Paradox Audio - Nå med en ny unik sub kabel

Paradox Audio har endelig lansert sin nye sub kabel "HiAndLow", den første profesjonelle kabelen i verden som konverterer høy nivå fra høyttalerutgangen til linje nivå for subwooferen. Dette gir subwooferen samme signal som front høyttalerene og gir dermed null misfarging av lydkarakteren. Opplev en sømløs overgang med frontene og ekstremt tight bass.

Laget med de beste råmaterialene pakket i et utrolig flott design.

Spesialtilpasses resten av systemet, leveres i lengder fra 1-5 M i ønsket farge.
Pris 12990.- (Rabatt på ordre av 2 eller fler), med gratis frakt og 30 dagers returrett.

Les mer på www.paradox-audio.com

Paradox_audio_06HiAndLow.jpg
Paradox_audio_04HiAndLow.jpg
Paradox_audio_02HiAndLow.jpg


Også perfekt for systemer uten high level input på subbene eller systemer med flere subber men kun en sub utgang på pre/amp.

Vil bli utstilt på HiFi messen i Horten den 26-27 okt.
 

Kommentarer

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Debatten sist var at dette genererer så mye støy at det kan skremme bort annonsører.
Og det i all hovedsak, fordi de samme posterne, atter en gang, må påpeke den samme regla.


DL
skremmer ikke meg....

Og godt er det, fint når mennesker kan omgåes og ha forskjellige meninger om ting uten at noen av partene trenger å gå i skyttergravene av den grunn!

Jeg er dog sikker på at denne kabelen kunne vært laget til 1/10 del av prisen uten at det skulle ha betydning for lyden men markedet er sikkert ikke stort nok for at mer kjente aktører starter opp noen produksjon.
 
D

DL

Gjest
Spørsmålet jeg tok opp, var en fortsettelse av en tidligere debatt som ikke genererte noen konklusjoner.
"skremme bort annonsører" var ett ankepunkt trekt frem av moderator.

Selv har jeg lite behov for å stille kritiske spørsmål, til annonsører som reklamerer for produkter jeg ikke har behov for, eller noen planer om å kjøpe.




DL
 
T

tce-teams

Gjest
Hvor dyrt bør anlegget være for å få utnyttelse av en slik kabel da ?

H?yniv?/Lavniv? adapter (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Alternativet:

Vis vedlegget 218837
Paradox Audio har endelig lansert sin nye sub kabel "HiAndLow", den første profesjonelle kabelen i verden som konverterer høy nivå fra høyttalerutgangen til linje nivå for subwooferen. Dette gir subwooferen samme signal som front høyttalerene og gir dermed null misfarging av lydkarakteren. Opplev en sømløs overgang med frontene og ekstremt tight bass.

Jeg har tight nok bass i subwoofrene mine og di går dypt nok å , vil jeg ha exstremt tight bass går jeg for addapteret johnnygrandis har listet opp her.
Men om jeg ville ha hørt så stor forskjell er ein anen ting , kansje jeg prøver dette adapteret på neste prosekt jeg har i planene.
 

Paradoxaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
30.05.2012
Innlegg
51
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Syns det er positivt med tilbakemeldinger som kommer selv om de er negative, ingenting er bedre enn konstruktiv kritikk, selv bare negativ kritikk er spennende lese.

Å drive en bedrift som produserer kabler i håp om å ikke få negative tilbakemeldinger på diverse nettfora er vel strengt talt umulig med tanke på alle kabelskeptikerene som finnes der ute, kanskje litt som å selge inn høyrepolitikk til en SV'er? (Humre)

er uansett takknemlig for alle kommentarene som kommer inn, på bare 2 dager har vi fått flere visninger på denne bransjenyheten enn vi noen gang har fått så er bare la kommentarene fortsette rulle selvom det sporer av til visse tider.

Til folk som faktisk har noe konstruktivt komme med eller noe de lurer på angående våres produkter foreslår vi at det tas over pm eller kontakt via vår nettside da det blir lettere holde kontroll på dette fremover.
 

chris33

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2011
Innlegg
166
Antall liker
31
Sted
Østlandet
Hadde vært kult med en AB test i Horten. Stiller meg villig til panel deltagelse.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Syns det er positivt med tilbakemeldinger som kommer selv om de er negative, ingenting er bedre enn konstruktiv kritikk, selv bare negativ kritikk er spennende lese.

Å drive en bedrift som produserer kabler i håp om å ikke få negative tilbakemeldinger på diverse nettfora er vel strengt talt umulig med tanke på alle kabelskeptikerene som finnes der ute, kanskje litt som å selge inn høyrepolitikk til en SV'er? (Humre)

er uansett takknemlig for alle kommentarene som kommer inn, på bare 2 dager har vi fått flere visninger på denne bransjenyheten enn vi noen gang har fått så er bare la kommentarene fortsette rulle selvom det sporer av til visse tider.

Til folk som faktisk har noe konstruktivt komme med eller noe de lurer på angående våres produkter foreslår vi at det tas over pm eller kontakt via vår nettside da det blir lettere holde kontroll på dette fremover.
Om du sender meg (eller jeg henter i Oslo?) en demokabel og jeg for mulighet for å prøve den så kan jeg komme med tilbakemeldinger på den. Kabelen må nok være 10 meter, sender deg også en pm.

Hadde trengt ett ett signal til mine SVS`subber fra stereo biten og ikke bare igjennom LFE sporet slik det står idag.


Untitled.jpg
 
Sist redigert:
T

tce-teams

Gjest
Å drive en bedrift som produserer kabler i håp om å ikke få negative tilbakemeldinger på diverse nettfora er vel strengt talt umulig med tanke på alle kabelskeptikerene som finnes der ute, kanskje litt som å selge inn høyrepolitikk til en SV'er? (Humre)


Jeg er nok ein kabelskeptiker , men bare delevis. Jeg har selv hørt forskjell på høyttaler kabler , signal kabler og bilde kvaliteten på hdmi kabler. Største forskjellen jeg har hørt er nok på høyttaler kablene , der prøvde jeg litt fram og tilbake og endte opp med nordost. Signal kabler bruker jeg qed sine og inakustisk. På hdmi kablene merket jeg det på fargen og dybden i bildet på tven.
 

Paradoxaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
30.05.2012
Innlegg
51
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Vi har ikke demorom på messen i Horten dessverre, kun stand. Så om det er noen andre aktører som vil ta på seg den jobben er de mer enn velkomne. Vi kommer nok til å ha demorom ved en senere anledning så er nok muligheter senere.

utrolig lekkert oppsett du har Johnny, har sendt deg en pm.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.244
Antall liker
288
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Løsrevet sitat fra Paradox:...`da er det en tusen andre ting som er viktigere legge pengene på om du skal få bedre lyd.`

Min kommentar til det er at jeg er hjertens enig.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.962
Antall liker
13.309
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det er bare snakk om å vite inn impedans på sub og hvor mange db demping som må til.....
give me a break!
mvh
Leif
 

sveinbjarte

Medlem
Ble medlem
15.11.2012
Innlegg
42
Antall liker
1
Tror jeg har en Cons, om jeg forstår rikig så går signalet her gjennom en ekstra effektforsterker, hva med det da ?
Signalet går her gjennom resistorer for å dempe det høye nivået på signalet som kommer fra utgangen til ht så det tilpasses nivået på linje inngangen på subwooferen, uten dette ville subben din trolig sprenges.
Ser jeg burde svart mer nyansert her. Men om jeg forstår riktig så går signalet først gjennom effektforsterker, så dempet ned til til forforsterkernivå og videre gjennom sub-en sin effektforsterker. Dvs signalet går 2x gjennom effektforsterker, det må da være en liten Cons:)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.123
Antall liker
3.904
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Tror jeg har en Cons, om jeg forstår rikig så går signalet her gjennom en ekstra effektforsterker, hva med det da ?
Signalet går her gjennom resistorer for å dempe det høye nivået på signalet som kommer fra utgangen til ht så det tilpasses nivået på linje inngangen på subwooferen, uten dette ville subben din trolig sprenges.
Ser jeg burde svart mer nyansert her. Men om jeg forstår riktig så går signalet først gjennom effektforsterker, så dempet ned til til forforsterkernivå og videre gjennom sub-en sin effektforsterker. Dvs signalet går 2x gjennom effektforsterker, det må da være en liten Cons:)
Dersom man ikke har variabel linjeutgang på amp, så er jo dette en mulighet. Ikke så mye hokus pokus, her forslag fra linkwitz

image.jpg


Ref. Subwoofer circuit: Going from speaker level to line level - diyAudio
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Tror jeg har en Cons, om jeg forstår rikig så går signalet her gjennom en ekstra effektforsterker, hva med det da ?
Signalet går her gjennom resistorer for å dempe det høye nivået på signalet som kommer fra utgangen til ht så det tilpasses nivået på linje inngangen på subwooferen, uten dette ville subben din trolig sprenges.
Ser jeg burde svart mer nyansert her. Men om jeg forstår riktig så går signalet først gjennom effektforsterker, så dempet ned til til forforsterkernivå og videre gjennom sub-en sin effektforsterker. Dvs signalet går 2x gjennom effektforsterker, det må da være en liten Cons:)
Dersom man ikke har variabel linjeutgang på amp, så er jo dette en mulighet. Ikke så mye hokus pokus, her forslag fra linkwitz

Vis vedlegget 219328

Ref. Subwoofer circuit: Going from speaker level to line level - diyAudio
Jo men så spørs det på råvarene da ...:cool:
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.123
Antall liker
3.904
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Duelund motstander ligger på £15 stk. £60 totalt, så kommer kabel og plugger++ (duelund cast, £30 stk.) det blir fort penger av slikt
 

MLeknes

Medlem
Ble medlem
01.10.2012
Innlegg
9
Antall liker
2
Jo jo. Prisen skal eg ikke legge meg opp i. Men at disse kablene fra paradox er bra skal du ikke tvile på. Jeg har vært heldig å få disse missing link inn i mitt system,å de gjør ting med lyden så drastiskt,at du ikke sitter igjen å lurer på om det var noe forandring....bare,HVA SKJEDDE. 😉. For meg var det som å sur opp en kran,å vannet fikk flyte fritt. Er ikke så flink til å forklare alt som skjer lydmessigt,men dette trengte ikkenoe forklaring. Var bare å lytte videre med et bredt😀. Er veldig mange andre ting som koster flesk her på kulo vår,å det er vell bare en prioritering hvor mann legger igjen penger. Må bare si at her er det mye ufortjent kritikk uansett hva kablene koster. Syn iallefall at mann burde hørt produkt før en slakt. Prisen? Jo...... Morten
 

Informasjon om bruker

Paradoxaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1
Link til alle artikler
16
Paradoxaudio sine annonser
Bransjenyheter
Paradox Audio review i HiFipig.com

Paradox Audio review i HiFipig.com

  • 1
Paradox Audio med solide tilbakemeldinger i online magasinet HiFipig.com Denne gangen har det vært kablene i mellom segmentet som har fått kjørt seg. Høyttalerkabler: Singularity på 2,5m...
Fortsett
Bransjenyheter
From Russia with love.

From Russia with love.

  • 5
For noen uker siden sendte vi avgårde en kabelserie til Russland for testing. Paradox Audio - Singularity (1.modul) - høyttalerkabel. Paradox Audio - Soundlink - signalkabel. Paradox Audio -...
Fortsett
Bransjenyheter
Paradox Audio - Nå med rentefri nedbetaling

Paradox Audio - Nå med rentefri nedbetaling

  • 17
Etter god tilbakemelding fra kunder på nedbetalingsplan lanserer vi nå offisielt tilbud om delbetaling på alle våre produkter. Ta kontakt for et uforpliktende tilbud.
Fortsett
Bransjenyheter
Paradox Audio review - Monoandstereo.com

Paradox Audio review - Monoandstereo.com

  • 0
Våres Balanced XLR og String Theory MKII har vært på utlån for test i online magasinet Mono & Stereo (monoandstereo.com). Les deres tilbakemelding her: Mono and Stereo High-End Audio Magazine...
Fortsett
Bransjenyheter
Paradox Audio lanserer USB kabel

Paradox Audio lanserer USB kabel

  • 0
Paradox Audio nå endelig med USB kabel. Kabelen er meget fleksibel, med 3 lag skjerming og kommer i to valgfrie design, flat eller twisted. Leveres i lengdene 1, 1.8, 3 eller 5m i ønsket farge...
Fortsett
Bransjenyheter
Paradox Audio med ny high end kabel i Nirvana serien - "Colossus"

Paradox Audio med ny high end kabel i Nirvana serien - "Colossus"

  • 0
Paradox Audio kan nå tilby en ny kabel i Nirvana serien. "Colossus" kommer med hele 6x8mm kvadrat ledere som gir et totalt tverrsnitt på 24mm^2 per leder i single wire, dette gir ekstremt lav...
Fortsett
Topp Bunn