Overføre bit perfect fra mobil til dac?

S

svk

Gjest
Hei.
Finnes det noen måte å overføre digitale signaler bit perfect fra mobil til dac?
Kjører siste ios og a13 på iphone.
Bruker cloudBeats og lokal lagring/onedrive.
Hadde egentlig tenkt å bruke laptop pc+audirvana.
Men laptop er egentlig litt tungvindt
 
Sist redigert av en moderator:
L

Lassencad

Gjest
Jeg har læst mig til at hvis man har BT 5.0 eller bedre skulle man kunne overføre bit i Cd kvalitet. Jeg selv bruger kun BT :)
 
L

Lassencad

Gjest
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.685
Antall liker
2.288
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Hei.
Finnes det noen måte å overføre digitale signaler bit perfect fra mobil til dac?
Kjører siste ios og a14 på iphone.
Bruker cloudBeats og lokal lagring/onedrive.
Hadde egentlig tenkt å bruke laptop pc+audirvana.
Men laptop er egentlig litt tungvindt
OTG-kabel er svaret her. Fungerer utmerket for meg.
 
S

svk

Gjest
BT gir vel ikke audiofil oppløsning.
Tenker å bruke kabel mellom mobil og dac
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hvorfor ikke bruke en chromecast ? Er da veldig enkelt og greit, hvis man ikke vil gå opp i pris å bruke streamere med dedikerte apper.
 
S

svk

Gjest
Vet CC er bitperfect med roon. Er den det med andre løsninger også?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Bruker du den digitale utgangen på chromecast så er den akkurat like bra som andre streamere til 10 eller 100 ganger prisen. Men fordi den er billig gir den ikke status eller eierglede....
 
S

svk

Gjest
Jeg var litt sånn før. Men nå er jeg på andre siden 🤪.
Men hvorfor er den gått utav produksjon? Er det ikke kommt noen erstatter?

Prates mye om bit perfect?
Er dette noe som må være på plass? Eller er det bare vrøvl
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Gikk vel ut av produksjon fordi 99% av kundene vil ha med video også. Og den siste % synes at produktet er for billig og dermed for dårlig :unsure:. Bit perfect er et rent digitalt signal uten bl.a. dsp og volumejustering. ( Min streamer upsampler fra 44.1 til 88.2 og er da ikke bit perfect ) Kan være smart å ikke få en digital nevrose ;) Spill musikk og kos deg.
 
S

svk

Gjest
Går jeg gjennom hele anlegget nå. Tenker at alt må være ok og at den gode lyden begynner med kilden. Er lett å få nevroser.
Når dac,n kommer skal jeg koble chromecasten til digitalt. Akuratt nå kjører jeg den analogt i hodetelefonforsterkeren. Låter helt ok.selv om det mangler en del i lydbildet.
Startet egentlig med et ok og enkelt oppsett som fungerer både på brett/mobil + pc.
Bw P7 og dragonfly black.
Men så rota jeg meg borti klokker med høyere motstand.siden har det bare gått en vei.
Men er i ferd med å lande nå. Nå er det kun det som er før DAC jeg ikke er helt sikker på
 
S

svk

Gjest
Har testa chromecasten idag. Er litt knot med avspillingen. Enten så er det ikke lyd i chromcasten.eller så er det lyd både Cc og mobilens høytalere. Må koble av og på noen ganger.så fungerer det. Skal jeg bytte album så er det på an igjen.
Hadde sikkert fungert knirkefritt med en android. Ingenting ala chromecast som er laget til apple dingser?
 
Topp Bunn