padde til 18.000,-

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Forskjell er det, om ikke annet så på prisen.

- dette er vel basis-utgaven ;)


Mvh. RS
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
mteinum skrev:
Løp og kjøp?
Definitivt.. ;) Rene røverkjøpet, spesielt når:

  • ..inkluderer en længere nedfrysning af alle delene til temperaturer, der ligger et godt stykke under en typisk Sibirisk isvinter. Brrr... heldigvis leveres strømskinnen i en tilstand, hvor den er opvarmet til stuetemperatur.
  • ..lydmæssigt giver SAA-5SZ-EU-R en utroligt rolig, naturlig gengivelse med usædvanligt meget bund i transienterne. Der er ingen tendenser til kunstig dynamik eller farvning af klangen.
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
ceroxol skrev:
mteinum skrev:
Løp og kjøp?
Definitivt.. ;) Rene røverkjøpet, spesielt når:

  • ..inkluderer en længere nedfrysning af alle delene til temperaturer, der ligger et godt stykke under en typisk Sibirisk isvinter. Brrr... heldigvis leveres strømskinnen i en tilstand, hvor den er opvarmet til stuetemperatur.
  • ..lydmæssigt giver SAA-5SZ-EU-R en utroligt rolig, naturlig gengivelse med usædvanligt meget bund i transienterne. Der er ingen tendenser til kunstig dynamik eller farvning af klangen.
Ingen tendenser til kunstig dynamikk må være en omskriving av at noe av dynamikken forsvinner med denne...
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
18.000 danske kroner blir nok til over 20 nok med porto og moms.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
"Man skal høre mye",med den padden der.

Såpass tung den der,at den nok kan brukes som slagvåpen ved evnt innbruddstyver som feks har hørt rykter om flott padde i strøket!!!
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Her nede i Paris foretrekker de nok frosker og de er nok villig til å betale en del for de ;D ;D ;D
Prøv en sånn skinne som PM Audio lager med Furutech ting. Sikkert like bra og mye billigere. Kommer med aluminium kasse som kan jordes / skjermes.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
  • ..lydmæssigt giver SAA-5SZ-EU-R en utroligt rolig, naturlig gengivelse med usædvanligt meget bund i transienterne. Der er ingen tendenser til kunstig dynamik eller farvning af klangen.

[/quote]

Ah, jeg har allergisk mot kunstig dynamikk....fysjamei!

::)

Herregud.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.388
Antall liker
20.804
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Litt sånn Jeff Rowland/Linn Klimax-stuk over den der. Eller gamle Robertson-autopiloter. CNC-aluminium kan gjøres riktig også, det trenger ikke se ut som Edge.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Største forskjellen med disse paddene er et stort hull i lommeboken.
Etter at jeg ble med på Naim løypa fant jeg ut at anlegget låt bedre med standard strøm fremfor de dyre paddene jeg har brukt tidligere.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest


Jeg har en sånn til en attendedel av prisen.

Skal man ut med 20kkr bør det ærlig talt gjøre mer enn å fordele strøm.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Virker altfor dyr.

Ville heller gått for en isolasjonstransformator med oppgradert kabling og kontakter og/eller en strømregenerator
 
N

nb

Gjest
<i>
Her er tale om en utroligt lækker sag, der er præcisions-fremstillet ud af én massiv klods af aeroplane grade aluminium.
</i>

Fin måte å si CNC-fresing på. Grunnen til at aluminium er foretrukket i flykonstruksjon er vel primært at det er sterkt i forhold til vekt. Hvorfor det skulle være en stor fordel i HiFi har jeg større problemer med å se.

Nei takk.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det blir litt av det samme som 'milspec'. Det betyr ikke stort, med mindre du har tenkt å slippe produktet i gulvet fra to meters høyde. ;)
 
N

nb

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Det blir litt av det samme som 'milspec'. Det betyr ikke stort, med mindre du har tenkt å slippe produktet i gulvet fra to meters høyde. ;)
Ved bruk av begrepene "Aeroplane-grade", "mil-spec", "quantum", "cyrogenic", "NASA" og en del andre bør det ringe ganske kraftig i bulldetektoren.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.158
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
R.S. skrev:
Forskjell er det, om ikke annet så på prisen.

- dette er vel basis-utgaven ;)


Mvh. RS
skal dere ha solidcore kabling dobles prisen! ;D
 
V

vredensgnag

Gjest
Ofte kan HiFi underholde uten at man behøver sette i gang anlegget.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
Ofte kan HiFi underholde uten at man behøver sette i gang anlegget.
Har brukt så mye strøm på oppsett hittil i vinter, at jeg må sitte og bare se på det neste uke.......
 
R

Roysen

Gjest
mteinum skrev:
Løp og kjøp?



http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=2288&zoneid=1

Nå venter jeg bare på Roysen;

Skal vi få en tråd der folk mener det ikke er forskjell på strømpadder også?

;) ;D
;D

Akkurat passive strømpadder er noe av det jeg ikke har så stor tro på. Aktive power conditioners som foretar en eller annen form for aktiv korreksjon av spenning, frekvens, filtrering av støy, isolering etc. er noe annet.

Mvh
Roysen
 
N

nb

Gjest
Den har superlyd i følge forhandleren, så da er vel det sant da.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.893
nb skrev:
<i>
Her er tale om en utroligt lækker sag, der er præcisions-fremstillet ud af én massiv klods af aeroplane grade aluminium.
</i>

Fin måte å si CNC-fresing på. Grunnen til at aluminium er foretrukket i flykonstruksjon er vel primært at det er sterkt i forhold til vekt. Hvorfor det skulle være en stor fordel i HiFi har jeg større problemer med å se.

Nei takk.
Kanskje det har noe med aluminium er umagnetisk ;)
Prisen har jeg ikke tatt stilling til.
Men til opplysning får de nok ikke solgt mange padder til meg.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Joa. Alu er umagnetisk og elektrisk ledende. Det kan gi en viss skjermeffekt uten at det blir allverdens induktans på kablene inne.

Det samme gjelder Supra-padda mi til rett over tusenlappen. ;)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Du sparer penger på tapet også ;D
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.470
Antall liker
7.391
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Ja nå skjønner jeg i allfall at jeg ikke er sååååååååå gæ'ærn som bare har T+A power-bar'er........ syntes de var dyre nok til bare og skulle fordele strømmen.

......... men send meg gjerne en "padd" eller to så skal jeg teste om jeg hører noen forskjell jeg....... elsker og teste ting jeg ;D
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Zomby_Woof skrev:
Joa. Alu er umagnetisk og elektrisk ledende. Det kan gi en viss skjermeffekt uten at det blir allverdens induktans på kablene inne.

Det samme gjelder Supra-padda mi til rett over tusenlappen. ;)
Alu er ikke længere umagnetiskt når der går store strømme i nærheden. Det er diamagnetiskt og ike paramagnetiskt i et sådant tilfælde. Også derfor forstærkere lyder bedre på en kobberplade.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Diy Duke skrev:
Zomby_Woof skrev:
Joa. Alu er umagnetisk og elektrisk ledende. Det kan gi en viss skjermeffekt uten at det blir allverdens induktans på kablene inne.

Det samme gjelder Supra-padda mi til rett over tusenlappen. ;)
Alu er ikke længere umagnetiskt når der går store strømme i nærheden. Det er diamagnetiskt og ike paramagnetiskt i et sådant tilfælde. Også derfor forstærkere lyder bedre på en kobberplade.
OK. tilbake til Duelund... Jeg orker ikke diskutere aluminium og 'plasticens dårligdomme'. ;)

Poenget mitt vare helt enkelt at disse produktene har litt for mange likhetstrekk, sett ut fra prisene.

Oslo sportslager selger en Lynskey sykkelramme av titan for de samme pengene.
Det er mer og dyrere materiale. Det er mer og dyrere maskikering og mange små deler.
Og det er mye sveising, dyrt på titan etter hva jeg forstår.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Rudi skrev:
Ja nå skjønner jeg i allfall at jeg ikke er sååååååååå gæ'ærn som bare har T+A power-bar'er........ syntes de var dyre nok til bare og skulle fordele strømmen.

......... men send meg gjerne en "padd" eller to så skal jeg teste om jeg hører noen forskjell jeg....... elsker og teste ting jeg ;D
T+A er bra den; iallefall på cd/pre som ikke trenger så mye strøm.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Denne padda må jo være midt i blinken for alle de som har allt for mye penger som de ikke vet helt hva de skal gjøre med ;)
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
yasman skrev:
Rudi skrev:
Ja nå skjønner jeg i allfall at jeg ikke er sååååååååå gæ'ærn som bare har T+A power-bar'er........ syntes de var dyre nok til bare og skulle fordele strømmen.

......... men send meg gjerne en "padd" eller to så skal jeg teste om jeg hører noen forskjell jeg....... elsker og teste ting jeg ;D
T+A er bra den; iallefall på cd/pre som ikke trenger så mye strøm.
Har hørt T+A padda i anlegg som drar mye uten at den ble opplevd som begrensende.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Men her er jo NOE som virkelig KAN måles folkens.
Noen kompetente som kan ta seg av å gjøre noen tester/målinger på ett eller flere slike produkter?
(om det da ikke allerede er publisert noe slikt her på HFS)
 
Topp Bunn