Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Danke

    Gjest
    Nysgjerrig på denne, siste de hadde.

    Brewdog på 60-70 talls syre, ellns.

    Brewdog nine to five wizard

    India pale weizen 7,5

    Blir spennende, får håpe det gir flashbacks.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Fikk rasket med meg en imperial Stout idag også. Hadde lyst på en ren Stout uten laktosemelkpulver, cocos eller sjokolade etc.

    Poppels Imperial stout..

    Nå gleder jeg meg til kvelden..


     
    D

    Danke

    Gjest
    Stouten var god den, var lettdrikkelig, men utmerket seg ikke spesielt mens jeg snakket i telefonen.

    Den syreaktige Brewdog hvete ipa saken, skuffet litt til prisen. Den var god, hadde litt mandarin, appelsin smak, men ellers virket den litt intetsigende.
    Best på kvelden var en Stigbergets amazing Haze og to øl Berliner Vice..

    Men de har jeg jo smakt før.

    Får prøve å øke til en Cocos imperial Stout neste gang. Noa likte jeg jo ikke... Og så får man vel kjøpe noe annet safe som man VET er bra feks en trappist eller noe sånt.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Denne var god, ufiltrert, rik på smak og passe sterk:) Dessverre er det nok bare gjester på Losby Gods som får muligheten til å smake den.

    Belgisk Blonde.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Endelig er klokka 18:30 og jeg kan atter vie meg til en livslag og trofast kjærlighet mens jeg sitter å forsøker å komme gjennom en artikkel om Ludwig von Mises. Finner mange poeng - også hos von Mises.

    P1160002.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg hører musikk på poweramp, flacs av Roots med Martin Röst.

    Ship full of IPA, har jeg to av og er litt under halve prisen av en norsk butikkpils.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Danke: Det er jo mer enn motorsager som produseres i Jonsered...Henta inn en Chimay 500 Tripel tidligere idag. Og har St. Feuillien liggende siden jul.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Chimay på Colorline 27 kr og noe..

    Her er vel helgens øl høydepunkt.

    En svensk metall øl, en Imperial Coconut Stout 10,7%

    Electric Nurse Dark Skull (Feat. Victor Brandt)

    Fra Entombed ADD, Firespawn, Totalt Jävla Mörker!!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.638
    Antall liker
    15.725
    Torget vurderinger
    2
    Fant Sagene Stout i butikken og et par flasker ble med hjem. Syns dette er et tamt stout-øl. Kunne vært fyldigere og med flere smaksnyanser. Men skummer godt og passer fint til en seanse sjakk fra Tata Steel.

    Skjermbilde 2018-01-27 kl. 15.18.28.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Idag blir det litt øl..

    Kokos passer bra i metall imperial Stout, det er bekreftet.. [emoji481]
     
    D

    Danke

    Gjest
    Min favoritt for tiden.

    Stigbergets Amazing Haze IPA...

    Whiskyen er også god, men var litt dyr, kostet mer enn PX fra samme merke.. smaker litt whisky mellom ølene...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    65: Se der! De må prøves. Sprettet en Ginger Joe fra Stone´s tidligere idag..en gammel favoritt her.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Helgens øl, 3 nyheter, en svensk imperial Stout, to norske en Ipa og en surøl fra Amundsen Oslo, og en amerikansk imperial Stout fra Brooklyn.

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Den der koster rundt femti spenn i Oslo, faktisk. Norsk alkoholpolitikk er boven..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba:

    -Små serier/batches, regnes som mikrobrygg
    -høye alkoholavgifter
    -Politisk styrt næringsmoralisme av godt norsk merke

    Får tak i etpar av dem på Rema her, men de er DYRE ift kvaliteten...kjøper da heller en Crabbie´s... Hvis du syns DET er dyrt, sjekk hva Meny tar for Nøisom...Forøvrig et merke som omtrent har signert egen dødsdom her. Halvliteren koster nesten en hundring..
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Baluba: Den der koster rundt femti spenn i Oslo, faktisk. Norsk alkoholpolitikk er boven..
    Fyda, er det alkoholprosenten som fører prisen i været? Normalt koster 0,33 spesialøl mellom 30 og 40 kroner hvis det er i pilsnerstyrke.
    Den har 6.5% alkohol så polvare i Norge.

    Jeg synest det mest fascinerende var at det faktisk finnes oppe i den sveitsiste fjellheimen, samt at de prøver å innbille sveitsere at dette er eksotiske mikrobrygg. Ikke smak den selv så mener ingen ting om hvor god eller ikke den er, jeg valgte heller saison fra det utmerkede sveitsiske bryggeriet BFM (fås på polet i Norge)

    Men Carlsberg er ganske tungt inne i Verbier, mye reklameplakater fra de og det er gjerne standardølet på fat rundomkring der, så det er vel forklaringen på hvordan øl fra Dahls (som eies av Ringnes som eies av Carlsberg) har funnet veien dit.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Weld: Carlsberg har mye bra, bare ikke Carlsberg.....:cool: Samme er tilfelle med Heineken og Hansa. Tåler nesten ikke "signaturbrygget..." fra noen av dem.. Waste of Cash er vel en underdrivelse..

    Belhaven Twisted Thistle, Chimay 500 og den walisiske Monty´ s Old Jailhouse, derimot...

    Deph: Komplett med passende Cornykagge, ja...
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Den der koster rundt femti spenn i Oslo, faktisk. Norsk alkoholpolitikk er boven..
    Fyda, er det alkoholprosenten som fører prisen i været? Normalt koster 0,33 spesialøl mellom 30 og 40 kroner hvis det er i pilsnerstyrke.
    Den har 6.5% alkohol så polvare i Norge.

    Jeg synest det mest fascinerende var at det faktisk finnes oppe i den sveitsiste fjellheimen, samt at de prøver å innbille sveitsere at dette er eksotiske mikrobrygg. Ikke smak den selv så mener ingen ting om hvor god eller ikke den er, jeg valgte heller saison fra det utmerkede sveitsiske bryggeriet BFM (fås på polet i Norge)

    Men Carlsberg er ganske tungt inne i Verbier, mye reklameplakater fra de og det er gjerne standardølet på fat rundomkring der, så det er vel forklaringen på hvordan øl fra Dahls (som eies av Ringnes som eies av Carlsberg) har funnet veien dit.
    Der kom det svaret jeg ventet meg, takk for info. Synes forresten at prisen fortsatt er drøy når du får en trappist til noen kronestykker mer.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Nå skal det sies at Chimays klassiske røde/blå ikke på langt nær trigger smaksløkene mine like mye som den hvite Cinq Cent..De er for søte, for runde....for min gane, that is..Men trappistene vet hva de gjør, derom hersker null tvil!! En annen belgisk du skal prøve er Mysticum....NAM!!
    Topp lokalbrygg fra Oslo er for eksempel Løkkapils, men vi nordmenn har også Små Vesen, Aass, Mack, Haandbryggeriet og Ægir/Nøgne, da...
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi har butikker som selger øl i Haugsund også. Og så har vi Garagebryggeriet i sildabyen og Skudenes Bryggeri i Karmøy. Ja, hvor ellers?

    14364731_191277351283759_5922446755492335696_n.jpg

    Polet tar selvsagt det sterkeste.
    Må heller ikke glemme at denne er et Karmøy-låt. ;)

     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Ta med deg ei Ringnes- kasse til Oslo neste gang- med en av hver...;) Så parkerer du den på døra her...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Ta med deg ei Ringnes- kasse til Oslo neste gang- med en av hver...;) Så parkerer du den på døra her...
    En Skudeneskasse mener du vel? De selges også som murere, hvis jeg ikke husker feil. Kommer helt sikkert i trekasser med relativt høy pant. ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Ja, takk!! Har litt å feire her, ser du.. Neste helg spretter jeg Cuvée´en i kjøla...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn