Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    image.jpg

    Her brygget vi imperial pils og tappet pale ale. Her er en stout ankommet kjølerommet.
    Trenger litt tid på flaske for det er klart for smaking.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Spennende løsning med samvirkebrygging, Fosse.

    Nok et tegn på at norske ølhunder har det bedre enn noen sinne.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en sånn nå

    spesial.jpg

    Kinn Spesial

    Siden smak, farge og alt det der avhenger av dagsformen på bryggeren, så konkluderer eg inntil videre med at han må ha hatt en ganske grei dag på jobben :)
    Godt øl, uten total ståpels.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    nummer to for kvelden, mørket har senket seg i dobbel forstand. Skumt ute og enda mørkere i glasset. Snart ikke lys igjen å ta bilde i.

    Profanity Stout

     
    Sist redigert:

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    tredje og siste for kvelden. Lyset borte, ølet lysere.

    Austmann Miss Saison

     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Ingefær- og sitrongress-ølen ja. Synes Miss Saison er veldig spesiell, ikke sikker på om jeg liker den. Når det kommer til Saison synes jeg Brooklyn Sorachi Ace er i en klasse for seg.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Kul etikett fra To Øl:

    bilde.jpg

    Beste plassen i Køben:

    bilde (1).jpg

    Nest beste plassen i Køben:

    bilde (2).jpg

    Tilhørende butikk:

    bilde2.jpg
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Fra en grillsession tidligere i vår. Artig navn, kjedelig øl (Czech Norris fra Brewfist).

    bilde.jpg
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    I betraktning at det er en industriøl er den god. frisk. I valget mellom den og annet pilsnerøl fra butikk er det ingen tvil hva jeg velger.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.243
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Velger også Hansa IPA fremfor blant annet pils. Drakk forresten den siste flasken med Brooklyn Brew Shops Everyday IPA her om dagen. Jeg og en venn bestemte oss for å forsøke ølbryggingens edle kunst, og det ga mersmak. Ble kun 3,5 liter, men 3,5 gode liter. Noen andre som har vært borti settene til Brooklyn Brew Shop, forresten?
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    A propos pils: Endel butikker med større utvalg har begynt å ta inn Mikkeller American Dream, en 4.6% lager som smaker helt enestående. Prøv den!
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.243
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Denne er fin.



    Ellers lager Theresianer noen gode øl. Men italienerne lager god hvitvin også, og endel flott grappa.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.243
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    A propos pils: Endel butikker med større utvalg har begynt å ta inn Mikkeller American Dream, en 4.6% lager som smaker helt enestående. Prøv den!
    Takk for tips! Haandbryggeriet Humlesus er også glitrende.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Humlesus var definitivt sommerølen for meg i fjor.

    Noen som vet om de tapper samme batch på flaske som på fat ?
    Mener fx. Gaassa hadde den fra fat i fjor sommer, men at jeg fikk den på flaske på sensommeren.
    Det kan selvsagt være gode minner og en noe bedugget hukommelse som spiller meg et puss, men jeg minnes Humla fra fat var enda hakket bedre.

    Forøvrig vil jeg også anbefale Chimay Goude som ikke er så ulikt Humla.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har sett B på polet og hørt om det, men siden min skepsis er stor og flaskene er store så har jeg ikke prøvd. Skal en tur til Piemonte ti sommeren ikke så langt unna. Går det an å stikke innom, montro?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    0,75 er i grunn lite poeng i annet enn for de øl som er ment å lagres og som utvikler seg over tid. Det gjelder slett ikke alle.
    Dog kan det rette ølet utvike seg svært annerledes, og bedre, i en stor flaske. Har smakt noen belgiere, som fx Trippel Karmeliet, som har fått litt tid i stor flaske og har vært vesentlig bedre enn tilsvarende i vanlig 0,33 flaske.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Humlesus var definitivt sommerølen for meg i fjor.

    Noen som vet om de tapper samme batch på flaske som på fat ?
    Mener fx. Gaassa hadde den fra fat i fjor sommer, men at jeg fikk den på flaske på sensommeren.
    Det kan selvsagt være gode minner og en noe bedugget hukommelse som spiller meg et puss, men jeg minnes Humla fra fat var enda hakket bedre.

    Forøvrig vil jeg også anbefale Chimay Goude som ikke er så ulikt Humla.
    De brygger Humlesus året rundt nå, både på fat og flaske, men hvor fersk den er har selvfølgelig mye å si. Bør drikkes før den blir 3 måneder gammel. Single hop Citra og veldig god.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Humlesus var definitivt sommerølen for meg i fjor.

    Noen som vet om de tapper samme batch på flaske som på fat ?
    Mener fx. Gaassa hadde den fra fat i fjor sommer, men at jeg fikk den på flaske på sensommeren.
    Det kan selvsagt være gode minner og en noe bedugget hukommelse som spiller meg et puss, men jeg minnes Humla fra fat var enda hakket bedre.

    Forøvrig vil jeg også anbefale Chimay Goude som ikke er så ulikt Humla.
    De brygger Humlesus året rundt nå, både på fat og flaske, men hvor fersk den er har selvfølgelig mye å si. Bør drikkes før den blir 3 måneder gammel. Single hop Citra og veldig god.
    Ja, den var vel sånn en suksess i fjor sommer at de valgte å fortsette kalenderen rundt.
    Litt synd egentlig, for det er som sagt et fantastisdk godt øl sommerstid, det lukter sommer og det smaker sommer, og jeg liker at øl er sesongprodukt.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Humlesus var definitivt sommerølen for meg i fjor.

    Noen som vet om de tapper samme batch på flaske som på fat ?
    Mener fx. Gaassa hadde den fra fat i fjor sommer, men at jeg fikk den på flaske på sensommeren.
    Det kan selvsagt være gode minner og en noe bedugget hukommelse som spiller meg et puss, men jeg minnes Humla fra fat var enda hakket bedre.

    Forøvrig vil jeg også anbefale Chimay Goude som ikke er så ulikt Humla.
    De brygger Humlesus året rundt nå, både på fat og flaske, men hvor fersk den er har selvfølgelig mye å si. Bør drikkes før den blir 3 måneder gammel. Single hop Citra og veldig god.
    Ja, den var vel sånn en suksess i fjor sommer at de valgte å fortsette kalenderen rundt.
    Litt synd egentlig, for det er som sagt et fantastisdk godt øl sommerstid, det lukter sommer og det smaker sommer, og jeg liker at øl er sesongprodukt.
    Haandbryggeriet har en ny sommerøl for butikk i år, India Saison. Ganske så god, men Nøgnes sommernyhet i butikksegmentet, Asian Pale Ale er hakket bedre.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Har HB fått en India Saison også nå da..
    Det begynner jo å bli en ganske vanlig "stil" og mange bryggerier brygger en saison med mye amerikansk humle. Ikke alle som kaller den India Saison da.

    Haandbryggeriets India Saison er på 4,5% og er veldig tørr, litt tynn munnfølelse, med et rent sitruspreg og med smak av hvete.

    Nøgnes India Saison har masse fruktige gjærestere og peppertoner (mener jeg å huske. Lenge siden jeg drakk den sist).
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Prøvde en Ægir Lir forleden, den var god. Sjokolade- og kaffepreg, og ganske lett og tørr for en stout (irish dry stout).
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En "leftover" på terrassen sammen med en bitte bitte liten Nielsen....


    beer_86441.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Min første skikkelige sommerdag i år og da skal man godt øl, og dette er et godt øl....perfekt på terrassen

    beer_217018.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Endelig Freddan.

    IMG_1721[1].jpg
    Gleder meg til å smake... Tre skotter, en amerikaner og en belgier...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kjøpte denne hos lokalbutikken i Nice nærmest for skøy. Sjokkerende god, langt unna absinth. fyldig og frisk nærmest som en god tysk kellerbier.
    bilde.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn