På besøk hos BurntIsland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Torsdag var jeg en liten tur på besøk hos Burnt_Island.

    Først må jeg si at dette hadde jeg gledet meg til lenge, da han har noen komponenter jeg var rimelig spent på å høre i kombinasjon.

    Ble forventningene innfridd?
    JA :)

    Nå må jeg føye til at jeg meget sjelden blir skuffet når jeg hører på andres oppsett. Dette fordi jeg ser spenningen i opplevelsen av å erfare forskjellige oppsett og ikke minst rom. Jeg kan nok av og til stusse på hvorfor noen ikke har jobbet med rommet med tanke på plassering, demping etc. Altså, de har ikke fått oppsettet til å yte opp mot det kanskje har potensiale for.





    Burnt_Islands oppsett består av disse komponentene:
    Clearaudio Solution awg/ Satisfy/ Maestro pu/ Trichord Diablo/ Electrocompaniet emp-1/ AesthetixCcalypso/dp a1/ Gradient Revolution mk II/Mambo Ag og DIY flatsølvkabling/PS Audio ppp og p300





    Hvordan låt så dette oppsettet?
    Jo, rett og slett avslappet og elegant var de første ordene jeg tenkte på.
    Burnt_Island har nok jobbet langt mer enn det de fleste gjør for å finne rett plassering av høytalerne. Og det hørtes også.
    Ingen antydning til at noe område som stakk seg ut her nei.





    Vi spilte både CD og vinyl.
    Og det er for meg som er hektet på god vinyllyd, en glede å fortelle at dette låt kjempefint på begge medier.

    Diskant og ikke minst mellomtone bare var der med en deilig tilstedeværelse med en velartikulert presentasjon av den musikken som ble servert. Bassen har han tydeligvis jobbet mye med, og det var ingen antydning til grums og utflytende bass i rommet.
    Som nevnt tidligere har han jobbet mye med plassering av oppsettet. Og det høres.
    Rommet har sine utfordringer å by på, da det bla. er en stor åpning inn til en spisestue. Dette har han løst på en veldig bra måte. Høytalerne er plassert på hver side avåpningen med god plass bak hver høytaler.
    Og det høres ut til at det har klaffet med lyden han er ut etter.
    Det er også godt med høyde opp til taket. Vel 3,5m?





    Jeg savnet bare en anelse mer smekk i mellombass og litt mer killerinstinkt på dynamiske utsving.
    Men dette handler vel så mye om personlige preferanser og hva man er vant med fra eget oppsett.
    Hadde jeg fått litt mer av smekket i mellombass, kunne jeg meget godt levd med denne måten dette nydelige oppsettet presenterte musikk på.
    Og bare for å si det, dette oppsettet- i dette fine rommet, er noe jeg ville ha unnet alle mine venner. :)





    Jeg skulle veldig gjerne hatt tid til å være der noen timer til, men måtte bare av gårde.
    Jeg er spent på hvor veien går videre. Noen små drypp kom da underveis……





    Takk for en hyggelig lytte- og ikke minst pratestund Burnt_Island.
    Dette gjentar jeg mer en gjerne.

    Du må gjerne fylle ut med opplysnininger og kommentarer.
    Bildene står fritt å bruke om du vil lage deg en egen side.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    På besøk hos Burnt_Island

    Flott å få en presentasjon av anlegget til Burnt_Island.
    Fine bilder, og nyttige betraktninger. Får håpe jeg får en anledning til å komme på en seanse selv ved en passende anledning! ;)

    Noe av det du forteller om "smekk" i mellombass i forhold til eget oppsett var ting jeg selv erfarte når jeg hadde Gradient Revolution 05, og gikk over til Marten Miles III.
    Men det er noe eget med 4 x 12" i bevegelse når det kommer til bassgjengivelse ;D
    Det flytter luft kan man si!!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    På besøk hos Burnt_Island

    Fin reportasje!
    Slike vil vi gjerne ha flere av :)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Takker så mye for flotte bilder og fine ord. Det er en takknemlig oppgave å være vertskap for en gjest som du!
    Har jo tenkt en stund på om jeg skulle lage en "mitt anlegg" tråd, nå får jeg vel kanskje ta meg sammen å gjøre noe med det. Har brukt "mobilkamera" som unnskyldning en god stund nå, men min kjære har kjøpt kamera så det holder ikke lenger.
    Jeg ser det mangler et oversiktsbilde fra lytteposisjon bl.a. så det kan jeg jo følge opp med etterhvert.

    Det stemmer at jeg har jobbet mye med plassering, og for å få frem det beste utav det jeg har. Jeg føler i dag at jeg sitter med det beste jeg får til ut fra nåværende oppsett og rom, men det er likevel ting jeg vil prøve. (og du vet ikke hvordan en forbedring er før du faktisk har hørt den)
    Målsettingen har vært å få bort feil, men klare å leve med mangler. Jeg kan få noen hz dypere bass, på bekostning av klangbalanse, jeg kan få litt mer smekk, på bekostning av de laveste hz jeg har i dag osv. men slik det står nå føler jeg at det som mangler kun er "unnlatelsessynder" at det er mer snakk om hva anlegget ikke gjør, enn hva det gjør feil.
    Hadde et par Gradient 05 i heimen og de gav en litt annen lyd, bedre bass bl.a., men hadde også en litt annen lyd i mellomtone/diskant som ville medføre mer jobbing for å få de til å spille best mulig i heimen min.
    Det forsøket gav meg likevel tro på at mine ht kan tveakes litt videre fra der jeg er i dag.

    Uten å besøke andre hifi freaks, oppsøke messer osv, ville jeg ikke ha lært noe om hvilke muligheter som fins, og heller ikke lært noe om mine egne preferanser. Sånn sett var det et løft for meg å besøke messa i Horten og i Trondheim i fjor, etter det vet jeg mye mere om hva jeg vil ha, og hva som er mulig å oppnå.

    Jeg vet at jeg ikke er i mål. Det er så mye jeg har lyst på å prøve. liker klipsch laScala, eller en quad 2805, liker 3A Grand Veena, liker Avalon Indra, men de 4 er jo ikke akkurat like i lyden..
    Vil gjerne teste DSP og romkorreksjon mere, har gjort noen små forsøk her.
    Det fins flere forsterkere jeg skulle ha testet, kan JC-1, Plinius eller Gamut, gjøre en bedre jobb enn min dp? Hvordan vil full oppgradering av den høres ut?
    Jeg har foreløpig valgt å gå en vei. Hornvegen, eller dsp/aktiv drift vegen virker også spennende, men det må bety å skifte kurs, og det er jeg ikke helt klar for enda.
    Har en MG-1 arm som løfte vinylsida, men foreløpig har jeg bare testet den, pumpa lager mye støy, og leiligheten skal være beboelig, løsningen kommer nok.
    Har noen strømkabler å lage, har ting å gjøre med rommet..

    For ikke å snakke om all musikken jeg har oppdaget og gleder meg over, og alt jeg har i vente!

    Livet er herlig!
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Hei, først vil jeg gratulere med en flott tråd. Har samme forsterker som deg og vil anbefale deg for å gå for en oppgradering av forsterkeren. Du vil oppleve bedre dynamikk, bedre oppløsing og bedre 3d gjengivelse
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    2m: er så heldig å ha en a1s ewb i hus nå, og resultatet samsvarer i høy grad med beskrivelsen din. Bedre oppløsning og presisjon, bedre bass- ikke dypere, men strammere og mer detaljert (ikke noe en tone bass her nei!) med det resultat at jeg opplever mer dynamisk trøkk, mer mikrodynamikk, mer samspilte musikere, og instrumenter/ stemmer høres mer ut som det.
    Opplever at den oppgraderte forsterkeren gir høyttalerne mye bedre "ledelse", eller kontroll om man vil. Den sender et mindre forvrengt signal til høyttalerne, og holder høyttalerne i et jerngrep som ikke tillater de noe slingringsmonn, og alt dette på en måte som bringer meg nærmere musikken.

    Har ellers fått litt mer smekk i høyttalerne ved finjustering av ht, samt at jeg bruker ceraball universal under både høyttalere og marmorplater. Komplett Fat LMC/ Furutech strømkabler bidro også litt.

    mvh
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Gratulerer med ny forsterker. Selv har jeg oppgradert min A1 i 2-3 omganger. Har ingen planer om å bytte forsterker med det første ;D
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Takker og bukker. Kan ikke gratuleres med ny forsterker riktig enda desverre. Den var bare på lån. Men jeg skal ha en slik. Har bare en bil jeg må få solgt først, så skal jeg oppgradere.
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    På besøk hos Burnt_Island

    Kanskje litt sent med tilbakemelding, men Jeg og OAlex var på en aldri så liten visitt hos den gode herren Burnt_Island i forrige uke.

    Er veldig glad jeg ble invitert dit, fordi anlegget hans består av mange intressante komponenter. Hovedingrediensene er fortsatt Gradient høytalere, men nå med aktiv deling. Diskant og mellomtone drevet av 2 monoblokker fra, tja... si det.. var det DPA eller noe? 300B PushPull monoblokker i alle fall. Bass blir drevet av en DP blokk.

    Anlegget står i et relativt stort rom med god takhøyde, mye slik som emotikon beskriver lengre opp. I tillegg så eier Burnt_Island enormt mye musikk. Tror jeg spilte én medbrakt plate, og brukte resten av tiden på å lytte på ny og ny-gammel musikk. Liker det slik. :)
    Fikk også for første gang se en plate jeg kun har hørt snakk om tidligere, nemlig Soothe albumet av Motorpsycho, i stålboks! Nummer 16/200. En opplevelse.

    Lyden? Den er veldig god! Synes emotikon's beskrivelser passer mine egne oppfatninger veldig bra. Mellomtonen og diskanten opplevdes som svært godt sammensatt. Jeg får følelsen av både innspillingsrommet og selve lytterommet forsvinner, og kun artisten(e) er i fokus. Musikken føltes veldig, veldig rett.

    Vi snakket også litt om dette med åpningen til spisestuen som står imellom høytalerene. Enkelte plater så opplevde jeg litt manglende dynamikk (smekk) i nedre mellomtone, eller i allefall en kontrast her i forhold til den flotte dynamikken i øvre mellomtone og diskant. Usikker på hva som egentlig spiller inn her, kan være både rom og plassering, men kan også være relativt store forskjeller i lydsignatur mellom de to radikalt forskjellige teknologiene i hhv. 300B blokkene og DP blokka. Hvem vet. Uansett så var dette lite tydelig/betydningsfult på de fleste platene.

    Det som var litt værre for min del var en til tide god posjon med lyttetretthet som var tilstede på endel plater. Husker ikke helt hva vi fant ut at denne hardheten lå i frekvensspekteret, men jeg vil si i nedre del av diskantområdet. Oppleves som en slags dott i mellomøret, hvis noen kan skjønne det. Har opplevd slikt hjemme også, og etter min erfaring kan det være mange ting som forårsaker dette. Dårlige loddinger, dårlig kontakt i kabler, jordsløyfer, RF som plukkes opp av noe +++.

    Uansett, til slutt så vil jeg bare si at jeg likte anlegget veldig godt, og lyttestua var meget sjarmerende og jeg lar meg gjerne inviteres tilbake ved senere anledninger!

    Takk en svært hyggelig kveld!

    Mvh,

    Slarssen
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    På besøk hos Burnt_Island

    Fin reportasje av et flott anlegg :)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Takker for gode ord og et hyggelig besøk, dere er hjertelig velkommen tilbake.

    Fikk pakke fra motron dagen etter dere var innom og har byttet ut smårør (6072 og 5687) på DPA pp 300b blokkene. Hadde mikrofoni i det ene 6072A røret. Noe er endret uten at jeg opplever det som en entydig oppgradering. Må eksperimentere litt.
    Skal forøvrig, når været blir dårlig nok, rydde litt opp i plassering og kabling, så får vi se hva det kan gjøre med evt RF.

    Apropos musikk, følte meg litt som en nachspiel dj etterhvert, ivrig på å sette på nye låter, men for utålmodig til å la dere høre ferdig...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    På besøk hos Burnt_Island

    Burnt_Island skrev:
    følte meg litt som en nachspiel dj etterhvert, ivrig på å sette på nye låter, men for utålmodig til å la dere høre ferdig...
    en klassiker......... ;) ;) ;) ;) ;)

    Fett oppsett forresten.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Har fyren virkelig May Blitz på Spiral Vertigo? ;D ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    På besøk hos Burnt_Island

    Voff skrev:
    Har fyren virkelig May Blitz på Spiral Vertigo? ;D ;)
    med tanke på hva to bilder muligens antyder, tydeligvis.
    Vi snakker uansett ikke mer om en liten tusenlapp. :-*
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Voff skrev:
    Har fyren virkelig May Blitz på Spiral Vertigo? ;D ;)
    begge ;D ;D
    2.nd of may har jeg hatt siden før Motorpsycho gav ut vinyl men den første...Burde ikke være lov å ha slik flaks, innom hovedbiblioteket i Trondheim for noen år siden og de solgte ut endel plater til 20 kr stykket, jeg hadde 40 kr i lomma og kom vekk med både !/ Gracious og første May Blitz. MC! Dro på pengejakt, men det var tomt når jeg kom tilbake.
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    På besøk hos Burnt_Island

    Apropos musikk, følte meg litt som en nachspiel dj etterhvert, ivrig på å sette på nye låter, men for utålmodig til å la dere høre ferdig...
    En meget habil DJ i så fall. ;D

    En annen ting som vi snakka litt om i ettertid, og som jeg synes er et viktig poeng, er hvordan jeg oppfattet anlegget ditt som veldig lite imponerende ( ???). Fremføringen er helt fri for slike imponator artifakter (arti-fakter) som man lett lar seg gripe av, men som over tid ikke nødvendigvis er så viktig. Litt som "oooh... Ahhh..." beskrivelsen av den nye Benchamrk DACen som noe postet en plass.

    Når kildematerialet påkrevde krystallklar diskant, så ble det servert, og ikke ellers.

    Likter også Gradientens utseende. De er vakre (og dyre) men den virkelige kvaliteten til HTene kommer først til skue år det spilles musikk. Utseende har også ett slikt inntrykk at man ikke er redd eller skeptisk til å bevege seg rundt de og knakke å dytte litt på de.

    Lytterommet generelt følte man seg umiddelbart hjemme i. En lyd stue, mer enn et lytterom :)

    Edit: Intressant med rørbytte. Du får komme med rapport etter nærmere lytting og innspilling. Jeg har også ett par 6072A som ligger ubrukte. Tror de er GE. Hvis du har lyst å rulle litt rør kan jeg ta de med nestegang.
     

    Atlant

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    På besøk hos Burnt_Island

    Hei!

    Fint oppsett du har, godt og se at her er Gradient eiere som er fornøyde.Har også aktive Gradienter, elektronikken min er vel ganske forskjellig fra din. Gradient høytalereene er i utg punktet ganske varme/rause i spillestilen, meget musikk vennlig spør du meg. Med elektronikk som har en varm signatur(røraktig?) så kan det tippe litt for mye over kanskje, men det er jo en smakssak.

    Mvh Atlant
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    1.407
    Sted
    Trondheim
    På besøk hos Burnt_Island

    En litt forsinket tilbakemelding fra besøk hos Burnt_Island, sammen med Slarssen.

    Førsteinntrykket var at bassen virker litt slank, men dette ble jeg fort vant til. Så la jeg merke til en liten "irritasjon" i øvre mellomtone. Litt usammenhengende. Det er ikke usannsynlig at den skyldes en etterklang, siden rommet er ganske udempet. Jeg kan ikke huske denne tendensen ved forrige besøk, men litt ommøblering og nytt teppe er anskaffet siden sist.

    Ved forrige besøk var lyden mer analytisk (gitarvreng på et medbrakt album av Supergrass ble plukka i småbiter). Denne tendensen var mindre tilstede nå, men dukka opp igjen på Sonic Youth's Sister.

    Etter litt tilvenning (og to øl) begynte jeg virkelig å like lyden. Jeg vil spesiellt trekke fram Fela Kutis Confusion: Det er den beste musikkopplevelsen jeg har hatt foran et stereoanlegg på år og dag! En godteripose av lyd. Likedan Sonic Nurse; deilig å høre på.

    Jeg tror Burnt_Island er på rett vei med dette anlegget. Lyden presenteres på en måte som er litt uvant i starten, men denne gang gikk tilvenningen relativt raskt. Ved å foreta noen små grep med romakustikken kan dette bli virkelig bra.

    Takk for en hyggelig kveld!


    Mvh Ola
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    På besøk hos Burnt_Island

    Et herlig utslag av å frekventere sentralen er å få lov til å dra på besøk til hyggelige mennesker, med spennende anlegg og mye god musikk. I dag, eller strengt tatt i går sia det er over midnatt, var jeg og brodern hos Burnt_Island. Jeg ble forøvrig veldig glad når det tikka inn en PM til brodern om at vi kunne komme på besøk - anlegget hans har noen komponenter, spesielt HT, jeg har vært veldig nysgjerrige på så når muligheten bød seg til å høre dem i en normal stue og med det som virker som en god rekke foran, så... var forventningene høye.

    Deste mer gledelig var det å gå ut derfra etter 3 svært hyggelige timer med en følelse av at "Dæven, det der var et bra anlegg!". Gradient Revolution er fra og med nå på min short-list over aktuelle HT i framtida. Men, det var konklusjonen, kanskje jeg skulle si noe annet først? Oh well.

    Anlegget til Burnt_Island er befriende lite nevrotisk. Jada, anlegget har en signatur som du hører gjennom alt du spiller (litt varmt, klangrikt, en ørliten dash på den forsiktige sida), samtidig så hører du også godt de ulike innspillingene og deres kvaliteter - ergo, det er ikke plagsomt farget. Og jada, anlegget gjør soundstaging, men det tegner ikke opp studioet eller konsertsalen eller gudene vet hva. Og jada, det spiller utstrakt på frekvensfløyene, men også her uten å ta brutalt i. Og til sist: jada, det er oppløst, men ikke på den måten at du egentlig fokuserer på det. Det er et anlegg som er svært godt balansert, homogent og sammenhengende. Ingenting stikker seg ut, annet enn det at det er gøy å høre på musikk og du får fot av det meste (og vi spilte rimelig mye rart).

    For meg er inntrykket jeg tar med fra anlegget til Burnt_Island et inntrykk av et anlegg som er satt sammen av noen med erfaring, trygghet på hvor de vil og hvordan de skal dit og med et klart mål for øyet. Og det er ikke minst et anlegg som gjør at du kan bruke tia og kreftene der det gjelder: på musikken. Og det er så befriende godt å høre slike anlegg innimellom for det minner meg på at det også er mulig å gjøre det sånn. Dette er et anlegg for de som vil høre musikk, ikke delta i hi-fi konkurranser. Og det er ment som et solid kompliment.

    Et annet poeng: høyttalerelementer hører ikke hjemme i kasser. I hvert fall ikke basselementer. Jeg blir bare mer og mer glad i den frigjort lyden av dipol-bass som jeg selv har hjemme, som Burnt_Island har hos seg og som også var å høre hos Karma. Det er noe riktig med å la bassen lage lyd som den vil, uten noen kasse som skal forsøke å gjøre sitt oppi alt det.

    Ikke minst var det svært hyggelig å møte Burnt_Island. Jeg stortrivdes i tre timer og håper på å få lov til å komme tilbake ved en senere anledning - jeg skjønte på han at det er ting som skal skje i anlegget som jeg har veldig lyst til å høre. ;) Takk for besøket og skulle du være i Østfold, er det bare å si fra hvis du vil lytte på noe litt annet.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Det er jeg som skal takke, det var et hyggelig besøk av to trivelige mennesker som jeg gjerne treffer igjen. Takker også ydmykt for flotte ord om lyden. Det er nok ikke ost men store mengder koffein som skal til ;)

    mvh
     
    R

    RoDa

    Gjest
    På besøk hos Burnt_Island

    Er Mbare blitt soft? ::)

    Well.....

    1. Gradient Revolution har vært på min ønskeliste leeeeenge, det er høyttalere jeg liker å høre på. :)
    2. Mbare, du har riktignok dipoler, men å si at du har dipolbass er vel å dra det langt...? :D :D Revolutions 4 tolvere kan TRØKKE ;)

    Jeg synes også Vals ELF-basser låter "rett" og vellykket.
    Rom og alle disse veiene.

    Virker som et kapabelt anlegg dette! 8)

    R
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Vel ett år senere er det på tide å legge ut noen bilder fra Burnt`s nye Casa.
    Etter noen besøk i gamleleiligheten var det på tide å avlegge besøk i den nyinnflyttede leiligheten -med en "noe" større utsikt enn den forrige....Tok ikke bilder av ustsikten, men kan love at det er luftig der en observerer cruiseskip og Munkholmen fra et tilnærmet fugleperspektiv.
    Her er noen bilder av oppsettet:
    (Orginal maleriet på det siste bildet misunner jeg B&M)
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Fortell litt om den Modwright'en. :D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    På besøk hos Burnt_Island

    Er da vitterlig to av de derre ModWright sakene på bildet... Hørte rykter om disse monoblokkene ja. Burnt_Island hadde vel DP før? Hvordan låter dette i forhold?
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Har vært uten nettforbindelse siden slutten av juni. Fikk oppkobling i dag! :) Har derfor ikke svart før nå.

    Modwrightene er supre synes jeg. De kan brokobles til vanvittig mye krefter med en bryter bakpå, og en dedikert ht terminal dersom du kjører mono, men siden jeg har høyttalere med aktiv deling så bruker jeg to kanaler pr side, og har derfor "bare" 150w pr kanal. Det holder i massevis. Nå er det lenge siden jeg har hatt noen andre forsterkere i oppsettet mitt, men modwright spilte veldig fint sammen med monoblokkene som HCS har nå. (DPA 300b 25w pp) Jeg opplever de som beslektet i lydsignaturen. Hos meg ble det likevel best med 4 identiske kanaler. Og da jeg er alt for mye av en nevrotiker til å sitte med 4 monoblokker med tilsammen 20 rør ;) så ble det transistorer på meg.

    Jeg mener denne forsterkeren er et svært godt kjøp. Minst like bra som dpa1 var når den debuterte til en veil. pris på 60k eller noe. Både TAS og 6moons har vurdert den, og jeg har ikke tenkt å gå de i næringen i dag. Nærmere beskrivelse av lyd og andre kvaliteter får dere surfe etter. Men en lytt kan vel alltids la seg gjøre om noen er interessert...

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Kom igjen da. Detaljer, detaljer!!! ::)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    får se om jeg kan si noe meningsfylt om lyden etterhvert, akkurat nå er det husmaling som gjelder, og hifimessig er lyd forskjellen mellom gammelt og nytt rom mye mer vesentlig enn lydsignaturen til forsterkerne mine...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    På besøk hos Burnt_Island

    Du legger opp til audiofil struktur på malingen håper jeg? ::)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Hehe, ja. ;D
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Masekopper! ;)

    trafoer på inngangene, ett eneste gaintrinn (spenningsforsterking) med Mosfets, etterfulgt av en strømbuffer. Raust dimensjonert strømforsyning. (designet av Alan Kimmel)

    God oppløsning, holografi, kontroll- også i den dypeste bassen (dette anlegget leverer i det minste), relativt nøytrale, ikke lyse i klangen akkurat, men i allefall ikke med en overdreven "svart" stillhet heller. Det jeg har hørt som ligner mest er mine tidligere 300b pp monoblokker og klasse A forsterkere. Jeg digger dem! ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Hvordan er de dynamisk sett? ;)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Er det tre eller fire bein på dem?
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    Dynamisk sett er disse trebente stereotrinnene noe av det bedre jeg har hatt i eget oppsett, men jeg har jo kun testa de på mine egne ht da...
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    På besøk hos Burnt_Island

    bjornh skrev:
    Hvordan er de dynamisk sett? ;)
    I går ble jeg sittende oppe å spille utover natten, med en sovende kone i etasjen under spilte jeg mye lavere enn jeg pleier. Så lavt at høyttalerne mine med tidligere effekttrinn hørtes flate og uengasjerende ut. Ikke så med ModWright. De har altså full kontroll på mikrodynamikk. Den første watten har høy kvalitet. Når jeg i dag har skrudd opp og slipper løs kreftene skifter ikke lyden karakter, men får bare mer fylde, smekk og tyngde. Makrodynamikken er også der. (en RAKK dac som jeg har til låns fra Slarsen bidrar også til at lyden er ekstra engasjerende...)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    På besøk hos Burnt_Island

    Hvordan spiller de bass? -særlig med tanke på at skla ha "300b" lyd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn