Alt til hus og bolig Panelovn med styring/wifi

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.762
Antall liker
5.414
Sted
Holmestrand
Trenger flere panelovner, og ønsker at de skal kunne styres mhp nattesenking, temperatur og gjerne i soner.

Har 2 slike i dag, men er alt annet enn imponert over disse (Adax Neo) og tillhørende app.

Kjøpte noen nettplugger fra TP-Link som egentlig er veldig OK, men mangler vesentlig funksjonalitet (f eks temp-sensor).
Noen som har forslag til et slikt system som faktisk fungerer?

Har ikke veldig lyst på google/apple med et øre i huset ....
 

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Innlegg
145
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Anbefaler å sjekke ut Nobø.
Koster litt mer ettersom du behøver en styrings-hub, men det funker veldig bra og appen er en drøm sammenliknet med Adax..
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.058
Antall liker
7.901
Torget vurderinger
12
Nobø anbefales herfra også. Dyrere, men du får mer. Høykvalitetsovner, veldig bra app og mulighet for overstyring med magnetkontakter i vindu/dørkarm ved lufting. Har 7 glassovner, hub og magnetkontakter.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.896
Antall liker
11.283
Sted
Ytterst i havgapet...
Vi har hatt nokså mange Glamox på jobb i snart 20 år, - dog har vi den gamle fjernstyringen med egen kontrollsender, med full programmering for enkeltdager, uke, helg etc.... det nye systemet har app styring.... Eneste problemet er at folk ( gjester OG ansatte) ikke kan la kontrollpanelet på selve ovnene i fred....
 

flippin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.03.2010
Innlegg
116
Antall liker
128
Torget vurderinger
1
Jeg har god erfaring med Mill panelovner med wifi. Har også en Mill smartplugg for å styre en gammel panelovn. De trenger ikke noe hub eller noe slikt, kobles rett til telefonen via wifi. Styrer de via Tibber så har ikke brukt Mill-appen noe særlig, men den ser ut til å fungere fint. At de ser bra ut og ikke er så dyre er positivt også.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.058
Antall liker
7.901
Torget vurderinger
12
Jeg har 3 stk Mill glassovner som supplement i noen smårom. Ingen med appstyring. Alle 3 har knelet i løpet av 2-3 år og byttet på reklamasjon.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.983
Antall liker
6.203
Jeg har Mill hjemme og på hytta. Fungerer veldig bra. Varm hytte når jeg kommer fram. Man kan sette dem opp med forhåndsdefinerte programmer med nattsenking, eller man kan lage egne programmer, så de endrer tremparater etter et fast møneste etter eget ønske, man kan også overstyre dem når man vil. Alt med en egen app på mobilen.

Må ha wifi på hytta, for at det skal fungere der. Det har jeg løst ved å sette opp en 4G-router med data-SIM knyttet til mobilabonnementet.

Har hatt reklamasjon på en av dem. Fikk ny, selv om garantien hadde gått ut.
 
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Jeg har Mill hjemme og på hytta. Fungerer veldig bra. Varm hytte når jeg kommer fram. Man kan sette dem opp med forhåndsdefinerte programmer med nattsenking, eller man kan lage egne programmer, så de endrer tremparater etter et fast møneste etter eget ønske, man kan også overstyre dem når man vil. Alt med en egen app på mobilen.

Må ha wifi på hytta, for at det skal fungere der. Det har jeg løst ved å sette opp en 4G-router med data-SIM knyttet til mobilabonnementet.

Har hatt reklamasjon på en av dem. Fikk ny, selv om garantien hadde gått ut.
Hvor lang var den garantien ? Er den under 5 år så er det kjøpsloven som gjelder...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.983
Antall liker
6.203
Hvor lang var den garantien ? Er den under 5 år så er det kjøpsloven som gjelder...
Garantien var på to år, produktet var tre år, så reklamasjonsretten gjaldt fortsatt, og siden det ikke hadde skjedd noe spesielt med ovnen annet enn at den hang på veggen og sluttet å virke så regner jeg med at jeg hadde en god sak uansett.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.047
Antall liker
2.503
Vi endte med å kjøpe dumme ovner etter å ha testet et par proprietære apper som forlangte tilgang til en langt mer enn de behøver og som ikke imponerte med enkel bruk.

IOT anno 2020 er trolig ikke kompatibelt med IOT noen få år fra nå. Og I verste fall blir de et sikkerhetsproblem som gjør at man ikke kan ha dem på nettet. Og er man ikke redd for at noen stjeler noe kan man tenke på at en kan bli nyttig idiot og ta del i et bootnett.

Jeg tenker ovn og plugg kan være seperat for enklere og rimeligere oppgradering. Trolig varer ovnen 3 ganger lenger enn teknisk implementring til pluggen som trolig er en motivator for ovnprodusenter til å investere i denne teknologien.

Forresten har jeg fjernet smart-plugger på ovnene som allerede har innebygget termostat. Var ikke noe å hente for konforten sin del som det viser seg å være alt bunner ut til slutt.
 
Topp Bunn