trafoene og kretskortet. Ikke for det, jeg stoler på at den strømforsyninga som den er designet med fungerer godt -men hva gjør man den dagen den HP-saken tar kvelden?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Lage egen PSU i eget kabinett er en mulighet :)
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Sjekket kjapt med målestokken, jeg har 25 (dybde) og ca. 17 cm (bredde) innvendig.
    Trafoene er ca. 10 cm i diameter, psu kortet er ca. 10x13 cm ink diodene som er boltet til bunnplata i kabinettet.
    PSU korta kommer fra Jim's audio på ebay, og trafoene fra aliexpress. Men det finnes jo mange som leverer både kort og trafoer...
    En tommelfinger er vel at en bør ha 10VA for hver watt ut, så en omlag 200 VA trafo burde dekke en stereoutgave (?).

    Og når jeg målte kom jeg på hvorfor jeg brukte 2 trafoer, hadde jeg brukt 1, så tror jeg ikke jeg ville fått plass i kabinettene.
    Høyden på kabinettene er vel omlag 4 U tipper jeg.
    Skulle jeg bygd de i dag og skulle handlet kabinetter, så ville jeg ha ha skaffet dimensjoner på mulige psu kort og trafo.
    Så ville jeg har regnet litt på hvordan dette måtte plasseres i et kabinett, ink. krav til høyde.
    Jeg tipper at en kan klare seg med noe som omlag er så bredt som orginalt, muligens noe bredere, men nok noe dypere.
    Feks 30 cm dypt.
    Alternative mye bredere, men omlag 20 cm dype.
    En fordel med et dypere kabinett, er at en får lengre kjøleribber, og dermed litt lavere temperatur.
    De blir varme...
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.883
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Lage egen PSU i eget kabinett er en mulighet :)
    Hvis jeg skulle oppgradere fra de store to 24V strømforsyningene, så blir det nok en dual mono i et fullbredde kabinett eller to tilsvarende halvbredde kabinetter med linear power. Men jeg tror ikke de 24v strømforsyningene dør med det første, de virker velbygd.

    Vet ikke om linear power oppgradering er den oppgraderingen som gir mest for pengene på AMP CAMP 1.6. Jeg har ikke fulgt med i det siste, men det er nok mulighet for forbedringer. Mine to kommer nok til å driver hver sin TAD TD-2001 etterhvert.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ikke prøvd den med SMPS, men tenker SMPS er bra nok :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    Jeg har lurt en del på ACA ... men jeg har et par Duntech med en virkningsgrad på 82dB :eek:
    Så jeg er svært usikker på hvor mye jeg kan få ut av høyttalerne med så lite watt på boks, monoblokker med parallell input gir jo en del mere da. men .... kvalitet er mye viktigere enn kvantitet ???

    Det er vel bare en måte å finne ut av dette ;)
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Lage egen PSU i eget kabinett er en mulighet :)
    Hvis jeg skulle oppgradere fra de store to 24V strømforsyningene, så blir det nok en dual mono i et fullbredde kabinett eller to tilsvarende halvbredde kabinetter med linear power. Men jeg tror ikke de 24v strømforsyningene dør med det første, de virker velbygd.

    Vet ikke om linear power oppgradering er den oppgraderingen som gir mest for pengene på AMP CAMP 1.6. Jeg har ikke fulgt med i det siste, men det er nok mulighet for forbedringer. Mine to kommer nok til å driver hver sin TAD TD-2001 etterhvert.
    Enig i dette, jeg bygde mine slik fordi jeg hadde kabinettene og hadde lyst til å bygge litt anderledes.
    Og hvis en SMPS rykker, så er det vel bare å kjøpe en ny (?)
    Jeg bygde 2 stereoforsterkere med en baktanke om å brokoble de.
    Men etter å ha koblet en til JMLC 200 / Lowther horna, så innså jeg at 2x7-8 watt er nok, selv med litt innspirert lydnivå.
    Så da står det en stereoforsterker litt ubrukt, men jeg skal forsøke den på midbasshorna med GPA515.
    Funker ikke det, så har jeg nå alt av deler til en AlephJ. Det er altfor varmt på loftet til å fyre opp loddebolten, så det får vente til høsten...
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.883
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har lurt en del på ACA ... men jeg har et par Duntech med en virkningsgrad på 82dB :eek:
    Så jeg er svært usikker på hvor mye jeg kan få ut av høyttalerne med så lite watt på boks, monoblokker med parallell input gir jo en del mere da. men .... kvalitet er mye viktigere enn kvantitet ???

    Det er vel bare en måte å finne ut av dette ;)
    15watt gir deg ikke så mye, men du får vel maks ut ca 12db på toppen dvs ca 94db maks på 1m avstand. Så hvis det er ok med kort avstand og "lavt" lyttenivå, så går det nok. Men ikke noe disko oppsett... :p

    Lettere for oss som starter på midt eller høyt 90tallet virkningsgrad.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    Jeg har lurt en del på ACA ... men jeg har et par Duntech med en virkningsgrad på 82dB :eek:
    Så jeg er svært usikker på hvor mye jeg kan få ut av høyttalerne med så lite watt på boks, monoblokker med parallell input gir jo en del mere da. men .... kvalitet er mye viktigere enn kvantitet ???

    Det er vel bare en måte å finne ut av dette ;)
    15watt gir deg ikke så mye, men du får vel maks ut ca 12db på toppen dvs ca 94db maks på 1m avstand. Så hvis det er ok med kort avstand og "lavt" lyttenivå, så går det nok. Men ikke noe disko oppsett... :p

    Lettere for oss som starter på midt eller høyt 90tallet virkningsgrad.
    Ja, men fremdeles fristende å prøve :rolleyes:
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Vurderer Amp Camp på 12 volt solcelle system på hytta.

    Nelson Pass svarer følgende. Vil noen utdype litt? Jeg kan lodde men forstår ikke alt:



    R7 goes from 10K down to 4.7K.

    Looks like the rest of the values can stay. Ideally adjustment is made
    for symmetric clipping using an oscillator and scope, otherwise just
    set the output DC at 6-7 volts and play with it while listening to see if
    there is a preferred setting.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ut i fra opprinnelig oppskrift så bytter du bare motstanden R7 fra 10kohm til en som er 4,7kohm.
    Når du skal justere den inn så er den opprinnelige oppskriften at du skal justere til 10volt.
    Siden det nå er lavere driftspenning skal du justere den til rundtom 6-7volt.
    Juster den til 6,5volt du om du ikke har oscilloscope og tonegenerator for å justere den 100%.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Er litt skeptisk til kinakittet.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Flott 😊

    Og hvor kjøper jeg det beste kitet?
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer Amp Camp på 12 volt solcelle system på hytta.

    Nelson Pass svarer følgende. Vil noen utdype litt? Jeg kan lodde men forstår ikke alt:



    R7 goes from 10K down to 4.7K.

    Looks like the rest of the values can stay. Ideally adjustment is made
    for symmetric clipping using an oscillator and scope, otherwise just
    set the output DC at 6-7 volts and play with it while listening to see if
    there is a preferred setting.
    Men hvor mye (batteri) kapasitet har du ? Husk at den er håpløs inefektiv, kommer til å brenne av 50-60 watt kontinuerlig fra batteriene dine. Ville ikke en chipamp være bedre, feks en basert på tda3116 eller tilsvarende ? De får du ferdig fra Kina for noen få 100 kroner ? Du kunne også bruke en spenningsdobler fra 12 til 24 V, det gir deg mye mer output fra en chipamp.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Godt innspill. Jeg lurte på akkurat det. En klasse T amp drar en halv watt for full musikk.
    Da forlater jeg Amp Camp sporet og går tilbake til KingRex T2020 som jeg allerede har.

    Spenningsdobler. Mener du den dingsen fra Clahs Olsson jeg har koblet laptopen til for å lade fra 12 volten?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.883
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Det må vel være enklere å se på moderne SQ bilstereo forsterkere?
    Hvis ikke kan du se litt på hvordan bygge DIY 12V forsterkere.
    En 12v DC basert strømforsyningen må transformeres opp til ønsket spenning i forsterkeren, ikke ned samt man trenger ikke likeretter delen som ved bygging av 220v AC utstyr.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.883
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Litt offtopic for denne tråden, men som svar på det enkleste alternativet til @Hornlyd Anaview ALA0080-2000
    Denne trenger kun over 11.5v DC
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Godt innspill. Jeg lurte på akkurat det. En klasse T amp drar en halv watt for full musikk.
    Da forlater jeg Amp Camp sporet og går tilbake til KingRex T2020 som jeg allerede har.

    Spenningsdobler. Mener du den dingsen fra Clahs Olsson jeg har koblet laptopen til for å lade fra 12 volten?
    Vet ikke, men tviler. Det finnes bokser / strømforsyninger som har 12v dc inn og 24 v dc ut. Og 24 v dc passer fint til mange chipamper osv.
    Sjekkt Clabbe, og de har en slik spenningsomvandler som jeg tenker på. Den kommer med flere uttak / spenninger, og har også 22-24 volt utgang. Oppgit 100w. Det jeg er usikker på er om den evn. Støyer noe som vil være hørbart i en forsterker ?
    Fant ingen T2020, men t20. Og t20 skal ikke ha mer enn 12 v inn (?)
     
    Sist redigert:

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Noen som kan sier litt om lyd i den? Camp amp 1.8, 8w? Vurdere en til Altece 19
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.883
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan version 1.8 med 8w er har jeg ikke fulgt med på. Jeg vet ikke om du har søkt etter "reviewes" og målinger av disse? Ikke helt Firstwatt kvalitet for å si det slik...

    Jeg har to V1.6 stereotrinn som ble kjørt balanserte / "brokoblet". Jeg prøvde først en i vanlig stereo på mine Opera Audio Barque M12mkii høyttalere, men det var ikke mye å skryte av... Det ble klart bedre i balanserte med 15w, virket som det var en helt annen kontroll. Men det mangler fortsatt en del. Alt dette sees på målinger av disse forsterkerne.

    Jeg har vært inne på tanken å begynne å tweeke disse en del med ny power supply og muligens bedre komponenter, men det ble satt til side når jeg bygget opp et Purifi Audio sitt EVAL1 kit. En del enklere og mye bedre sammen med min rør pre-amp. De er i hver sin side av skalaen hos Audioscienecereview sine målinger av disse to forskjellige forsterkerne, EVAL1 og Amp Camp
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.883
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Forslag til oppgradering av komponenter i denne tråden.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Nå ble det tema i en annen tråd om ACA og dens høye THD.
    Først og fremst er dette en kjekk liten forsterker som er kjekk å bygge, gjerne også for nybegynnere.
    Samtidig som den låter bra og kan fint benyttes på høy effektive høyttalere.
    Dens høye THD består hovedsaklig av lavere ordens vreng som vi reagerer lite på.
    Det er verre med selv små porsjoner høyere ordens vreng.
     

    MadsBje

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2017
    Innlegg
    194
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    4
    Nå ble det tema i en annen tråd om ACA og dens høye THD.
    Først og fremst er dette en kjekk liten forsterker som er kjekk å bygge, gjerne også for nybegynnere.
    Samtidig som den låter bra og kan fint benyttes på høy effektive høyttalere.
    Dens høye THD består hovedsaklig av lavere ordens vreng som vi reagerer lite på.
    Det er verre med selv små porsjoner høyere ordens vreng.
    Den samme målingen ble postet og diskutert som et argument for å ikke kjøpe ACA når jeg skulle kjøpe mitt første kit. Endte heldigvis med å kjøpe til tross for disse tallene. Ellers så tyner han jo forsterkeren maksimalt med å bruke Sonus Faber Consertino høytalere som er så langt borte fra hva denne forsterkeren er ment å brukes til som du kan komme. Når han da klager på at det er for lite power og at det er et minus med forsterkeren så sliter jeg litt med å ta han seriøst. Hva måler den hvis du bruker la oss si 2-3 av de 16 watt som den yter som to monoblokker?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.826
    Antall liker
    952
    Hva måler den hvis du bruker la oss si 2-3 av de 16 watt som den yter som to monoblokker?
    rimelig dårlig i 4ohm iallefall. yter ikke i nærheten av 16w engang. 7-8w


    2watt med en forsterker. plenty av thd også oppover i orden


    det morsomme er jo at denne forsterkeren til $25 banker den, og det er en knock-off en av "lepai"
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn