På tur til Audio Note i Brighton

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kult!
    Kos dere.:)
    (Men får ikke åpnet vedleggene)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Virker som en kjekk tur
    Takk for at dere deler.Ser dessverre ingen bilder fra og med innlegg 29.
    Håper store høvding er på saken:)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.426
    Antall liker
    12.516
    Sted
    Sørlandet
    Som jeg gleder meg til å se bildene! Opplevde samme problemer på fredagen når jeg skulle poste i Porschetråden på off-topic seksjonen og jeg måtte til slutt bruke mobilfunksjonen for å få bildene lagt til i tråden.

    Mvh
    -BB-
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    La merke til at blant annet MalaAudio også hadde problemer med å laste opp bilder fra en eller annen messe i østen.

    Satser på det ordner seg og gleder meg også til å se mer bilder fra denne turen,jo flere dess bedre.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.292
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    La merke til at blant annet MalaAudio også hadde problemer med å laste opp bilder fra en eller annen messe i østen.

    Satser på det ordner seg og gleder meg også til å se mer bilder fra denne turen,jo flere dess bedre.
    litt forundret over at ikke du var en del av reisefølget? :rolleyes:
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Det fungerer hvis en bruker "Avansert modus", men ikke fra hurtigsvar. Må snakke med vBulletin, vet ikke hvor jeg skal begynne å lete.
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    484
    Antall liker
    459
    Sted
    Jar
    Dette var gøy å lese! Kan dere melde noe nytt om prosjekt Cobra? Min gamle AI Series 500 begynner å trekke på åra og trenger avløsning.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    La merke til at blant annet MalaAudio også hadde problemer med å laste opp bilder fra en eller annen messe i østen.

    Satser på det ordner seg og gleder meg også til å se mer bilder fra denne turen,jo flere dess bedre.
    litt forundret over at ikke du var en del av reisefølget? :rolleyes:
    Burde slengt meg med ja:)
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Dette var gøy å lese! Kan dere melde noe nytt om prosjekt Cobra? Min gamle AI Series 500 begynner å trekke på åra og trenger avløsning.
    Jeg snakket litt med Peter på telefon for en 3-4 uker siden.Spurte om Cobra,og slik jeg forstod det så er den klar til produksjon men de er ikke helt i mål med hvem/hvor den skal settes sammen.
    De har visst fått store utfordringer i forhold til Brexit.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Last de opp på imgur.com og del enten albumet direkte eller link til bildene slik:
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt, alt fungerer igjen, jeg fant feilen
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Får fremdeles kun opp feilmelding når jeg klikker på vedleggene fra tidligere.

    Laster nå opp et bilde av meldingen. Så kanskje de tidligere bildene må legges ut på nytt?
    (Lastet opp fra iPad)

    6A33EC79-E3CD-4065-9A5A-6E6AAACDCC97.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Uff, det blir nok litt mye jobb.. Men kan prøve er bilde og se. Uansett, her inne snakkes det om pris. Det er helt klart for meg at Audio Note opererer på en litt annen måte. De bruker ikke en krone på markedsføring, det er word of mouth som gjelder. Mesteparten av markedet er det fjerne østen og Russland hvor nyrike koster på seg litt. Peter fortalte om ei lita jente og hennes far som kom inn i butikken i London. Jenta forklarte at hennes far ikke kunne engelsk men at de ville ha blant annet et sett med Onkagu blokker. Peter regnet litt på det og kom frem til ca to mill kroner. Audio Note opererer med ca 35% cash i prepay. Så han lurte på hvordan kunden ville betale. Han kom jo tross alt i en sliten Ford Focus og i jeans. Hvorpå dattera sa at de ville betale alt med en gang.. Kunden dro frem et spesielt kort, ikke vanlig kreditt. Litt sånn prepaid. Peter dro kortet på to mill og fikk approved... Så ja, segment for kunder, det er noe annet... ;)

    1537193065715.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette var Audio note - mobilen.. En Elendewagen 500 AMG... Peter kjører godt, men jæ fort.. At belønning bla var en bedre lunch på en eksklusiv klubb med lokal champagne avhjalp endel såklart.. :rolleyes:

    1537194774595.jpg


    Bildet tatt utenfor fabrikken som har ca 49 ansatte.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Audio Note kommer med lydkort til pc. Her er vi inne på laben hvor Andy Groove drev å testet ut. Rognlien i dyp konsentrasjon. Jeg synes ikke det låt noe særlig, der. :cool:

    1537195446790.jpg


    Peter mener at streaming låter dårligere enn cd, uansett. Tildels mye dårligere.. Intr betraktninger, uten at jeg skal ta standpunkt. Ripping av cd? Dårligere lyd, da null og en ikke nødvendigvis tilbakeføres slik det burde... I huleste tenkte jeg.. Peter hadde kommet frem til dette etter å ha brukt England sin fremste kryptolog og sett på overføring. Spennende tanker, uansett om en ikke forstår alt.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Bildene fungerer fint nå - morsom tråd:rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får gjøre litt bilde-dryss til tråden jeg også.

    Peter hadde klare meldinger om forskjellene på CD og streaming, ja, på samme måte som han hadde sine synspunkter på hornhøyttalere :rolleyes::) Når jeg tenker meg om hadde han vel klare meldinger om det meste (her i verden) ;) Ikke rart noen elsker og noen hater ham. Peter var konsekvent på at han var den eneste som skjønte seg på utvikling av hifi, alle andre ble kalt toy-makers ;) En fasinerende fyr!

    Fasaden på klubben han tok oss på lunsj var ikke veldig imponerende.

    A09D6141-7FD4-433B-ACDD-A78396DCAEA3.jpg


    Bilparken derimot vitnet om at alle hadde feitere bankkonto enn meg :)

    4925EB98-4D27-4980-B7B7-5870C9922EF9.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne karen fra de mer grissgrendte delene av landet er ualminnelig trygg på egen seksualitet. Vi var ikke mer enn satt oss ned på den eksklusive klubben før han begynte å pimpe rosa boblevann. Jeg har fått beskjed av moderatorene på HFS at jeg kan legge ut bilde av ham, men uten det rosa boblevannet. Det kan fremstå som for støtende for sarte sjeler :D

    76C5643E-1F82-4E68-A9B4-CB5D1EA1E45B.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser ut som dere har hatt en perfekt tur.
    gøyal tråd med masse kule bilder.
    keep 'em coming, gutter.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Drivverket koster ca 1,3 mill, alene. Philips drev, fint display, trafo og et par rør.. Joa, det koster.

    Petter er nok det en kan kalles en ekstrentiker. Og svært belest med lange deklamasjoner fra Burke, Locke,Friedman og Maynard. Når en ser kontoret til Peter og studerer titlene så skjønner en at det leses. Og forstås.

    Men, som karmana sier, det er Audio Note som kun lager seriøst utstyr.. Resten er toy-makers..

    1537198701183.jpg


    Her blir en mobbet for litt rosa boblevann, forøvrig påspandert av Peter, mens andre såkalte vinyl huer ikke kjøper EI plate... Og det er bra utvalg.. Selv kjøpte jeg en liten bunke med sølvskiver.. Måtte det etter at sannheten om streaming ble åpenbart.. ;)

    1537198800111.jpg


    1537198834281.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En helvetes oppløsning på det kameraet ditt, HC :mad:;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Peter mener at streaming låter dårligere enn cd, uansett. Tildels mye dårligere.
    Han er jo slettes ikke alene om det men sa han noe om hvorfor? Det er jo det som er interessant.

    -BB-
    Server kapasitet ble nevnt. Optimalt om det var få brukere, men neppe tilfelle ved normal bruk. Men skal ikke gå inn i dette på vegne av Peter. Kan heller maile han å spørre.

    Endel av disse folka som kan og vet endel her inne hadde hatt godt av å høre rør-vreng, to små åtte tommere, vinyl sus og null akustiske remedier. Nøytral lyd? Ja, om nøytral lyd er det som er på plata.. Anlegget til Peter spilte alt. Slayer, Tool, Electronica med naturstridig bass som dundret i rommet. Imponert? Ja... Koster det en middels by? Ja... Uten å ha hørt dette kan forkjempere for målekurver og THD drite og dra.. :). Og det mener jeg uten at tiden ble tilbragt i huset under..

    1537201099176.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.754
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Flott tråd,selv for en som tar avstand i fra rør ;)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn