Såklart Jens & Co overlever denne flausen.
Det virkelige spørsmålet er burde de?
Den nåverende regjeringen har en tabbekvote lang som et vondt år og denne regjeringen har en gang for alle bevist for meg at politikk dreier seg om kontakter, kameraderi og trynefaktor.
Det er selvfølgelig legitimt å stille spørsmål ved Stoltenbergs evne som leder, et demokrati må konstant vurdere sine folkevalgte representanter - det er ett av grunnprinsippene.
Stoltenberg har utvist mye dårlig lederskap som statsminister og man kan trygt si at tabbekvoten hans er full til bristepunktet, men å erstatte han med en annen klovn på tampen av en regjeringsperiode har jeg ikke noe tro på.
Jeg synes våre folkevalgte politikere generelt viser dårlig gangsyn, mangel på respekt for demokratiet og som vi selvfølgelig har vist hele tiden at de forskjellige ministerne ikke har noen fagkunnskap eller utdannelse inne den ministerposten de skal håndtere.
Skal vi få gode avgjørelser og politikk som ikke følger vindrettningen eller hva som er poppis i den venstreradikale miljøet må vi få et system som i større grad fyller ministerpostene med folk med spisskompetanse innen områdene de skal lede og så får vi ha et gitt antall folkevalgte som er med på prosessen og sørger for at folket er representert.