Nå smaker den enda bedre enn ved juletider
Polske ølhunder jeg kjenner styrer unna og hevder Heineken både ødela dette ølet ved oppkjøp (endret oppskrift til å få det til å ligne mer på Heinekens eget ufyselige øl), og et utall tradisjonsrike polske bryggerier, ved å bruke sin markedsmakt til å presse hoteller og restauranter til å bare tilby to sorter øl, Heineken og Żywiec.Fikk tilfeldigvis denne i hånda i kveld:
Vis vedlegget 1115106
Bringer minnene tilbake til gutteturen i Zakopane for snart mange år siden. En veldig god Pils:
Vis vedlegget 1115107
Polske ølhunder jeg kjenner styrer unna og hevder Heineken både ødela dette ølet ved oppkjøp (endret oppskrift til å få det til å ligne mer på Heinekens eget ufyselige øl), og et utall tradisjonsrike polske bryggerier, ved å bruke sin markedsmakt til å presse hoteller og restauranter til å bare tilby to sorter øl, Heineken og Żywiec.
Ikke vet jeg, men ble fortalt da jeg var ute for å leske strupen med noen kompiser i Warszawa i fjor at mye av den mikrobryggerirevolusjonen som Polen har sett det siste tiåret ikke minst kom i stand som motstand mot «ølkulturvandalismen» fra Heineken/Żywiec gjennom tiårene før.