G
Gjestemedlem
Gjest
Å bruke tid på å arbeide og argumentere mot lureri, overtro og vrangforestillinger er mitt ydmyke bidrag til folkeopplysning og en bedre fremtid. Det er ikke en debatt som kan vinnes dessverre, men en evig kamp i oppoverbakke. Det er en milliardindustri som skor seg på lette ofre man tar til motmæle mot. Mulig det kan fremstå noe malplassert å gå i strupen på dem som preparerer grunnen for dem med å gjøre folk "åpensindige og ukritiske", og ikke de mest hensynsløse kommersielle aktørene, men er det her man kan gjøre en forskjell.Karma skrev:Du er en flink debattant. Er det den årelange trening her på OT som gir deg slike evner til å vinne debatter?
Jeg er overbevist om at i det minste noen vil være i stand til å gjennomskue selv de mest godmodige og sympatiske av slike svindlere og kvakksalvere som vi diskuterer i tråden her. Og da er det kanskje verdt tiden det tar å skrive noen innlegg her. Kanskje en noe naiv og holistisk tilnærming fra min side, for å bruke en mer gjenkjennelig terminologi.