OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Tadataka Unno Trio sitt nye album, I am, because you are har fått endel runder de to siste dagene🎹 Frisk melodiøs trio jazz som har bra groove! Lyden er også god og har en live følelse over seg. Plata er spilt inn i Van Gelder Studioet som har god høyde under taket og det gir et luftig lydblide. Spesielt cymbaler har en frisk og meget oppløst fremtoning som kommer godt frem på mine Piega Coax😊

    IMG_3891.jpeg
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Tadataka Unno Trio sitt nye album, I am, because you are har fått endel runder de to siste dagene🎹 Frisk melodiøs trio jazz som har bra groove! Lyden er også god og har en live følelse over seg. Plata er spilt inn i Van Gelder Studioet som har god høyde under taket og det gir et luftig lydblide. Spesielt cymbaler har en frisk og meget oppløst fremtoning som kommer godt frem på mine Piega Coax😊

    Vis vedlegget 923550
    Høres ut som noe jeg kan like. Takk for tipset!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Endelig har jeg fått hue ut av ræva ang. konserter. Har liksom ikke kommet i gang igjen etter koronaen, men nå så har jeg endel å se frem til etter sommerferien😊
    • Nils Petter Molvær på Rockefeller i aug. Oslo jazz festival.
    • Ellen Andrea Vang på Victoria i aug. Oslo jazz festival.
    • Rodrigo y Gabriela på Rockefeller i okt.
    • John Scofield Trio på Victoria i okt.
    • Ron Carter Quartet på Cosmopolite i nov.
    Så får jeg ta på meg impulsiv buksene å se om det er noen konserter jeg kan ta litt mer på sparket😃

    Edit: Var impulsiv og slang meg med på Guns N´Roses på Tons of Rock🤘🤘
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.641
    Antall liker
    58.413
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rodrigo y Gabriela er fristende. 🤩
    Ikke sikkert muligheten byr seg igjen, i hvert fall ikke på såpass liten scene.
    Torsdag er en litt dum dag for meg som bor utafor folkeskikken, men umulig er det ikke.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Rodrigo y Gabriela er fristende. 🤩
    Ikke sikkert muligheten byr seg igjen, i hvert fall ikke på såpass liten scene.
    Torsdag er en litt dum dag for meg som bor utafor folkeskikken, men umulig er det ikke.
    Mye er mulig hvis viljen er der;) Vil også anbefale å få med deg Nils Petter Molvær hvis du har mulighet. Det er 25 år siden Khmer kom ut det er det konserten dreier seg om! Med se så har han ikke akkurat smågutter🙌 Eivind Aarset (gitar), Jan Bang (live sampling), DJ Strangefruit (platespillere), Audun Erlien (bass), Rune Arnesen (trommer), Per Lindvall (trommer).

    Jeg så han live tidlig på 2000-tallet hvor han spilte mye av låtene på Khmer. Det var fett(y)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.641
    Antall liker
    58.413
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Molvær er helt sikkert høreverdig, akkurat som Wang, men i august har jeg andre planer. 🎣🙂
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Svingte en tur innom Duet sin nyåpnede butikk i Vika etter jobb i dag. De har kun blitt ferdig med første del av butikken, men håper på at del 2 og del 3 skal bli ferdig i løpet av sommeren. Del 2 vil bli et lytterom på litt over 20kvm og del 3 vil bli et romslig hi-end rom hvor bl.a Piega MLS 1 skal stå🤩 Fikk slått av en halv times hyggelig prat bl.a om den nye lokasjonen, planer for flere demokvelder og så ble det nevn at de planlegger en åpningsfest når alt står klart😁

    IMG_2422.jpeg

    IMG_2420.jpeg

    IMG_2421.jpeg

    IMG_2419.jpeg


    Tidligere i dag svingte @Cash 63 innom kontoret med en heavy metal klassikker fra 80-tallet🤘 Så da er det bare å si Balls to the Wall og god helg🍻
    IMG_2423.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En av de fine tingene med å bo i Oslo er at du har Nordmarka kun noen km unna. Her finnes det milevis med fine grusveier og mengder små og store vann. Yndet sted for skifolket om vinteren og sykkelfolket om sommeren:cool: Tok en tur på ca. tre timer i ettermiddag/kveld og det var skikkelig balsam for kropp og sjel😊
    IMG_2452.jpeg

    IMG_2462.jpeg

    IMG_2467.jpeg
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.972
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fint å ha tre interesser/lidenskaper som kan utfylle hverandre😁 Tidligere i dag så tok jeg en tur rundt Hurdalsjøen i strålende vær☀ Ble drøye 160km og gjort unna på rett over fem og en halv time pluss to innlagte pauser🚴‍♂️
    IMG_2484.jpeg


    Nå så er det på tide med en lørdagsdram og sjekke ut litt ny musikk på terrasse ”anlegget". Cecilie Strange har jeg ikke hørt mye på tidligere, men dette albumet er smålekkert. Melodiøs saksofonjazz, med en trommis og bassist som jazzer det litt opp🎷
    IMG_2469.jpeg

    IMG_3908.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går kveld så var det første gangen på noen dager jeg skrudde på anlegget. phu, denne varmen😅 Så at det ble sluppet noen nye skiver i går fra bl.a QOTSA, John Mellencamp, Par Metheny og Meshell Ndegeocello. Sistnevntevar var den som falt best i smak hos meg.

    Albumet The Omnichord Real Book er en flørt med mange sjangere, men alle forankret i jazzverden. Noen ganger funky og noen ganger litt lounge aktig. Det er mange spor på albumet, men endel er korte og nærmest en intro til etterfølgende spor. Det hele er sydd sammen på en meget raffinert måte i mine ører. Det skal tillegges at det tok 2-3 gjennomlyttinger før jeg fikk albumet til å sitte. Fin sommermusikk å sløve i skyggen til er det også⛱

    IMG_3911.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I går kveld så dro vi opp på Ekebergsletta og på Tons of Rock🤘 På grunn av været så ble det kun en konsert på oss🌧 Hverken frua eller meg orket tanken på å stå utpå sletta der i regnponcho og drikke øl som etterhvert hadde blitt like mye vann og øl😆 Det har vi gjort nok av i vår ungdom så nå får neste generasjon ta den stafettpinnen!

    Ankom rett før kl. 20.00 og kjøpte litt mat og drikke for så å stille oss opp for å se Gn’R. Kl 20.12 kom de på scenen så perfect timing😃 Jeg hadde heller lave forventninger, men ble positivt overrasket👍 Gutta virket å være i forholdsvis god form og spilte antageligvis bedre nå en i sine glansdager da de var fulle av div. sentralstimulerende ting. Axl var nok den som slet mest til tider, men han kom igjennom det mer æren sånn nogenlunde i behold! De spilte i nesten 3 timer og det var nok en time for mye spør du meg. Ble endel utfyllingslåter som få har noen forhold til. Bortsett fra det så var det en ganske så fin opplevelse👍 En ting som jeg reflekterte over når jeg stod der var lysshowet. Helt bortkastet i norge midtsommers, blir jo ikke mørkt🤣 Var vel kun den siste halvtimen som gav lysene litt arbeidsforhold.

    IMG_2520.jpeg

    IMG_2536.jpeg

    IMG_2543.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fikk et bilde fra en kompis over dammen fra The Pacific Northwest Show i Seattle. Der hadde Børresen M6 høyttaleren premiere. Ikke akkurat småtasser og prisen, 550.000$😱🤪
    8F0048C9-9C09-4CEF-980F-9781DB9DAC7C.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da kan det anbefales og besøke Highgate Cemetery London der vokser det vilt :) vi fant Karl Marx sin grav etter noe orientering.
    Jeg hade ikke villet vært der alene etter mørkets frembrudd spokey sted:eek:
    Highgate Cemetery
     
    Sist redigert:

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    I går kveld så dro vi opp på Ekebergsletta og på Tons of Rock🤘 På grunn av været så ble det kun en konsert på oss🌧 Hverken frua eller meg orket tanken på å stå utpå sletta der i regnponcho og drikke øl som etterhvert hadde blitt like mye vann og øl😆 Det har vi gjort nok av i vår ungdom så nå får neste generasjon ta den stafettpinnen!

    Ankom rett før kl. 20.00 og kjøpte litt mat og drikke for så å stille oss opp for å se Gn’R. Kl 20.12 kom de på scenen så perfect timing😃 Jeg hadde heller lave forventninger, men ble positivt overrasket👍 Gutta virket å være i forholdsvis god form og spilte antageligvis bedre nå en i sine glansdager da de var fulle av div. sentralstimulerende ting. Axl var nok den som slet mest til tider, men han kom igjennom det mer æren sånn nogenlunde i behold! De spilte i nesten 3 timer og det var nok en time for mye spør du meg. Ble endel utfyllingslåter som få har noen forhold til. Bortsett fra det så var det en ganske så fin opplevelse👍 En ting som jeg reflekterte over når jeg stod der var lysshowet. Helt bortkastet i norge midtsommers, blir jo ikke mørkt🤣 Var vel kun den siste halvtimen som gav lysene litt arbeidsforhold.

    Vis vedlegget 929917
    Vis vedlegget 929918
    Vis vedlegget 929919


    Ser ut som om du stod omtrent der jeg stod:
    IMG_2098.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Sløver i skyggen på terrassen og spiller litt musikk⛱ Så at Tingvall Trio annonserte ny skive på fredag. Albumet har fått navnet Birds og de tre låtene som er tilgjengelig foreløpig på Tidal høres meget lovende ut(y) Ligger an til kjøp her!

    IMG_3925.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn