M
Joda, de har jo det. Greit at noen holder styr på soneparkering og generell parkering i byene. Men representanter for de selskapene som utelukkende skriver ut gebyrer for å tjene penger fortjener ikke mye sympati.Anonym skrev:De har sin misjon de også. Greit med litt orden på parkeringsplasser og at en får plass til bilen der.
Det er en litt søkt sammenligning. Det er vel ingen tvil om at en tilhenger opptar parkeringsplass og at denne plassen er avgiftsbelagt uansett hva slags doning som står der. Parker gjerne en olabil der, avgift skal betales uansett.vredensgnag skrev:Du skal være hjernedød, eller sleip parkeringsvakt som mottar bonus, for ikke å skjønne hva som er rett her.
Betaler jeg dobbelt avgift i bompengeringen når jeg kjører gjennom med en tilhenger (eller båtvogn)?
Problemet her er at det mangler...Supertramp skrev:Men parkeringsvaktene har lov til å bruke hodet....
Fordi visse sider av livet gir det faktisk mening å irritere seg over.Supertramp skrev:du pengesluk: hvor ble det av livskvaliteten din? Hvorfor irritere seg og bruke så mye energi på det![]()
Konemor hadde vel sagt, litt tørt: "javel, så ble det ikke forsterker men du får sette i gang å mure en peis!" - hahaSpiralis skrev:Om du kjøpte en forsterker her på HFS og det som kom i postpakken bare var 2 stk murstein, ville ikke du også la det irritere deg i så stor grad at det gikk ut over livskvaliteten din?
Nå bør man ikke overse det faktum at det er konemor som burde gjøre denne jobben da kvinner er de beste murerne!Supertramp skrev:Konemor hadde vel sagt, litt tørt: "javel, så ble det ikke forsterker men du får sette i gang å mure en peis!" - hahaSpiralis skrev:Om du kjøpte en forsterker her på HFS og det som kom i postpakken bare var 2 stk murstein, ville ikke du også la det irritere deg i så stor grad at det gikk ut over livskvaliteten din?
For øvrig tyder en slik holdning på at du har "litt" lett tilgang til "litt" for mye penger! Driver du parkeringsselskap??Supertramp skrev:Konemor hadde vel sagt, litt tørt: "javel, så ble det ikke forsterker men du får sette i gang å mure en peis!" - hahaSpiralis skrev:Om du kjøpte en forsterker her på HFS og det som kom i postpakken bare var 2 stk murstein, ville ikke du også la det irritere deg i så stor grad at det gikk ut over livskvaliteten din?
Ikke bare tullete men borderline kjeltringstrek og slike ting reagerer jeg spontant på.Supertramp skrev:du pengesluk: hvor ble det av livskvaliteten din? Hvorfor irritere seg og bruke så mye energi på det
Fleip selvfølgelig - slikt noe er tullete av butikk/parkeringsvakt.
Jeg håper for din del at dette kan dokumenteres...Zomby_Woof skrev:Parkeringsselskapene derimot, har som regel en kontrakt med grunneier som innebærer kostnadsfri avpatruljering mot at de beholder ilagte kontrollgebyrer. Det er altså i parkeringsselskapenes interesse å skrive ut og kreve inn bebyrer. Enkelt og greit. Det er også i parkeringsselskapenes interesse å opptre truende overfor de som klager, fordi disse ofte gir opp og betaler.
At grunneiere går med på sånne kontraktsbetingelser er et mysterium av de helt store.
Den historien kommer aldri i avisen. Ikke om du truet med pistol en gang.Supertramp skrev:"Vi ser at du ikke kunne gjøre annet da maskinen ikke virket, og du kan makulere straffegebyret".
Ja vi bør nok gjøre med parkering som med barnehager, beslagelegge et evt overskudd!Gjest skrev:Etter at parkering ble privatisert i Norge har noe gjort seg styrtrike på oss.
Min påstand kan dokumenteres som et enkelttilfelle om ikke annet. Glem ikke at truende opptreden kan omfatte mer enn trusler om fysisk vold.Supertramp skrev:Jeg håper for din del at dette kan dokumenteres...Zomby_Woof skrev:Parkeringsselskapene derimot, har som regel en kontrakt med grunneier som innebærer kostnadsfri avpatruljering mot at de beholder ilagte kontrollgebyrer. Det er altså i parkeringsselskapenes interesse å skrive ut og kreve inn bebyrer. Enkelt og greit. Det er også i parkeringsselskapenes interesse å opptre truende overfor de som klager, fordi disse ofte gir opp og betaler.
At grunneiere går med på sånne kontraktsbetingelser er et mysterium av de helt store.
- At parkeringsselskap har en avtale med grunneier om å regulere parkeringen under gitte retningslinjer fra etater/departement, det er helt sikkert.
- At parkeringsselskap skal tjene penger, er profittører, er også helt sikkert. Derav parkeringsavgifter som til tider er overprisede. Men det er ingen tvang å parkere der!
- At parkeringsselskap utsteder bøter, er også helt sikkert. De har jo en grunn.....
Men at det er i parkeringsselskapenes interesse at de har ansatte som opptrer truende, det er tullball.
Et straffegebyr begynner alltid med en feilparkering/underbetalt avgift og den som opptrer truende er alltid føreren av bilen/kjøretøyet. For i bilen gjør Ola Nordmann aldri feil! Og en og annen unnskyldning: "jeg skulle bare". Du skulle ikke bare, du gjorde det! Period!
Hei Supertramp, du svarte at du ikkehadde"for mye penger". Greit!Spiralis skrev:For øvrig tyder en slik holdning på at du har "litt" lett tilgang til "litt" for mye penger! Driver du parkeringsselskap??
Det er ikke snakk om å beslaglegge et overskudd, bare å beskatte det.Spiralis skrev:Ja vi bør nok gjøre med parkering som med barnehager, beslagelegge et evt overskudd!Gjest skrev:Etter at parkering ble privatisert i Norge har noe gjort seg styrtrike på oss.