På besøk hos BurntIsland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    869
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Hvis det planlegges invasjon hos B vil jeg være med. Overraskelsesangrep, eller aner han ugler i mosen?
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Ulver i myra? Uansett er folk velkommen innom her, ta kontakt for et passende tidspunkt..
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    869
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Han har huset fullt av nye duppedingser og bokser, sikkert for travel til å svare...
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Besøk av Ashley og Mary Kate

    Først i dag jeg har kobla det opp.. nå må jeg få tid til å lytte litt, og finne ut hva jeg egentlig hører.. Bruker Gradient delefilter, ModWright på jbl 4430 som kun spiller under 200hz og Dpa drar Infinityene.

    at 9w 300b muskler servert av dpa kan drive Infinity RS1b panelene så godt turde jeg ikke håpe på:)

    InfinityRS1bsmall.jpg


    Forøvrig kona som kalte de opp etter Olsen-tvillingene når hun fant ut de var av amerikansk herkomst.

    PS Noen som har to par rca kabler å låne bort så jeg får testa Infinity sitt eget delefilter? DS
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Heisan!
    Har sett noen rykter om at disse skulle inn i stova di :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Skal JBL ut?

    Da, er jeg kandidat for å låne de på permanent basis!
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Nei; de skal definitivt ikke ut; og Infinity er bare på lån i første omgang. Panelene er forøvrig modifiserte og bass søylene er ikke med på besøket. I flg modifisøren: "Opprinnelig deles Emimene opp i 2 frekvensområder og samme gjøres for Emitene. Dette gir uoversiktlige faseforhold og dårlig fokus i lydbildet. Jeg lar alle Emimene jobbe likt og lar de gå mye høyere enn orginalt. Dermed tar Emiten kun over helt øverst i frekvensområdet. Dette gjør at et større frekvensområde dekkes av Emimene og man unngår delefrekvenser midt i det mest sårbare området for hørselen. Emimene skal kunne også ta hele diskantområdet pga av oppbyggningen som et bånd element. Det er de fysiske dimensjoner av membranen og spredningen ved høye frekvenser som gjør at en diskant bør benyttes. Emit`n er modifisert slik at den spiller dipol, altså både forover og bakover. Orginalt benyttet de 2 diskanter for å oppnå dette. Toskete løsning når Emit`n også spiller friere når den åpnes på baksiden. Også tullete å dele opp diskantområdet i 2 områder for Emit`n. Rot i faseforhold og frekvensrespons. I den aller største Infinity IRS, kjøres alle Emimene likt og også Emitene. Denne har derfor et bedre fokus i lydbildet og også istand til å reprodusere mye mer overbevisende 3D informasjon. Det var litt av bakgrunnen for disse endringene."
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Panelene må finne sin optimale plassering, det er to lpads å justere frekvensgangen med, dernest valget mellom dpa og modwright til å drive de. Så gjelder det å finne ut om det er jbl eller gradient som gir den beste bass støtten, samt at bassen kan justeres i delefilteret (som det forøvrig også fins to alternativ å velge mellom). Førsteinntrykket er at det er bra allerede, og bryet verdt å "jobbe" videre med.
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Det tar veldig mye plass, panelene blokkerer et vindu bl.a, og det blir nokså varmt av 4 effektkanaler, som i seg selv tar en del plass, så kona savner stua vår, og jeg er nok litt enig med henne i det - de krever en lite møbleringsvennlig plassering...

    men lyden er rett og slett fantastisk; voldsomt fine teksturer; helt sublime musikkformidlere med høy gåsehudfaktor.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.460
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ja de er nokk noe plasskrevende, men morro att du har fått de til å spille bra. Regnet egentlig med att du fikk de til i din stue.

    Om det noen som vil oppleve disse gammle goingene så er de til salgs :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Hvor lenge har du de sjalusidørene stående da burnt?
    Tenkte meg et aldri så lite plateraid på fredag.....
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det tar veldig mye plass, panelene blokkerer et vindu bl.a, og det blir nokså varmt av 4 effektkanaler, som i seg selv tar en del plass, så kona savner stua vår, og jeg er nok litt enig med henne i det - de krever en lite møbleringsvennlig plassering...

    men lyden er rett og slett fantastisk; voldsomt fine teksturer; helt sublime musikkformidlere med høy gåsehudfaktor.
    Ser egentlig ikkje problemet her Burnt. Kan du ikkje bare flytte vinduet litt til venstre, omtrent der tv'n står. Da er det bare å lufte titt og ofte, så unngår du varmeproblemet med 4 effektkanaler i samme slengen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det tar veldig mye plass, panelene blokkerer et vindu bl.a, og det blir nokså varmt av 4 effektkanaler, som i seg selv tar en del plass, så kona savner stua vår, og jeg er nok litt enig med henne i det - de krever en lite møbleringsvennlig plassering...

    men lyden er rett og slett fantastisk; voldsomt fine teksturer; helt sublime musikkformidlere med høy gåsehudfaktor.
    Ser egentlig ikkje problemet her Burnt. Kan du ikkje bare flytte vinduet litt til venstre, omtrent der tv'n står. Da er det bare å lufte titt og ofte, så unngår du varmeproblemet med 4 effektkanaler i samme slengen.
    Fikk plutselig et bilde av Mr.Bean og ei stikksag på netthinna...
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Ja de er nokk noe plasskrevende, men morro att du har fått de til å spille bra. Regnet egentlig med att du fikk de til i din stue.

    Om det noen som vil oppleve disse gammle goingene så er de til salgs :)
    Dersom noen er interessert i å høre de her, så send pm. Dersom noen vil kjøpe de så bør de reagere før ekorngenet mitt får overtalt meg til at jeg trenger de..
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hvem har modifisert Infinityene? Bare sånn av nyskjerrighet:)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Har fått besøk av en First Watt Aleph J (den tredje FW konstruksjonen til Pass?). Det er Leikis Lyd som har bygd den, og jeg har fått låne. Den er så vidt blitt varm. Har vært oppkoblet en halv time eller så.

    FW Aleph J-1a.jpg


    har sett ryddigere ut like oppunder jul..

    FW Aleph J-2a.jpg


    Den har mindre gain enn dpa 300b blokkene mine, så jeg må skru opp litt, men det er helt tyst. Førsteinntrykket er at dette er en veldig artikulert forsterker, kanskje slipper den gjennom mer detaljer enn mine egne blokker, men samtidig syns jeg ikke klangen i pianoet til Bugge Wesseltoft er helt den samme.. Vi får se hvor det ender..
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Fram til jeg tror den spiller stabilt og stødig så liker jeg å ha av/på bryter og slikt lett tilgjengelig;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Dæsken steike, så flotte høyttalere du har!!

    Hva slags kompressjonsdriver har du i 4430 nå?

    Er en halvtime nok for denne forsterkeren? Er det ikke ren klasse A, og de bør vel bli litt varme før de yter optimalt?
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Bruker tad td2001 i mine, dessverre kan det ikke sammenlignes med originale jbl drivere. Den kampen taper jbl.. Og nei, forsterkeren har på langt nær fått nok til at jeg kan konkludere. Kanskje spilt 10 timer totalt, hvorav ca 1 i mitt eie, men varme; det begynner de å bli.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn