OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer! Vanvittig flott spiller 😎👍
    Er det sånn at platen/plattformen under ikke er en del av spilleren?

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.507
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ble en liten snarvisitt innom Vår Puls på OHC i ettermiddag. Rakk kun et par korte demoer med disse to oppsettene, men de spilte slett ikke ille🔊
    IMG_3809.jpeg

    IMG_3813.jpeg


    Hovedgrunn til mitt lille besøk på OHC i dag var at jeg skulle låne en Brinkmann protractor som Daniel fra Stylus Audio hadde tatt med seg. Han skal jo demonstrere Sim Audio Moon produkter i helgen. Grunnen til at jeg ville sjekke justeringene var at jeg synes lyden var litt for mørk og lite frisk. Dette er noe jeg ikke har hatt inntrykk av når jeg har hørt Taurus tidligere. Dette har ikke noe med at Øystein ikke har gjort jobben skikkelig, men når en ikke har riktig utstyr så blir det ikke optimalt! Vel hjemme og etter en kort justering av armbase slik at armen kommer litt lengre unna og vinkel blir litt slakere så satt alt med en gang. Nå er friskheten i topp og mellomtone på plass😊 Stor takk til Daniel fra @Stylus Audio som tok med protractor fra Stockholm👍
    IMG_3814.jpeg


    I morgen er det Oslo Hifi Show 🔊 Kanskje jeg møter noen av dere som titter innom tråden min der👍
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.507
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går formiddag tok seks karer toget fra Oslo S til Asker og Oslo Hifi Show🔊 Kan vel oppsummere med en gang og si at årets messe var meget bra arrangert og med mange flotte demorom. Eneste negative er menyen hotellet klarer å diske opp med! Der har de tydeligvis ikke tatt tilbakemeldingene fra i fjor. Vel, pølse i brød og øl funker det😄 Så traff jeg endel kjente og nye bekjentskaper som egentlig var verdt turen til Asker alene😊

    Skal jeg våge meg på en oppsummering så blir det slik. Beste lyd og presentasjon i de store rommene nede går til Hifi Hub (Gryphon, Accoustic Signature og Wilson). De store Børresen høyttalerene med tilhørende elektronikk viste potensiale, men jeg mener de må jobbe mer med rommet.
    IMG_3821.jpeg


    Av andre utstillere som viste bra potensiale når jeg var innom så vil jeg nevne bl.a Duet med de store Piega Coax 811, Stereofil med Audio Note og Moet Audio med Silent Pound.
    IMG_3835.jpeg

    IMG_3838.jpeg

    IMG_3841.jpeg


    I budsjett klassen så ble jeg imponert over de små Ki høyttalerene og ikke minst oppsettet med Marantz og Polk høyttalere👍
    IMG_3832.jpeg

    IMG_3836.jpeg


    Årets positive overraskelse for min del var de Ungarske panelene fra Porpori. Stort, oppløst, friskt og med brukbar bass(y)
    IMG_3856.jpeg


    Så til messas beste rom/demo! Det er alltid en dame som trekker det lengste strået😆 Damen på Totem var helt sjef👏 Altså, når du blir tilbudt en dram når du kommer inn døren (trodde først det var en spøk, men nei) og du kan velge mellom to typer whisky fra Famous Grouse (ikke det mest eksklusive, men slett ikke det værste). Ikke nok med det du blir spurt om du vil ha påfyll under demoen også! Damen løftet og flyttet høytalere mens vi menn satt å så på med dram i hånd💪 Jeg hadde trolig den dårligste plasseringen i rommet helt oppe i det en hjørnet, men brydde meg døyt! Hun hadde meg når hun gav meg en dram❤🥃 Hvordan var lyden? Helt ok, men hvem bryr seg😊
    20427ADC-5496-462A-928F-A7567472AA75.jpeg


    Deretter så ble det litt mingling nede i ”restaurant" område med noen øl og en konsert av Bjørn Berge (messas høyeste og beste lyd). Så bar det inn til Oslo igjen og en tur ut!
    IMG_3860.jpeg


    Når bermen hadde gått hejm da de ikke tåler å være ute så sent så var det kun den harde kjerne igjen som fortsatte kvelden med noe veldig god i glasset🥃
    970C51A0-8736-4826-96B5-07785186A0B1.jpeg

    Takk til alle jeg møtte og hilste på! En meget bra dag for Audiofile👍
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    619
    Antall liker
    744
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    En flott dag i går med messe og selskap, er en fin tradisjon dette. Hyggelig med nye bekjentskaper. Mange gode oppsett med noen som pekte seg ut. Heldigvis ble det tid til styrkedråper innimellom slik at vi ikke gikk tom for krefter 😎
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Takker for en hyggelig sammenkomst i går. Etter 9 timer med kun espresso som energikilde, så smakte Holy Kebab på Crowbar virkelig holy på slutten av kvelden. Dette må gjentas til neste år, og forhåpentlig må jeg ikke hjem så tidlig :p
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vi rakk innom og få hørt på den nye Tyren hos Ronny idag innen Figge skal opp til Gardemoen senere. Nydelig spiller som gir stor eierglede bare og beskue :love: Vi fikk lyttet til allt fra Dominique Fils Aime' til Judas Priest, det spiller rent og oppløst uten noe som gir antydan til lytte tretthet og Piega/Brinkmann gir ett bunnsolid fundament. Tool sporet som gikk varmt hos mange utstillere igår står sig meget bra her.
    Figge får rita ihop noen intrykk senere om besøket og helgen i Norge forøvrigt:)
    20240317_132515.jpg


    20240317_133123.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sitter/står du ennå med hevet hode etter at The swedeish Audio Mafia har forlatt åstedet ou812rh?😅😉

    gismo
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.507
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Sitter/står du ennå med hevet hode etter at The swedeish Audio Mafia har forlatt åstedet ou812rh?😅😉

    gismo
    Absolutt, ingen fare (y) Uansett så må du ta tilbakemeldinger fra svensker litt med en klype salt! De har sine egne tilnærminger til ting, sånn f.eks corona pandemien og coronatester🤣

    IMG_4750.jpeg
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.645
    Antall liker
    4.085
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Absolutt, ingen fare (y) Uansett så må du ta tilbakemeldinger fra svensker litt med en klype salt! De har sine egne tilnærminger til ting, sånn f.eks corona pandemien og coronatester🤣

    Vis vedlegget 1006759
    Den processen måste du genomföra innan du kommer till Stockholm i mai. Liknar en procedur som vi ärvt från Danmark.😉😎
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.640
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så vidt vi møttes på rommet med de store Børresen. Skulle gjerne ha snakket mer med deg og @Cash 63 ,men vi får ta det igjen senere. Hyggelig likevel.
    Enig med deg vedr Børresen. Det pleier å låte klart og definert fra den kanten, men der jeg satt i dette rommet, så grumset det seg til så fort det ble litt volum.
    Mht til Kii7, så må jeg si at de var en skuffelse i fht det inntrykket jeg fikk i Warszawa i høst. Var veldig begeistret da. Ikke overbevist nå.
    Popori var noe av det beste jeg hørte av lyd i Asker, så der er inntrykket sammenfallende. 😊
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.042
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den processen måste du genomföra innan du kommer till Stockholm i mai. Liknar en procedur som vi ärvt från Danmark.😉😎
    Voksent svart og sende ballen videre til Danskene og @HasseBasse 🤣
    Voksent svart???
    Ja ja da...... om man som svensk er flau over sin egen oppførsel unner pandemien, da bare skjyld på Danmark.
    Anntal døde unner pandemien i DK vs SE taler vel sitt tydelige språk.
    Ikke akkurat noe å joke med. Sorry.... men har vanskeligt for å se noe moro i dette..... Sikkert bare meg.
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.507
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Voksent svart???
    Ja ja da...... om man som svensk er flau over sin egen oppførsel unner pandemien, da bare skjyld på Danmark.
    Anntal døde unner pandemien i DK vs SE taler vel sitt tydelige språk.
    Ikke akkurat noe å joke med. Sorry.... men har vanskeligt for å se noe moro i dette..... Sikkert bare meg.
    ikke meningen å tråkke deg på tærne eller å ta opp et sensitivt tema. Tar den på min kappe! Kommunikasjon skjer på mottakers premisser(y)
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    540
    Antall liker
    644
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Den processen måste du genomföra innan du kommer till Stockholm i mai. Liknar en procedur som vi ärvt från Danmark.😉😎
    Sverige slo seg vell ut av Kalmar-unionen i 1524, det er jo en liten stund siden. Det var vel noen hundre år før man oppdaget Covid? :cool: :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.042
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Den processen måste du genomföra innan du kommer till Stockholm i mai. Liknar en procedur som vi ärvt från Danmark.😉😎
    Du ta´r feil, Figge.
    Denne blev skrevet til et morro-programm på TV = SATIRE.
    Uheldigvis viste det seg senere, att våre naboer i øst tok den på alvor som ny Covidprocedure.
    Vi tok det som hevn for at dere (svenskene) pissar på gaten ved Tivoli 😂😂
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.507
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Så vidt vi møttes på rommet med de store Børresen. Skulle gjerne ha snakket mer med deg og @Cash 63 ,men vi får ta det igjen senere. Hyggelig likevel.
    Enig med deg vedr Børresen. Det pleier å låte klart og definert fra den kanten, men der jeg satt i dette rommet, så grumset det seg til så fort det ble litt volum.
    Mht til Kii7, så må jeg si at de var en skuffelse i fht det inntrykket jeg fikk i Warszawa i høst. Var veldig begeistret da. Ikke overbevist nå.
    Popori var noe av det beste jeg hørte av lyd i Asker, så der er inntrykket sammenfallende. 😊
    Ja det ble en veldig rask dialog i rommet til Børresen. Hadde håpet å se deg igjen litt senere under litt roligere omgivelser og slå av en prat, men det kommer nye muligheter! Hvordan forskjellige oppfatter lyd er fascinerende, men det har endel å si hva som spilles i rommet når du er der og plasseringen du får i rommet.

    Jeg er helt enig med deg i det du nevner i en annen tråd at det er for mye syting. Vi burde heller føle oss privilegerte som får se og høre på så mange flotte oppsett. Ikke minst de største og mest eksotiske oppsettene, de burde vi bare være glad vi i det hele tatt får oppleve. Ikke dagligdags at de blir utstilt i Norge! Vi snakkes😀
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.042
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.507
    Antall liker
    15.370
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da er det påskeferie og jeg spiller den guleste skiva jeg har og heller noe gult i glasset💛🐣🍻 Dave Holland sitt album Another Land har jeg sikkert nevnt før, men kan med rette nevnes igjen! Denne trioen med førstnevnte på bass, Kevin Eubanks på gitar og Obed Calvaire på trommer spiller ganske så bluesy jazz som groover bra. Dave Holland er jo en veteran i gamet og har spilt med bl.a Miles på sin storhetstid og Chick Corea. Til forskjell fra sine yngre bass kollegaer så er det ikke så mye bass imponator spilling, men mer fet basspilling som er pent integrert i melodiene. Kevin Eubanks sitt gitarspill er blusey og fett. Absolutt en gul påskeskive å lytte til, skål🍻

    IMG_3876.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn