oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hvorfor skulle du ikke fått ro med en rørforsterker mon tro. Har man et skikkelig produkt, så er det akkurat like driftsikkert som transistor. Rør varer lett i et par tre år, og bias sjekkes kanskje en gang i mnd. Når det gjelder driftstemperatur, så går det ca en halv time før alt er på plass. Mitt brukes hver eneste dag akkurat som om jeg skulle hatt transistor, det være seg tv lyd eller musikk. Det er desverre alt for mange fordommer blandt folk, at rør ikke er noe. Dynaudio og rør fungerer aldeles utmerket. Ser du har begge parene stående ved siden av hverandre, er det sånn de står når du tester ?

    Ivar
    Jo er nok litt skeptisk i utgangspunktet å eie rørforsterker. Å prøve er noe annet :) Meget mulig det ikke er noe stress. Men jeg vet bare med meg selv hadde jeg nok blitt litt byttesjuk på rør opp mot lydforskjeller etc. Samt de krever litt mer plass enn vanlig forsterker. Liker i grunn alt i ett produkter, og det er ikke mange rørampr med innebygget dac? Dared har med USB. Men det rr ikke nok. Ikke effekten heller tror jeg i dem. Jeg spiller dem ikke sammen sånn når jeg teste skikkelig. Nå stod de sånn for å vise forskjell på bassporten. Jeg har dem slik når jeg tester fort frem og tilbake. I en dag har jeg nå hatt kun C20 stående. Begge par har fått stå for seg selv og spilt for skikkelig sammenligning såklart. Ellers blir det ikke riktig. Men er tydelig at det er forskjeller. Mest i fra mellomtone og ned. Diskant er nokså make lydmessig. Kanskje ikke rart grunnet identisk diskant :) C20 er kanskje litt mer polert i toppen, litt glattere. Men det er ikke mye. Liksom at detaljene i toppen skiller seg enda litt mer ut på C1. Mikrodetaljer.
    Det ligger en Octave V80SE ute nå. DET er en passende rørforsterker for Dynaudio, antageligvis match made in heaven for både C1 og C20. Veldig god priset,men koster fortsatt 54000,så det er en del penger. Tror allikevel at den er verdt hver krone og klarer man å slå seg til ro med et produkt så er denne alt man trenger til Dynaudio for evig tid. Selv har jeg v70 og den spiller himmelsk bra,men jeg kontaktet Octave og innehaveren Andreas Brieger sa rett ut at V80SE er i en helt annen liga. skulle vel egentlig bare mangle da den koster det dobbelte,men da får man alt man måtte ønske ut av en rørforsterker til et tungdrevent merke som Dynaudio.
    Har sett den :) Absolutt et beist av en røramp. 130 watt skulle nok holde med rørwatt ;) De koster ca 100.000 kr nye. Men når man er oppe i 50.000 kr så er det mye rart brukt jeg også ville testet ut.

    Hvordan syns du f.eks V70 du har er opp mot Bladelius Thor Mk3 du hadde en stund? Har du hatt begge på samme høyttalere?
    Jeg kan ihvertfall si at både Thor3 og Octave V70 er som skapt for Dynaudio. Skulle gjerne testet de side om side,men man glemmer så lett,har benyttet begge på Focus 160. Jeg vil si at Bladelius tillegger mer egensound enn Octave faktisk. Jeg benytter nå Svetlana Winged "C" 6550 utgangsrør og de er meget nøytrale og ultralineære fra topp til bunn.Jeg mener at Thor3 vil låte lysere på en mer ubehagelig måte ved høyt volum enn hva Octave forsterkeren gjør. På en måte føler jeg at Octave lar Focus 160 spille mer naturlig enn med Thor. Det er noe også med den deilige luftigheten i mellomtonen og diskanten som gjør Octave til vinneren mellom de to for min del,men kan alltids leve fint med Thor3 også,den er fantastisk til Dynaudio.
    Skal prøve andre driverrør, Tesla JJ 6550 har vist en mykere og mer "musikalsk" klang som jeg muligens kan foretrekke fremfor den mer audiofile og lineære Svetlana 6550. C6550 er visst kongen blant 6550,men det betyr ikke dermed at det er det man selv liker;) Det er ihvertfall ingen tvil om at Octave V70 har nok krefter for en del Dynaudio modeller og spesiellt C1 virker å være gullmatch,det er bare å google så kommer det opp en hel masse. Den har stålkontroll og jeg spiller sjelden over klokka ni om dagen!
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takker for fint resymé av de to ampene. Akkurat det du nevner om at Focus 160 låt litt lyst på Thor 3 kan stemme. For en jeg kjenner prøvde nettopp dette. Han har Contour S1.4 LE. De spilte ikke på langt nær så lyst i toppen som Focus gjorde på Thor 3. Så noe gjør at akkurat Focus 160 låter noe mer frempå med den matchen, merkelig nok. Jeg hadde Focus 160 med Hegel H300, som er langt fra varm i lyden. Den er meget klar og bestemt. Men det fungerte flott på Focus 160. Noe av det beste jeg har hørt til prisen. Mens Thor 3 generelt er varmere i lyden enn Hegel. Jeg a/b testet Thor 3 mot H160 på mine S1.4 LE. Thor var bedre og mer musikalsk. Hadde noe mer magi over seg. Har også testet H160 mot H300 på S1.4 LE. Da var H160 mer analog i lyden og fyldigere på lavt volum. Så det viser seg at matching gjør alt. Octave har vært vurdert et par ganger når jeg har sett dem til salgs. Men det som holder meg tilbake er rør og eirskapsforhold mot det og meg :) Men jeg skal ikke si aldri. Alt bør testes ut ;) Flott du er fornøyd med Octaven din. Ingenting er bedre enn å føle at man har truffet riktig.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Av nostalgiske årsaker slo jeg til og kjøpte en Denon PMA 2000R forsterker i dag. Blir sendt med post i morgen min vei. Dette var min første skikkelige forsterker tilbake i 1999 tipper jeg. Denne ble sammen med Denon DCD 1450 AR brukt på først Infinity SM155 og SM255. I år 2001 tror jeg, så kjøpte jeg Infinity Kappa 90 som den ble kompanjong med. Det husker jeg var fantastisk bra lyd. Den gang gikk man skole på Voss. Her hadde man rom i en gammel lærerbolig. Jeg og hun jeg var sammen med da leide stuen i huset. Så den var stor nok til å huse disse Kappaene. De krevde litt rom med sine dobble 10’’ basser. Men vi var ofte kinorommet i huset :) Alle satt hos meg og så film. Det var tider. Men med mye flytting etter skole ble både Denon og Kappa solgt. Så nå vil jeg bare ha en for å høre igjen. For moro ;) Trip down memory lane :) Legger ved bilde av Denon PMA 2000R og Kappa 90

    C42CA37B-C08F-47EA-B258-02C81DE4370E.jpeg
    1935F2BF-4F03-4210-9A13-6CB9B2CF6450.jpeg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan jo snart påstå at du begynner bli en liten "hoarder" :rolleyes:

    Lukter stereo på soverommet. Gralla :)
    He he... Nei såpass blir det ikke. Er nok ikke så lenge til noe skal ut. Liker ikke å ha for mye på en gang.
    Denonen blir kun kjøpt pga ok pris og nostalgi :) Soverommet blir nok stereofritt. Stuen jeg har det i :)
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kan jo snart påstå at du begynner bli en liten "hoarder" :rolleyes:

    Lukter stereo på soverommet. Gralla :)
    He he... Nei såpass blir det ikke. Er nok ikke så lenge til noe skal ut. Liker ikke å ha for mye på en gang.
    Denonen blir kun kjøpt pga ok pris og nostalgi :) Soverommet blir nok stereofritt. Stuen jeg har det i :)
    Hadde det vært interessant å prøve ut mine Burmester B10 i et eventuelt bytte mot et par av dine høyttalere? De låter helt fantastisk, men er nysgjerrig på noe nytt. Helt strøkne i hvit høyglans med aluminium frontbaffel.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takk for tilbud om bytte :) Men per dags dato tror jeg ikke det er av interesse å bytte med Burmester. Det blir nok rent salg når et av parene skal ut.
     

    Pontius

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2004
    Innlegg
    24
    Antall liker
    10
    Sted
    Trøndelag, avd. Nord
    Av nostalgiske årsaker slo jeg til og kjøpte en Denon PMA 2000R forsterker i dag. Blir sendt med post i morgen min vei. Dette var min første skikkelige forsterker tilbake i 1999 tipper jeg.

    Vis vedlegget 487313
    Spennende, og jeg kan relatere. Kjøpte for ca. 1 år siden tilbake en PMA 1500R, samme forsterker jeg hadde rundt årtusenskiftet, samt et par B&W høyttalere, til hjemmekontoret. Husker at dett rocka bra i mine tidlige HiFi dager og ønsket å mimre. Det spiller fortsatt musikk med stor glede og passer ypperlig til et rent Spotify anlegg på kontoret. Håper du får glede av den :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Av nostalgiske årsaker slo jeg til og kjøpte en Denon PMA 2000R forsterker i dag. Blir sendt med post i morgen min vei. Dette var min første skikkelige forsterker tilbake i 1999 tipper jeg.

    Vis vedlegget 487313
    Spennende, og jeg kan relatere. Kjøpte for ca. 1 år siden tilbake en PMA 1500R, samme forsterker jeg hadde rundt årtusenskiftet, samt et par B&W høyttalere, til hjemmekontoret. Husker at dett rocka bra i mine tidlige HiFi dager og ønsket å mimre. Det spiller fortsatt musikk med stor glede og passer ypperlig til et rent Spotify anlegg på kontoret. Håper du får glede av den :)
    Jo takk :) Jeg skal høre hvordan den er nå i dag. Litt nostalgi. Har en kollega som har jaktet en slik lenge også. Så har vært litt i bakhodet og kanskje selge den til han etter jeg har fått prøvd den ut. Men om jeg skulle like den så godt at jeg ikke vil selge, så beholder jeg den til senere. Er såpass lite kroner uansett. Høres ut som du koser deg med det oppsettet du kjøpte da. Viktig det :) Ofte kan slike rimeligere anlegg spille svært musikalsk. Det gir god lytteglede :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    God påske, Øyvind :)

    Stemmer for at du beholder "påskeegget" :) Denoen av kalibret der vil nok heller stige i verdi enn tape seg.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    God påske, Øyvind :)

    Stemmer for at du beholder "påskeegget" :) Denoen av kalibret der vil nok heller stige i verdi enn tape seg.
    God påske til deg også Anders :) Vi får se hva man gjør med ‘påskeegget’ ;) Kjekk å ha og såklart.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Og C1 ble det paret som passet dine ører best nå i påsken? :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Og C1 ble det paret som passet dine ører best nå i påsken? :)
    Jo det ble C1 som trakk det lengste strået. Men det er faktisk ikke så lett å velge mellom disse. Var i grunn at C1 spilte noe varmere og fyldigere på lavt volum som avgjorde, samt at finishen på C1 passer best hos meg :) Lyden i C20 er faktisk utrolig bra. Og plasseres de riktig så er de heller ikke analytiske og spisse i lyden. Jeg syns egentlig at det kun er mellomtonen som er noe slankere og mer åpen som skiller dem mest. Og det faktum at C20 har en strammere og tørrere bass. C1 er noe rundere og varmere i bassen. Men etter denne testen så,vil jeg si at med riktig forsterker til C20 kan jeg trygt anbefale dem. De spiller helt der oppe med de beste jeg har hatt.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    God aftes folkens :)

    Har fått min Denon PMA-2000R i hus nå. Koblet den opp med Bluesound Node 2 som streamer og dac. Det låter steike bra må jeg si. Trodde kanskje den skulle bli litt veik for de litt strømhungrige C1 Signaturene. Men nei det går faktisk overraskende bra. Bassen sitter som et skudd. Bokstavlig talt. Masse god lyd av denne rakkeren ;) Morsomt :) Den spiller faktisk også meget bra hvis man snakker rent lydmessig korrekt. De gamle er ofte eldst. Kan skjønne hvorfor jeg likte den jeg hadde tilbake i år 1999 til 2002 :) Vært moro å testet med en enda bedre dac. Ellers går no dagan, som de sier.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er vel ikke uten grunn de eldre tyngre Denon holder seg i pris :)

    Node 2 gjør seg nok heller ikke bort i natta som streamer/DAC til Denon'en.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det er vel ikke uten grunn de eldre tyngre Denon holder seg i pris :)

    Node 2 gjør seg nok heller ikke bort i natta som streamer/DAC til Denon'en.
    Sant det :) Den står seg godt opp mot dyrere saker. Jeg kunne tenkt meg å prøve en dac av enda mer kvalitet enn den innebygde i Node 2. Noden er litt frisk i toppen , så noe med en anelse mer avrundet topp kunne gjort seg. Men som total pakke med amp, streamer og dac tror jeg man sliter med å få mer godlyd for kronene jeg har gitt brukt her til sammen ;) PMA serien er meget oppegående. Jeg har litt ekstra sansen for den eldste PMA-2000R siden det var min første skikkelige forsterker og begynnelsen på galskapen :) Som nevnt før i tråden var den sammen med CD spilleren DCD 1450AR og Infinity Kappa 90 som steget mot mer seriøst anlegg for min del. Etter det har man vel bare steget i gradene. Er vel en del av hobbyen. Men jeg må si at det er tydelig at man kan få skikkelig godlyd for få kroner også.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.758
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bluesounden trenger en god dac ja,er helt grei lyd uten men mye bedre med en god dac;)

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Bluesounden trenger en god dac ja,er helt grei lyd uten men mye bedre med en god dac;)

    O
    Hva merket du selv da du hadde denne, med tilkobling av bedre dac? Syns du den innebygde dacen var litt spiss i toppen? Vet andre sier det samme som har slik.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.758
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bluesounden trenger en god dac ja,er helt grei lyd uten men mye bedre med en god dac;)

    O
    Hva merket du selv da du hadde denne, med tilkobling av bedre dac? Syns du den innebygde dacen var litt spiss i toppen? Vet andre sier det samme som har slik.
    Det stemmer bra det ja,følte den var litt udefinert i toppen pluss at bassen blir litt ullen :). Send meg PM om du vil teste en dac.

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takker for tilbud :) Jo den innebygde dacen kan vel ikke stille opp mot dyrere saker.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Mytene er sanne de, Baluba :rolleyes:

    Sitter jo med JBL LSR308 og Klipsch RF52mkII. Det låter selvføgelig like godt som et anlegg satt sammen av komponenter som spiller godt ilag til 50.000,-
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ble kjøpt ny dac i dag. Kjøpte fra Ove som skulle selge sin Auralic Vega dac. Takk for handel :) Tenkte det var greit å teste ut en highend dac for å sjekke hva den kan gjøre med lyden generelt ;) Så da får man se. Den kommer i posten etterhvert :) Spent på denne.

    CD4D1960-315C-4EFE-BF70-1AAA8DC1037D.jpg
    EBE5F1D4-874E-4D26-BD1B-C1B3B397FE01.jpg
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Får se om den klarer å ta Thor til nye høyder. Koster jo nesten like mye som forsterkeren :cool:
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Får se om den klarer å ta Thor til nye høyder. Koster jo nesten like mye som forsterkeren :cool:
    Jo nyprisen nå er 33.400 kr. Så er ikke langt unna prisen på Bladelius ;) Skulle jo bli noen hakk bedre ;) Håper og tror det.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Det bør bli bedre, ellers kjøper jeg en Thor Novitas også. Får jo dac til 30k med på kjøpet hehe.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mytene er sanne de, Baluba :rolleyes:

    Sitter jo med JBL LSR308 og Klipsch RF52mkII. Det låter selvføgelig like godt som et anlegg satt sammen av komponenter som spiller godt ilag til 50.000,-
    Man kan jo lure... rf52mk1 og dared saturn.. ikke det dyreste akurat, men står fortsatt som noe helt magiskt her i gårn.. har aldri klart å trylle den magien ut på enkelte spor som det oppsettet klarte..
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det var ment som en spøk. Så folk ikke tror jeg er helt tullerusk i hodet :)

    Men RF52 ryktes jo være en veldig kurant høyttaler opp mot de litt større bødrene f.eks. Aldri hatt annen RF i hus, men to par 52.
    Dared Saturn er vel heller ikke så alt for billig :) 20.000. Det er flere her på sentralen som er fornøyd med den karen.

    Grstulerer med spennende DAC Øyvind :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.758
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det var ment som en spøk. Så folk ikke tror jeg er helt tullerusk i hodet :)

    Men RF52 ryktes jo være en veldig kurant høyttaler opp mot de litt større bødrene f.eks. Aldri hatt annen RF i hus, men to par 52.
    Dared Saturn er vel heller ikke så alt for billig :) 20.000. Det er flere her på sentralen som er fornøyd med den karen.

    Grstulerer med spennende DAC Øyvind :)
    Vilken dac bruker du;Last one?

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo takk Anders :) Dared Saturn har jeg sett ned mot 7000 kr. Så er jo sånn sett innafor. Men en Music Angel er vel nokså bang for bucks når det kommer til røramp til fin pris?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hvis du likte rør på Klipschene så kan du jo prøve ut det igjen :) Har sett noen oppgraderte MA på finn før.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jeg kjører først nå Auralic Vega på Denon PMA 2000 R. Opp mot Dac i Node 2 er Vega en del bedre ja. En annen ro over lyden. Musikken får puste litt mer for å si det slik. Fast og fin i bassen. Node var ikke like nøyaktig og nyansert. Hører lyden er mer oppløst og samtidig mer avslappet. Musikken bare slipper fri. Det er et godt tegn. Må vel testes på Bladeliusen også senere. Men den står så langt inni TV benken..... ork og stønn ;) Denon står på gulvet så det gjør det så enkelt :) Latskapen lenge leve... Men lyden ble knallbra sammmen med Denonen altså. Najs :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.758
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg kjører først nå Auralic Vega på Denon PMA 2000 R. Opp mot Dac i Node 2 er Vega en del bedre ja. En annen ro over lyden. Musikken får puste litt mer for å si det slik. Fast og fin i bassen. Node var ikke like nøyaktig og nyansert. Hører lyden er mer oppløst og samtidig mer avslappet. Musikken bare slipper fri. Det er et godt tegn. Må vel testes på Bladeliusen også senere. Men den står så langt inni TV benken..... ork og stønn ;) Denon står på gulvet så det gjør det så enkelt :) Latskapen lenge leve... Men lyden ble knallbra sammmen med Denonen altså. Najs :)
    Det er en sabla god dac,flott at det gikk så kjapt å få den :)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn