På Discovery NÅ

K

Kaldkarsk

Gjest
Straks på Discovery-"how its made"- Vinyl-plater

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
bagelsbaking da jeg switchet fra barnetv til discovery. Klokka var sånn ca. 17:38 på det tidspunktet.

Det er vel dette innslaget sikkert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.346
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Kult innslag, takk for den Eros! :)

R

Z

Zomby_Woof

Gjest
På Discovery NÅ

Det finnes massevis av kule snutter på youtube. Jeg vil igjen slå et slag for min favoritt HiFi News. Det har vært mange fine artikler om vinyl i det siste, både om avspilling og produksjon. Siste utgave hadde en sak om pressinger, noen og tyve sekunder for hele prosessen hos en japansk produsent mens Decca lot vinylen kjøles ned flere timer i pressa. Visste dere forresten av tørketiden til blekket i labelen har mye å si? Eventuell restfuktighet fordamper i pressa, og dampen skader vinylen når den presses ut mellom stamperen og vinylen..

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Hifi News er også min favoritt. Mange gode artikler skrevet av dyktige skribenter.
Jeg er sikker på at for fort nedkjøling sammens med urenheter i vinylen er mye av årsaken til dårlige pressinger, men to timer det høres mye ut. Nå er pressing av vinyl automatisert industriproduksjon og ikke håndverksproduksjon. Jeg er stadig overrasket over hvor gode vanlige 70- og 80-tallspressinger er.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
quad_lars skrev:
Hifi News er også min favoritt. Mange gode artikler skrevet av dyktige skribenter..
Min også. Om jeg skal velge kun ett blad så blir det HFN garantert. På samme grunnlag som du nevner; supre artikler av supre skribenter.

Topp Bunn