Påmelding til Albumstafetten 30

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    PÅMELDING TIL ALBUMSTAFETTEN 30


    Vi rekker en liten stafett før ferien, men jeg tar forbehold om nok deltakere, så hvis vi ikke får åtte påmeldinger eller mer, så venter vi med hele greia. ;)


    Reglene skrev:
    Prøver kjapt å forklare hva Albumstafetten går ut på: (Eller "reglene", om du vil.) ;)

    Hver deltaker nominerer et album han (eller hun) selv har et forhold til, som han ønsker å dele med, og få vurdert av, andre på Hifisentralen. Så trekkes to av deltakerne til å anmelde hvert album, og en dato da anmeldelsene skal postes i "Albumstafetten 30"-tråden. Det har blitt vanlig at anmelderen gir albumet en karakter fra 1 til 10. Hver deltaker skal i løpet av Albumstafett-runden anmelde to album.

    Anmeldelsene skal postes mellom kl. 00:00 og 23:59 den dagen plata får utdelt, og aller helst før 12:00. Hvis dette av en eller annen grunn ikke lar seg gjøre, anmodes det på det aller sterkeste om å varsle om dette, slik at ikke alle andre blir sittende og vente forgjeves. Varslede forsinkelser blir sannsynligvis tilgitt. ;) ...Men det forventes selvsagt at de som melder seg på, faktisk leverer!!!


    Diskusjon om de anmeldte platene venter vi med til begge anmeldelsene er postet, eller til etter klokka 12:00 på anmeldelsesdagen. Alt ettersom hva som kommer først.

    Det stilles ingen spesielle krav til form eller innhold i anmeldelsene, men det er selvsagt ønskelig at man gjør en innsats lik den man selv forventer at skal bli gitt anmeldelsene av "sitt eget" album, slik at dette blir artigst mulig både for anmelderen og "påmelderen" av albumet. Kikk gjerne på de tidligere Albumstafett-trådene for å få et innblikk i hvordan dette foregår.

    Albumene som nomineres til Albumstafetten skal være tilgjengelige på Spotify, men hver og en står selvsagt helt fritt til å skaffe seg albumene som skal anmeldes på den måten de selv foretrekker. Er albumene tilgjengelige på Wimp også, er det selvsagt en bonus, men ikke noe absolutt krav.

    Albumstafetten 30 blir en helt åpen runde der hva som helst kan nomineres, men det er smart å ikke velge for sære og utilgjengelige plater, slik at anmelderen har noenlunde brukbare forutsetninger for å si noe fornuftig om plata. ;) Blir det for utilgjengelig materiale å gripe tak i for nye lyttere, blir anmeldelsene sannsynligvis deretter.


    Så da er det bare å melde seg på og nominere plater! Dette er ikke farlig, men bare moro! Jo flere vi blir, jo morsommere blir det, så jeg håper på at så mange som mulig, gamle som nye deltakere, melder seg på og blir med på leken! (Ikke-deltakere oppfordres også til å være med å diskutere og kommentere platene og anmeldelsene.


    Nominasjonene til Albumstafetten 30 må være postet i denne tråden før tirsdag, 26. mai, klokka 12:00. Trekningen publiseres senere, samme dag.


    Spotify-spilleliste med de nominerte platene:

    https://open.spotify.com/user/steinba/playlist/1bBeW8dJIZJ3XaqruWv8dl
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Alrighty almighty!

    Det sto mellom en prog-slugger på 3 timer og 50 min, hele "der ring des nibelungen", en ultrabrutal satan-rock plate, eller noe gammalt skrammel på skarve 27 minutter. For ikkje å skremme fanden på flatmark, så falt valget denne gangen på sistnevnte

    Guided By Voices - Sandbox (1987)



    https://open.spotify.com/album/5CLGV4HjEI7IO3zgT8xQgR

    Tåpelig snilt valg av meg. Eg er redd og slett et for godt menneske.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Jeg nominerer denne skiva fra 1978:

    The Angels: Face To face

    OBS! I England eller USA ble den gitt ut med Angel City som bandnavn og andre spor. Virker som den ligger på Spotify med Angel City-versjonen, så helt greit at denne versjonen brukes. Kunne ikke finne den på Wimp.

    angel-city.png
    the-angels.png
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har slitt med å finne plater fra gamle dager jeg kunne tenkt meg å nominere på spotify,men mulig det blir noe av det litt nyere jeg hører på nå om dagen.

    mvh.s,
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bra. Da er vi halvveis til minstemålet. ;) Hvis Mikefiish velger et album er vi OVER halvveis.

    kom igjen, folk!
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Slenger med en runde jeg og.
    Sliter med å åpne spotify på pc`n så hvis noen kan legge inn link til mitt bidrag til stafetten er det fint :)

    Marilyn Manson - The Pale Emperor.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da er det 7, og vi mangler bare én for at stafetten garantert blir kjørt! ...Mikefish leter vel etter album, så det ordner seg vel, men:

    Bare kom igjen, folkens!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kooooom igjen! Et par påmeldte til vil vi ha før fristen i morgen!
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nominerer en gammel favoritt igjen.Må nevne at jeg blir bortreist helga fra den 12 til 15 juni,får problemer med eventuelt og poste da.

    belly star.jpg


    Belly - star (1993)

    http://wimp.no/album/2404303

    Finnes også på spotify.

    mvh. s,
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn