Pølse med lompe!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    Budweiser & ettersmak ?? Det er vel 2 gjensidig utelukkende fenomener?
    Nei! det er er liten deilig frisk syrlig smak som setter seg på tunga etter siste slurk, nå er det som jeg kjøper på flaske her nede brygget på linsens i England, om det skulle ha noen betydning.
    Ellers er det mye dårlig Norskt og Svenskt brygg, mjød som smaker surt og "uferdig" om ikke det er nær frysepunktet og bør således skylles ned sammen en bitter/akevitt el whisky for å være drikkelig.

mvh

S

slowmotion

Gjest
    Ellers er det mye dårlig Norskt og Svenskt brygg,
    mvh
    Faktisk helt enig... for eksempel er IMHO tysk øl gjennomsnittlig mye
    bedre en norsk øl.
    Så kan man jo begynne å lure på hvorfor det må være sånn....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.602
    Torget vurderinger
    0
    Vann til middag på hverdager?! hrrrmpfff
    Slik er det når man bor i sentrum av en by. Jeg har gleden av å måtte legge ut 450,- for å få en taxi til å hente meg og frakte meg ned til sentrum hvis jeg skulle få lyst til å gå på kino, en unge skulle hentes eller slikt. Ja det samme koster det når man skal hjem også ! Nei da blir ølen så dyr at jeg heller står over. På lørdag kveld derimot ! ;D

Man er så inn i h..te avhengig av bilen ute i distriktet at det bremser kraftig på øl/vinkonsumet på hverdager.

Når det gjelder godt øl er det Tsjekiske Pilsner-Urquel knallgodt. Nå er jeg glad i lette pilsnertyper, så hvis man liker Guinness er kanskje ikke dette ølet for deg.

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    120
    Torget vurderinger
    2
    4 sider hittil på pølse med lompe tråden, keep up the good work

O

om.s

Gjest
    Nå er jeg glad i lette pilsnertyper, så hvis man liker Guinness er kanskje ikke dette ølet for deg.
    Dette har forsåvidt jeg og endt opp med, lette typer på sommeren og de mörke når nettene blir lange og kulda setter inn, og da gjerne sammen med en god malt......

Ellers har denne varme sommeren stått i Rose vinens tegn, kom over en Fransk variant (husker ikke navnet ifarten) til 53,- Sek på systemet som passet aldeles utmerket, sammen med den Amerikanske Budén har dette värt sommerens alkoholholdige drikker.....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.246
    Torget vurderinger
    2
    Dette har forsåvidt jeg og endt opp med, lette typer på sommeren og de mörke når nettene blir lange og kulda setter inn, og da gjerne sammen med en god malt......
    Syns ikke lettøl er noe særlig jeg. Hjelper ikke om det er godt malt engang.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder godt øl er det Tsjekiske Pilsner-Urquel knallgodt. Nå er jeg glad i lette pilsnertyper, så hvis man liker Guinness er kanskje ikke dette ølet for deg.
    Kjenner veldig godt til Urquel, og jeg har har kjent enda flere pints Guinness. Alt til sin tid og anledning. Dessverre brygges det vel ikke et eneste pilsnerøl i Norge i dag som har en tilsvarende bitterhet fra humle som Urquel eller Kronenborg.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.661
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1. Slik er det når man bor i sentrum av en by.  ;D

2. Man er så  inn i h..te avhengig av bilen ute i distriktet at det bremser kraftig på øl/vinkonsumet på hverdager.

3) Når det gjelder godt øl er det Tsjekiske Pilsner-Urquel knallgodt. Nå er jeg glad i lette pilsnertyper, så hvis man liker Guinness er kanskje ikke dette ølet for deg.
    1) Flytt, då vel!
    2) Kunsten er å finne bustad/arbeidsplass som har gangavstand. Eg har dessutan gangavstand til butikkane, slik at også ølet kan komme på plass i rimeleg tid. Før var dette verre, då måtte du kjøpe øl kassevis, og (helst) ha bil for øltransporten.
    3) Svartøl har tydelegvis vorte meir populært. I Portugal dukka det i år opp alkoholfritt svartøl i butikkane. Men det mest gledelege var Sagres Bohem-øl. Dette er ein eldre øltype som portugisarane var glad i for ca 100 år sidan, og det vart gjeninnført i samband med eitt eller anna jubileum. Ølet er raudleg, og ligg mellom pils og svartøl, om lag som vår klassiske Export. Smakte svært mykje, men gjekk glattare ned halsen, og låg ikkje så beinhardt i magen som svartøl.

S

slowmotion

Gjest
    Slik er det når man bor i sentrum av en by. Jeg har gleden av å måtte legge ut 450,- for å få en taxi til å hente meg og frakte meg ned til sentrum hvis jeg skulle få lyst til å gå på kino, en unge skulle hentes eller slikt.
    Går det ikke buss der du bor?

;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn