PARTS CONNEXION

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hei

Ønsker litt kunnskap og viten fra andre HFS'ere som har erfaring med å handle fra PARTS CONNEXION..
Kjøper mye via nett, men skjelden over landsgrensene, så er intr å vite;
-Betalingsform hos PARTS CONNEXION.. PayPal?
-Fraktkostnader?
-Leveringstid?
-evt erfaringer med dem...

Håper noen kan besvare mine spm :)

mvh Kai
 

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
4.054
Antall liker
2.834
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
4
Visa
avhengig av transport valg.
kjapp levering, noen få dager
ryddig
"aldri betalt T"

Bare gode erfaringer
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Beste butikken som finnes for DIY'ere.

Veldig gode priser, gjennomgående lavest av alle - veldig godt vareutvalg som hele tiden blir oppdatert med aktuelle komponenter - ultra-kjapp levering (bestiller du noe fra Elfa i Oslo samtidig, kommer varen fra pcx først) -

Det er ikke noen konvensjonell webshop. Du bruker enten ordreskjema eller du kopierer varenummer, beskrivelse og antall inn i en mail og oppgir kredittkortnummer. Du mottar deretter en ordrebeskrivelse m pris som som du bekrefter (hvor du også velger sendemåte).
Så kommer varene.

De tar ingen ekspedisjonsgebyr, fraktkost som du betaler er hva det faktisk koster å sende varene dine!

Det er ikke toll på elektro-deler. Du betaler kun mva!

De har stadig rabattkampanjer. Om du planlegger og handler kampanjevarer - dekker dette vanligvis inn frakt og litt til.

Jeg har handlet deler for >10K pr år de siste 5 årene og hovedsaklig fra pcx. De har aldri levert noe feil, eller gjort noe feil med betalingen. De burde være anbefaling i seg selv!
 

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Innlegg
679
Antall liker
13
Har også kun positive erfaringer! Bra utvalg, hyggelige ansatte. Har beatlat med Visa og Mastercard. Litt tungvindt å bruke det PDF skjemaet på store bestillinger (kan ikke lagres) deres som må fakses, men ikke noe stort problem.

På Airmail shipping så går det som regel en ukes tid. FedEx express på over 500$ går raskt, men hemmes av og til av posten, som har ansvaret for FedEx her i norge. Airmail koster mellom 15 og 20$. FedEx ca 40-50$. Har heller ikke betalt T sålangt.

- Stig
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Støtter overstående. Den ene gangen jeg har opplevd lang leveringstid var når de ikke hadde varen på lager og selv måtte hente fra leverandør. Ingen "T" her heller.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Andreas skrev:
Ingen "T" her heller.
Er det så gjennomtenkt å nevne dette i det heletatt?

Regner alltid med dette i prisen når jeg bestiller noe!
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Erland skrev:
Andreas skrev:
Ingen "T" her heller.
Er det så gjennomtenkt å nevne dette i det heletatt?

Regner alltid med dette i prisen når jeg bestiller noe!
Tja, si det. For min del vet jeg ikke helt om jeg er komfortabel med måten det skjer på, men å ta kontakt med "noen" når jeg står der med godsakene i hånda for å få ordnet opp dét blir for mye styr.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
takk takk takk... overveldene bra tilbakemelder. Må vel legge inn en bestilling snart :)

PS: disse kampanjene... bør man være påmeldt nyhetsbrevene dems for å få dem med seg...
EDIT: fant mnd kampanjen på forsiden dems :)

mvh Kai
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
De står alltid på "oppstartsiden" også!
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Eneste jeg har å klage på er et utrolig krøkkete ordresystem. De burde heller hatt en ordentlig nettbutikk med en sikker betalingsløsning.

Ellers er servicen upåklagelig.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Jeg har aldri giddet å bruke ordreskjema.

Bruker "copy-paste" fra nettkatalogen inn i en mail med produktnummer-type-antall og skriver: "dette skal jeg ha" - fungerer utmerket!

Men selvfølgelig hadde det vel vært enklere med en skikkelig nettbutikk.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Personlig er jeg glad for at de ikke har "put in basket". Det hadde blitt styggdyrt dersom man hadde logget seg inn en litt kjedelig regnværsdag. ;)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Støtter ønsket med nettbutikk løsning. Da hadde man (forhåpentligvis) sett lagerstatus, noe som alltid er kjekt å vite.
(MEN bør kanskje ikke bli en like lettbrukt nettbutikk som PLAY.COM.. Den er litt FOR lett... "hmm den så intr ut... ups... der va'n bestilt gitt" - Slikt kan fort bli dyrt ;) )

EDIT; der var whistler litt før meg å nevnte dette med "farlige nettbutikker" ....
 
Topp Bunn