Diverse Panu Restaurant, heftig lyd!

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
Jeg var akkurat på en nyåpnet restaurant, Panu, på St.Olavs plass i Oslo. Tenkte bare å tipse om denne sjappa, da de har et lydanlegg av den heller skjeldne sorten!

2 stk Audio Note Tomei Kensei (så vidt jeg kunne se) driver et par flotte Fyne høyttalere. Båndspiller og heftig Dj vinyl rigg har de også. Det er ikke billig å spise der, men man kan sette seg i baren og ta a la carte, eller bestille bord for set meny.
Utover kvelden blir stedet en bar og klubb, man kan nok bare komme for et par glass også.

Anbefales!

Screenshot_20230511_082556_Gallery.jpg
 

Vedlegg

hvego

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2009
Innlegg
311
Antall liker
365
Så gøy! Hva for en musikk ble spilt da? Og var det volum så man kunne snakke med vanlig stemme med følget sitt?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.852
Antall liker
21.835
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er en trend i hovedstaden? Var på en bar i Trondheimsveien (?) i mars. Platespiller bak disken og iøyenfallende hornhøyttalere høyt oppe på kortveggen bak den i det lange og høye lokalet. Vegger og tak i betong bortsett fra litt eikeplank som dekor. Rævva klangbalanse og etterklangstid til evigheten.
Jeg drakk øl. Den var både dyr og god.
 
Sist redigert:

hvego

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2009
Innlegg
311
Antall liker
365
I god stil har vi nå muligheten til å trekke denne tråden i retning av forholdet mellom pris og kvalitet på øl i hovedstaden! Jeg husker at sent på nittitallet hadde Mikrobryggeriet (altså det stedet som het og kanskje også heter Mikrobryggeriet, og ikke et hvilket som helst mikrobryggeri) en tappekran hvor håndtaket var laget av en Spellemannspris - selve troféet. Jeg tror det var Locomotives som hadde vunnet prisen. Kult band, egentlig.
hvego
 

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
Så gøy! Hva for en musikk ble spilt da? Og var det volum så man kunne snakke med vanlig stemme med følget sitt?
Vi hadde bord fra 18-20.30 var det vel, rolig volum til jeg begynte å spørre om anlegget, da guffet han opp en del (kanskje rundt 20?). Men gikk fortsatt an å prate. Det var en dj som spilte en del gammel elektro pop, soul, funk etc etc. Veldig kul musikk. Hadde ikke hørt noe av det han spilte.
 

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
7 retter set meny med vin og øl og bobler bestilt på siden kom på 5k for 4 stk, altså 1250 pr hode. Et par ikke så supre retter men resten var meget godt. Kul atmosfære der også. Men meget hipt. Mat influencere, vin influencere og kjendiser var innom 😴
 

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Innlegg
4.753
Antall liker
1.977
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Skulle tatt meg en tur dit, må vel kanskje booke bord når man skal ha set meny, men bare å svippe innom dersom man skal ta noen overprisa drinker og nyte god musikk?
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
3.450
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Valentino, du var på dangerous club. Det er noen Westlake monitorer som henger der. Vintage JBL bestykking.
Delvis aktiv deling som er skrudd sammen av en ikke helt ukjent kar, for di som driver med slikt her på sentralen.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.852
Antall liker
21.835
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Gode ting, takker. Det hadde vært mulig å få til kul akustikkbehandling der.
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
3.450
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
En av innehaverne ( den audiofile) har ønsker og ambisjoner om det.
La oss håpe at det blir noe av.
Jan Omdal og fotograf Dag Alveng hadde en veldig fin DJ session der, i høst vard et vel.
Spilte kun ECM jazz
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
3.450
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Helt tøysete oppstilling på disse
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.095
Antall liker
285
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Stakk hodet innom Dangerous Club i Maridalsveien her forleden. Høyttalere så ut som noen store hjemme bygde Jbl eller Westlake-monitorer. Mye fint utstyr i DJ-båsen og andre steder i lokalet, men det ble for høyt for våre gamle ører.
 

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2018
Innlegg
122
Antall liker
149
Sted
Norge
Var innom Stereofil i dag, det er de som har solgt anlegget til Panu. (selvfølgelig..) Mye snasent i den sjappa nå
 
Topp Bunn