På besøk hos hifipuristen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Hei Haraldo og MusicBear

    Jeg svarer dere her i stedet for tråden:Horten 2019

    J.....

    Jeg håper dere er fornøyd med svaret?
    Jeg også er også fan av store klasse A amper - kanskje vi burde flytte til Svalbard eller Grønland ;)
    I Bergen kan alle de med store Klasse A forsterkere få storkunderabatt fra Fjordkraft hvis forsterkerne står på 24x7 ;D
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Haraldo og MusicBear

    Jeg svarer dere her i stedet for tråden:Horten 2019

    J.....

    Jeg håper dere er fornøyd med svaret?
    Jeg også er også fan av store klasse A amper - kanskje vi burde flytte til Svalbard eller Grønland ;)
    I Bergen kan alle de med store Klasse A forsterkere få storkunderabatt fra Fjordkraft hvis forsterkerne står på 24x7 ;D
    Kjøper strøm fra Fjordkraft selv.😎
    Dårlig med rabatt derfra, selv om jeg har store kl A forsterkere.😜
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Hei Haraldo og MusicBear

    Jeg svarer dere her i stedet for tråden:Horten 2019

    J.....

    Jeg håper dere er fornøyd med svaret?
    Jeg også er også fan av store klasse A amper - kanskje vi burde flytte til Svalbard eller Grønland ;)
    I Bergen kan alle de med store Klasse A forsterkere få storkunderabatt fra Fjordkraft hvis forsterkerne står på 24x7 ;D
    Kjøper strøm fra Fjordkraft selv.??????
    Dårlig med rabatt derfra, selv om jeg har store kl A forsterkere.??????
    DA ER JEG BLITT LURT, Takk for at du sa fra før jeg kjøpte store 200W Klasse A monoblokker
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei Haraldo og MusicBear

    Jeg svarer dere her i stedet for tråden:Horten 2019

    J.....

    Jeg håper dere er fornøyd med svaret?
    Jeg også er også fan av store klasse A amper - kanskje vi burde flytte til Svalbard eller Grønland ;)
    I Bergen kan alle de med store Klasse A forsterkere få storkunderabatt fra Fjordkraft hvis forsterkerne står på 24x7 ;D
    Først; så hyggelig å høre hifipuristen vedr. kona di.

    Jo takk, skal jeg da meddele Bergenseren som kjøpte 2 stk. 2 x 100 W kl. A forsterkere av meg for et par års tid siden :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    hifipuristen, jeg så et sted tidligere i denne tråden at du også har Audio Insight Q10 høyttalere + subwoofere, hvis jeg ikke tar feil, så er Q10 sub med 3 stk 10" basser på en side, mens reference har 6 stk 10" basser på begge sider, stemmer dette?

    Reference er nok langt utenfor rekkevidde for mitt henseende... både økonomisk og med hensyn på praktiske ting som at det må være mulig å se ut vinduer og slikt ;)

    Hvis jeg forstår det riktig så er jo Q10 sub'ene designet så de også kan stå opp til frontvegg, hvis man sper på med digital delay.
    Har du noen god formening om forskjellen på de to subwooferne, du har vel kanskje ikke sammenlignet direkte men, hva tenker du?

    En annen ting jeg lurte på, ser at du har kjøpt to stk IsoVolt 3K som skal kobles "sammen", er det noen spesiell grunn til at du har kjøpt to av disse og ikke EN IsoVolt 6K, som vel koster omtrent det samme som to IsoVolt 3K?
    IsoVolt 6K sies ifølge Geir Tømmervik å være klart bedre enn 3K .... jaja, beklager å ta dette opp ???
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    hifipuristen, jeg så et sted tidligere at du også har Audio Insight Q10 subwoofere, hvis jeg ikke tar feil, så er disse med 3 stk 10" basser på en side, mens de store har 6 stk 10" basser på begge sider, stemmer dette?

    Det store systemet er nok langt utenfor rekkevidde for mitt henseende... både økonomisk og med hensyn på praktiske ting som at det må være mulig å se ut vinduer og slikt ;)

    Hvis jeg forstår det riktig så er jo Q10 sub'ene designet så de også kan stå opp til frontvegg, hvis man sper på med digital delay.
    Har du noen god formening om forskjellen på de to subwooferne, du har vel ikke sammenlignet direkte men, hva tenker du?

    En annen ting jeg lurte på, ser at du har kjøpt to stk IsoVolt 3K, er det noen spesiell grunn til at du har kjøpt to av disse og ikke EN IsoVolt 6K, som vel koster omtrent det samme som to IsoVolt 3K. IsoVolt 6K sies ifølge Geir Tømmervik å være klart bedre enn 3K .... jaja, beklager å ta dette opp ???
    Jeg har faktisk begge systemene til Audio-Insight.
    Det store heter Audio-Insight Reference 2.2.
    Det består av et båndsystem uten delefilter som selvfølgelig er dipol.
    Disse bånda ruller av hos meg ved ca 100 Hz. Derfor overtar basstårna fra 100 Hz og ned.
    Ingen ting er her digitalt. Det sitter ett justerbar elektronisk delefilter på basstårna.
    Der finnes alle justeringsmuligheter.
    Dette store systemet er 170cm høyt.

    Det mindre systemet er 130cm høyt. Det gjelder selvfølgelig både dipoler og basstårn.
    I basstårna sitter det her 4stk 10’’ basselementer.(to på hver side eller alle 4 på en side)
    De store har 6stk 10’’ ,3stk på hver side.
    Dipolene til det mindre systemet er også smalere enn de til de store.

    Grunnen til at jeg har 2stk Audio-Insight Isovolter skyldes bare at det ikke blir like
    mye kabelsalat.
    Bruker en Isovolt til sluttrinn og den andre Isovolten til signalkildene og preampen.
    Har 6kvm jordledning mellom Isovoltene,så det har 100% samme jordpotensialet.
    Dipolene er også jordet i Isovoltene.

    Jeg hater subwoofere. De er tunge og trege. Det finnes masse informasjon i de
    nederste oktavene.
    Audio-Insight lager BASSTÅRN som har lite med subwoofere å gjøre.
    Bortsett fra at de begge leverer lave frekvenser.
    Det tror jeg alle som har vært på besøk her,kan underskrive.😄

    Kjører du digitalt,kan du plassere basstårna hvor du vil.
    Til bakvegg,sidevegg eller i hjørnet.
    Da bare tidskompenserer du til Dipolene.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Kondolerer med din mor hifipuristen, og tommelen opp for at din kone ser ut for å være på rett vei.
    Ta vare på hverandre!
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    hifipuristen, jeg så et sted tidligere at du også har Audio Insight Q10 subwoofere, hvis jeg ikke tar feil, så er disse med 3 stk 10" basser på en side, mens de store har 6 stk 10" basser på begge sider, stemmer dette?

    Det store systemet er nok langt utenfor rekkevidde for mitt henseende... både økonomisk og med hensyn på praktiske ting som at det må være mulig å se ut vinduer og slikt ;)

    Hvis jeg forstår det riktig så er jo Q10 sub'ene designet så de også kan stå opp til frontvegg, hvis man sper på med digital delay.
    Har du noen god formening om forskjellen på de to subwooferne, du har vel ikke sammenlignet direkte men, hva tenker du?

    En annen ting jeg lurte på, ser at du har kjøpt to stk IsoVolt 3K, er det noen spesiell grunn til at du har kjøpt to av disse og ikke EN IsoVolt 6K, som vel koster omtrent det samme som to IsoVolt 3K. IsoVolt 6K sies ifølge Geir Tømmervik å være klart bedre enn 3K .... jaja, beklager å ta dette opp ???
    Jeg har faktisk begge systemene til Audio-Insight.
    Det store heter Audio-Insight Reference 2.2.
    Det består av et båndsystem uten delefilter som selvfølgelig er dipol.
    Disse bånda ruller av hos meg ved ca 100 Hz. Derfor overtar basstårna fra 100 Hz og ned.
    Ingen ting er her digitalt. Det sitter ett justerbar elektronisk delefilter på basstårna.
    Der finnes alle justeringsmuligheter.
    Dette store systemet er 170cm høyt.

    Det mindre systemet er 130cm høyt. Det gjelder selvfølgelig både dipoler og basstårn.
    I basstårna sitter det her 4stk 10’’ basselementer.(to på hver side eller alle 4 på en side)
    De store har 6stk 10’’ ,3stk på hver side.
    Dipolene til det mindre systemet er også smalere enn de til de store.

    Grunnen til at jeg har 2stk Audio-Insight Isovolter skyldes bare at det ikke blir like
    mye kabelsalat.
    Bruker en Isovolt til sluttrinn og den andre Isovolten til signalkildene og preampen.
    Har 6kvm jordledning mellom Isovoltene,så det har 100% samme jordpotensialet.
    Dipolene er også jordet i Isovoltene.

    Jeg hater subwoofere. De er tunge og trege. Det finnes masse informasjon i de
    nederste oktavene.
    Audio-Insight lager BASSTÅRN som har lite med subwoofere å gjøre.
    Bortsett fra at de begge leverer lave frekvenser.
    Det tror jeg alle som har vært på besøk her,kan underskrive.😄

    Kjører du digitalt,kan du plassere basstårna hvor du vil.
    Til bakvegg,sidevegg eller i hjørnet.
    Da bare tidskompenserer du til Dipolene.
    Takk for info, dette er nyttig .... jeg har også en IsoVolt 3K og var redd hvis jeg får en del nye forsterkere til basstårn (i tillegg) som gjør at det totalt kan trekke mere strøm enn hva En IsoVolt 3K kan håndtere, men du har jo svaret her .. takker og bukker :)

    Det hadde vært skikkelig morsomt å høre Q10 systemet, først og fremst fordi det kan være relevant å forstå hva Q10 basstårna kan levere :rolleyes:
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Kondolerer med din mor hifipuristen, og tommelen opp for at din kone ser ut for å være på rett vei.
    Ta vare på hverandre!
    Tusen takk Power’n

    Min mor ble nesten 93 år.
    De siste 14 dagene hun levde var på «oppbevaring».
    Det var dessverre «på tide».😢

    Min kone går det heldigvis bra med nå.😄
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    hifipuristen, jeg så et sted tidligere at du også har Audio Insight Q10 subwoofere, hvis jeg ikke tar feil, så er disse med 3 stk 10" basser på en side, mens de store har 6 stk 10" basser på begge sider, stemmer dette?

    Det store systemet er nok langt utenfor rekkevidde for mitt henseende... både økonomisk og med hensyn på praktiske ting som at det må være mulig å se ut vinduer og slikt ;)

    Hvis jeg forstår det riktig så er jo Q10 sub'ene designet så de også kan stå opp til frontvegg, hvis man sper på med digital delay.
    Har du noen god formening om forskjellen på de to subwooferne, du har vel ikke sammenlignet direkte men, hva tenker du?

    En annen ting jeg lurte på, ser at du har kjøpt to stk IsoVolt 3K, er det noen spesiell grunn til at du har kjøpt to av disse og ikke EN IsoVolt 6K, som vel koster omtrent det samme som to IsoVolt 3K. IsoVolt 6K sies ifølge Geir Tømmervik å være klart bedre enn 3K .... jaja, beklager å ta dette opp ???
    Jeg har faktisk begge systemene til Audio-Insight.
    Det store heter Audio-Insight Reference 2.2.
    Det består av et båndsystem uten delefilter som selvfølgelig er dipol.
    Disse bånda ruller av hos meg ved ca 100 Hz. Derfor overtar basstårna fra 100 Hz og ned.
    Ingen ting er her digitalt. Det sitter ett justerbar elektronisk delefilter på basstårna.
    Der finnes alle justeringsmuligheter.
    Dette store systemet er 170cm høyt.

    Det mindre systemet er 130cm høyt. Det gjelder selvfølgelig både dipoler og basstårn.
    I basstårna sitter det her 4stk 10’’ basselementer.(to på hver side eller alle 4 på en side)
    De store har 6stk 10’’ ,3stk på hver side.
    Dipolene til det mindre systemet er også smalere enn de til de store.

    Grunnen til at jeg har 2stk Audio-Insight Isovolter skyldes bare at det ikke blir like
    mye kabelsalat.
    Bruker en Isovolt til sluttrinn og den andre Isovolten til signalkildene og preampen.
    Har 6kvm jordledning mellom Isovoltene,så det har 100% samme jordpotensialet.
    Dipolene er også jordet i Isovoltene.

    Jeg hater subwoofere. De er tunge og trege. Det finnes masse informasjon i de
    nederste oktavene.
    Audio-Insight lager BASSTÅRN som har lite med subwoofere å gjøre.
    Bortsett fra at de begge leverer lave frekvenser.
    Det tror jeg alle som har vært på besøk her,kan underskrive.😄

    Kjører du digitalt,kan du plassere basstårna hvor du vil.
    Til bakvegg,sidevegg eller i hjørnet.
    Da bare tidskompenserer du til Dipolene.
    Takk for info, dette er nyttig .... jeg har også en IsoVolt 3K og var redd hvis jeg får en del nye forsterkere til basstårn (i tillegg) som gjør at det totalt kan trekke mere strøm enn hva En IsoVolt 3K kan håndtere, men du har jo svaret her .. takker og bukker :)

    Det hadde vært skikkelig morsomt å høre Q10 systemet, først og fremst fordi det kan være relevant å forstå hva Q10 basstårna kan levere :rolleyes:
    Har dessverre bare det store systemet oppkoblet pt.🙄
     

    Skimann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    131
    Veldig hyggelig melding du la ut om status for kona de. Da er det bare å se det positive fremover!

    mvh
    Skimann
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    178
    Antall liker
    335
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Puristen.
    Svarer deg her siden svaret mitt til deg i messe-tråden kan oppfattes som noe sleivete. Men essensen er den samme. Min mening er at det blir feil å bedømme lyd ut fra noen flyktige lytt i forskjellige hotellrom, av de grunner du nevner. Synes også det er leit at såpass mange slenger rundt seg med negative "reviews"/"anmeldelser". Dette kan falle uheldig ut for importørene, ikke minst med tanke på hvor nevrotiske, lettskremte og forhåndsdømmende den gjengse audiofile kan være. Det rimeligste oppsettet på messa kostet vel rundt 70k kr. Ingen "superhiend", men heller ingen småpenger for mange. Imidlertid tror jeg bestemt at de aller fleste oppsettene der på messa spiller mer enn bra nok for mange, gitt at folk "jobber" litt for å få de til å spille - gir de gode nok forhold. Det kreves som regel tid og tålmodighet, og ikke minst noe kunnskap. Resten er opp til egne økonomiske prioriteringer og preferanser.
    Enig med the Gunner her. I de sjeldne tilfelle jeg skriver om lyd fra messer dropper jeg de rom som jeg ikke liker så godt da evt skuffelse likegodt kan skyldes rommet, set up og akustisk behandling (mangel på). Er lyden på et system omvendt god viser det potensialet for dette system. Som mamma sa, har du ikke noe fint å si kan du tie stille!

    vh

    S
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Puristen.
    Svarer deg her siden svaret mitt til deg i messe-tråden kan oppfattes som noe sleivete. Men essensen er den samme. Min mening er at det blir feil å bedømme lyd ut fra noen flyktige lytt i forskjellige hotellrom, av de grunner du nevner. Synes også det er leit at såpass mange slenger rundt seg med negative "reviews"/"anmeldelser". Dette kan falle uheldig ut for importørene, ikke minst med tanke på hvor nevrotiske, lettskremte og forhåndsdømmende den gjengse audiofile kan være. Det rimeligste oppsettet på messa kostet vel rundt 70k kr. Ingen "superhiend", men heller ingen småpenger for mange. Imidlertid tror jeg bestemt at de aller fleste oppsettene der på messa spiller mer enn bra nok for mange, gitt at folk "jobber" litt for å få de til å spille - gir de gode nok forhold. Det kreves som regel tid og tålmodighet, og ikke minst noe kunnskap. Resten er opp til egne økonomiske prioriteringer og preferanser.
    Enig med the Gunner her. I de sjeldne tilfelle jeg skriver om lyd fra messer dropper jeg de rom som jeg ikke liker så godt da evt skuffelse likegodt kan skyldes rommet, set up og akustisk behandling (mangel på). Er lyden på et system omvendt god viser det potensialet for dette system. Som mamma sa, har du ikke noe fint å si kan du tie stille!

    vh

    S
    Jeg er helt på linje med dere her.😄
    Gjør akkurat det samme.👍
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Har dessverre bare det store systemet oppkoblet pt.😄
    Det er med 2000000000% sikkerhet godt nok ;D
    Jeg glemte å skrive at mitt system er helt analogt.
    Det betyr at mine basstårn er flyttet så nær dipolene som mulig.
    De er også optimalt oppsatt ifht. timing.😄
    Digitalriggen min er koblet til preampen som vanlig.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Har dessverre bare det store systemet oppkoblet pt.������
    Det er med 2000000000% sikkerhet godt nok ;D
    Jeg glemte å skrive at mitt system er helt analogt.
    Det betyr at mine basstårn er flyttet så nær dipolene som mulig.
    De er også optimalt oppsatt ifht. timing.������
    Digitalriggen min er koblet til preampen som vanlig.
    det er jo en del utfordringer med det men regner med at du har kontroll.....
    Hvis analogt delefilter er alt annet enn 1. ordens så får vi jo noen fasedreininger i overgangen mellom ribbon-tower og bass-tårn
    Geir Fredriksen er jo såvidt jeg forstår ekstremt opptatt av fase og timing.... så dette er vel helt sikkert under stålkontroll :cool:
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Det er med 2000000000% sikkerhet godt nok ;D
    Jeg glemte å skrive at mitt system er helt analogt.
    Det betyr at mine basstårn er flyttet så nær dipolene som mulig.
    De er også optimalt oppsatt ifht. timing.😀
    Digitalriggen min er koblet til preampen som vanlig.
    det er jo en del utfordringer med det men regner med at du har kontroll.....
    Hvis analogt delefilter er alt annet enn 1. ordens så får vi jo noen fasedreininger i overgangen mellom ribbon-tower og bass-tårn
    Geir Fredriksen er jo såvidt jeg forstår ekstremt opptatt av fase og timing.... så dette er vel helt sikkert under stålkontroll :cool:
    Dipolene har ikke delefilter, men faller 6db pr. okt.
    Elektronisk delefilter i Basstårna har 48db pr. okt.
    Geir Fredriksen og jeg er veldig opptatt av timing.
    Fase for basstårn med 100Hz/48db okt. er grenser for
    hva som er mulig å gjøre. Bassen er jo da rundtstrålende.
    Ja, mener jeg har kontroll.😀
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært travelt på min kant, så jeg har ikke hatt tid til å skrive her etter mitt andre besøk hos hifipuristen for om lag tre uker siden. Jeg var ekstra nysgjerrig på de de nye monoblokkene fra Kinki Studio og om de kunne levere noe i nærheten av de svinedyre sakene fra MSB – til en helt annen pris. Jeg ankom en finfin ettermiddag med lav høstsol, men puristen gikk straks i gang med å skalke alle luker slik at ikke en solstråle skulle slippe inn. Når det lyttes hos puristen, er det som vanlig i det totale mørke. De allierte under krigen kunne trolig ikke vært mer fornøyd med blendingsgardinene her i gården.

    Før vi satte i gang å spille musikk, slo det meg hvor mye toner og ord får tankene til å fare et annet sted når det er som mest nødvendig. Hifipuristen hadde akkurat mistet sin gamle mor, og ikke nok med det var kona i gang med tøffe behandlinger på sykehus. Akkurat da er ingenting bedre enn å få seg et pustehull gjennom musikken. Kondolerer med din mor, Ole Petter og jeg gleder meg over at det går bedre med kona de nå.

    Den store forskjellen fra sist, var at jeg denne gangen hadde med min egen musikk – én CD og et knippe LP-er. Vi begynte rett i min gate med Suzuki Isao Quartet på Three Blind Mice sølvplate. Du verden for en dynamikk! Det smekket, smalt og knirket i strenger og cymbalene var skummelt naturtro. Jeg kan ikke huske at digital-riggen låt så bra sist. Dette var intet mindre enn det ypperste jeg har hørt av digital avspilling noen gang. Puristen selv kunne ikke annet enn å humre da jeg aller nådigst ba om et da capo på to-tre av låtene.

    Som sist slo det meg igjen hvor bra båndsystemet og basstårnene fra Audio Insight og Geir Fredriksen låter. Jeg er glad i å høre på trio-jazz med piano og hadde tatt med en utmerket japan-pressing med Kenny Drew bak tangentene. Båndhøyttalerne gir lytting til piano en ny dimensjon. Der er som om tonene og oktavene flyter på en måte som få om noen ordinære høyttaler-konstruksjoner klarer. Kenny Drew Trio byr også på trommespill i verdensklasse, og også dette satt som det skulle. Basstårnene formidler de dypeste tonene med en hurtighet som enhver musikkelsker bare kan ønske seg. At vinylriggen også er totalt tyst bidrar til å gjøre lyttingen til gode, gamle plater til en glede. Her er det så stille som vinyl kan bli, men likevel framstår musikken aldri hard, klinisk eller kald. Som rørmann er det ofte at jeg synes at transistorbaserte anlegg ikke klarer å formidle for eksempel 70-talls-jazz på en særlig god måte. Etter å ha vært hos puristen må jeg revurdere den holdningen.

    Når det gjelder monoblokkene fra Kinki kan jeg ikke skjønne annet enn at de leverer i en klasse langt, langt over prisen skulle tilsi. Puristen mener at MSB-monoblokkene er hakket bedre, men det klarte ærlig talt ikke jeg å høre. Det låt bedre nå enn sist. Siden forrige gang var det også kommet inn to Audio Insight Isovolt. Det kan jo hende at også de er med på å gi Kinki-blokkene de aller beste arbeidsforholdene. Konklusjonen er at dette anlegget låter avsindig bra. Det er ingenting å sette fingeren på her.

    Takk igjen for en meget hyggelig kveld med musikk, deilig pizza og bakst, Ole Petter. Jeg har etter beste evne forsøkt å ta noen bilder, men lysforholdene for foto er ikke de beste i mørket, så beklager kvaliteten ;)

    20190903_223615.jpg


    20190903_223654.jpg


    20190903_223644.jpg
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Woodrand

    Tusen takk for det hyggelige besøket.😄
    Ja.det låter bedre nå,enn når jeg hadde MSB Technology monoblokkene.
    Det skyldes for det første har jeg fått koblet opp begge Isovoltene.
    Nye bedre strømkabler.
    Digitalriggen hadde av en eller annen grunn ikke jord tilkoblet
    powersupplyet til selve Dacen.
    Alt dette ga anlegget et såpass løft at jeg nå gleder meg til å få
    de amerikanske monoblokkene tilbake.😍
    Du og jeg og de andre få som har vært her er alle samstemte om
    de Kinesiske monoblokkene.
    Det de mangler er et vesentlig større powersupply.
    Det skal de få.😅
    Ellers gleder det meg mest at du deler min begeistring for min venn Geir Fredriksens
    ypperste kreasjoner.
    Han sitter nok nå å smiler.😂
    Det som er så gøy med dette systemet,er at det har «alt».(Selv om det er made in Norway)
    Geir Fredriksen og jeg har lenge vært på jakt etter forsterkere som yder Audio-Insight sitt
    «Nesten potensialet» med rimlige forsterkere.
    Kinki Studio står nå på denne lista.
    Preampen som hører til er dessverre ikke helt av samme klasse,men der kommer
    Armand inn.😄Han finner sikkert ut hvor skoen trykker.

    Regner med at det ikke var siste gangen du kommer hit?
    Tror og håper mine MSB forsterkere er snart ferdig.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Hei Woodrand

    Tusen takk for det hyggelige besøket.������
    Ja.det låter bedre nå,enn når jeg hadde MSB Technology monoblokkene.
    Det skyldes for det første har jeg fått koblet opp begge Isovoltene.
    Nye bedre strømkabler.
    Digitalriggen hadde av en eller annen grunn ikke jord tilkoblet
    powersupplyet til selve Dacen.
    Alt dette ga anlegget et såpass løft at jeg nå gleder meg til å få
    de amerikanske monoblokkene tilbake.������
    Du og jeg og de andre få som har vært her er alle samstemte om
    de Kinesiske monoblokkene.
    Det de mangler er et vesentlig større powersupply.
    Det skal de få.������
    Ellers gleder det meg mest at du deler min begeistring for min venn Geir Fredriksens
    ypperste kreasjoner.
    Han sitter nok nå å smiler.������
    Det som er så gøy med dette systemet,er at det har «alt».(Selv om det er made in Norway)
    Geir Fredriksen og jeg har lenge vært på jakt etter forsterkere som yder Audio-Insight sitt
    «Nesten potensialet» med rimlige forsterkere.
    Kinki Studio står nå på denne lista.
    Preampen som hører til er dessverre ikke helt av samme klasse,men der kommer
    Armand inn.������Han finner sikkert ut hvor skoen trykker.

    Regner med at det ikke var siste gangen du kommer hit?
    Tror og håper mine MSB forsterkere er snart ferdig.
    Har du også jordet høyttalerne til IsoVolt'en?
    Dette er jo også noe Geir Driver med nå som visstnok skal bety bra mye ....

    Poenget med dette er såvidt jeg forstår å jorde alle element chassis'ene slik at man får avmagnetisert chassiset ....
    Dette er noe Geir Tømmervik hevder har vært vanlig i proff verdenen en god stund.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Woodrand

    Tusen takk for det hyggelige besøket.😄
    Ja.det låter bedre nå,enn når jeg hadde MSB Technology monoblokkene.
    Det skyldes for det første har jeg fått koblet opp begge Isovoltene.
    Nye bedre strømkabler.
    Digitalriggen hadde av en eller annen grunn ikke jord tilkoblet
    powersupplyet til selve Dacen.
    Alt dette ga anlegget et såpass løft at jeg nå gleder meg til å få
    de amerikanske monoblokkene tilbake.😄
    Du og jeg og de andre få som har vært her er alle samstemte om
    de Kinesiske monoblokkene.
    Det de mangler er et vesentlig større powersupply.
    Det skal de få.😄
    Ellers gleder det meg mest at du deler min begeistring for min venn Geir Fredriksens
    ypperste kreasjoner.
    Han sitter nok nå å smiler.😄
    Det som er så gøy med dette systemet,er at det har «alt».(Selv om det er made in Norway)
    Geir Fredriksen og jeg har lenge vært på jakt etter forsterkere som yder Audio-Insight sitt
    «Nesten potensialet» med rimlige forsterkere.
    Kinki Studio står nå på denne lista.
    Preampen som hører til er dessverre ikke helt av samme klasse,men der kommer
    Armand inn.😄Han finner sikkert ut hvor skoen trykker.

    Regner med at det ikke var siste gangen du kommer hit?
    Tror og håper mine MSB forsterkere er snart ferdig.
    Har du også jordet høyttalerne til IsoVolt'en?
    Dette er jo også noe Geir Driver med nå som visstnok skal bety bra mye ....

    Poenget med dette er såvidt jeg forstår å jorde alle element chassis'ene slik at man får avmagnetisert chassiset ....
    Dette er noe Geir Tømmervik hevder har vært vanlig i proff verdenen en god stund.
    Hei haldo

    Jeg trodde jeg hadde skrevet litt om det for noe dager siden?

    Spiller ingen rolle.😄
    Begge mine Isovolt er jordet sammen med en 6kvm kabel.
    Dipolene er selvsagt også jordet i Audio-Insight Isovoltene.🤓
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Hei Woodrand

    Tusen takk for det hyggelige besøket.??????
    Ja.det låter bedre nå,enn når jeg hadde MSB Technology monoblokkene.
    Det skyldes for det første har jeg fått koblet opp begge Isovoltene.
    Nye bedre strømkabler.
    Digitalriggen hadde av en eller annen grunn ikke jord tilkoblet
    powersupplyet til selve Dacen.
    Alt dette ga anlegget et såpass løft at jeg nå gleder meg til å få
    de amerikanske monoblokkene tilbake.??????
    Du og jeg og de andre få som har vært her er alle samstemte om
    de Kinesiske monoblokkene.
    Det de mangler er et vesentlig større powersupply.
    Det skal de få.??????
    Ellers gleder det meg mest at du deler min begeistring for min venn Geir Fredriksens
    ypperste kreasjoner.
    Han sitter nok nå å smiler.??????
    Det som er så gøy med dette systemet,er at det har «alt».(Selv om det er made in Norway)
    Geir Fredriksen og jeg har lenge vært på jakt etter forsterkere som yder Audio-Insight sitt
    «Nesten potensialet» med rimlige forsterkere.
    Kinki Studio står nå på denne lista.
    Preampen som hører til er dessverre ikke helt av samme klasse,men der kommer
    Armand inn.??????Han finner sikkert ut hvor skoen trykker.

    Regner med at det ikke var siste gangen du kommer hit?
    Tror og håper mine MSB forsterkere er snart ferdig.
    Har du også jordet høyttalerne til IsoVolt'en?
    Dette er jo også noe Geir Driver med nå som visstnok skal bety bra mye ....

    Poenget med dette er såvidt jeg forstår å jorde alle element chassis'ene slik at man får avmagnetisert chassiset ....
    Dette er noe Geir Tømmervik hevder har vært vanlig i proff verdenen en god stund.
    Hei haldo

    Jeg trodde jeg hadde skrevet litt om det for noe dager siden?

    Spiller ingen rolle.??????
    Begge mine Isovolt er jordet sammen med en 6kvm kabel.
    Dipolene er selvsagt også jordet i Audio-Insight Isovoltene.??????
    Takk, jeg så noen jordings terminaler på høyttalerne, men så ikke noe om hva som var gjort her... dette løfter sikkert nivået ennå litt til :cool:
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Er det fundamentet til høyttalerene som er jordet?
    Nei, det er chassiset til alle høyttalerelementene, så hvis det er vanlige dynamiske elementer så er selve elementene jordet til en felles terminal i høyttalerkabinettet, som trekkes til felles jord, i dette tilfelle gjennom en ordinær strømkabel, hvor man kun bruker jord. I tilfelle bånd elementer så er det vel likeledes selve chassiset til elementet som er jordet.

    Hvis jeg forstår det riktig, så var dette en av oppgraderingene Geir F nå nylig har gjort på høyttalerne og det virker som hifipuristen har fått ennå et nytt gir å dra på med her nå ;D

    Hos deg er det jo helt åpen dipol ... men såvidt jeg forstår .... like sårbart for denne problemstillingen.

    Poenget er at det bygges opp spenninger i chassis til høyttalerelementene og dette skaper ulineær forvrengning. Denne jordingen forhindrer dette problemet. Skal visstnok være veldig hørbart dette.....
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

    Nå er det på tide å ta en tur til byen.😄
    Denne helgen er det vel Høstpuls som gjelder?
    Andre hifi butikker har også en slags messe denne helgen i Oslo.
    Høstpuls er et slags varemerke for OHC.
    Vårpuls også for den saks skyld.
    Håper flere av dere tar turen?
    Jeg tar turen i morgen.

    Ellers har jeg hatt besøk av EIK.
    Tipper han vil komentere dette senere?
    Likte han de kinesiske monoblokkene fra Kinki Studio?
    Vi får kanskje svar om litt?
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Hei alle venner

    Nå er det på tide å ta en tur til byen.������
    Denne helgen er det vel Høstpuls som gjelder?
    Andre hifi butikker har også en slags messe denne helgen i Oslo.
    Høstpuls er et slags varemerke for OHC.
    Vårpuls også for den saks skyld.
    Håper flere av dere tar turen?
    Jeg tar turen i morgen.

    Ellers har jeg hatt besøk av EIK.
    Tipper han vil komentere dette senere?
    Likte han de kinesiske monoblokkene fra Kinki Studio?
    Vi får kanskje svar om litt?
    Jeg var på høstpuls igår og snakket vel og lenge med Geir Fredriksen, se info og noen bilder fra meg i høstpuls tråden :cool:
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

    Er nå midt oppe i arvoppgjør med min bror fra våre foreldre.
    Er heldig og har en fantastisk bror.😄
    Vi har vært 100% enig hele veien,og min bror har gjort brorparten.

    Hifimessig har jeg vært på Høstpuls, og hatt en svært så hyggelig søndag.
    Nå har Armand kommet veldig langt med mine MSB monoblokker.
    Venter på at produsenten blir ferdig med metall arbeidet.
    Jeg gleder meg veldig til å få dem tilbake nå.
    Har begynt og kjenne Kinki Studio monoblokkene rimelig godt nå.
    Det jeg tidligere har skrevet om dem står nå 100% fast.😄

    Kommer tilbake med bilder og tekst etter neste Kongsberg tur.😄
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.471
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Endor
    Hei alle venner

    Er nå midt oppe i arvoppgjør med min bror fra våre foreldre.
    Er heldig og har en fantastisk bror.������
    Vi har vært 100% enig hele veien,og min bror har gjort brorparten.

    Hifimessig har jeg vært på Høstpuls, og hatt en svært så hyggelig søndag.
    Nå har Armand kommet veldig langt med mine MSB monoblokker.
    Venter på at produsenten blir ferdig med metall arbeidet.
    Jeg gleder meg veldig til å få dem tilbake nå.
    Har begynt og kjenne Kinki Studio monoblokkene rimelig godt nå.
    Det jeg tidligere har skrevet om dem står nå 100% fast.������

    Kommer tilbake med bilder og tekst etter neste Kongsberg tur.������
    Blir spennende å høre hvordan vinterforsterkerne dine er og hvor mye bedre det blir nå :)
    Når får du dem tilbake tror du?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

    Er nå midt oppe i arvoppgjør med min bror fra våre foreldre.
    Er heldig og har en fantastisk bror.😀
    Vi har vært 100% enig hele veien,og min bror har gjort brorparten.

    Hifimessig har jeg vært på Høstpuls, og hatt en svært så hyggelig søndag.
    Nå har Armand kommet veldig langt med mine MSB monoblokker.
    Venter på at produsenten blir ferdig med metall arbeidet.
    Jeg gleder meg veldig til å få dem tilbake nå.
    Har begynt og kjenne Kinki Studio monoblokkene rimelig godt nå.
    Det jeg tidligere har skrevet om dem står nå 100% fast.😀

    Kommer tilbake med bilder og tekst etter neste Kongsberg tur.😀
    Blir spennende å høre hvordan vinterforsterkerne dine er og hvor mye bedre det blir nå :)
    Når får du dem tilbake tror du?
    Jeg vet mer om det etter førstkommend fredag.😀
    Armand har nok påtatt seg litt for mye i det siste.
    Han er for snill, og har nok vanskelig for å si nei.😎
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Da får jeg takke for audiensen hos hifipuristen. Han imponerte denne gangen med gryterett og nybakt (nesten) sjokoladekake. Det er skjedd en rekke endringer siden sist jeg lot meg imponere av dette lydanlegget. Her er det en evig gående evolusjon i den rene lyds ånd med oppgraderinger av det meste. Som forsterkere fungerte nå de nyanskaffede monoblokkene fra Kinki Studio. Dette er de nye sommer forsterkere som ikke skal utvikle så mye varme som MSB blokkene gjør. De hadde stått på siden anskaffelsen i sommer, og en håndspåleggelse avslørte at de knapt var lunkne. Dette er made-in-China, og er kjøpt rett fra fabrikk uten fordyrende mellomledd. Den skal være utstyrt med de beste transistorene og de edleste man kan få av komponenter ellers. Det var små elegant kabinetter som var godt skjult i hjørnene i stua. Spørsmålet var om de kunne rettferdiggjøre seg selv i dette veltrimmede anlegget, og kunne erstatte MSB på en tilfredsstillende lydmessig måte. Fikk rett før avreise over høgda melding på at jeg kunne ta med egne CD-er og LP-er. Rasket med de nærmeste eksemplarene jeg fant. Dette var vanlig 16bits CD-er og noen LP-er. Etter hvert som anlegger varmet seg opp, så begynte vi å spinne sølvplatene på MSB-riggen. Først ut av mine plater var Kristin Asbjørnsen The Night Shines Like the Day. De invendinger man måtte ha mot det digitale formatet (red book) var her glemt. Dette spilte så analogt som bare det, totalt blottet for digitale artifakter og lignende. Et storslagent lydbilde med detaljering og nyansering av de minste detaljer. Kristins litt rue stemme føltes nær og realistisk. Men det toppet seg når min gamle referanse innspilling fra 1995, Kristin Lavrandsdatter av Arild Andersen, ble lagt i plateskuffen. Dette er det råeste avspillingen jeg ha hørt av denne platen. Platen har et vell av detaljer, b.l.a. med Paolo Vinaccia (RIP) på perkusjon. Detaljene ble her presentert på en svært realistisk måte med mye kropp og med en kullsort bakgrunn. Man blir dratt inn dette fasinerende lydbilde, og det er bare å slippe skuldrene ned. Sjelsettene…
    Det spilte så bra på CD at det nesten ble glemt at det i nabo hyllen stod en relativt kompetent vinylsnurrer fra tyske Acoustic Signature, type Ascona (ikke bilen). Har lå det en ny arm og PU som ikke var montert ennå. Jonas Fjeld Hjemmeseier ble forsøkt spilt. Jeg skriver forsøkt da platen ble tatt av platetallerken av puristen pga. mye digitalisering i masteringen. Jeg må si at det låt platt og lite engasjerende. Denne innspilling ble avkledd av den høye oppløsningen i puristens anlegg. Det samme skjedde med Jennifer Warnes Famous Blue Raincoat. Jeg må nevnte her at jeg synes begge platene går helt fint å høre på i mitt eget anlegg. Så kan man lure på hvorfor.
    Puristen dro heretter frem en live-innspilling med Stan Getz fra en klubb i København. Vi var straks da tilbake til tiden dette da dette ble innspilt, i de røykfylte lokalene med klirrende glass i en mørk bakgate etc. Her var det bare å senke skuldrene og glemme klokka. Dette låt levende og naturlig. Her kunne man lytte lenge uten noen form for lyttetretthet. Dette var vinyl-lyd på sitt beste. Men dessverre begynte klokka å nærme seg tid for hjemreise. Hvis man skal konkludere angående monoblokkene fra Kinki Studio, så leverte de som bare det i dette systemet. Så skal det bli artig å høre anlegget med de etterhvert oppgraderte MSB monoblokkene. Takk for meg;).
     
    Sist redigert:

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    437
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Håper det er greit at jeg pirker litt;

    Forsterkerne kommer fra Kinki Studio https://www.kinki-studio.com/ og Kinki er navnet på konstruktørens sjelevenn "soul-partner" eller nærmere bestemt, hans kone.

    -BB-
    Kall meg gammeldags, men det var kanskje ikke et helt heldig navn på en dame ;)

    Minner litt greia med bilen som til slutt ble hetende Honda Jazz.... :cool:;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn