Paradigm Sub15

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Innlegg
114
Antall liker
22
Noen som har noe formening om den?
Tenkte å bestile meg 2stk. Har Klipsch Rf83 med bra elektronikk, men trenger den djupe bassen ved siden.
Dette må da sparke fra seg, med 2x1750watt på hver 15"..??
 
C

Cappuccino

Gjest
Kjør på! Jeg har selv Paradigm Sub12 og det er utrolig gode subber, både til musikk og film!!
 
C

Cappuccino

Gjest
Suverent ;D Du får poste noen inntrykk når du vel har fått de på plass. Merk, de trenger noen ukers innspilling før de løsner skikkelig, særlig i de dypeste tonene.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.641
Antall liker
1.368
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Få på noen skikkelige strømkabler og prøv å snu fasen på stikkontakten i veggen og!
 

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Innlegg
114
Antall liker
22
Det skal eg gjøre.. Har bestilt noen bra strømkabler også... :)
 

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
55
Antall liker
0
Cappuccino skrev:
Kjør på! Jeg har selv Paradigm Sub12 og det er utrolig gode subber, både til musikk og film!!
Hei

Jeg er på utkikk etter "high end" sub , først og fremst til musikk. Har stort rom og Tannoy DC så den bør være minst 12 , helst 15. Hvem er forhandler ? Finnes noen norsk nettside med oversikt over utvalg og priser ?


Mvh Glenn
 

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Innlegg
114
Antall liker
22
Di på Oslohificenter er veldig service innstilte! Det er en fryd å handle med dem.... Løp å kjøp :)Sitter å tripper etter å få mine i hus
 
C

Cappuccino

Gjest
Jeg får mine Sub12 nr 5 og 6 i hus til uken ;D ;D ;D
 

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Innlegg
114
Antall liker
22
Hvor lang leveringstid hadde du på dine sub12 Cappuccino ?
Har selv ikke fått mine enda, men kanskje til helgen..
Fornøyd med basserene hittil? 6Stk må være hinsides :)
 
C

Cappuccino

Gjest
Da får jeg også stereo-bass til front-subbene, i dag kjører jeg kun mono pga. at min nåværende surr.prosessor kun har 1 sub utgang.

jan_is44 skrev:
Hvor lang leveringstid hadde du på dine sub12 Cappuccino ?
Har selv ikke fått mine enda, men kanskje til helgen..
Fornøyd med basserene hittil? 6Stk må være hinsides :)
Det var laaaang leveringstid på 1. bestillingsrunde, dvs. de 4 første jeg bestilte. Tror det tok 3 måneder. De siste to derimot gikk nokså fort, par-tre uker. Det har vel å gjøre med produksjons- og shipping-schedule de opererer med. Tror de produserer i batcher så man kan i beste fall akkurat klare å få med en bestilling i en batch, eller i verste fall akkurat komme for sent og da blir det fort lang ventetid.

God bass får man aldri nok av! Kunne fint tenkt meg et par sub1 også jeg! :) Ellers bruker jeg fortsatt kun 4 av subbene dessverre, da jeg venter på min Theta Casablanca hvor jeg skal ha på subbene nr 5 og 6 på sub 3 utgangen (for side- og bakkanelene). Den er forventet å ankomme innen 3-4 uker så det er først da jeg vil vite hva slags bass jeg får. Venter også på kabler som skal benyttes her og som ble forsinket, så du kan si det slik at jeg også er vant med venting... :( I tillegg til å få benyttet alle subbene regner jeg også med at kvaliteten for bassen til de 4 subbene jeg nå benytter til musikk og for front-kanelene til film vil øke betraktelig, både pga. bedre DAC samt stereo-separasjon. (Min nåværende ssp har kun 1 sub-utgang/mono).
 
C

Cappuccino

Gjest
En ting til: jeg har eksperimentert en god del med strømkabler til Paradigm subbene og kan anbefale 2 kabler foran mye annet:
Audioquest NRG-5 og Burmester sin silver-variant. Om du har mulighet til å hive inn en Nordost Qv2 eller to på kursen hjelper det også nokså mye på lydkvaliteten, strammere og mer oppløst.
 

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Innlegg
114
Antall liker
22
Takk for gode tips! Det får man aldri nok av..
Har bestilt Nordost Strømkabler. Så kommer vell til å prøve dem først.
Men det er alltid rom for forbedringer, det er jo akkurat derfor det både er gøy og kostbart :=)
Den Qv2 du snakker om.. Hva er dette? Er det bare en strømrenser du setter på kursen, før annlegget?
:=)
 
Topp Bunn