OVK: Jubileumstur - mail

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    I og med at jeg ikke har anledning til å være med så legger jeg frem et par forslag til spise og tidtrøyte her,
    lokasjonene er alle i umiddelbar nærhet av Hovedbanegården, ja - faktisk i samme gate!
    Genialt enkelt og skulle tilfredstille OVK's klientell fullt ut...


    First Things first; grunnleggende kultur slik det sømmer seg Gutta på tur (uten en sur)

    tt 1.jpg


    tt 3.jpg




    Litt programforpliktet faglig stoff hører dessverre med :rolleyes::rolleyes:

    tt 2.jpg




    Alt dette krever sin mann og sin energi så tanken må fylles opp etter en strevsom dag!

    tt 4.jpg




    - og etter slike kulinariske utskeielser orker en ikke fly rundt mer den dagen så da er det best å parkere legemet på egnet sted!

    tt 5.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    STOP PRESS!

    Fikk akkurat denne på mail - dropp den der vandrerhjemvarianten dere har planlagt og unn dere litt skikkelige saker!

    arp tilbud september.jpg
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    536
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Klarer vi felles "middag" i kveld fra kl.20:00, kanskje? Ole er vel den som reiser senest. -Kanskje rekker han desserten?

    Jeg har forøvrig fly ned kl. 17:25 og ikke kl.18:55.
    Ikke tenk på meg. Linker opp ferdig bespist, men tørst:)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...klart vi tenker på deg Elmer - du må ikke tro noe annet!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Torfinn er booket om til 2200 pga kansellert fly. Prøve å samle noen i lobbyen og ta det derfa?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Hvem er den karen der med bollekjaker?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Sitter nettopp nå og spiller Jakob Bro - Returnings som ble spilt inn i studioet til Thomas Vang. Det låter utrolig bra.

    Roy
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Trött och sliten efter en fantastisk helg med lika fantastiska OVK´are. I tillägg vill inte HFS samarbeta ikväll. Bilder som inte ses och vedlegg som krånglar. Testar med några bilder och ser om de i det hele tatt går att se. Får lägga ut resten när bildupplastningsfunktionen fungerar som den skal och undertecknade fått sina åtta timmar med sömn.

    Tack för en koselig helg folkens!


    6F024538-0951-4BE6-9935-3D87046D5A6E.jpg
    D5D7608D-0400-4758-8396-A7C9E15BB7F4.jpg
    F0501637-3D31-46B3-B7DE-1389141D9165.jpg
    063E95C5-8DF2-4A64-97C1-055CEA4E4D16.jpg
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Telte forresten over antallet plater som ble med hjem fra København. Ble over 50 utgivelser, og jeg som ikke hadde planer om å kjøpe noen. Tror jeg må jobbe litt med impulskontrollen min :D

    Roy
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sitter nettopp nå og spiller Jakob Bro - Returnings som ble spilt inn i studioet til Thomas Vang. Det låter utrolig bra.

    Roy
    Hjertens enig Roy!!!! samtidig med Jon Christensens tilsynelatende tilfeldige, men geniale trommespill som likeså bidrar til en forstummende åndelig musikalsk intermesso.

    Det er verdt å hente frem snutten her hvis det lar seg gjøre å laste opp?:


    Jakob Bro (guitar)
    Palle Mikkelborg (flugelhorn)
    Thomas Morgan (bass)
    Jon Christensen (drums)
    Recorded at The Village Studio Copenhagen in February 2018
    Engineer: Thomas Vang

    Film by Adam Jandrup & Andreas Koefoed

    20180915_180321.jpg


    20180915_180257.jpg

    Fra v. Palle Mikkelborg på skjermen og Thomas Vang.
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Innspillingen fra studioet kan allerede lastes ned

    20180914_221015_record_c.jpg


    Neida, dette var selvfølgelig bare en fleip før de riktige bildene fortsetter å strømme inn - jeg klarte bare ikke å la vær og ber om tilgivelse :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumsturen ble som forventet og dekket både tro, håp og schjærlighet - kanskje?

    En sjelden vinkling på et forsøk av en kronologisk oppsummering, kan f.eks være å kaste ut etpar billedserier som egentlig ikke hadde noe med turen å gjøre, annet enn at de ble tatt i løpet av disse tre dagene. -Slikt kan ihvertfall sette i gang hjernekjemien og øvrig sunn fantasi av hva som ihvertfall IKKE skjedde! OK?

    OVK_københavn_2019_ferdige_001.jpg


    OVK_københavn_2019_ferdige_002.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumsturen - Totte visste hva han gjorde...

    Det aller meste av grovplanlegging hadde Totte (RIP) ferdigstilt før han forlot oss. Sånn oppsummert i få ord kunne den gjerne vært beskrevet som; VELORGANISERT FRIHET med tilstekkelig luftighet og basstrøkk i tre-og-en-halv hele dager fylt av humor og pur himmelsk glede!

    Men, uten de nedenstående ville det heller aldri BLITT HVA DET BLE. -Fy flate som dere bidro!


    20180914_221019.jpg

    (f.v. Nlykke, Elmer_Midd, Fosse, Dr. Dong, Grumpy, R.E.S., tbj, Erlandsen, Zomby_Woof, Crosswind, habicht)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumsturen - "Warm-up Copenhagen"

    Det var mer enn nok av aktiviteter å finne på i København. Vi samlet oss på Steel House Hotel. Et hotell som vi ikke hadde sett maken til (ihvertfall meg Grømpy gamliss). Men, det funka som juling til tross for moderne betonglook, veldig rasjonalistisk med knøttsmå krypinn hvor jeg ihvertfall våknet mer eller mindre i vinduskarmen hver eneste morgen.

    Sånn samlet sett, tror jeg at vi kom oss igjennom samtlige vinylsjapper i byen. R.E.S. mistet periodevis hodet og toppet tilslutt OVK-listen med minst 50 innkjøpte titler. -Godt jobba mister! All gåing og bæring kvalifiserte for hyppige næringsinntak.


    OVK_københavn_2019_ferdige_003.jpg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Takk, takk kjære venner. Hvilken fantastisk tur!

    DSCF3454.jpg


    Vår kjære formann! Zomby

    DSCF3469.jpg


    Mannen med glimt, muskler og giga-monitorer, nlykke.

    DSCF3465.jpg


    Grumpy sølvrev og hans lengsel, etter Gro Holm.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumstur - Nordsø Records ...rett i pressa!

    Nordsø Records var en gedigen positiv overraskelse - i et "lagerskur" helt ytterst på en av de nye pirene ved innseilingen til København. Der møtte vi de mest hyggelige, entusiastiske, kompetente vinylfolka i hele Danmark - tror jeg. I tillegg hadde de en trainee som hadde sin "siste dag på jobb", denne fredagen. Hun hjalp forøvrig med alle gruppebildene og viste seg å være en blyg, beskjeden superhyggelig datter av herr Brinkmann (tysk platespillerprod.).

    OVK_københavn_2019_ferdige_004.jpg


    Henrik Damm Krogh grunnla Nordsø Records for ikke mer enn etpar år siden. Med bakgrunn i forretningsutvikling fra tidligere liv, så synes Henrik å ha veldig god kontroll på prosessene, investeringene og hvilket segment som er målgruppen for vinylplantasjen. De er ambisiøse og sikter høyt når det gjelder kvalitet. Nordsø Records har i dag to - 2 nye moderne tyskbygde presser. Begge disse er manuelle hvor menneskelig omsorg og grundighet er helt avgjørende. Artistene er i hovedsak danske, men både norske og skandinaviske artister har presset gullet sitt hos Nordsø. Nordsø har allerede rukket å presse overraskende mange titler.

    OVK_københavn_2019_ferdige_005.jpg


    En av grunnene til gode produksjonstall skyldes nok også Michael Hjort - en superentusiast deluxe - som har mer enn 10 års erfaring fra andre vinylpresser. Michael gav oss en grundig og fremragende innføring i ALT som skjedde fra små pellets og helt frem til sluttproduktet - HERLIG. I tillegg er Michael en kunstner med flerfarget vinyl som stadig er i utvikling. Han fortalte om et metallband som fikk se prosessen hvor en var noe uheldig med utstyret hvor noe blod blanda seg med vinylen i pressa (120 tonn). Gjett om metallbandet fikk blod på tann og hva de ville ha mer av når de fikk se resultatet?


    OVK_københavn_2019_ferdige_006.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    DSCF3490.jpg


    Trønderrockens fremtid.

    Nå er vel det meste dokumentert, eller mine bilder blir gjentakelse av andres.

    DSCF3446.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gro Holm? Hvem fanden er nå Gro Holm?
    Jodda jodda, jeg erkjenner at jeg anser Gro Holm som en av de dyktigste nålevende reportere vi har i landet, dog på en god og sikker fjerdeplass plass etter R.E.S., Erlandsen og Ståle. Med denne oppklaringen, så bryter jeg trolig alle regler for publisering uten samtykke, men jeg sletter så gjerne Gro - det er bare å ta kontakt (neste gang "vi møtes" på Kastrup). Men, når det gjelder de to gapskrattende lamahuene som på min bekostning... Ja, det var kanskje det værste! Vel, vi lo så øltårene trilla alle sammen.

    OVK_københavn_2019_ferdige_010.jpg
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    At Dongen blir utslitt av Waters og trumpetmusikk bør ikke overraske.

    Det ble kjøpt så mye vinyl at til og med heis musikk ble med på lasset fra Køben :)

    Nok en gang, fabelaktig tur med en fabelaktig gjeng.

    H
    Ja, guttene koste seg storligen over Dongens oscillering mellom skal/skal ikke om kjøp av Donaldens The Nightfly på Ultradisc fra MoFi.

    2018-09-14 at 15-44-29.jpg


    Han ramlet ned på «skal ikke» og kjøpte i stedet sin 30. utgave av den eneste platen han ikke greier seg uten: Blonde on Blonde med gud selv. 45 omdreining fra Mofi. (De hadde et godt utvalg av MoFi der på fabrikken; fikk med Rickie Lee Jones på 45 også.)

    Men andre guder var velvillig innstilt og kjøpte inn til extra price. Takker!

    2018-09-17 at 21-04-20.jpg


    De hadde forresten et anlegg stående der på vinylfabrikken. Likte det bildet.

    2018-09-14 at 15-41-20.jpg


    Vi hadde også oppdragende øvelser. Her blir nlykke gitt fire smørrebrød og oppgaven gikk ut på å øve seg i å dele med sine høyt elskede venner. Han fikk plass til alt i egen mage. (Det skal dog sies at han i alt annet er rausheten selv!)

    2018-09-15 at 13-33-47.jpg



    Takk for en storveis tur, gutter!
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Må bare henge meg på og takke for en herlig tur! Strålende tiltak og en tur jeg virkelig kommer til og huske. Som sistemann som forlot København kan jeg fortelle at Grumpy fikk rett: De avgangene der er det bestandig noe krøll med . . . Men det var også den eneste lille hendelsen disse dagene jeg gjorde noe annet enn og smile.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Takk for en strålende tur, alle sammen. Helt fra den første ølen sammen med Dr. Dong på Gardermoen på vei nedover ble dette en glimrende langhelg. Kan bare istemme i at de to arrangementene på Nordsø Records og The Village Recording var store høydepunkter. Samtidig var det litt sårt å tenke på at vår alles kjære Totte som hadde satt i gang denne turen ikke lenger er med oss, og dermed ikke fikk oppleve det. Jeg synes derfor det var flott at Henrik som driver Nordsø Records nevnte Totte og kondolerte oss med hans bortgang, da vi ble tatt i mot i platepresseriet noen kilomter utenfor København sentrum.

    Det ble en helg med mye latter, ekstremt mye god mat og drikke, og for en del av oss, relativt mange plater med hjem. Selv er jeg godt i gang med vaskeprosessen, og platene som er presset på Nordsø Records har nå fått sin egen avdeling i hylla.

    To ting til slutt: Takk til Grumpy for å sette meg på hans topp fire-liste av reportere, og Grumpy: Gro Holm har jeg sett i badedrakt. Hvor og når, kan vi ta over en øl ved en annen anledning :D

    Takk for turen gutter. Dette må vi gjenta.

    Roy
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.508
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jubileumstur - Nordsø Records ...rett i pressa, volume II!

    Vi avsluttet en grundig inføring om vinylkunsten i produksjonshallen til Nordsø Records med et gruppebilde hvor eier; Henrik Damm Krogh sees leende til høyre på gruppebildet:

    OVK_københavn_2019_ferdige_007.jpg


    I den andre enden av hallen var det som å komme hjem i stua. Masser av vinyl!!!!
    Michael Hjort gikk igjennom alle utgivelsene til Nordsø Records. Det resulterte i at fristelsene ble for store og for mange. The OVKs grabba med seg store deler av lageret, både signerte og nummererte...:

    OVK_københavn_2019_ferdige_008b.jpg


    Derfor var det neimen ikke noe rart i at Michael spratt korken på Nordsø Bitter'n og fylte glassene til randen. Festen var fanden meg igang ....nok en gang. I tillegg var det én av OVK'erne som ikke klarte å la #11 av konseptboksen fra "Index" av Hall & Cronhammer bli igjen. Dronning Margrethe har #1:

    OVK_københavn_2019_ferdige_009b.jpg


    Et langt besøk ble avsluttet med deling av "klubbtrøyer" og andre høflige ritualer. Vi var hjertlig velkomne tilbake, da kanskje som tilhørere rundt scenen. -En scene som ble benyttet til releasekonserter.

    OVK_københavn_2019_ferdige_009c.jpg


    Pokker for en bra vinylfabrikk Nordsø Records var. -Og for noen supre folk som jobba der. En sånn greie vil jeg ha i mitt neste liv. Tror Zomby også fikk en "våt drøm"!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn