Alt til hus og bolig Oversized sofa/couch

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.570
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Morn,

jeg leter etter en sånn «amerikansk» oversized sofa og lenestol.
Dvs et sofa med høy rygg, dypt sete og generell høyere sitteflate.
Har sett de på TV noen ganger der folk som sitter i ser nesten ut som om de forsvinner i den store sofaen/lenestolen.

Noen som vet hvor det finns noe sånt?

Dagens møbler ser ut til å være designet utelukkede for småfolk med smale romper....

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.407
Sikker på at du vil ha sofa/stol med dypt sete? De jeg har prøvd av sorten er ubrukelige, skal jeg ha beina på gulvet er ryggen min 30 cm. fra sofaryggen, motsatt så ligger knærne 30 cm. inn på sofaen...

(Jeg har normal kroppsfasong)

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.570
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Jeg er 2m og beinene er lange... på mitt nåværende sofa har jeg 10-15cm å gå på. ;)
Setedybden er kanskje ikke det mest viktige så lenge jeg kan ligge på den uten å være redd for å falle av sofaen. (er ikke den smaleste heller). Viktigere med en høy rygg og høyere seteflate.

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.570
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
liker ikke Chesterfield ... i hvert fall ikke de jeg har sett så langt

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Antall liker
5.349
Sted
Bartistan
^ Mulig du bør sjekke Bolia? Alle bildene der er nærmest monokrome men de lever faktisk både fargerog skinn her og der. Prisene er hinsides, men de har 50% kampanjer ca annenhver time.

G

Gjestemedlem

Gjest
Endel sofaer kommer jo med valgfrie ben, og her bør det vel være mulig å bytte ut standard med noen høyere ... evt få laget noen med passe høyde om man finner noe som man ellers liker men som er litt for lav i utgangspunktet.

Topp Bunn