Påmelding til albumstafetten 25

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    PÅMELDING TIL ALBUMSTAFETTEN 25

Reglene skrev:
    Prøver kjapt å forklare hva Albumstafetten går ut på: (Eller "reglene", om du vil.) ;)

Hver deltaker nominerer et album han (eller hun) selv har et forhold til, som han ønsker å dele med, og få vurdert av, andre på Hifisentralen. Så trekkes to av deltakerne til å anmelde hvert album, og en dato da anmeldelsene skal postes i "Albumstafetten 25"-tråden. Det har blitt vanlig at anmelderen gir albumet en karakter fra 1 til 10. Hver deltaker skal i løpet av Albumstafett-runden anmelde to album.

Anmeldelsene skal postes mellom kl. 00:00 og 23:59 den dagen plata får utdelt, og aller helst før 12:00. Hvis dette av en eller annen grunn ikke lar seg gjøre, anmodes det på det aller sterkeste om å varsle om dette, slik at ikke alle andre blir sittende og vente forgjeves. Varslede forsinkelser blir sannsynligvis tilgitt. ;) ...Men det forventes selvsagt at de som melder seg på, faktisk leverer!!!

Diskusjon om de anmeldte platene venter vi med til begge anmeldelsene er postet, eller til etter klokka 12:00 på anmeldelsesdagen. Alt ettersom hva som kommer først.

Det stilles ingen spesielle krav til form eller innhold i anmeldelsene, men det er selvsagt ønskelig at man gjør en innsats lik den man selv forventer at skal bli gitt anmeldelsene av "sitt eget" album, slik at dette blir artigst mulig både for anmelderen og "påmelderen" av albumet. Kikk gjerne på de tidligere Albumstafett-trådene for å få et innblikk i hvordan dette foregår.

Albumene som nomineres til Albumstafetten skal være tilgjengelige på Spotify, men hver og en står selvsagt helt fritt til å skaffe seg albumene som skal anmeldes på den måten de selv foretrekker. Er albumene tilgjengelige på Wimp også, er det selvsagt en bonus, men ikke noe absolutt krav.

Albumstafetten 25 blir en helt åpen runde der hva som helst kan nomineres, men det er smart å ikke velge for sære og utilgjengelige plater, slik at anmelderen har noenlunde brukbare forutsetninger for å si noe fornuftig om plata. ;) Blir det for utilgjengelig materiale å gripe tak i for nye lyttere, blir anmeldelsene sannsynligvis deretter.

Så da er det bare å melde seg på og nominere plater! Dette er ikke farlig, men bare moro! Jo flere vi blir, jo morsommere blir det, så jeg håper på at så mange som mulig, gamle som nye deltakere, melder seg på og blir med på leken! (Ikke-deltakere oppfordres også til å være med å diskutere og kommentere platene og anmeldelsene.

Nominasjonene til Albumstafetten 25 må være postet i denne tråden før fredag, 8. november, klokka 12:00. Trekningen publiseres senere, samme dag.

Spotify-spilleliste med de nominerte platene:

Albumstafetten 25

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Bergen
    Da nominerer jeg denne:

Polvo - Today's Active Lifestyles

Polvo – Today's Active Lifestyles

Og som alle kan se av coveret er det umulig å se ut i fra det hvilken musikk dette er bortsett fra at det antageligvis ikke er noe country/singer songwiter ræl :p

Beklagligvis er ikke denne på Wimp.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Tom Tom Club - Close to the Bone

..siden outrerte cover synes å være en trend.

Skal legge inn link etterhvert.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei. Finner bandet, men ikke det albumet. Kan være meg, selvsagt. ;)

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Da er det deg :)

..sjekka det vitterlig for noen dager siden

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så da vil du ha med de første 8 sporene av CD2 i den samleren (?) og nominere dem som "Close To The Bone"? Fair enough. Du kan jo dobbeltsjekke og evt. gi tilbakemelding.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Så da vil du ha med de første 8 sporene av CD2 i den samleren (?) og nominere dem som "Close To The Bone"? Fair enough. Du kan jo dobbeltsjekke og evt. gi tilbakemelding.
    Ja, ja. Fælt til overhead her da! Jeg skal legge ut link, som annonsert i min første post. *gretten*

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hele ikke faen! Nå er det Mark knøpfler. Den siste platen er jo så full av energi og vitalitet. Han er vårt 10 års Townes van Zandt

til@tøwnes

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, ja. Fælt til overhead her da! Jeg skal legge ut link, som annonsert i min første post. *gretten*
    Sorry, men jeg trodde bare jeg hjalp til. Det er forresten ikke mulig å legge ut link til bare den siste plata (?), men siden vi har fått greiet ut idet, er det i orden nå.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    Sorry, men jeg trodde bare jeg hjalp til. Det er forresten ikke mulig å legge ut link til bare den siste plata (?), men siden vi har fått greiet ut idet, er det i orden nå.
    Mumle..

stingrayV

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Webfronter5.gif

Kan ikke se at dere har tatt frem Chasm tidligere. Det ligger på Spotify, og iTunes, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal linke til det.
    Bandet er ungt, og har gitt ut en ep, og en plate.
    Jeg håper noen gir plata "They" en god lytt. Dette er fet musikk fra distriktsnorge. :)

https://www.facebook.com/OfficialChasm

mvh
    stingrayV

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 224509

Kan ikke se at dere har tatt frem Chasm tidligere. Det ligger på Spotify, og iTunes, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal linke til det.
    Bandet er ungt, og har gitt ut en ep, og en plate.
    Jeg håper noen gir plata "They" en god lytt. Dette er fet musikk fra distriktsnorge. :)

https://www.facebook.com/OfficialChasm

mvh
    stingrayV
    Er dette å betrakte som en påmelding? Antar nesten det. :) Hvilken plate, i så fall? Denne? ...Velkommen til stafetten!

Chasm – They

stingrayV

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Det var å betrakte som en påmelding. :)
    Og ja det er riktig plate. Håper den kan glede folket.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flott! Jeg har aldri hørt om dem før, i alle fall. Spennende!

stingrayV

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    De har finansiert utgivelsene sine selv, og fått IMO for lite oppmerksomhet i forhold til det de leverer.
    Blir spennende å følge med på dem videre. De har jobbet med ei plate til etter det jeg har fått med meg. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hah!

Eg visste du ikkje klarte å la være å melde deg på denne runden, nettopp med den skiva :)

Mindreader Townes...

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.767
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Lett å si etterpå.

Og du tør ikke komme med årets Sadies-doom.
    Pingle.:p

Lurte jo på å ta den i stedet, men du ville begynt å gråte om noen sa noe stygt. Grei jeg, skjønner du.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lett å si etterpå.

Og du tør ikke komme med årets Sadies-doom.
    Pingle.:p

Lurte jo på å ta den i stedet, men du ville begynt å gråte om noen sa noe stygt. Grei jeg, skjønner du.
    Som OAlex vel var inne på under nominasjonen i forrige runde; lite vits å nominere plater som alle vet er bra :cool:
    Er jo bra den eg har nominert nå også, men ikkje sikkert alle vet det (ennå).

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Her er det altså bare å fortsette å melde seg på! :D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Har litt lyst til å være med denne gangen og. Men nå vet jeg ikke om mer musikk her i verden som er verdt å tipse om.

Vi får se om jeg kommer på noe etterhvert.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Klart du er med! Du finner på noe. En nyutgivelse, en glemt favoritt, whatever! :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hepp, hepp!!! Melde seg på til Albumstafett, nå da! ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    the who`s next
    tror de har denne i minst to utgaver. styr unna remastred og gå for orginalen. har ikke tilgang til spoty på noen dager. noen som gidder å poste en link. dazed? Please!
    08_1_whos_next.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn