OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.821
    Antall liker
    38.484
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sommer er vel ikke akkurat inne tid med vinyl, men noen ganger så må en bare kjøpe i fare for at det blir utsolgt! F.eks Ani Difranco plata som jeg mener er et must👌 Har du ikke den motoren så anbefaler jeg den på det sterkeste! En landmark utvivelse fra 90-tallet🙌👏
    Vis vedlegget 840040
    Takk for tips :) Har mye fra henne fra før på cd men denne har jeg ikke så den skal sjekkes ut :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.821
    Antall liker
    38.484
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter å hører litt på tuben men hvordan er lyd kvaliteten på vinyl? :)

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Sitter å hører litt på tuben men hvordan er lyd kvaliteten på vinyl? :)

    mvh
    Lyden på vinylen er meget god(y) Dette er en live skive som gir skikkelig ”live" følelse. Den er ikke ”tuklet" unødvendig med og du kan høre publikum og akustikken i konsert lokalet meget godt til tider. Jeg har også den originale cd-utgivelsen og den nye utgivelsen er remastered, men til det bedre. Lyden er ikke så hard og det er litt mer bass. Lyden er også generelt litt mørkere. Dette gir kanskje litt mindre PA-lyd og live følelse, men mer behagelig i lengden! Vinylen jeg fikk var helt tyst og ikke et ulyd på alle tre skivene👌

    Edit: Dette er første gang albumet er utgitt på vinyl.

    0F5BEED4-7966-4298-A1E1-0BD5C165ADCC.jpeg
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.821
    Antall liker
    38.484
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Lyden på vinylen er meget god(y) Dette er en live skive som gir skikkelig live følelse. Den er ikke ”tuklet" unødvendig med og du kan høre publikum og akustikken i konsert lokalet meget godt til tider. Jeg har også den originale cd-utgivelsen og den nye utgivelsen er remastered, men til det bedre. Lyden er ikke så hard og det er litt mer bass. Lyden er også generelt litt mørkere. Dette gir kanskje litt mindre PA-lyd og live følelse, men mer behagelig i lengden! Vinylen jeg fikk var helt tyst og ikke et ulyd på alle tre skivene👌

    Dette er første gang alvumet er utgitt på vinyl.
    Sitter å hører enda og det blir bare bedre og bedre :) Kanon bra album så langt

    mvh
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.630
    Antall liker
    4.025
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Sommer er vel ikke akkurat inne tid med vinyl, men noen ganger så må en bare kjøpe i fare for at det blir utsolgt! F.eks Ani Difranco plata som jeg mener er et must👌 Har du ikke den motoren så anbefaler jeg den på det sterkeste! En landmark utvivelse fra 90-tallet🙌👏
    Vis vedlegget 840040
    Vad kostar den i Norge?
    I Sverige 529:- sek.😱
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I helgen så oppdaget jeg et nytt blues/rock band som har holdt det gående siden 60-tallet, Savoy Brown. De er opprinnelig fra England, men har oppnådd en viss suksess over dammen. De har gitt ut en mengde skiver, men jeg ble introdusert til denne skiva fra 2017. Liker du James McMurtry o.l. så er dette verdt å høre på🎸

    271E383C-4A04-4325-9D90-E91A0BFB3554.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ikke nye, men endelig ute på vinyl. Etter å ha hørt på disse to albumene på digitalformat i flere år er det allikevel noe spesielt å høre de på vinyl😊 Dette er to utgivelser jeg kommer til spille endel fremover! Helt strøkne pressinger er det også👍
    47160E49-35CE-47F6-8CB1-CE9700F61A88.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.821
    Antall liker
    38.484
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den Ani platen er fantastisk, hørt gjennom det på tuben og skal bestilles fortløpende men hva er det albumet til venstre? :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.281
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Led oss ikke inn i fristelse...
    Har 3 av 4 i JM- boksen fra før, men antagelig ikke i så god kvalitet.
    Jeg har heller (ennå) ikke kjøpt boksen med Blue.
    Han dumme tyskern på youtube "Audiophile 45rpm", sa at US versjonen er bedre enn EU, og det var nok til at tvilen kom og handlingsvegringen bet seg fast.
    Kommer vel til å sitte med skjegget i postkassa den dagen begge versjoner er tomt. 🙈

    "Hissing" er den beste av disse i den nye boksen . Fantastisk musikk man ikke hadde hørt noe som lignet på da den kom, og forvirret anmelderne voldsomt. Visstnok første gang sampling blir brukt på et album.

    Ellers så humrer jeg litt hver gang hifi- gubbene med dyr stereo lar seg begeistre av den radikale, feministiske, LGTB aktivistiske, og MYE annet sterkt politiske Ani De Franco. God lyd er viktig for å bli hørt! 😆
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.034
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Led oss ikke inn i fristelse...
    Har 3 av 4 i JM- boksen fra før, men antagelig ikke i så god kvalitet.
    Jeg har heller (ennå) ikke kjøpt boksen med Blue.
    Han dumme tyskern på youtube "Audiophile 45rpm", sa at US versjonen er bedre enn EU, og det var nok til at tvilen kom og handlingsvegringen bet seg fast.
    Kommer vel til å sitte med skjegget i postkassa den dagen begge versjoner er tomt. 🙈

    "Hissing" er den beste av disse i den nye boksen . Fantastisk musikk man ikke hadde hørt noe som lignet på da den kom, og forvirret anmelderne voldsomt. Visstnok første gang sampling blir brukt på et album.

    Ellers så humrer jeg litt hver gang hifi- gubbene med dyr stereo lar seg begeistre av den radikale, feministiske, LGTB aktivistiske, og MYE annet sterkt politiske Ani De Franco. God lyd er viktig for å bli hørt! 😆
    Hva, mener du virkelig at du ikke har US utgaven av Blue som er mastret av herrene Hoffman/Grey 😲 :p
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.281
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja det stemmer. 🙈🥴
    Har 3 stk ulike Blue ellers, så det er nær galskap.
    Men det er egentlig hele reprise-boksen jeg snakker om. Og da helst US/Canada.
    Hvis jeg ikke husker feil, så mener jeg at trådens eier er lykkelig eier av EU versjonen. (?)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvis jeg ikke husker feil, så mener jeg at trådens eier er lykkelig eier av EU versjonen. (?)
    Ellers så humrer jeg litt hver gang hifi- gubbene med dyr stereo lar seg begeistre av den radikale, feministiske, LGTB aktivistiske, og MYE annet sterkt politiske Ani De Franco. God lyd er viktig for å bli hørt! 😆
    Stemmer det at jeg har den europeiske boksen. Skal over dammen en tur i oktober og vurderer å kjøpe den nye boksen der i US utgave🤔

    Når det gjelder DiFranco sin radikale, feministiske, LGTB aktivistiske, og politiske ytringer i sangtekstene så er det vel mye av det jeg satt pris på når jeg oppdaget henne i siste halvdel av 90-tallet. Da satt jeg på rommet mitt i sørvest England som student og spilt på et microanlegg i topp plastkvalitet😆 Likte henne da hun var "sint" og ville ta et oppgjør med verden og fortelle hvordan hun så og opplevde den! Etterhvert som hun har blitt eldre så har hun også blitt mer avslappet og "A4" med barn og mann. Min interesse for musikken hennes har også dalt med årene og jeg har vel ikke kjøpt noe på de siste 20 årene. Lydkvaliteten på Living in Clip er sånn sett en bonus for min del😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.281
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er alltid bra at det er god lyd. 👍
    Mente ikke å si noe galt om Di Franco.
    Håper ikke det forståes slik.
    Tvert i mot liker jeg sinte jenter med meninger og ben i nesa. Blide også. 😊

    Over dammen etter plater. Nerd. 😆
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det er alltid bra at det er god lyd. 👍
    Mente ikke å si noe galt om Di Franco.
    Håper ikke det forståes slik.
    Tvert i mot liker jeg sinte jenter med meninger og ben i nesa. Blide også. 😊

    Over dammen etter plater. Nerd. 😆
    Jeg tolket det egentlig ikke dit hen at du mente noe galt om Ani DiFranco eller hifi-gubber med dyrt anlegg (ikke at jeg følte meg truffet av det siste altså) 😂😂 Over dammen turen blir en kombi av business and pleasure så jeg får se om jeg gidder å dra med meg noen plater😅 Nå er jeg veldig fornøyd med deg EU-versjonen jeg har av The Reprise years med Joni Mitchell så det kan hende det blir en EU-boks til. Litt lettere å reklamere hvis jeg får en boks med dårlige pressinger😉
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dagen derpå etter OVK sommerfest og det passer bra å spille John Mellencamp sitt siste album Strictly a one-eyed Jack. Et stemningsfullt album fra en aldrende mann som har opplevd livets opp og nedturer.

    D76311B5-851A-4F7B-AF91-206F93385744.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Så var det min tur til å teste den mye omtalte nyutgivelsen av Fairytales. Først skal jeg teste mot den utskjelte 2004 utgivelsen😀

    3F839787-95B8-4E0C-9DAD-9CEF0467D56B.jpeg

    Edit: 40 års utgaven er så mye bedre enn 2004 utgaven. Her er det plutselig mye mer nærvær til musikken og du hører mer av akustikken i Grieg hallen. Pianoet har fått mer fylde og trøkk. Lydsignaturen generelt er varmere og med mindre støy.
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det går lenge mellom hver gang jeg kjøper en ny rap/hip hop skive for tiden, men denne er bra! Danger Mouse & Black Thought sitt album Cheat Codes er herlig old school ish🤙Danger Mouse, kjent som en super produsent og Black Thought fra The Roots har snekret sammen et album med fete rim, samples, beats og selvfølgelig falsk vinyl knitring:LOL:

    317C36D9-23C7-457B-8E77-9150CEE24909.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fredag og dags for utgivelser av nye plater! Dagen album for min del må være Redman/Mehldau/McBride/Blade album LongGone. Store jazzstjerner hver for seg og med ujevne mellomrom så har de tidligere spilt inn et par album sammen. Ikke noe nytt og revolusjonerende, men utsøkt samspill og kvalitet i hver tone er hva dette albumet gir. Anbefales på en høstkveld med noe godt i glasset!
    617k8XZO3LL._SL1200_.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn