OV&VK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Flott tur, selvom jeg holdt på å blåse av veien et par ganger. Godt å få beveget
    litt på en sykdomsherjet kropp. Og ja, det var Haukåsen også kjent som "branntårnet" som
    var turens høyeste pkt. Håper flere har muligheten til å komme seg på sykkelen neste helg,
    er jo ikke vinter ennå:)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Såg riktigt najs ut det der:) Håper været tillater en tur neste helg. Nu har jeg vært syk på 3fridager:p då tilsier vel moralen att man kan ta en 3dag komp egenmeld!!!
    Men har du noen å sykle med på en vanlig hverdag? Du er ikke ordentlig integrert før du planlegger egenmeldinger med treningskameratene... :D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    At det blåste litt i dag, ja... Først så jeg et midlertidig trafikkskilt blåse ned i Nordstrandveien, tenkte at det kunne settes opp igjen, mens jeg holdt på blåste sykkelen min over ende, så var det et tre som blåste ned et stykke nord for Mariholtet.

    Som du sa, Elmer. Det kvalifiserte for en malt. :D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Denne butikken har jeg gått forbi ett antal ganger i Notting Hill uten og tenkt noe over det, plutslig har den blitt veldig intrs:cool: Menar att det ligger en pub på andre siden gaten også:D

     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Denne butikken har jeg gått forbi ett antal ganger i Notting Hill uten og tenkt noe over det, plutslig har den blitt veldig intrs:cool: Menar att det ligger en pub på andre siden gaten også:D

    Pub OG sykler? Det høres ut som en bra aktivitet innimellom plateshoppinga!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Uten navn.jpg


    Det ligger an til litt grått og trist hele helga, ser det ut som.... Men er vi klar for en liten søndagstur likevel?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Søndag ev isf, har fortsatt en førkjølese som ikke slipper helt:p Svigemor har invertert til bursdag middag søndag, men tar gjerne en sykkel tur mens.....:rolleyes:
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Lik status som svensken, må bare bytte ut ordet svigermor med svigerfar.
    Med andre ord kan jeg få til en tur hvis vi ikke starter for langt ut på dagen
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Kan vi starte litt tidlig? Og fra hvor?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det blir for tight program for meg imorrn kan jeg fastslå allerede nå! så sykkelturen får bli en løpetur før meg.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Synd Roger. Men hva om vi andre tar en crosstur, bare fordi vi kan? Hauketo klokka 10, f.eks.? Og ta Kongeveien over Tårnåsen, Ødegården, Greverud, så Nøstvedtmarka, Tusenfryd? Tror jeg klarer å finne grusveien opp til Svarstkog/Oppegård kirke også.

    Så fotograferer vi flittig underveis. Og, vips, så har vi lurt Roger til å kjøpe den Weigh-ramma på ebay.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Crosstur går greit for meg. Sliter litt med å bli kvitt sykdommen, men kan snu hvis det går for tungt.
    Oppmøte 1000 på Hauketo St.?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Parkeringsplassen ved Peppes, kanskje? Om noen trenger å bruke bilen dit så mener jeg det er gratis pendlerparkering, sikkert ledig plass på en søndag, og turen avsluttes vel med Herregårdsveien opp til Hauketo.

    Blir det tungt, så kan vi også sette ned farta. Bare nevner det som et mulig alternativ. ;)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Utmerket. Krossing kl 1000 fra Hauketo. Jeg stiller.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Synd Roger. Men hva om vi andre tar en crosstur, bare fordi vi kan? Hauketo klokka 10, f.eks.? Og ta Kongeveien over Tårnåsen, Ødegården, Greverud, så Nøstvedtmarka, Tusenfryd? Tror jeg klarer å finne grusveien opp til Svarstkog/Oppegård kirke også.

    Så fotograferer vi flittig underveis. Og, vips, så har vi lurt Roger til å kjøpe den Weigh-ramma på ebay.
    Ikke sett mer griller i huvvet mitt nå zomb! kanske "Team Cash" rekker og bytte løpeturen med en sykkeltur i Skedsmo imorrn før svigemor besøk.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    I så fall endrer vi planen! Dukker du opp på Haughetto, så svinger vi venstre i et par høyresvinger og motsatt, og vips! Vi har en annen tur. :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... Haughetto..:cool: Gratulerer, BTW. hadde jeg visst det lit tidligere skulle vi laget party!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dagens tur:

    Uten navn.jpg


    Opp en brattbakke på vestsiden av gamle mossevei.

    DSCN8216.jpg


    Håpet er ute. Vi fant aldri den grusveien jeg en gang for mange år siden syklet i motsatt retning fra Svartskog. I baklomma til totte var det rosiner, gull.

    DSCN8217.jpg


    Etter enda et forsøk ga vi opp å finne grusveien, og syklet Svartskogrunden på asfalt. Det var stengt på Ingierstrand, men totte hadde foccacia.

    Takk for maten og takk for turen. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Klar for en tur til helga?

    Jeg har lyst til ta en runde jaffal.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er på Vestlandet hele helgen, tyværr.
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Må nok være familiefar hele helga. Etter forrige helgs Londontur har jeg kommet godt på minussiden.
    Hvis det skulle dukke opp et lite tidsvindu søndag, gir jeg lyd fra meg umiddelbart.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    OK. Ser for meg at jeg trenger en særdeles rolig trilletur i alle fall. Har syklet til jobb fem ganger denne uka, og på toppen hatt mine to første økter med styrketrening siden '90-tallet. Litt stinn, kjenner jeg.
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    423
    Antall liker
    537
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    OK. Ser for meg at jeg trenger en særdeles rolig trilletur i alle fall. Har syklet til jobb fem ganger denne uka, og på toppen hatt mine to første økter med styrketrening siden '90-tallet. Litt stinn, kjenner jeg.
    Du store, skjønner jeg må komme igang med styrketrening og annen vintertrening ganske umiddelbart hvis
    jeg skal holde følge på landeveien til våren.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Er plassert på arbeidsleir i østfold, skiftarbeid genom hele helgen:p Får betalt for att styrketrene her! slepet og burit atskillige ton armering idag:D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tror du er godt berga, Ole. Og Roger.. Gratis styrketrening er vel OK? Ser for meg at sleping av armeringsjern er bra for kjrnemusklaturen, bare man gjør det riktig.

    Jeg trener i lunsjen, og har en veteranverdensmester i styrkeløft som coach. Passer meg fint å få litt ordentlig veiledning, blir neppe til at det tar av. Tenkte å gå for litt mer trøkk i beina og litt bedre stabilitet i overkroppen. Ellers er planen å ligge på minimum 10 mil i uka gjennom vinteren, streng vurdering av gyldig fravær.

    Så snart sommeren kommer skal det sykles mye.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått innestraff av "Røya" etter Lnd-turen Elmer? Hahaha.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23
    Ouch... dat hurts! BTW grumps, send kto, rotet bort i alle slettinger
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23
    Som sin navnebror så er Elmern god til å forsvare seg! Og du hadde godt av en på snoken, Grumps!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tenker det holder med julebord på fredag for mitt vedkommende.

    Søndagstur på sykkel, forresten? Tenker å legge på piggdekk før jeg bikker i kveld. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Uten navn.jpg


    Dagens tur med OV&VK. 50% oppmøte denne gangen. Mange stopp for å spørre om veien og lese kart. Timene gikk fortere enn kilometerne. :D
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn