Overskrifter i dagbladet.no

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det bare meg eller....?

- Det er veldig få designerklær i min størrelse
- Treneren lover å kjøre meg hardt før kampen
- Han er hjemme og passer barn
- Kunne slått Federer i «Virtua Tennis 4»
Justin Bieber på CSI
- De har valgt å se en annen vei
- Måtte fått ny spiseforstyrrelse for å holde meg «plus size»
- Etter 30 sekunder sliter du med å puste
Døgnvill Medvedev dropper vintertid
Dro til Finnmark for å lære å holde fred med nabolandet
- Det er jo som når store rockestjerner spiller der
La ned bloggen til Marie Amanda
«Dragon Age II»-skaperne var forberedt på reaksjoner
- Nordmenn er «tjukke i huet» og late
Julenissen kan bli OL-maskott
Få rom egner seg bedre til sjampanje før en bedre middag
Etiopiske mødre sinte på Frp-påstander
Her oppdaterer Rigmor Facebook i 12000 fots høyde
Språkeksperter reagerer på Carew-tatovering

Les mer

Nei takk... :p

V

vredensgnag

Gjest
Det er dypt tragisk. Snart en fornærmelse mot veden å bruke avisen til å fyre i peisen med.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.120
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
For ikke å snakke om at det er dyrplageri å pakke fisk i den.....

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.755
Torget vurderinger
1
Hvis vi nå ser bort fra overskriftene, så synes jeg Dagbladet.no er av de bedre avisene på nett. Fin layout/brukersnitt.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Nå er jeg i den situasjon, at jeg personlig er enig med deg i at ikke alt gjør seg i en avis og at noe av det dem skriver om godt kunne vært samlet andre steder for dem som måtte ønske dette. Dog er det jo slik, at avisene henvender seg mot flere og da også med andre lesevaner enn meg.

Jeg ser gjentatte ganger at forsider som jeg selv kan styre min begeistring for, viser seg å være de som for min del overaskende nok selger flest aviser, og tidvis er jeg overrasket over hva som ligger på popularitetstoppen i antall klikk i diverse nettaviser (foruten saker som på en eller annen måte omtaler noe seksuelt og tabubelagt, da vet jeg at innsnødde nordmenn slår opp øynene og nysgjerrig kaster seg over lesestoffet).

Ser mange som klager på innholdet, dog har jeg ikke gjort det selv da jeg ikke tror slikt hjelper noe, for jeg tror nemlig avisene i aller høyeste grad vet hva vi vil lese som gruppe - og det er akkurat det dem gir oss. I aviser finner man noe for alle og enhver.

Mine avisvaner har endret seg over tid, både med tanke på hvilke aviser jeg kjøper og ikke minst nettaviser jeg bruker. Er ei heller ikke tilfeldig hva jeg velger å lese og hva jeg blar rett forbi.

Det eneste jeg har vært sterkt missfornøyd med, er formatet flere gode aviser kom i tidligere. Fyttitakker'n for noen blekker det var å forholde seg til og bla i, ganske upraktisk til tider med så store formater som dem hadde, tenker på bl.a. Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad, som begge i perioder har vært lokalaviser for min del som vestlending som har bodd ca 10 mil fra Bergen og ikke minst i Stavanger. Har kommet mang en vond tanke om de avisformatene om man f.eks. sitter trangt som i et fly eller på toget eller bussen for den saks skyld, eller har blekka liggende foran seg på bordet mens man spiser kveldsmat eller middag og sitter med venstre hjørnet ved siden av tallerkenen og det er en meter og 22 centimeter bort til den saken man vil lese oppe til høyre i motsatt hjørne på den utbrettede avisen. Da må man begynne å brette og romstere, styre på - man kunne ikke bla i slikt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Nettbaserte aviser har jo gjort dem i stand til å fintune hva leserne klikker på og leser.

DB er løssalgsavis og et underholdningsbilag til reklamen. Det underholder folk i 15 minutter en lunsjpause, det er ikke ment så skulle informere men å selge, daglig. Informasjon får folk gjennom andre kanaler, enten seriøse aviser eller på nettet. Avisen presenterer akkurat det som de tror leserne ønsker å lese. I det store og hele er jo folk mer opptatt av å velge riktig frossenpizza enn hva som skjer i Egypt og hvorfor. Egypt er interessant et par dager, så blir det gammelt. Pizza derimot er noe man spiser hele året.

Men selv om den stort sett går på tomgang, så skifter de gear når det virkelig skjer noe interessant. Skjer det en flyulykke så tar det ikke mange dager før man får en utfyllende kavalkade over de 10 mest verste flyulykker det siste tiåret. Og hvis en modell faller å slår seg så får vi historien i detaljer og kan følge med å se hvordan det går.

DB er som å gå på loppemarked. Det er moro, litt som skattejakt og selv om det meste er søppel så kommer man gjerne drassende hjem med et eller annet i en plastpose likevel.

F

fjellvåk

Gjest
BT skrev:
Er det bare meg eller....?
Håper ikke det...

Det er slikt hver dag, hadde du tatt i går så hadde du også fått med deg noen store bokstaver om like store pupper som visstnok var et problem. Jeg bruker noen sekunder på nettet og skummer overskriftene, bruker ikke en eneste krone på papirutgaven (gjelder ikke bare DB...), det er rett og slett tynne saker som presenteres, men for all del det er kanskje slikt folket vil ha. Lokalavisen rules.

Hadde vært spennende og sett hva som hadde skjedd hvis vi måtte betalt for å lese nettavisene...

N

nb

Gjest
pedal skrev:
Hvis vi nå ser bort fra overskriftene, så synes jeg Dagbladet.no er av de bedre avisene på nett. Fin layout/brukersnitt.
Blabladet.no har alltid vært temmelig langt fremme rent teknisk. Innholdet står nok ikke helt i stil etter min bok...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg er for øvrig imponert over hvor stort nummer det går an å gjøre ut av at prikken i tattoveringen til Carew gikk feil vei.

V

vredensgnag

Gjest
Der ble det brukt ressurser i både VG og Dagbladet.

"Rydd forsiden. Ta kontakt med språkeksperter. Ja, mer enn én, se om de er enige. Fy faen, dette er stort. Hva skal vi gå med? Mitt liv. Mine Menstruasjoner?"

Slikt er det viktig å få vite. Folk har studert journalistfaget i årevis for å kunne være klare til en såpass krevende sak.

I dag er det stort oppslag der en blogger mener en annen ikke burde være innstilt til å være Årets blogger.

N

nb

Gjest
Lurer på om den jevne utøver av journalistyrket fortsatt ser på seg selv som en sentral figur i demokratiets og folkeopplysningens tjeneste.

F

fjellvåk

Gjest
Hver gang jeg leser overskriftene i de 2 nevnte aviser tenker jeg på han VG (og av og til DB...) reporteren i gamle Hallo i uken, de var ofte veldig bra de innslagene der...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
vredensgnag skrev:
Der ble det brukt ressurser i både VG og Dagbladet.

"Rydd forsiden. Ta kontakt med språkeksperter. Ja, mer enn én, se om de er enige. Fy faen, dette er stort. Hva skal vi gå med? Mitt liv. Mine Menstruasjoner?"

Slikt er det viktig å få vite. Folk har studert journalistfaget i årevis for å kunne være klare til en såpass krevende sak.

I dag er det stort oppslag der en blogger mener en annen ikke burde være innstilt til å være Årets blogger.
Fikk utbrodert den siste i radioen av en bimbostemme på P4 på vei til jobb. -Tone har jo ikke oppdatert bloggen på et halvår og blablabla. Og en prins i England har blitt sammen med Chelsea igjen for å ha følge i brorens bryllup, og siden hun kommer fra Sørafrika må det være alvor ellers hadde hun ikke reist så langt for en date og han er jo en badboy så han er den kjekkeste av dem men vi damer ender jo alltid opp med den snille til slutt. så kom en mannestemme og lurte på om det ikke var et fotballag han hadde datet.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Nå er det nå en gang slik at man leser aviser som underholdning og ikke som kilder man konkluderer med, således leses det meste med et kritisk blikk og man legger ikke all verden i det man leser. Da trenger ei heller alt være så aktuelt og lærerikt etc., i så fall tar man for seg annet lesestoff...

Da ender man med at det ikke er så ille, om det viktigste som for øyeblikket ser ut til å oppta folk her i verden er om ei kjendisblondinne har forstørret puppene eller ei og at det overskygger saker om andre som ble drept i en konflikt andre steder i verden.

Man leser fordi man vil underholdes når det gjelder de blekkene der.

Tørre fakta som tabellposisjoner er resultatlister i seg selv fenger ikke sportsinteresserte like mye som intrigene når den ene fotballtreneren hevder både det ene og det andre og laget til en annen fotballtrener, det er de sakene folk graver seg ned i og underholder seg med.

Topp Bunn