Digitale avspillere Parasound P5

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Regnet med at du ville få ett betydelig løft ved bruk av P5. Onkyoèn er sikkert god som pre men sikkert mye lik Yamaha 3020. Stor forskjell når jeg bruker en dedikert pre kontra preen i surround forsterkeren:)
Har du hatt noen dedikert DAC som deu kan sammeligne med?



Nå har min P5 stått og surret noen timer på forskjellig musikk. Både på høyt og lavt volum. Koblet opp som dac/pre og uten subber. Bruker XLR til effektforsterkeren.
Forskjellen fra receiveren sin dac/pre var større enn jeg hadde turt å håpe på. Det man VIRKELIG legger først merke til er stemmegjengivelsen. Nå er ikke jeg noen Hifi-skribent, men det blir litt som at artisten setter seg opp fra sofaen og får en mye kraftigere stemme.
Lydbildet er utrolig bra i både bredde og dybde. Den er så detaljert at på en av sangene jeg har spilt mye med receiveren tok meg i å gå bort til høyttalerene siden jeg hørte sprakelyder. Dette var selvfølgelig bare nye lyder fra musikken.
Det er som at man har tatt bort sløret foran seg, men samtidig er det mindre slitsomt.
Inntrykk kan endre seg over tid og dagsform osv, men så langt sier jeg bare WOW. Dette var oppgraderinga jeg trengte.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Nå har min P5 stått og surret noen timer på forskjellig musikk. Både på høyt og lavt volum. Koblet opp som dac/pre og uten subber. Bruker XLR til effektforsterkeren.
Forskjellen fra receiveren sin dac/pre var større enn jeg hadde turt å håpe på. Det man VIRKELIG legger først merke til er stemmegjengivelsen. Nå er ikke jeg noen Hifi-skribent, men det blir litt som at artisten setter seg opp fra sofaen og får en mye kraftigere stemme.
Lydbildet er utrolig bra i både bredde og dybde. Den er så detaljert at på en av sangene jeg har spilt mye med receiveren tok meg i å gå bort til høyttalerene siden jeg hørte sprakelyder. Dette var selvfølgelig bare nye lyder fra musikken.
Det er som at man har tatt bort sløret foran seg, men samtidig er det mindre slitsomt.
Inntrykk kan endre seg over tid og dagsform osv, men så langt sier jeg bare WOW. Dette var oppgraderinga jeg trengte.
Så du er SÅPASS fornøyd ja ? :)
Dette hørtes jo unektelig meget lovende ut .
Det jeg (tror) jeg opplevde , er at musikk også låter bedre via receiveren etter at stereo-pre'en kom "mellom" recevier og effekt-trinn (via ht-bypass).

Er dette noe du har reflektert over ?
Skal jo kanskje ikke se bort fra det , siden effekt-trinnet da "drives" av stereo-pre'en selv om volumet styres av receiver ??
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Norcane.
Har bare hatt Hegel HD10 som ren dac tidligere. Var god den, men...Og listen med receivere og prosessorer som jeg har brukt som dac/pre er jo ganske lang etterhvert. Og med bl.a andre høyttalere og effektforsterkere så blir det litt synsing. Kameraten min har sittet og hørt litt nå og han er også meget imponert. Vi bestilte 2 stk, men han har ikke fått lov av "Dragen" sin å prøve den i stua si enda.
Torolan.
Siden P5 var ventet i hus, så spanderte jeg på meg dette racket NorStone Stabbl AV i går for å pynte opp litt.
Så nå sliter jeg med at jeg ikke har lange nok RCA kabler fra Onkyo-en til P5-en. De jeg har er bare 50 cm. Så har ikke fått testet med HT-input og disse mot hverandre. Men skal få testet dette når lengre RCA ankommer.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Nå har min P5 stått og surret noen timer på forskjellig musikk. Både på høyt og lavt volum. Koblet opp som dac/pre og uten subber. Bruker XLR til effektforsterkeren.
Forskjellen fra receiveren sin dac/pre var større enn jeg hadde turt å håpe på. Det man VIRKELIG legger først merke til er stemmegjengivelsen. Nå er ikke jeg noen Hifi-skribent, men det blir litt som at artisten setter seg opp fra sofaen og får en mye kraftigere stemme.
Lydbildet er utrolig bra i både bredde og dybde. Den er så detaljert at på en av sangene jeg har spilt mye med receiveren tok meg i å gå bort til høyttalerene siden jeg hørte sprakelyder. Dette var selvfølgelig bare nye lyder fra musikken.
Det er som at man har tatt bort sløret foran seg, men samtidig er det mindre slitsomt.
Inntrykk kan endre seg over tid og dagsform osv, men så langt sier jeg bare WOW. Dette var oppgraderinga jeg trengte.
Så du er SÅPASS fornøyd ja ? :)
Dette hørtes jo unektelig meget lovende ut .
Det jeg (tror) jeg opplevde , er at musikk også låter bedre via receiveren etter at stereo-pre'en kom "mellom" recevier og effekt-trinn (via ht-bypass).

Er dette noe du har reflektert over ?
Skal jo kanskje ikke se bort fra det , siden effekt-trinnet da "drives" av stereo-pre'en selv om volumet styres av receiver ??
Men i utgangspunktet vil jeg tro at forskjellen du opplever kanskje ligger i at det går balansert fra din Audiolab til McIntosh-en. Dette gir jo 3 db gain økning såfremt det er fullbalansert. Er den semi-balansert vil som regel RCA kabler låte bedre.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Norcane.
Har bare hatt Hegel HD10 som ren dac tidligere. Var god den, men...Og listen med receivere og prosessorer som jeg har brukt som dac/pre er jo ganske lang etterhvert. Og med bl.a andre høyttalere og effektforsterkere så blir det litt synsing. Kameraten min har sittet og hørt litt nå og han er også meget imponert. Vi bestilte 2 stk, men han har ikke fått lov av "Dragen" sin å prøve den i stua si enda.
Torolan.
Siden P5 var ventet i hus, så spanderte jeg på meg dette racket NorStone Stabbl AV i går for å pynte opp litt.
Så nå sliter jeg med at jeg ikke har lange nok RCA kabler fra Onkyo-en til P5-en. De jeg har er bare 50 cm. Så har ikke fått testet med HT-input og disse mot hverandre. Men skal få testet dette når lengre RCA ankommer.
Ok, skjønner !
Du får komme med en oppdatering etter hvert.
Hyggelig å høre at du ble fornøyd , men er ikke så sikker på om det var så lurt av meg å lese om det :confused:
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Nå har min P5 stått og surret noen timer på forskjellig musikk. Både på høyt og lavt volum. Koblet opp som dac/pre og uten subber. Bruker XLR til effektforsterkeren.
Forskjellen fra receiveren sin dac/pre var større enn jeg hadde turt å håpe på. Det man VIRKELIG legger først merke til er stemmegjengivelsen. Nå er ikke jeg noen Hifi-skribent, men det blir litt som at artisten setter seg opp fra sofaen og får en mye kraftigere stemme.
Lydbildet er utrolig bra i både bredde og dybde. Den er så detaljert at på en av sangene jeg har spilt mye med receiveren tok meg i å gå bort til høyttalerene siden jeg hørte sprakelyder. Dette var selvfølgelig bare nye lyder fra musikken.
Det er som at man har tatt bort sløret foran seg, men samtidig er det mindre slitsomt.
Inntrykk kan endre seg over tid og dagsform osv, men så langt sier jeg bare WOW. Dette var oppgraderinga jeg trengte.
Så du er SÅPASS fornøyd ja ? :)
Dette hørtes jo unektelig meget lovende ut .
Det jeg (tror) jeg opplevde , er at musikk også låter bedre via receiveren etter at stereo-pre'en kom "mellom" recevier og effekt-trinn (via ht-bypass).

Er dette noe du har reflektert over ?
Skal jo kanskje ikke se bort fra det , siden effekt-trinnet da "drives" av stereo-pre'en selv om volumet styres av receiver ??
Men i utgangspunktet vil jeg tro at forskjellen du opplever kanskje ligger i at det går balansert fra din Audiolab til McIntosh-en. Dette gir jo 3 db gain økning såfremt det er fullbalansert. Er den semi-balansert vil som regel RCA kabler låte bedre.
Ja , er klar over denne økningen - målte nivået med en gang jeg koblet den opp , og måtte senke nivået på frontkanalene for at det skulle stemme med resten.
Så selve nivået er ikke høyere nå sånn sett , så jeg "tror" ikke jeg blir "lurt" av dette men....
 

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Innlegg
866
Antall liker
457
Får min P5 i morgen - skal erstatte en Beresford DAC og Parasound NC2100...
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har koplet opp P5 og dette høres helt vannvittig positivt ut. Minst på høyde eller bedre enn mitt tidligere dac/pre oppsett til 40k. Enorm innlevelse og dynamikk på lavt volum og det lover jo bra.

Bare så det er sagt, så finnes det INGEN recievere uansett pris som er i nærheten av P5 på musikk. Jeg testet min gamle Yamaha 3010 i mitt gamle oppsett og det låt piss fra ende til annen. Kun styggdyre prossessorer fra f,eks Cary og McIntoch kan være i nærheten eller bedre enn P5, og da prater vi 40000-70000kr.

Jeg har hatt 20 integrerte forsterkere i klassen 20-40000kr, samt mange flotte forforsterkere rundt 18000-30000kr og P5 låter allerede bedre enn samtlige oppsett i mitt hjem, og det kun med en drøy time oppkoblet. Regner med at den har enda litt forbedringspotensiale når de første 100 timene er unnagjort. Mulig potensialet til P5 ligger høyere enn matchende effektforsterker A21, og da vil det bety for mange at den vil bli værende i oppsettet og at det er andre ting som ekster dac, effektforsterker eller høyttalerene som bør oppgraderes en dag. Nå må jeg roe meg litt ned og teste ut mulighetene og skreddersy høyttalerene til subben osv....
 
T

tce-teams

Gjest
Har koplet opp P5 og dette høres helt vannvittig positivt ut. Minst på høyde eller bedre enn mitt tidligere dac/pre oppsett til 40k. Enorm innlevelse og dynamikk på lavt volum og det lover jo bra.

Bare så det er sagt, så finnes det INGEN recievere uansett pris som er i nærheten av P5 på musikk. Jeg testet min gamle Yamaha 3010 i mitt gamle oppsett og det låt piss fra ende til annen. Kun styggdyre prossessorer fra f,eks Cary og McIntoch kan være i nærheten eller bedre enn P5, og da prater vi 40000-70000kr.

Jeg har hatt 20 integrerte forsterkere i klassen 20-40000kr, samt mange flotte forforsterkere rundt 18000-30000kr og P5 låter allerede bedre enn samtlige oppsett i mitt hjem, og det kun med en drøy time oppkoblet. Regner med at den har enda litt forbedringspotensiale når de første 100 timene er unnagjort. Mulig potensialet til P5 ligger høyere enn matchende effektforsterker A21, og da vil det bety for mange at den vil bli værende i oppsettet og at det er andre ting som ekster dac, effektforsterker eller høyttalerene som bør oppgraderes en dag. Nå må jeg roe meg litt ned og teste ut mulighetene og skreddersy høyttalerene til subben osv....
PS: Bare så det er sagt, så finnes det INGEN recievere uansett pris som er i nærheten av P5 på musikk. Jeg testet min gamle Yamaha 3010 i mitt gamle oppsett og det låt piss fra ende til annen. Kun styggdyre prossessorer fra f,eks Cary og McIntoch kan være i nærheten eller bedre enn P5, og da prater vi 40000-70000kr.

Denne parasound p5 er sikkert utrolig mye for pengene , at denne p5 kan være like bra som ein forforsterker til 40000-70000 kr var vel og ta i litt ? Da begynner jeg og lurer på vor bra parasound sin nyeste surround prossesor er.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har koplet opp P5 og dette høres helt vannvittig positivt ut. Minst på høyde eller bedre enn mitt tidligere dac/pre oppsett til 40k. Enorm innlevelse og dynamikk på lavt volum og det lover jo bra.

Bare så det er sagt, så finnes det INGEN recievere uansett pris som er i nærheten av P5 på musikk. Jeg testet min gamle Yamaha 3010 i mitt gamle oppsett og det låt piss fra ende til annen. Kun styggdyre prossessorer fra f,eks Cary og McIntoch kan være i nærheten eller bedre enn P5, og da prater vi 40000-70000kr.

Jeg har hatt 20 integrerte forsterkere i klassen 20-40000kr, samt mange flotte forforsterkere rundt 18000-30000kr og P5 låter allerede bedre enn samtlige oppsett i mitt hjem, og det kun med en drøy time oppkoblet. Regner med at den har enda litt forbedringspotensiale når de første 100 timene er unnagjort. Mulig potensialet til P5 ligger høyere enn matchende effektforsterker A21, og da vil det bety for mange at den vil bli værende i oppsettet og at det er andre ting som ekster dac, effektforsterker eller høyttalerene som bør oppgraderes en dag. Nå må jeg roe meg litt ned og teste ut mulighetene og skreddersy høyttalerene til subben osv....
PS: Bare så det er sagt, så finnes det INGEN recievere uansett pris som er i nærheten av P5 på musikk. Jeg testet min gamle Yamaha 3010 i mitt gamle oppsett og det låt piss fra ende til annen. Kun styggdyre prossessorer fra f,eks Cary og McIntoch kan være i nærheten eller bedre enn P5, og da prater vi 40000-70000kr.

Denne parasound p5 er sikkert utrolig mye for pengene , at denne p5 kan være like bra som ein forforsterker til 40000-70000 kr var vel og ta i litt ? Da begynner jeg og lurer på vor bra parasound sin nyeste surround prossesor er.
Les gjennom hva jeg skriver før du er uenig eller tvilende. En prossessor er multikanals forsterker med dac i alle kanaler og det koster MYE mer enn vanlige 2 kanals forforsterkere. Husk ar P5 er et produkt hvor dac/pre er skredderydd og matchet nøye for nettopp å nå høyt sluttresultat. ikke alltid 2 bestbuy produkter gir bestbuy resultat, da matching er en kunst og også en pose flaks.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
OJ. Da blir du en svært lykkelig mann. Det inntrykket jeg fikk av NC2100 var ikke mye bra. Da snakker vi om at en receiver fort kan funke bedre som pre. Da hadde jeg ekstern Hegel DAC.
På en egen test av NC2100 vs 4 andre forsterkere så satt jeg igjen som et stort spørsmåltegn på hvorfor denne var æresmedlem (en plass jeg ikke husker).
Gav 3000 for den og da var det nesten som å bli ranet på åpen gate.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jonas.
Er veldig enig i at P5 er fryktelig god, men å si uansett om det er meg, deg, Fidelity, OHC osv at den er bedre enn alle receivere er veldig sannsynlig. Men samtidig kan noen like produkter som har f.eks mer bass, varmere klang osv. Smaken blir vesentlig.

F.eks så liker jo 99% av norske hifi magasiner Hegel H200. Jeg synes den var elendig pga klangen og andre ting. Forforsterkeren i H200 var utrolig bra, så effektdelen får all skyld.
Mest sannsynlig jeg som har feil, men.
 

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Kan noen si noe om klangen i P5? Tenker spesielt på øvre mellomtone som jeg personlig liker er ørevennlig (oppløst men ikke hard og slitsom). Hadde 2100 for noen år siden og den imponerte ikke i det lange løp på dette parameteret.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jonas.
Er veldig enig i at P5 er fryktelig god, men å si uansett om det er meg, deg, Fidelity, OHC osv at den er bedre enn alle receivere er veldig sannsynlig. Men samtidig kan noen like produkter som har f.eks mer bass, varmere klang osv. Smaken blir vesentlig.

F.eks så liker jo 99% av norske hifi magasiner Hegel H200. Jeg synes den var elendig pga klangen og andre ting. Forforsterkeren i H200 var utrolig bra, så effektdelen får all skyld.
Mest sannsynlig jeg som har feil, men.
Siden P5 er en forforsterker, så vil jo effektrinnet ha enorm betydning for sluttresultatet. Med en god effektforsterker, vil P5 levere en mye mer dynamisk renere/mer nøytral lyd enn en reciever. Heldigvis har P5 tonekontroller og bass mangment for dem som vil ha mer eller mindre, noe som kan være kjekt ved dårligere innspillinger.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jonas.
Er veldig enig i at P5 er fryktelig god, men å si uansett om det er meg, deg, Fidelity, OHC osv at den er bedre enn alle receivere er veldig sannsynlig. Men samtidig kan noen like produkter som har f.eks mer bass, varmere klang osv. Smaken blir vesentlig.

F.eks så liker jo 99% av norske hifi magasiner Hegel H200. Jeg synes den var elendig pga klangen og andre ting. Forforsterkeren i H200 var utrolig bra, så effektdelen får all skyld.
Mest sannsynlig jeg som har feil, men.
Siden P5 er en forforsterker, så vil jo effektrinnet ha enorm betydning for sluttresultatet. Med en god effektforsterker, vil P5 levere en mye mer dynamisk renere/mer nøytral lyd enn en reciever. Heldigvis har P5 tonekontroller og bass mangment for dem som vil ha mer eller mindre, noe som kan være kjekt ved dårligere innspillinger.
Den er da kanskje god nok til Doxa?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Etter flere timer med P5, så føler jeg at alt stemmer her nå. Kontroll er vel nøkkelordet jeg sitter igjen med. Selv på krevende partier fra halvgode(dårlige) innspillinger, så holder den det hele sammen og leverer musikalitet som tidligere fort ble skrikende, samtidig som den graver frem flere detaljer og gir et flottere innsyn i innspillingene.
Innstrumenter låter stort og naturlig, samt at stemmer står fysisk i lufta på en imponerende og forførende måte. det er både ro og fres over måten P5 leverer varene på, men samtidig silkemykt og behagelig uten å låte snilt (om dere skjønner). Skarptromme slår brutalt og rytmen er fremragende, selv ved roligere musikk. Sammenhengen fra topp til bunn er over all forventning og helt klart et high-end produkt av det jeg kan bedømme. Regner med at det er flere som har fått hentet sine i løpet av uken og at vi kan få flere lytteinntrykk fremover.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jonas.
Nå har jeg også fått økt volumet litt. Bassen som jeg synes var litt slank med receiver og effekt er nå utrolig stram og fyldig. Forskjellen er så stor at man skulle tro at jeg hadde aktivert sub.
Klarer heller ikke å forklare klangen, men du er definitivt inne på noe med silkemykt og behagelig uten å være innestengt og kjedelig. Må nesten oppleves.
Og for en stemmegjengivelse og lydbilde da.
EKSTREMT fornøyd.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
^Alltid moro å lese om folk som får det til å klaffe, og som vi i Fidelity har prediket så lenge vi har holdt på, er det ikke dumt å ha en god pre! :)
Så til dere som så debatten rundt Gunnar Brekkes noe brutale omgang med ytelsene fra masseproduserte receivere, her ser dere litt av hvorfor han mente som han gjorde. Min opplevelse er at effekttrinnene i en del receivere ikke er så helt gale, mens forforsterkerdelen som oftest sliter med en del hindringer, for å si det sånn.

P5 er ellers et av de beste kjøpene i hifimarkedet for tiden.
(Og til dere som lar dere fornærme av dette utsagnet: jo da, det finnes også andre ting som er gode kjøp! ;) )

Mvh
Håkon Rognlien
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Frode hos bass brothers. 700 82600. Gratis frakt og ekstrem service.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.718
Antall liker
7.846
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13

steinm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Innlegg
192
Antall liker
25
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
^Alltid moro å lese om folk som får det til å klaffe, og som vi i Fidelity har prediket så lenge vi har holdt på, er det ikke dumt å ha en god pre! :)
Så til dere som så debatten rundt Gunnar Brekkes noe brutale omgang med ytelsene fra masseproduserte receivere, her ser dere litt av hvorfor han mente som han gjorde. Min opplevelse er at effekttrinnene i en del receivere ikke er så helt gale, mens forforsterkerdelen som oftest sliter med en del hindringer, for å si det sånn.

P5 er ellers et av de beste kjøpene i hifimarkedet for tiden.
(Og til dere som lar dere fornærme av dette utsagnet: jo da, det finnes også andre ting som er gode kjøp! ;) )

Mvh
Håkon Rognlien
Det er jo nesten så jeg angrer på P7'n som jeg kjøpte når jeg leser enkelte innlegg:) satt også med ett intrykk av at nå var jeg i mål når denne ble byttet ut med surroundreciveren.
Men om det er så avsindige forskjeller tror jeg heller ikke.Men om det er noen i bergensområde med en P5 eller en annen for den saks skyld tar jeg gjerne turen innom for å høre. Tar selvsagt med P7.
Men sier meg enig med de nyfrelste at lyden nådde nye høyder.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Jonas.
Nå har jeg også fått økt volumet litt. Bassen som jeg synes var litt slank med receiver og effekt er nå utrolig stram og fyldig. Forskjellen er så stor at man skulle tro at jeg hadde aktivert sub.
Klarer heller ikke å forklare klangen, men du er definitivt inne på noe med silkemykt og behagelig uten å være innestengt og kjedelig. Må nesten oppleves.
Og for en stemmegjengivelse og lydbilde da.
EKSTREMT fornøyd.
Dette høres ut som farlig fristelse :)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jonas.
Nå har jeg også fått økt volumet litt. Bassen som jeg synes var litt slank med receiver og effekt er nå utrolig stram og fyldig. Forskjellen er så stor at man skulle tro at jeg hadde aktivert sub.
Klarer heller ikke å forklare klangen, men du er definitivt inne på noe med silkemykt og behagelig uten å være innestengt og kjedelig. Må nesten oppleves.
Og for en stemmegjengivelse og lydbilde da.
EKSTREMT fornøyd.
Dette høres ut som farlig fristelse :)
Med nesten samme effektforsterker og høyttalere som meg så er jeg så dristig at jeg garanterer at du blir j.... fornøyd.
Skal snart på jobb i 3-4 uker igjen. Betaler du frakten tur-retur så er du hjertelig velkommen til å låne og prøve selv mens jeg er borte.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Hvor var det man kunne få Parasound Cd spiller på kjøpet? Sikkert forseint men sikkert lurt og spørre også:) (Jeg skal ikke handle P5 men tenker på de andre her;)
 

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Innlegg
866
Antall liker
457
Det tilbudet er nok offisielt utgått.
Det er selvsagt lov å spørre de ulike forhandlerne om de har noe på lur.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hvor var det man kunne få Parasound Cd spiller på kjøpet? Sikkert forseint men sikkert lurt og spørre også:) (Jeg skal ikke handle P5 men tenker på de andre her;)
Ta en tlf i morgen til Norsk Audio Teknikk AS Tror det fortsatt kan være mulig om du har flaks. Morten er superhyggelig og proff service.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.718
Antall liker
7.846
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hvor var det man kunne få Parasound Cd spiller på kjøpet? Sikkert forseint men sikkert lurt og spørre også:) (Jeg skal ikke handle P5 men tenker på de andre her;)
Hmm.. Har ikke Parasound bare cdspiller til ca 50k i Halo serien? Har det vært tilbud om å få en slik på kjøpet? :eek:
 

gevve

Medlem
Ble medlem
30.04.2013
Innlegg
22
Antall liker
1
Hei, jeg er ganske grønn på dette. Men jeg trenger en ny forsterker til Monitor Audio RX6 mine. Er dette all elektronikk jeg trenger, eller trengs en "boks" til (siden dette er en forforsterker). Noen som vet hva som eventuelt passer bra?

Takker for svar
 

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Innlegg
866
Antall liker
457

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Innlegg
866
Antall liker
457
Hei, jeg er ganske grønn på dette. Men jeg trenger en ny forsterker til Monitor Audio RX6 mine. Er dette all elektronikk jeg trenger, eller trengs en "boks" til (siden dette er en forforsterker). Noen som vet hva som eventuelt passer bra?

Takker for svar
Du må ha en eller annen effektforsterker i tillegg til denne - skal du ha alt i en boks må du se etter en såkalt integrert forsterker.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
P5 er i hus.
Og som selverklært nøktern skeptiker, så er vel denne som Rognlien sier, et kupp til prisen.
Jeg vil gå så langt som å kalle det 10-årets hifi-bombe!
Alt er bra!!! DAC'n er bedre en Wadia'n jeg har, og som preamp er den tørr og fyldig som en blend av us/uk....
Delefilteret fungerer også optimalt (erstattet mitt EC-200 filter på Snell A Reference)
En av mine ytterst skjeldne anbefalinger....................
Skal jeg pirke, så går det på litt homogonitet kontra "veldig dyre rørpre'r"
Men den overgår klart mine eldre McIntosh og Meridian pre'r
Run Forrest Run!!!
 

SannaX

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2007
Innlegg
1.325
Antall liker
205
Torget vurderinger
1
Hovdingen og bambatoo? Interessante nick.
Virker forøvrig veldig spennende denne preen.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
P5 er i hus.
Og som selverklært nøktern skeptiker, så er vel denne som Rognlien sier, et kupp til prisen.
Jeg vil gå så langt som å kalle det 10-årets hifi-bombe!
Alt er bra!!! DAC'n er bedre en Wadia'n jeg har, og som preamp er den tørr og fyldig som en blend av us/uk....
Delefilteret fungerer også optimalt (erstattet mitt EC-200 filter på Snell A Reference)
En av mine ytterst skjeldne anbefalinger....................
Skal jeg pirke, så går det på litt homogonitet kontra "veldig dyre rørpre'r"
Men den overgår klart mine eldre McIntosh og Meridian pre'r
Run Forrest Run!!!
Si det slik som: jeg skal kjøpe anlegg, ehhhhh rest my case
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
P5 er i hus.
Og som selverklært nøktern skeptiker, så er vel denne som Rognlien sier, et kupp til prisen.
Jeg vil gå så langt som å kalle det 10-årets hifi-bombe!
Alt er bra!!! DAC'n er bedre en Wadia'n jeg har, og som preamp er den tørr og fyldig som en blend av us/uk....
Delefilteret fungerer også optimalt (erstattet mitt EC-200 filter på Snell A Reference)
En av mine ytterst skjeldne anbefalinger....................
Skal jeg pirke, så går det på litt homogonitet kontra "veldig dyre rørpre'r"
Men den overgår klart mine eldre McIntosh og Meridian pre'r
Run Forrest Run!!!
Enig med deg DAChild, dette er en "no brainer" og "best buy" produkt som vil gi mange muligheten til å nå high-end nivå.
En mix av vannvittig kontroll, balanse, dynamikk og oppløsning er det som skiller P5 fra alt annet jeg har hørt i prisklassen, og skal en oppgradering vil det nok fort kunne havne på 3-4 ganger prisen. Og da må du være heldig med matching og ha flott akustikk i rommet for å få utbytte av investeringene.
 
Sist redigert:

haifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
187
Antall liker
90
Sted
Ås
Er Zdac og dac'en i P5 den samme? Noen som vet?
 
M

MusicBear

Gjest
DAChild; kan jeg spørre deg om hvordan du konfiguerer dette?

Kutter du av subene, oppover i frekvens, med delefilteret?
Kutter du også toppene, nedover i frekvens, og med dette kjører ubalansert ut til disse?
Kutter du kun av subene oppover, og kjører (fulltone) balansert til toppene dine?

Jeg spør, da jeg av bildene på P5 ser at delefilterjusteringene kun er lagt til ubalanserte utganger.
 
Topp Bunn