OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt25555

    Gjest
    Takk for det og jeg ser deg kanskje på ferja i løpet av påskeuka! Skal ned en tur til Horten igjen😃
    Endelig fri en påske, hjemme noen dager før tiden denne gangen, skal ri av meg Coronaen så blir det ordentlig fri! Er du derimot på langtur sørover noen gang så har du ett pit stop her 😊

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Endelig fri en påske, hjemme noen dager før tiden denne gangen, skal ri av meg Coronaen så blir det ordentlig fri! Er du derimot på langtur sørover noen gang så har du ett pit stop her 😊

    mvh
    God bedring og takk for invitasjonen😃 Du er selvfølgelig også velkommen innom hvis du i Oslo(y)
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Etter fem dager med Gryphon Sonett riaaen og en god del spilletid så er mitt førsteinntrykk som følger. Sonetten er varmere og mer fyldig i lyden en Aviden. Aviden hadde nesten samme lydsignatur som når jeg spilte digitalt via Gryphon dacen. Nå så låter det mer ”analogt" i mangel av noen bedre ord. Andre ting er at Gryphon har enda mer oppløsning oppover og at lydbildet er større. Speielt dybde perspektivet er bedre. Diskanten er nok ikke så utadvendt og frisk som jeg er vant til, men alt er krispt og veldig oppløst. Bassen er kontant, men noe mer fyldig en hva Aviden var. Dette er både positivt og negativt da det lettere oppstår problemer med rommet når en drar på litt. Noe å jobbe videre med her! So far, so good og lyttetretthet er noe som er milevis unna😊

    2366A23E-9328-4425-B5E2-3701FFBF9257.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det høres ut som du er på rett vei.
    Det hjelper ikke om det låter godt i detaljene hvis en etterhvert blir sliten av å høre.
    Analogt skal helst låte mot det du beskriver;
    -varmere, fyldigere.
    Gratulerer med flott riaa-trinn!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det høres ut som du er på rett vei.
    Det hjelper ikke om det låter godt i detaljene hvis en etterhvert blir sliten av å høre.
    Analogt skal helst låte mot det du beskriver;
    -varmere, fyldigere.
    Gratulerer med flott riaa-trinn!
    Takk for det @bluesbreaker 😊 Ble ikke lyttetrett av Aviden heller, men det er nok enda mindre sjangse for det nå😉
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Et jazzband som heter Maridalen er jo noe som høres lovende ut og noe jeg på en måte er forprogrammert til å like😁 Jeg er jo oppe i Maridalen (ligger rett nord for Oslo for de som ikke er lokalkjent) minst en til to gang i uken på sykkel så der er jeg godt kjent. Hvordan høres Maridalen ut? Varmt, melodiøs, rolig og intimt vil jeg si! En fin skive å koble av til(y)

    dpr7uz-bortenfor-preview-m3.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det er litt vanskelig å holde igjen en snøball som har begynt å rulle midt i bakken. Må bare la den rulle ferdig! Ble litt sånn med siste ledd i vinyloppgraderingen også:LOL: Denne kabelen hadde jeg opprinnelig tenkt å vente til med til etter sommerferien, men så fikk jeg igjen litt på skatten og kabelen lå nå der og ventet på å bli hentet! Da måtte jeg la snøballen rulle ferdig og så har jeg litt mer å fikle med i påsken🐣:cool: Kjedelige er at jeg drar bort noen dager så montering får vente😡

    17BEDA50-1A9D-4417-BEAA-4D74D704B674.jpeg
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    4.023
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt vanskelig å holde igjen en snøball som har begynt å rulle midt i bakken. Må bare la den rulle ferdig! Ble litt sånn med siste ledd i vinyloppgraderingen også:LOL: Denne kabelen hadde jeg opprinnelig tenkt å vente til med til etter sommerferien, men så fikk jeg igjen litt på skatten og kabelen lå nå der og ventet på å bli hentet! Da måtte jeg la snøballen rulle ferdig og så har jeg litt mer å fikle med i påsken🐣:cool: Kjedelige er at jeg drar bort noen dager så montering får vente😡

    Vis vedlegget 807729
    När bollen väl kommer i rullning tar den allt i sin väg utför.
    Vad står på tur nästa gång?😎
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Rullet ferdig??? Det er bare noe du tror akkurat nå 😅
    Ha en super påske
    Ok, rettelse. Rullet ferdig for denne gang! Må gå opp bakken igjen og lage et nytt snøball emne🤣(y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny tonearmskabel. 🙂
    Antagelig den ledningstumpen i stereoanlegget hvor man hører de største forskjellene.
    Takk for det og jeg skal ha det med størst forskjell i bakhodet når jeg får montert;) Av de Tyr 2 kablene jeg til nå har installert så er det høyttalerkablene som har gitt størst forskjell. Nordost sier at en skal starte med stømkablene, men det er ikke min erfaring!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hjemme igjen etter noen dager hos hu mor i Horten. Da var det på høy tid og få koblet til Tyr 2 tonearmskabelen😀 Den siste + versjonen har ekstra jordingkabler som en må ”lytte" seg til om det gjør utslag:eek: D.v.s lytte uten musikk og skru opp volum og høre på svak susing og evt. svak brumming når volumet blir høyt nok! Først uten noe ekstra jording, så med jording i platespiller enden og så i riaa enden. Phu, mener at det ble best med ekstra jording i begge ender😝 Det som er helt sikkert er at etter kun noen få sekunder ut i første låt så hørte jeg at det var forskjell på Frey 2 til Tyr 2😁

    75BC0795-EC2F-44EE-BDEB-E3270E016DE6.jpeg
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Godt gjennom testet/utfört oppsett du har satt sammen! Ha noen hyggelige hellig dager! :)

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ja det er et veldig fint oppsett du har fått deg :) Ha en fin påske og nyt dagene

    mvh
    Godt gjennom testet/utfört oppsett du har satt sammen! Ha noen hyggelige hellig dager! :)

    mvh
    Takk for hyggelig kommentar karer! Har virkelig prøvd å sette sammen et anlegg etter mine lyd preferanser og musikk. Er nok tunet mest etter å kunne gjengi akustisk jazz og vokal best mulig, men fungerer på det meste😊 God påske 🐣
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takk for hyggelig kommentar karer! Har virkelig prøvd å sette sammen et anlegg etter mine lyd preferanser og musikk. Er nok tunet mest etter å kunne gjengi akustisk jazz og vokal best mulig, men fungerer på det meste😊

    Da er vi inne på mye av det samme, men har gryende følelse av att jeg burde oppdatere meg mer på Rainbow/Dio for å holde følge, har sansen for mye 80´talls heavy som man lyttet til da, men ikke fulgte opp, solgte meg dessverre ut på mye 80 talls heavy vinyl tidlig 90 tall..noen der er jo bedre enn andre igjen, å den boksen (el hva det er av Rainbow) ser fristende ut :)

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da er vi inne på mye av det samme, men har gryende følelse av att jeg burde oppdatere meg mer på Rainbow/Dio for å holde følge, har sansen for mye 80´talls heavy som man lyttet til da, men ikke fulgte opp, solgte meg dessverre ut på mye 80 talls heavy vinyl tidlig 90 tall..noen der er jo bedre enn andre igjen, å den boksen (el hva det er av Rainbow) ser fristende ut :)

    mvh
    Jeg gjorde samme tabben og solgte halve 80-talls hardrock samlingen på midten av 90-tallet😩 Har kjøpt igjen endel, men 80-talls hardrock er jo veldig populært i bruktsjapper og prisen ofte deretter! Bringer tilbake gode minner fra ungdommen å spille disse skivene🤘😃
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.614
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da er vi inne på mye av det samme, men har gryende følelse av att jeg burde oppdatere meg mer på Rainbow/Dio for å holde følge, har sansen for mye 80´talls heavy som man lyttet til da, men ikke fulgte opp, solgte meg dessverre ut på mye 80 talls heavy vinyl tidlig 90 tall..noen der er jo bedre enn andre igjen, å den boksen (el hva det er av Rainbow) ser fristende ut :)

    mvh
    Du har to bra vinyl sjapper ikke så langt fra deg. Evolution Records Uddevalla og Vinyl Skrubben Trollhättan begge pleier og ha en god del -70/-80 Heavy, har kun vært hos Evo Rec gode priser bra kvalitet der :) Evo R har en god oppdatert Fb side, Vinyl Skrubben også på Fb men ikke like oppdatert.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du har to bra vinyl sjapper ikke så langt fra deg. Evolution Records Uddevalla og Vinyl Skrubben Trollhättan begge pleier og ha en god del -70/-80 Heavy, har kun vært hos Evo Rec gode priser bra kvalitet der :) Evo R har en god oppdatert Fb side, Vinyl Skrubben også på Fb men ikke like oppdatert.
    Takker for input! Fjösboka er ikke dessverre ikke mye til hjelp. (har ikke värt der på mange år) så det blir personlig oppmøte som gjelder! :)

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.614
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takker for input! Fjösboka er ikke dessverre ikke mye til hjelp. (har ikke värt der på mange år) så det blir personlig oppmøte som gjelder! :)

    mvh
    Har selv aldrig skrevet ett ord på Fb men oppdaget att det er fin måte att finne forskjellige grupper/aktiviteter som ikke har hjemmesider.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Takker og bukker🤗 Jeg er godt fornøyd med de siste oppgraderingene og bare koser meg med musikken👍 Tool fan ser jeg🤘👏
    Det er viktig å nyte musikken i denne hobbyen😊, Ja, er Tool fan og krysser fingrene for at 25.april fortsatt blir en dag jeg skal inn til Oslo på konsert🤘
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Når vi er inne på hardrock så kom jeg over en nylig sluppet skive, Legacy, A tribute to Leslie West. Jeg har ikke hørt noe særlig på Leslie West, men skjønner jo at mannen har etterlatt seg et fotavtrykk innen hardrock. Dette albumet var et prosjekt som Leslie West startet, men døde før det ble ferdig etter hva jeg har forstått. Uansett for oss 80-talls rockere så finner vi mye kjente navn her! Bare nevner: Joe Lynn Turner, Dee Snyder, Geroge Lynch, Steve Morse, Zakk Wyde, Yngwie Malmsteen og Slash. Endel av låtene er slett ikke så halvgale og gir good vibes🤘

    54E66BA5-A1E9-4944-982B-4D31343394AB.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.067
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dette albumet avsluttet på en måte min 80-talls hardrock epoke! Etter det så overtok Grungen som jeg ikke tok helt til meg med det første😝 Dette albumet kom etter konsept albumet Operation Mindcrime som nok er det mest kjente, men for meg er Empire der de toppet alt både musikalsk og produksjonsmessig. Når jeg først skulle avslutte 80-talls hardrock epoken så var dette en verdig avslutning (albumet kom ut i 1990)🤘

    3D218F5C-9870-408F-9B25-52D0641C0DCF.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn