Panzerspiller?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Har lyst til å forsøke meg med vinyl etter at Loudness war har ødelagt mye av gleden ved en del innspillinger på CD. Problemet er at musikk spilles i stua hvor barn i alle aldre fra 4 1/2 år og oppover regjerer.

Er det noen som vet om spillere som låter greit og som passer inn i et slikt miljø uten at man må rekalibrere alt hver gang og som tåler å treffes av en ball i ny og ne (man bør etter alle solemerker altså ha en låsing av armen og et solid deksel). For å komplisere enda litt: WAF er det også kjekt å ta hensyn til...

O

om.s

Gjest
Har lyst til å forsøke meg med vinyl etter at Loudness war har ødelagt mye av gleden ved en del innspillinger på CD.  Problemet er at musikk spilles i stua hvor barn i alle aldre fra 4 1/2 år og oppover regjerer.  

Er det noen som vet om spillere som låter greit og som passer inn i et slikt miljø uten at man må rekalibrere alt hver gang og som tåler å treffes av en ball i ny og ne (man bør etter alle solemerker altså ha en låsing av armen og et solid deksel).  For å komplisere enda litt: WAF er det også kjekt å ta hensyn til...
DU er mannen i familien, organiser dem!!!

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.333
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kuzma Stabi. Eikeplint, eikelokk, tung som barefyf...., flytende oppheng, solide spikes.
mvh

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Helsveiset gitter rundt hele hifi riggen med låsbar dør...

K

kbwh

Gjest
En P5 på veggstativ, Roffe. Arm låst og nålebeskytter på. Har gjort det samme med en Planar 3.

Eventuelt kan du sette grammofonen inn i et slikt "sekretærkabinett" fra Montana. Det kan du få lås til også.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Helsveiset gitter rundt hele hifi riggen med låsbar dør...
Eller..Helsveiset gitter rundt alle barna med låsbar dør...

J

jukes

Gjest
Rega :D

Ellers vet nå jeg hva jeg ville foreslå, jeg besitter nemlig minst en spiller som tåler alt :D
:)
Den kan du sitte oppe på tallerken mens den går rundt. :) Spiller meget bra gjør den også.

Mvh Roar

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Hadde vel ikke tenkt å bruke allverden på dette, så gigantiske, dyre, tunge avspillere eller spesialkabinetter er nok litt uaktuelt, samme hvor flotte de er å se på.  Synes faktisk Rega P2/P3 er penere i sin enkelhet enn P5, jeg.

Hva med Pro-ject, har de noe å stille opp med?

Ser Goldring og NAD også har spillere i samme kategori, nesten så man kan lure på om det er noe rebranding ute og går...

Hva med brukt?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ein Rega på Rega-hylle er rimeleg barnesikkert, om du heng det passeleg høgt på veggen.
Det finnest massevis av aktuelle spelarar, men det enklaste i dine omgjevnadar er å gå for vegghylle av eitt eller anna slag, og unngå spelarar med flytande oppheng.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
DU er mannen i familien, organiser dem!!!
Joda, de er relativt disiplinerte.  Men det er ikke alltid far er hjemme, og barns impulsivitet er det ikke ønskelig å drepe heller.  Jeg har faktisk lyktes bra i å forflytte denne impulsiviteten i stuas geografi (har en avlang stue på ca 4x10m, der anlegget er i ene enden). Men likevel flakser det av og til en sprettball eller lignende ukontrollert gjennom rommet.

Jeg vil gjerne legge til at når utstyr er innom på lån, så innføres en viss grad av unntakstilstand.  Dette aksepterer barna faktisk, og alt låneutstyr har blitt tilbakelevert i prikkfri stand så langt.  ;)

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Skuddsikker spiller med høy WAF = Michell Gyrodek m/ kasse.

Med senket visir tåler denne spilleren både kvinner og barn. Mekanisk holder den svært høy kvalitet og så vidt jeg vet fungerer den godt med f.x. RB 300 slik at du ikke trenger å blakke deg. Og så er den en klassiker, never really in - never out.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Michell Gyrodek er jo en lekker sak, ja, og koster mindre enn skjorta. 
Michell Gyrodek mkV ser jo interessant ut:

Prismessig litt høyere enn jeg hadde tenkt, tatt i betraktning at jeg ikke eier noe vinyl ennå.

Søkte på den på nettet og kom over denne butikken i UK.  Mye spennende utstyr:
http://www.noteworthyaudio.co.uk/index.html

(Litt OT, men...)

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Prismessig litt høyere enn jeg hadde tenkt, tatt i betraktning at jeg ikke eier noe vinyl ennå.

Søkte på den på nettet og kom over denne butikken i UK.  Mye spennende utstyr:
http://www.noteworthyaudio.co.uk/index.html

(Litt OT, men...)
Nettopp! Spillere som denne er nærmest for en naturressurs å regne i UK, og med litt grunnarbeid er det ikke farlig å kjøpe brukt fra en velrennomert forhandler. Denne saken er så mekanisk stabil at jeg ikke hadde vært redd for å kjøpe en brukt, og uansett er det en flott entré inn i vinylverden. En verdig debut :)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Hvorfor ikke prøve en spiller som er opplest og vedtatt det mest solide i hele verden? Vet ikke hvor hifi riktig den er men den tåler vel egentlig å gå i gulvet hele greia: Technics SL 1210!!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gyrodeck er jo både vakker, vellydende og utrolig solid, dessuten beskytter den mot klåfingrede smårollingers herjinger bedre enn det meste. Oppgradere den kan du også...etterhvert som vinylsamlingen vokser. Skal du ut å lete etter en, så forsøk å finne en med Mørch-arm.Det eer virkelig en "match made in heaven". Er ikke fullt så entusiastisk mht RB300 på en gyro, må jeg si.....men det er meg.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Ellers er du jo inne på noe du også, hifiguru, men om ungene kaster fars platespiller i gulvet i ett sett, har de definitivt fått for mye tran.... ;-)

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Litt av pointet med Gyro'en er at lokket er tungt og ikke umiddelbart lar seg bringe ut av fatning av små barnehender. Og som du selv er inne på hifiguru, Technics SL 1210 er vel mer fest & fyll enn hifi. En SP10 II eller III derimot....

O

om.s

Gjest
Joda, de er relativt disiplinerte.  Men det er ikke alltid far er hjemme, og barns impulsivitet er det ikke ønskelig å drepe heller.  Jeg har faktisk lyktes bra i å forflytte denne impulsiviteten i stuas geografi (har en avlang stue på ca 4x10m, der anlegget er i ene enden). Men likevel flakser det av og til en sprettball eller lignende ukontrollert gjennom rommet.

Jeg vil gjerne legge til at når utstyr er innom på lån, så innføres en viss grad av unntakstilstand.  Dette aksepterer barna faktisk, og alt låneutstyr har blitt tilbakelevert i prikkfri stand så langt.  ;)
Da er det skyvedør som gjelder hver gang far er ute, en slik kan nok ikke koste mer i material og montering enn en ødelagt forsterker ;) ...

mvh

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Da er det skyvedør som gjelder hver gang far er ute, en slik kan nok ikke koste mer i material og montering enn en ødelagt forsterker ;) ...
mvh
Men hva slags råd er dette? Har du tenkt å berøve roffe en ny platespiller ???
Tenk å oppleve slikt her på HFS ;D ;D

Topp Bunn