Påmelding til Albumstafetten 15

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
14 påmeldte forrige runde. Kult om vi klarer å toppe det
Ni til nå, så det kan hende. 20 er målet, og enda flere er enda bedre. :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg ønsket meg to påmeldinger i går og fikk tre, så herved ønsker jeg meg herved tre lørdagspåmeldinger. :D'

Edit:

Ikke det, nei.

Da får det bli minst FEM søndagspåmeldinger i stedet, da! ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hva skjer? hvor er dere. Hvis dere syntes det er skummelt, kan jeg være fadder 8)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Kult, det blir mye bra greier i denne runden også, by the looks of it.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Flott! Da har vi fått nominerte plater fra alle de ni påmeldte! Da mangler vi bare de elleve siste! ;)

Foreløpig liste:

1 Dazed: Opeth - Hertitage
2 65finger: Billy Idol - VH1 Storytellers
3 Brasse: Os Mutantes - Os Mutantes
4 Bent: Chuck Ragan - Covering Ground
5 Hansern: The Disposable Heroes Of Hiphoprisy - Hypocrisy Is The Greatest Luxury
6 Jowil: Ryan Adams - Ashes & Fire
7 Griffenfeldt: Cornelis Wreeswijk - Poem, ballader och lite blues
8 Pellesmil: Fugazi - In On The Kill Taker
9 Mikefish: Nanci Griffith - Oher Voices, Other Rooms

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Få påmeldinger de siste to-tre dagene. Håper det er mange som sitter på gjerdet og leter etter plate. Det er selvsagt lov å melde sin deltakelse for så å komme med platenominasjonen nærmere fristen.

Kom igjen! Bli med på Albumstafetten 15 for heder, ære, piker, vin og sang!

(Eller i alle fall mye moro!) ;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Oh, folk burde gå mann av huse for å få sjansen til å sette ørene i Hipocrisy Is The Greatest Luxury. Der skjer det mye fint. Fra den gang da rap fortsatt var folkeopplysning og noe man skulle reflektere over.

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Gleder meg til å sette igang, og gleder meg til hvilken gobit jeg skal sette tenna i, blir også spanande å høre hva dommeren sier om en av mine favorittplater igjennom tidene, Fugazi : In on the killtaker står som en påle ennå.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Jeg skulle gjerne vært med på denne runden om det ikke hadde vært eksamener rundt hjørnet! Skal prøve å huske og være med på neste.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Må få komme med en reserversjon her.Minidisc-spilleren min har tatt kvelden,og kan derfor ikke bruke nødløsningen med å ta opp stafettplatene fra pc'en's hodetelefon utgang.Håper på å kunne få tak i de platene som jeg blir trukket ut til å anmelde.Å oppgradere til premiumabb.har lite for seg sålenge lydkortet her er satt ut av spill.Har heller ikke penger på konto til et slikt formål.

mvh. s,

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Brenner deg en CD fra Spotify slik at du kan være med!

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
mikefish skrev:
Må få komme med en reserversjon her.Minidisc-spilleren min har tatt kvelden,og kan derfor ikke bruke nødløsningen med å ta opp stafettplatene fra pc'en's hodetelefon utgang.Håper på å kunne få tak i de platene som jeg blir trukket ut til å anmelde.Å oppgradere til premiumabb.har lite for seg sålenge lydkortet her er satt ut av spill.Har heller ikke penger på konto til et slikt formål.

mvh. s,
Det fikser vi. Ingen grunn til bekymring.

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.158
Sted
Sortland
Gjestemedlem skrev:
Lang nok pause nå.

Jeg blir med igjen denne runden.

Melder på denne:
Måtte sjekke - var det den Foxx jeg tenkte på? - jepp - :) - detta blir gøy. ;D
Tenkte at jeg ikke skulle tjuvstarte lyttinga denne runden, gå på oppgaven med åpent sinn
uten å ha gjort meg opp et bilde først :eek: for å si det sånn.
Må tenke litt til på det, lenge til den 15. ennå :p ,
dessuten var jo ikke allt like ukjent på den lista.....

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Flotte greier Dazed og Brasse !

Kommer med en pm etter trekningen.

mvh. s,

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Roberten skrev:
Oh, folk burde gå mann av huse for å få sjansen til å sette ørene i Hipocrisy Is The Greatest Luxury. Der skjer det mye fint. Fra den gang da rap fortsatt var folkeopplysning og noe man skulle reflektere over.
Om du melder deg på er det enda cirka 18% sjanse for at du får skrive mer fyldig om den. :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
OK. Nå kan dere komme ned fra gjerdet og melde dere på! ;)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
jowil skrev:
Roberten skrev:
Om du melder deg på er det enda cirka 18% sjanse for at du får skrive mer fyldig om den. :)
Poeng :) Dessverre er det omtrent 85% sjanse for at jeg ikke vil kunne ta meg tid til å gjøre det.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
jowil skrev:
Roberten skrev:
Poeng :) Dessverre er det omtrent 85% sjanse for at jeg ikke vil kunne ta meg tid til å gjøre det.
det er nær "nesten Ja"

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Roberten skrev:
jowil skrev:
Roberten skrev:
Hvid du ønsker deg en spesiell periode for dine anmeldelser der du kan ha bedre tid, kan stafettsekretæren sikkert prøve å imøtekomme dette.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Dazed skrev:
Roberten skrev:
jowil skrev:
Roberten skrev:
Hvid du ønsker deg en spesiell periode for dine anmeldelser der du kan ha bedre tid, kan stafettsekretæren sikkert prøve å imøtekomme dette.
Har du fått deg sekretær din laban

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jepp:

...Neida, det var nok meg selv jeg siktet til:

Dazed skrev:
Denne gangen er det undertegnede som har tatt på seg rollen som stafettsekretær.

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.158
Sted
Sortland
Blir det for få album for en tilfredsstillende stafett kan jo de som vil nominere 2 album,
og vi andre anmelde 3 ;D

Ellers er det vel greit med en kjapp en innimellom?
Heller ha en temastafett slik at man er sikret ett større nedslagsfelt
om det er albumutvalget som gjør at det ikke er kø utfor døra?
(Tenker her på betegnelsen 'Indiestafetten' som såvidt ble brukt om nr 14.)

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Hansern skrev:
Blir det for få album for en tilfredsstillende stafett kan jo de som vil nominere 2 album,
og vi andre anmelde 3 ;D

Ellers er det vel greit med en kjapp en innimellom?
Heller ha en temastafett slik at man er sikret ett større nedslagsfelt
om det er albumutvalget som gjør at det ikke er kø utfor døra?
(Tenker her på betegnelsen 'Indiestafetten' som såvidt ble brukt om nr 14.)
ang. en kjapp en innimellom, så kom jeg på et visdomsord som en kar på jobben sa: han hadde bobil med gang imellom, for alle liker en gang imellom,
Eller, ja ja nok tørre ikveld, mere vin før jeg går over på pike (sang er i boks)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hansern skrev:
og vi andre anmelde 3 ;D
Njaei... Tenker vi kjører slik det var planlagt, jeg. ...Men håper på så mange deltakere som mulig. Det er nok påmeldte til at det blir en OK stafett nå, men det er mye fetere med dobbelt så mange eller enda flere. :)

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.158
Sted
Sortland
Dazed skrev:
Njaei... Tenker vi kjører slik det var planlagt, jeg. ...Men håper på så mange deltakere som mulig. Det er nok påmeldte til at det blir en OK stafett nå, men det er mye fetere med dobbelt så mange eller enda flere. :)
Enig i det, jo flere jo bedre :D.
Ennå noen dager igjen......

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
OK. Nå er det under to dager igjen til fristem, så da kan alle dere som ville holde oss på pinebenken komme frem fra kriker og kroker og nominere platene deres! ;)

Albumstafetten er veldig artig, og artigere blir det med flere påmeldte, så kom igjen og bli med! :D

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Ja,synes flere kunne tatt utfordringen og delta på albumstafetten !

mvh. s,

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Det kunne med fordel vært større deltagelse og dermed bredde i stafetten. Jeg vet om mange her på forumet som jeg kunne tenkt meg som deltagere.
Dette faktum har en selvforsterkende effekt. Nå man ser at det stort sett er samme gjeng som er med hver gang, så vurderer man sin egen eventuelle deltagelse opp mot den musikksmak som dominerer blant de andre deltagerne. For hva er poenget med å lansere en plate man selv har et sterkt og positivt forhold til, dersom man er rimelig sikker på at den ikke blir forstått(for å si det litt forsiktig) av dem som blir aktuelle anmeldere?

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Ja, stafetten har eit par "faste", men dei har ikkje felles smak.
Og dei 14 tidligare rundane har hatt stor bredde og har blitt meldt med stor entusiasme.
Ingenting å være redd for. Og om ei favorittplate får slakt, kva så? :D

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.120
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Karma skrev:
Det kunne med fordel vært større deltagelse og dermed bredde i stafetten. Jeg vet om mange her på forumet som jeg kunne tenkt meg som deltagere.
Dette faktum har en selvforsterkende effekt. Nå man ser at det stort sett er samme gjeng som er med hver gang, så vurderer man sin egen eventuelle deltagelse opp mot den musikksmak som dominerer blant de andre deltagerne. For hva er poenget med å lansere en plate man selv har et sterkt og positivt forhold til, dersom man er rimelig sikker på at den ikke blir forstått(for å si det litt forsiktig) av dem som blir aktuelle anmeldere?
Jeg har lest igjennom de fleste rundene nå og har store problemer med å finne noen fellesnevner i musikksjanger. En typisk stafettsmak er det heller ikke så lett å finne. Mange plater som har fått to vidt forskjellige anmeldelser fx. Bare sludder og vås det du sier her Karma.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Hørte såvidt på nominasjonen til Karma. Det virket bra det. Skal definitivt sjekkes ut når eg får tid.
Og ja, kva så om ei plate ein likar godt får slakt? Det er vel berre elbow fans som tar seg nær av sånt ::)

Ellers enig i mykje av det Burnt seier.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Et av poengene med albumstafettene er jo å oppdage "ny" musikk og det er et stort poeng i å gå inn i stafetten med "åpne" øyne. dvs ikke bestemme seg på forhånd at denne platen og sjangeren liker jeg/misliker jeg. Meget stort spenn i sjangre (for å si det mildt) i denne runden.

Topp Bunn