Har en Panasonic E12DKEW varmepumpe fra 2006 som nå da er litt over 5 år som har fått feilkode F99, og i følge reperatør så er dette feil på styringskort eller kompressor...
Dette blir så dyrt å både feilsøke på og skifte ut at det ikke lønner seg....
Saken er at denne pumpa har vert et mareritt fra dag en. Den har fungert men lagre på innedel røk etter vel 2år. Da ble også komplett utedel skiftet p.g.a at denne modellen hadde feil. Greitt nok, men saken er at den nye utedelen bare varte i 3år før den også røk, og selvfølgelig er garantien gått ut..... Har brukt seriøs forhandler, service avtale og pumpa var av dei dyreste den gang! Er det mulig at en varmepumpe bare skal vare i 3-5år før den konker? Eller er det bare at Panasonic bare er noe dritt som ikke burde vert solgt på det norske markedet?
Leverandøren min skal ta saken opp med importør, men slik jeg forstod saken så er det mest sannsynlige utfallet at jeg må kjøpe et helt nytt anlegg.....
Da blir det IKKE Panasonic, den saken er grei.......
Noen som har samme erfaringer? Og tips til hvilken pume jeg bør gå for nå?
Har blitt anbefalt Toshiba som skal være en mye bedre pumpe?
Dette blir så dyrt å både feilsøke på og skifte ut at det ikke lønner seg....
Saken er at denne pumpa har vert et mareritt fra dag en. Den har fungert men lagre på innedel røk etter vel 2år. Da ble også komplett utedel skiftet p.g.a at denne modellen hadde feil. Greitt nok, men saken er at den nye utedelen bare varte i 3år før den også røk, og selvfølgelig er garantien gått ut..... Har brukt seriøs forhandler, service avtale og pumpa var av dei dyreste den gang! Er det mulig at en varmepumpe bare skal vare i 3-5år før den konker? Eller er det bare at Panasonic bare er noe dritt som ikke burde vert solgt på det norske markedet?
Leverandøren min skal ta saken opp med importør, men slik jeg forstod saken så er det mest sannsynlige utfallet at jeg må kjøpe et helt nytt anlegg.....
Da blir det IKKE Panasonic, den saken er grei.......
Noen som har samme erfaringer? Og tips til hvilken pume jeg bør gå for nå?
Har blitt anbefalt Toshiba som skal være en mye bedre pumpe?