Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.006
    Antall liker
    727
    pedal skrev:
    Forestående storinnrykk til årets juleblot. Juryen er ute på beste juleøl, så må ta en liten test i kveld før innkjøpsrunden i morgen.
    2 svinefrikadeller simulerer julemat.
    Julebokken til Ringnes kan iallefall godkjennes!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Drakk denne for noen dager siden.




    Utseende. Mørk brun. Ugjennomsiktig. Ikke så sirupsaktig som de tyngste bryggene. Fint lysebrunt skum. Som legger seg sakte.

    Lukt: Tjære, brent høy ,espresso, lakris,.

    Smak: kompleks, men ikke så fruktig som jeg hadde håpet. Det står på flasken at ølet inneholder krydderier, men det kommer i bakre rekke eller muligens ikke frem i det hele tatt. Ølet inneholder tydeligvis store mengder humle, for avslutningen er ganske så bitter og tørr. Eller kanskje jeg skal si meget tørr.

    Et OK øl, men synes ikke dette er et typisk juleøl. Kunne blitt lansert når som helst, imo. Tror jeg betalte 70 spenn. Det er det ikke verdt i min verden. Det var ikke spektakulaert nok.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.203
    Antall liker
    6.990
    Torget vurderinger
    4
    Siden denne tråden tok utgangspungt i gledene fra Nøgne Ø...blant veloppdragne ølhunder bare omtalt som Ø.....er det selvfølgelig gledelig at det står bra til med det økonomiske i den gamle kraftstasjonen i Grimstad.

    Brygger seg til rekord

    "Det er i alle fall et faktum at salget har gått til himmels. Og at vi opplever en skikkelig ølrevolusjon i Norge nå. Et kvantesprang på linje med det vinbransjen opplevde for 10–15 år siden, mener han."


    Tapper mer. Piloten og gründeren Kjetil Jikiun er fortsatt bryggemester for Nøgne Ø som
    nå nærmer seg 20 ansatte på den gamle kraftstasjonen på Rygene utenfor Grimstad.
    Foto: Tomm Christensen
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Smakte denne i dag tidlig.




    Brun som Nøgne Ø Brown Ale mot en lyskilde. Svart i glasset. Ugjennomsiktig. Tynn i konsistensen, mye mer lettflytende enn en gjennomsnittlig imperial stout. Skummet er kremhvitt og ganske tykt. Nesten som Guinness vanlig stout. Reduserer sakte, men forsvinner ikke.
    Lukter som Valrhona Økologisk melkesjokolade, papaya, pakistansk mango, mild pepper. Dytter du nesa ned i glasset, får du litt fornemmelse som om du lukter på en tropisk miks (ala DLNøttefabrikken).
    Fin munnfølelse. Småtørr ettersmak som sitter lenge. Svært lettdrikkelig. Vanskelig å beskrive denne, men det er et godt øl dette her. Kommer sikkert til å handle dette igjen.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ser ut som eit fint vinterøl til morgonpåfyll.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    Smakte denne i dag tidlig.




    Brun som Nøgne Ø Brown Ale mot en lyskilde. Svart i glasset. Ugjennomsiktig. Tynn i konsistensen, mye mer lettflytende enn en gjennomsnittlig imperial stout. Skummet er kremhvitt og ganske tykt. Nesten som Guinness vanlig stout. Reduserer sakte, men forsvinner ikke.
    Lukter som Valrhona Økologisk melkesjokolade, papaya, pakistansk mango, mild pepper. Dytter du nesa ned i glasset, får du litt fornemmelse som om du lukter på en tropisk miks (ala DLNøttefabrikken).
    Fin munnfølelse. Småtørr ettersmak som sitter lenge. Svært lettdrikkelig. Vanskelig å beskrive denne, men det er et godt øl dette her. Kommer sikkert til å handle dette igjen.
    Denne hørtes ut som et "must try". Hvor kjøpes den?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.600
    Antall liker
    3.499
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Forestående storinnrykk til årets juleblot. Juryen er ute på beste juleøl, så må ta en liten test i kveld før innkjøpsrunden i morgen.
    Kort oppsummert:

    Aas Juleøl fra polet: Terningkast 5 4 Nedgradert i ettertid.
    Omtrent som Hansa Julebrygg, men litt mer bitterhet gjør den litt mer spennende. Sies å være årets beste industriøl, men ingen 6'er i min karakterbok. Synes å huske at industri juleøl på polet har vært hakket bedre (fyldigere/friskere/bedre balansert) tidligere år. Hvis det ikke er jeg som har blitt mer kritisk etter å ha oppdaget handbrygget nisjeøl siste par år?

    Hansa Julebrygg fra polet: Terningkast 4
    Passe kraftig og fyldig, men ørlite kjedelig. Grei allrounder "mangler mellomtone" sa en kompis.

    EC Dahls Juleøl fra polet (klar glassflaske): Terningkast 4
    Juleøl for de som ikke liker juleøl. Ganske spennende og smaksrikt, men "mangler bass" som han sa. Litt for lyst, litt for lite fylde og "bunndrag".

    Ringnes Julebok fra polet (9%!): Terningkast 6
    En balansert alkohol- og smaksbombe som bringer tankene til det beste fra Belgia. Dette blir fars kosedrikk i julen. Etter maten.

    Mack Juleøl fra polet:
    Skal vistnok være kjempegod, men for ung til å drikkes nå. Så kjøpte noen flasker som skal åpnes i 2012. :)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.203
    Antall liker
    6.990
    Torget vurderinger
    4
    Langt på vei enige i det, pedal.

    Aass og Ringnes klasse F er så langt de beste industriølene, om enn kjedeligere og noe karakterløse ift. tidligere år. Deres respektive Premium og Julebokk, begge er vel 9% tror jeg, er vesentlig mer smakfulle, men mer koseøl ennn til julematen.

    På juleølslippet Kulturkirken Jakob (som forøvrig var et strålende arrangement og det beste juleølslippet noen sinne) satt vi fire karer vewd bordet, smakte og diskuterte. Da vi kom til Mack var vi tre bygutter fra Oslo som var øredøvende enige om at Mack hadde en sedvanlig og distinkt smak av nedfallsfrukt. Fjerdemann som hyllet skvipet var nordlending og dertil inhabil og slett ikke til å stole på.

    Til nå har det nok gått med flest Ringnes Julebokk.
    Hver gang jeg sjenker et glass tar jeg meg i å savne serien de hadde med Juleklassiker....Aktiebryggeriets Juleklassiker var en høydare....må ha vært 2005 eller 2006.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Damn, jeg vil ha de kassene, får man kjøpt slike mteinum?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.028
    Antall liker
    104.772
    Torget vurderinger
    23
    mteinum skrev:
    Juleølkalender anno 2011

    Ser mer ut som en middels rørforsterker; samme komponenter stort sett - vindskjeive flasker, treverk og tjæreluktende hamp!
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.600
    Antall liker
    3.499
    Torget vurderinger
    1
    Drakk en ny Aas juleøl klasse F fra polet (6.5%) i kveld, og må si at jeg er ørlite skuffet. Her er ingenting direkte galt, men det blir litt tamt og uinspirert. Ikke det festøl man forventer av juleøl. Herved nedgradert fra terningkast 5 til 4.
    -Jeg er såret og vonbråten. Bryggerinæringen har sviktet. Nå har vi verken snø eller øl for sesongen. Det er jo jul bare en gang i året, for pokker! :mad:

    Altså ingen av "industribryggeriene" som innfrir på juleølfronten i år. Aas og Hansa er "greit nok", men heller ikke mer.
    Mulig Macks Juleøl er kanon, men det må visst lagres en stund. Hvor lenge da, mon tro? Noen som vet? Blir det Påskeøl?

    -------------

    PLAN B: Hvis vi ser på de små nisjebryggeriene, hvilke juleøl er det som utmerker seg der da?

    I worst case får jeg slå meg på Ringnes Julebokk, med fare for husbråk. Den er tross alt på 9%.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    C.Alshus.. f.eks.

    Må få meg ett slikt vovet ølglass som jeg ser att er par av dere bruker, hva heter det? Det buede?

    mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    De fleste glass i denne tråden er buede. De siste jeg la ut er et Ikea glass til 19 kroner. Jeg har kjøpt en hel haug av disse. Det er på 4,5dl. Ikea har også et mindre et på 2dl. Fint tilsterkere øl som man drikker mindre av eller sprit.

    Det andre jeg har tatt bilde av er med stett. Det er et glass fra Hadeland Glassverk. Ganske vanlig tror jeg.

    Greia med disse glassene er å konsentrere duften når du skal lukte, så ethvert vinglass gjoer nok nytten.
    Som med vin så krever forskjellige ;ltyper forskjellige glass for å yte sitt beste. Klikk deg inn på http://beeradvocate.com/beer/101/glassware for en komplett oversikt over anbefalte glass til de forskjellige ølsortene. Ganske så kjekt egentlig. Som du ser er seidelglasset brukandes til det aller meste. Har forøvrig noen andre glass til øl fra Riedel og Spiegelau, men må si at Ikea glassene fungerer like bra. Og det til et en tiendedel av prisen. Klart, til lambic og fruktøl er kanskje champagneglass å foretrekke.

    Føler uansett at øl er litt mer down to earth enn vin, så et glass med lavere stett er å foretrekke.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    De fleste glass i denne tråden er buede. De siste jeg la ut er et Ikea glass til 19 kroner. Jeg har kjøpt en hel haug av disse. Det er på 4,5dl. Ikea har også et mindre et på 2dl. Fint tilsterkere øl som man drikker mindre av eller sprit.

    Det andre jeg har tatt bilde av er med stett. Det er et glass fra Hadeland Glassverk. Ganske vanlig tror jeg.

    Greia med disse glassene er å konsentrere duften når du skal lukte, så ethvert vinglass gjoer nok nytten.
    Som med vin så krever forskjellige ;ltyper forskjellige glass for å yte sitt beste. Klikk deg inn på http://beeradvocate.com/beer/101/glassware for en komplett oversikt over anbefalte glass til de forskjellige ølsortene. Ganske så kjekt egentlig. Som du ser er seidelglasset brukandes til det aller meste. Har forøvrig noen andre glass til øl fra Riedel og Spiegelau, men må si at Ikea glassene fungerer like bra. Og det til et en tiendedel av prisen. Klart, til lambic og fruktøl er kanskje champagneglass å foretrekke.

    Føler uansett at øl er litt mer down to earth enn vin, så et glass med lavere stett er å foretrekke.
    Jeg foretrekker stort sett å drikke øl fra glass som dette:

     

    Vedlegg

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    pedal skrev:
    pedal skrev:
    Forestående storinnrykk til årets juleblot. Juryen er ute på beste juleøl, så må ta en liten test i kveld før innkjøpsrunden i morgen.
    Kort oppsummert:

    Aas Juleøl fra polet: Terningkast 5 4 Nedgradert i ettertid.
    Omtrent som Hansa Julebrygg, men litt mer bitterhet gjør den litt mer spennende. Sies å være årets beste industriøl, men ingen 6'er i min karakterbok. Synes å huske at industri juleøl på polet har vært hakket bedre (fyldigere/friskere/bedre balansert) tidligere år. Hvis det ikke er jeg som har blitt mer kritisk etter å ha oppdaget handbrygget nisjeøl siste par år?

    Hansa Julebrygg fra polet: Terningkast 4
    Passe kraftig og fyldig, men ørlite kjedelig. Grei allrounder "mangler mellomtone" sa en kompis.

    EC Dahls Juleøl fra polet (klar glassflaske): Terningkast 4
    Juleøl for de som ikke liker juleøl. Ganske spennende og smaksrikt, men "mangler bass" som han sa. Litt for lyst, litt for lite fylde og "bunndrag".

    Ringnes Julebok fra polet (9%!): Terningkast 6
    En balansert alkohol- og smaksbombe som bringer tankene til det beste fra Belgia. Dette blir fars kosedrikk i julen. Etter maten.

    Mack Juleøl fra polet:
    Skal vistnok være kjempegod, men for ung til å drikkes nå. Så kjøpte noen flasker som skal åpnes i 2012. :)
    For min egen del lurer jeg på om jeg i det hele tatt liker juleøl etter årets smaksrunde etter guiding fra VG testen.
    Ølen er drukket uten julemat,men med brødskiver med sylte og tilbehør...

    VG=6-Berentsen Juleevac fra Polet 9%.
    Masse smaker her hver munnfull smaker forskjellig, uvant høy alkoholprosent gjør det er veldig ulikt normal øl, det smaker for mye kaffe og derfor liker jeg det ikke.

    VG=6- Ass juleøl premium 9%. En såpass sur emmen smak at jeg tømte flasken i vasken etter to slurker.Helt Pyton ikke snev av smaken som VG bekriver bortsett fra en bakgrunn av brent kaffe. Har jeg fått en mislykket batch, kjenner ikke igjen den Aasen som jeg egenlig liker?

    VG=5-Rignes juleøl 4.7%- Greit nok mørkt øl, som ikke smaker spesielt mye av noe som helst .

    VG=5 Berentsens Julefnugg 6%.
    Dette kan jeg drikke mer av, den merkelige bismaken fra masse alkohol fra 9%en er borte. Krafigg øl med mer balansert og moderat kaffe/brent smak.

    VG=4 Aass 4,7% juleøl.Greit juleøl uten den sure smaken fra 9%en. Det som beksrives som aprikoser av VG kjenner jeg igjen som en syrlighet som, jeg ikke setter pris på.

    Fasiten er at man ikke skal stole for mye på hva andre liker. Mitt problem er muligens at jeg ikke liker kaffe og øl som smaker kaffe dermed er å kaste perler for svin...

    Jakten på juleølet fortsetter, håper jeg finner noe CB og Dahls her i Oslo..

    Sleiven
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Aass premium sur? Hmm... hørtes rart ut. Dette er jo et av de mer søte og fruktig juleølene du får tak i... en god dessert etter julemiddagen...;)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.600
    Antall liker
    3.499
    Torget vurderinger
    1
    Skulle liksom spare meg til helgen, men sprakk spontant da Magnus knuste Nakamura på 40 trekk i London Classics i dag.
    Har en slik lurejuleflaske som Gjestemedlem omtaler. Ble litt sheptisk, så lar den stå i boden inntil videre. Så da var det bare å jekke opp sesongens første God Jul fra Ø.

    Smaker godt. Veldig godt. Men var ikke sååå julete. Litt mer skum og sødme enn vannlig. ellers mye den samme kaffe/lakris smaken som Kroksleiven ikke liker. Er det egentlig så stor variasjon på Nøgne Ø sine brygg? Mye som ligger i samme gate, tror jeg.


    Med en skumtopp selv Trane ville vært stolt av.

    Apropos glass:
    Fruen kom hjem med 2 store flotte Hadeland rødvinglass hun fikk i presang etter et foredrag. Det er jo slutt med å få vin. Nå får de bare glassene, så det ikke skal fremstå som om man pusher alkohol ::). "Takk skal du ha" sa jeg og anekterte de til mitt private ølkonsum. De oppbevares i såpe- og melkefrisone øverst, innerst i skapet. Bare mine. LMC måtte selvfølgelig ta et av de til rødvin mens jeg snudde ryggen til, men jeg tror det gikk bra. Skumkjemien er inntakt etter omhyggelig skylling i varmt vann. Får plass til en halv liter i hvert glass. Funker som bare det.

    Skål på en mandag! (helgen gikk så alt for fort)
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.203
    Antall liker
    6.990
    Torget vurderinger
    4
    pedal skrev:
    Med en skumtopp selv Trane ville vært stolt av.
    Flinke pedalen !
    Er så stolt av deg så ;D
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg feiret Carlsens nedsabling med Porter - Nakamura mistet totalt kalkulasjonsevnen mot slutten av partiet, frustrasjonen må ha vært gigantisk. Min glede over ølet ble ikke mindre - skulle ha en sammenkomst i heimen som kolliderte med avslutningen, eneste løsning var å utsette oppmøtetid.

     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kinn Vestkyst
    Kinn Boygel
    Port Brewing Santas Little Helper
    Brew Dog Tokyo2
    Rochefort 10

    Pluss en til jeg ikke kommer paa. Paa Haandversstuene.

    Aldri smakt Kinn foer. Det skal handles inn! Port Brewing var en stout med ganske tydelig lakrifduft og smak. Jeg er glad i lakris, s[ denne var ganske saa god. De to siste er gamle travere her i gaarden. Gode.









    Kanskje vi skulle faatt til en oeltur i lopet av vintern hit, gutter?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Akkurat naa.
    Michel Petruicciani trio paa musikksystemet. Haandbryggeriet Costa Rica i glasset. Bilde kommer naar jeg faar lagt det inn. Min Powerbook 550 G4 er litt ustabil akkurat der...

    Dyp brungylsen mot hvit bakgrunn. Moerkere i glasset. Flott beigelyst skum. 6% alk.
    Superfruktig, roersukker, kaffe, kaffe, kaffe, dadler, 70% Amedei sjokolade, (som foroevrig selges i den italienske sjappa ved Kirkeristen) . Smaken er fader meg like fruktig. Der hvor andre kaffeol ofte er tunge stouts, gaar denne andre veien mot en lettere oeltype. Variasjon er fint.
    Litt for karbonert, men det er det bare aa snurre litt paa glasset for aa faa ut frusen.

    Bra saker!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.203
    Antall liker
    6.990
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:
    Akkurat naa.
    Michel Petruicciani trio paa musikksystemet. Haandbryggeriet Costa Rica i glasset.
    ...skriver han klokken 12 på en vanlig onsdag....noen har det godt ass !
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.006
    Antall liker
    727
    vredensgnag skrev:
    Jeg feiret Carlsens nedsabling med Porter - Nakamura mistet totalt kalkulasjonsevnen mot slutten av partiet, frustrasjonen må ha vært gigantisk. Min glede over ølet ble ikke mindre - skulle ha en sammenkomst i heimen som kolliderte med avslutningen, eneste løsning var å utsette oppmøtetid.

    Jaaa! Nøgne Ø Porter er konge, og gjerne med møøørk sjokolade til.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Hadde selv en flaske av fjorårets God Jul fra Nøgne Ø som jeg koste meg med i helgen. Har ikke smakt årets brygg på flaske, men på fat har jeg smakt den flere ganger.

    Det var temmelig stor forskjell. Fjorårets var mye kraftigere med mer "julekrydder". Årets fatversjon er mer ordinær.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    3.607
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Roysen skrev:
    Hadde selv en flaske av fjorårets God Jul fra Nøgne Ø som jeg koste meg med i helgen. Har ikke smakt årets brygg på flaske, men på fat har jeg smakt den flere ganger.

    Det var temmelig stor forskjell. Fjorårets var mye kraftigere med mer "julekrydder". Årets fatversjon er mer ordinær.
    Hoeres godt ut Roysefar.
    Har en flaske eller to God Jul fra i fjor.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.600
    Antall liker
    3.499
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Det var temmelig stor forskjell. Fjorårets var mye kraftigere med mer "julekrydder". Årets fatversjon er mer ordinær.
    Jeg synes heller ikke årets var spesielt julete. Ble litt skuffet, selv om det var godt brygg forøvrig. I år har bryggerinæringen sviktet Julen :'(

    Hvor lenge kan man lagre Nøgne Ø og den slags? Tenker da på de alkoholsterke variantene på polet.


    PS: Ølhundtreff i Haandverksstuene (Christian IVs gate i Oslo) en gang på nyåret høres bra ut!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    pedal skrev:
    Roysen skrev:
    Det var temmelig stor forskjell. Fjorårets var mye kraftigere med mer "julekrydder". Årets fatversjon er mer ordinær.
    Jeg synes heller ikke årets var spesielt julete. Ble litt skuffet, selv om det var godt brygg forøvrig. I år har bryggerinæringen sviktet Julen :'(
    Enig!
    Hadde blindsmaking av juleøl i fjor (12 stk?) der ein 3-4 nærma seg toppsore.
    I år hadde vi med ein del butikkøl og antalet var 20 men ingen var i nærheten av toppscore, oversatt til terningkast var det ein på 4 og resten 3 eller mindre :mad:
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Roysen skrev:
    Det var temmelig stor forskjell. Fjorårets var mye kraftigere med mer "julekrydder". Årets fatversjon er mer ordinær.
    Jeg synes heller ikke årets var spesielt julete. Ble litt skuffet, selv om det var godt brygg forøvrig. I år har bryggerinæringen sviktet Julen :'(

    Hvor lenge kan man lagre Nøgne Ø og den slags? Tenker da på de alkoholsterke variantene på polet.
    Jo høyere alkoholprosent og jo mørkere det er jo lenger kan du lagre det. Mange øl modnes godt og kan med fordel lagres i 3-4 år.

    I kjelleren har jeg både God Jul fra 09 og 10.

    Øl med mye humle synes jeg er best ferskt.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    Kinn Vestkyst
    Kinn Boygel

    Aldri smakt Kinn foer. Det skal handles inn!
    Er det Kinn Bøvelen du mener?

    Har drukket både Bøvelen (belgisk trippel), Slåtteøl (Saison) og Vestkyst (klassisk Am. IPA) fra Kinn. Kan trygt anbefales.
    Liker også 0,75 flaskene veldig godt. Perfekte til deling. 0,5 blir snaut om man deler på 2, og litt mye om man drikker alene og vil smake en del ulike øl på en kveld (eller formiddag).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn