OSMC har lansert ny kodi-basert media-spiller: Vero 4K +

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
4kplus.jpg


https://osmc.tv/2018/07/vero-4k-is-here/

Ny forbedret utgave av Vero 4K som allerede håndterer det aller meste som eksisterer, inkludert UHD blu-ray-filer, HDR, Atmos, DTS:X. Den kan også benyttes som Roon endpoint via addon til kodi (eller via Linux). Enheten er ganske mye mindre enn en Apple TV 4K, og har HDMI 2.0b port. Den har også støtte for perfekt avspilling av 23.976, 24, 25, 29,97, 30, 50, 59.97 og 60Hz materiale opp til i UHD. Den kan også endre oppløsning automatisk basert på kilde slik at TV/prosjektor står for oppskaleringen.

Endringen fra forrige modell er at de har fjernet det irriterende litt kraftige blå lyse foran, raskere intern lagring, gigabit port, gjort den enda litt mindre, forbedring kjølingen (den er vifteløs) og noe raskere prosessor. Hele magien bygger på en spesial-utgave av Linux med kodi.tv.

Alt er installert og klar til bruk, man slipper unna timesvis med googling før man kan starte. Oppdatering kommer vanligvis hver måned med software forbedringer og ny funksjonalitet.

Anbefales :)

Edit:
Den støtter også 10bit 4:4:4
 
Sist redigert:

bengt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
150
Antall liker
55
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
1
Er anbefalingen din basert på erfaring med produktet?
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Ja, jeg har brukt Vero 4K i en god stund. 4K+ er snart på plass. Begge kjører på samme kode-base. Min oppfatning er at Vero 4K er den absolutt beste mediespilleren (for video) som eksisterer om man ikke streamer (da vil jeg si Apple TV 4K som nå får Atmos i tillegg til Dolby Vision er den beste)
 

bengt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
150
Antall liker
55
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
1
Har lest endel på Avforums om disse. Virker som de er et godt valg. Har brukt et par Popcorn Hour A300 noen år og vært noenlunde fornøyd med dem. En viktig ting for meg er at de spiller 5.1 flac rippet fra dvd-audio. Får sjekke videre om VERO 4k+ takler dette. Takk for innspillet!
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Har lest endel på Avforums om disse. Virker som de er et godt valg. Har brukt et par Popcorn Hour A300 noen år og vært noenlunde fornøyd med dem. En viktig ting for meg er at de spiller 5.1 flac rippet fra dvd-audio. Får sjekke videre om VERO 4k+ takler dette. Takk for innspillet!
5.1 FLAC håndterer den; ikke lenge siden jeg prøvde, men det er vel i praksis kodi.tv som håndterer dette. Uansett det virker :)
 

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
Jeg har også en 4 og bestillte en 4+ med en gang både fordi det virker så bra men også for den sinnsyke direktesupporten.

Tror 4 er det beste kjøpet jeg gjort noengang, men husk att jeg kommer fra ps3mediaserver med så mange konstante problemer og lagg. For meg ble det jo både kodi i seg selv plus perfekt streaming så hvis man allerede kjører kodi via noe annet så blir det kansje ikke like ekstremt.

Jeg har hatt noen problemer men de har blitt løst av eieren via forumet relativt kjapt, men en må vare beredd på å kunne ssh:a inpå boksen samt kjenne til hvordan man deler smb eller nfs shares så noe mere knoting en en apple tv er det. Men alt i alt veldig lite jamført med andre gratisalternativ.

Atmos virker perfekt, bildet er skarpt og fint, enheten står igang 24/7 og en superbra radiobasert fjernkontroll. Har ikke opplevt lagg enda på noe materiale annet en rene stresstester.
 

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
Ja, jeg har brukt Vero 4K i en god stund. 4K+ er snart på plass. Begge kjører på samme kode-base. Min oppfatning er at Vero 4K er den absolutt beste mediespilleren (for video) som eksisterer om man ikke streamer (da vil jeg si Apple TV 4K som nå får Atmos i tillegg til Dolby Vision er den beste)
Hva annet en DolbyVision gjør en appletv bedre? Og hva bruker du veron til om du ikke streamer?
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg har også en 4 og bestillte en 4+ med en gang både fordi det virker så bra men også for den sinnsyke direktesupporten.

Tror 4 er det beste kjøpet jeg gjort noengang, men husk att jeg kommer fra ps3mediaserver med så mange konstante problemer og lagg. For meg ble det jo både kodi i seg selv plus perfekt streaming så hvis man allerede kjører kodi via noe annet så blir det kansje ikke like ekstremt.

Jeg har hatt noen problemer men de har blitt løst av eieren via forumet relativt kjapt, men en må vare beredd på å kunne ssh:a inpå boksen samt kjenne til hvordan man deler smb eller nfs shares så noe mere knoting en en apple tv er det. Men alt i alt veldig lite jamført med andre gratisalternativ.

Atmos virker perfekt, bildet er skarpt og fint, enheten står igang 24/7 og en superbra radiobasert fjernkontroll. Har ikke opplevt lagg enda på noe materiale annet en rene stresstester.
Jeg gjorde det samme som deg; hørte noen hint om 4+ noen uker før lanseringen og kjørte bestilling med en gang....

For meg som før Vero 4K brukte kodi på en mac mini med Windows 10; så kan jeg si at det relativt problemfritt med Vero 4K - hadde noe problem med samba-share og UHD videoer som pushet over 100 Mbit/s grensen. Noe som ga problem med Vero 4K sin 100 Mbit ethernet oppkobling. 4K+ har jo gigabit ethernet så det problemet vil være helt borte. For å løse dette på Vero 4K så kjøpte jeg en USB=>Gigabit adapter som ga meg 180 Mbit/s. 4K+ skal klare fint 980 MBit/s viser ytelsestester, og siden UHD bluray har maks bitrate på 125 Mbit/s for video så er ikke dette noe problem lengre. Har etter å ha koblet Vero 4K opp via USB-Gigabit adapter egentlig ikke gjort noe annet enn å se filmer og ikke tenke på boksen (som står på 24/7).

Så oppgraderingen for min del er mer knyttet til at jeg da kan kvitte meg med USB-Gigabit adapteren (som ikke ser veldig pen ut), samt jeg synes produsent fortjener støtte i sitt arbeid med denne fantastiske enheten.

Og support delen er fantastisk; har man noe problem så får man personlig oppfølging nesten uansett på døgnet. Vero 4K/4K+ har også innebygd støtte for å laste opp logger og lignende til produsent; så får man vanligvis svar hva problemet er relativt umiddelbart. Man kan også med litt teknisk kunnskap studere disse loggene selv for å finne problemet (de er relativt logiske). Etter å ha lastet opp logg (noe man gjør et valg om å gjøre når man eventuelt har problem); så får man oppgitt en URL som man gir til support - så ordner resten seg selv vanligvis.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Ja, jeg har brukt Vero 4K i en god stund. 4K+ er snart på plass. Begge kjører på samme kode-base. Min oppfatning er at Vero 4K er den absolutt beste mediespilleren (for video) som eksisterer om man ikke streamer (da vil jeg si Apple TV 4K som nå får Atmos i tillegg til Dolby Vision er den beste)
Hva annet en DolbyVision gjør en appletv bedre? Og hva bruker du veron til om du ikke streamer?
Apple TV 4K brukes for Netflix, Amazon, HBO, NRK, TV2 (eller app for kabel-tv leverandør; som f.eks Get) osv.

Vero 4K/4K+ brukes til å spille av filmer som ligger på NAS (på lokalt nettverk, eller USB-disk/stick). Kodi har netflix addon (om jeg husker rett), men det er ikke målet for denne boksen. Når jeg kjøper en film så kopierer jeg filmen over til NAS, og spiller den av via Vero 4K. Så kort oppsummert brukes den istedenfor blu-ray spilleren eller UHD blu-ray spilleren. Kodi (som ligger på Vero 4K) har også et veldig bra system for å lese litt om en film; hvilke skuespillere som er med samt link til andre filmer den enkelte skuespiller har vært med i (som man har lagret). Jeg har brukt kodi siden starten; så har en hel del blu-ray-filmer og DVDer liggende.

Vero 4K bruker Linux i bunn; som gjør at man kan bruke den til veldig mye egentlig - samt man kan også bruke den som Roon-endpoint for de som har behov for det.

Dette er en magisk boks, men inntil kodi.tv potensielt får skikkelig støtte for Netflix i HDR osv; så er det mest for å se på lokalt materiale. Naturligvis har man mulighet til å se youtube og en stabel andre ting via addon's til Kodi.tv.

Edit:
Ikke minst, Vero 4K er en av de få boksene som kan virkelig spille av 23.976, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.97 og 60Hz materiale på en skikkelig måte (uten framedrops); med HDR.
 
Sist redigert:

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
Ja, jeg har brukt Vero 4K i en god stund. 4K+ er snart på plass. Begge kjører på samme kode-base. Min oppfatning er at Vero 4K er den absolutt beste mediespilleren (for video) som eksisterer om man ikke streamer (da vil jeg si Apple TV 4K som nå får Atmos i tillegg til Dolby Vision er den beste)
Hva annet en DolbyVision gjør en appletv bedre? Og hva bruker du veron til om du ikke streamer?
Apple TV 4K brukes for Netflix, Amazon, HBO, NRK, TV2 osv.

Vero 4K/4K+ brukes til å spille av filmer som ligger på NAS (på lokalt nettverk, eller USB-disk/stick). Kodi har netflix addon (om jeg husker rett), men det er ikke målet for denne boksen. Når jeg kjøper en film så kopierer jeg filmen over til NAS, og spiller den av via Vero 4K. Så kort oppsummert brukes den istedenfor blu-ray spilleren eller UHD blu-ray spilleren. Kodi (som ligger på Vero 4K) har også et veldig bra system for å lese litt om en film; hvilke skuespillere som er med samt link til andre filmer den enkelte skuespiller har vært med i (som man har lagret). Jeg har brukt kodi siden starten; så har en hel del blu-ray-filmer og DVDer liggende.

Vero 4K bruker Linux i bunn; som gjør at man kan bruke den til veldig mye egentlig - samt man kan også bruke den som Roon-endpoint for de som har behov for det.

Dette er en magisk boks, men inntil kodi.tv potensielt får skikkelig støtte for Netflix i HDR osv; så er det mest for å se på lokalt materiale. Naturligvis har man mulighet til å se youtube og en stabel andre ting via addon's til Kodi.tv.

Ok da skjønner jag hva du mener. Men avspilling fra NAS er også streaming og det var der jeg stoppet opp og lurte på hva du mente. Det er dette jeg bruker den til jeg og. Sen er det litt "preaching to the quire" jeg nyter også info om skuespillere, fanart, trailers å kunne laste ned undertekster i ulike språk nesten umiddelbart osv.

Jeg hade glemt att den ikke fikser Netflix (de laborerer med dette på beta for neste kodiversjon men ser ut å vare litt usikkert enda) jeg har andre måter å kjøre Netflix men skulle gjerne ha allt i 1 boks.

Kjøpte også + mest for å supportere prosjektet og for gigabit, selvom jeg perdonligen aldrig hatt noe lagg så er det flott å ha da jeg har gigabit lan.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Når det gjelder kodi så tør jeg påstå at ingenting kan måle seg med Vero 4K/4K+ (jeg har vært gjennom en hel del bokser mellom Vero 4K og min gode gamle mac mini med Windows 10 som hadde installert kodi som eneste program).

Edit:
Streaming; da tenker jeg Netflix/HBO/Amazon og lignende... men jo du har rett, man streamer også fra NAS på hjemmenettverket).
 

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
Jeg tenker det kan vare på sin plass å fortelle om att eieren har fått sykt mange bestillinger så det gjelder å ha litt tålamod.

Den første veron jeg kjøpte ble levert bare få dager etter kjøpet, men med denne oppgraderte versjonen har jeg ikke fått bekreftet sendt enda det gått snart 1 uke.

Så bestill, men ha tålamod.
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
649
Antall liker
306
Torget vurderinger
11
Støtter den Blu-ray menyer? Hvis man har en Blu-ray iso?
 

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
Just det var en ting jeg hade problem med som jeg fikk hjelp med, men problemet var ikke å vise menyen, men å få filmen å spille i det hele tatt hvis det var en animert meny der, husker ikke om jeg fikk animasjonen til slutt da jeg ikke brydde meg om det, la meg teste.
 

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
Det virker.....halvt som halvt. Jeg får først opp en meny der jeg velger å vise menyen eller å gå rett til filmen, hvis jeg velger menyen så får jeg blueray-menyen men den er litt treig å navigere i å det føles som om den ikke helt er som den skal, selvom jeg får gjort det jeg vil så føles den litt rar.

Kansje jeg som har rippat galt, har ikke brytt meg så mye om menyer, la oss se om TBG har annen opplevelse på sine.

På mina donald-bokser har jeg valgt å fjerne allt som ikke er der man velger selve episoden man vil se, men dette er da DVD.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg fjerner alltid menyer; går rett på film og plukker ut lyd-streamene og sub-titles streamene jeg vil ha. Pakker alt i mkv-container - alle streamer jeg inkluderer blir da uendret fra originalen, inkludert video-stream.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Går rykter om at det sendes ut 1800 Vero 4K+ hver dag; men det tar sin tid - uansett, jeg er helt sikker på at det er verdt ventingen :)
 

duffus2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.01.2017
Innlegg
51
Antall liker
21
Hva gjør denne bedre enn en nvida shield? Nysgjerrig..
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Shield har vel hatt trøbbel med Atmos og DTS:X bitstream; samt framedrops på 23.976/24 bilder/sek. Den største fordelen er selvsagt hatt Vero 4K er spesial-laget fra grunnen av for å gi optimal opplevelse med kodi.tv. Det er litt samme fordelene man har med Roon Nucleus-boksene, joda - man kan kjøre Roon core på en hvilken som helst PC/Mac, men opplevelsen blir bedre når man har en boks som er spesiallaget for oppgaven.

Edit:
Siste jeg hørte fra dem er at de regner med å ha levert ut alle ordre som nå er registrert innen første halvdel av september.
 
Sist redigert:

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
Autoswitching mellom SDR og HDR (selvom jeg ikke testet, har ikke kjøpt HDR tv enda men vero skal greie det) plus shield har dårlig scaler.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Autoswitching mellom SDR og HDR (selvom jeg ikke testet, har ikke kjøpt HDR tv enda men vero skal greie det) plus shield har dårlig scaler.
Det er helt korrekt; glemte å nevne denne. Dette klarer også Apple TV 4K fint faktisk :)
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Logistikk-problemer for OSMC; de klarer ikke få levert Vero 4K+ fort nok; samt det tar lang tid å få dem gjennom tollen. Det nevnes at det blir sendt 10.000 enheter pr uke fra fabrikken i Kina.
 

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Innlegg
607
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Bestilte min i forrige uke, fikk melding om at de shipper så fort de kan men du det vil drøye.

Sent fra min G8141 via Tapatalk
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det har vært leveranseproblemer, men nok enheter til å lever alt som er estimert bestilt et par uker ut i September skal være på plass og flere enheter kommer fra fabrikken ukentlig. Så utsendingen har startet opp igjen og jeg forventer å motta min Vero 4K+ relativt snart.
 

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Innlegg
607
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Ingenting hos meg ennå... Venter på bekreftelse....

Sent fra min G8141 via Tapatalk
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Et godt alternativ er også Apple TV 4 og spesielt Apple TV 4K. Da kan man kjøpe MrMC på App Store, som er mer eller mindre Kodi men uten støtte for addons som ikke allerede er inkludert. Tviler på at de fleste bruker addons egentlig, så da syns jeg dette er et godt alternativ.

ATV4/4K støtter autoswitching av SDR/HDR (kun 4K) og framerates, både i MrMC men også alle andre apper som Netflix etc og uten probleme som Shield har. Faktisk er vel Apple TV 4K den beste måten å nyte Netflix og andre strømmetjenester p.g.a auto frame rate. I tillegg støttes jo Netflix med Dolby Vision (kun 4K), vanlig HDR10 (samt fremtidig HDR10+) og fremtidig Atmos-støtte (Foreløpig ikke lossless-varianten dessverre, selv om det ikke er noe i veien hardwaremessig for at den skal gjøre det), HBO og en drøss med andre apper. Alt er mer sømløst enn OSMC, som hele tiden har en bråte med bugs og ofte krever dypdykk i kommandolinje for å feilsøke.

Vanlig TrueHD og DTS MA dekodes til LPCM så egentlig er det eneste aberet er at Atmos og DTS:X ikke er støttet (Man vil kun få den vanlige 5.1-7.1-lyden).

CPU og GPU i Apple TV er også overlegen alle disse Android-boksene (som OSMC er), så både flyt i GUI men også bakgrunnstjenester som indeksering av filmer og annet går raskere på AppleTV.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Jeg har Apple TV 4K, som brukes for Amazon, Netflix, HBO+++
Foretrekker kodi, og for kodi er Vero 4K+ det beste som finnes. For min del er også Atmos og DTS:X (i lossless) et viktig kriterie; samt DTS-HD.MA og TrueHD. Har ikke investert i Trinnov Altitude 32, massive forsterkere (mange) og høyttalere for å høre på lossy lyd ;)
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Et godt alternativ er også Apple TV 4 og spesielt Apple TV 4K. Da kan man kjøpe MrMC på App Store, som er mer eller mindre Kodi men uten støtte for addons som ikke allerede er inkludert. Tviler på at de fleste bruker addons egentlig, så da syns jeg dette er et godt alternativ.

ATV4/4K støtter autoswitching av SDR/HDR (kun 4K) og framerates, både i MrMC men også alle andre apper som Netflix etc og uten probleme som Shield har. Faktisk er vel Apple TV 4K den beste måten å nyte Netflix og andre strømmetjenester p.g.a auto frame rate. I tillegg støttes jo Netflix med Dolby Vision (kun 4K), vanlig HDR10 (samt fremtidig HDR10+) og fremtidig Atmos-støtte (Foreløpig ikke lossless-varianten dessverre, selv om det ikke er noe i veien hardwaremessig for at den skal gjøre det), HBO og en drøss med andre apper. Alt er mer sømløst enn OSMC, som hele tiden har en bråte med bugs og ofte krever dypdykk i kommandolinje for å feilsøke.

Vanlig TrueHD og DTS MA dekodes til LPCM så egentlig er det eneste aberet er at Atmos og DTS:X ikke er støttet (Man vil kun få den vanlige 5.1-7.1-lyden).

CPU og GPU i Apple TV er også overlegen alle disse Android-boksene (som OSMC er), så både flyt i GUI men også bakgrunnstjenester som indeksering av filmer og annet går raskere på AppleTV.
intr! Har du erfaringer med lokalt lagret film via nettverket. Jeg har rippet filmene mine og lagret på NAS. Disse er ikke komprimert, så både bilde og lyd er isåmåte lossless. (Har kablet nettverk). Jeg bruker idag xmbc sak som kjører Kodi, men software kan tydeligvis ikke bare kjøres "update".. jeg må legge ny versjon på minnekortet og konfigurere alt på nytt hver gang. Har sett på ATv4k lenge, men uten en potensiell måte å erstatte en boks istede for å legge til en boks, har det uteblitt å kjøpe den. Filformatet er forresten .mkv, men hvis det er det som skal til, kan kontainern konverteres til mp4, det tar bare litt tid...

mvh Kai
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
MrMC er Kodi uten støtte for addons som ikke allerede er inkludert. Gjør alt Kodi gjør. Har ikke støtte for bitstream utenom vanlig ac3/dts, men lossless blir dekoder til lpcm så lydkvaliteten blir mer eller mindre den samme unntatt at man ikke dår med Atmos og Dts:X-informasjonen. MrMC utvikles av en tidligere Kodi-utvikler, og var dengang den mest profilerte utvikleren tilknyttet Kodi. MrMC hadde Kodi 16.1 som base men har eksistert i flere år nå og er i seg selv oppe i versjon 3.x med støtte for Apple-spesifikke ting, samt ange generelle forbedringer. Både Kodi og MrMC henter felles kode fra hverandre titt og stadig, spesielt når det gjelder iOS/OSX.

Alt i alt så kan du trygt prøve dette og jeg er temmelig sikker på at det overgår forventningene dine. Og hvem vet, kanskje Apple plutselig åpner opp for bitstream på et senere tidspunkt. Det kom jo som et gledelig sjokk på alle når auto frame rate og auto hdr/sdr plutselig kom på bordet i tvOS 11.2/11.3.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det grenser forøvrig til utrolig at min Vero 4K+ har hengt i tollen på Gardermoen i en uke nå; hva i all verden holder de på med der? Mistenker min Trinnov Altitude 32 henger i samme køen.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Nei, tror heller det er 1 mann som behandler alt som kommer til Norge - og han tar mange kaffepauser i løpet av dagen ;)
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Nå har jeg ikke lest denne tråden veldig nøye, men jeg lurer på hva som er så bra med denne boksen kontra alle de andre boksene med Kodi innebygget? Det finnes utrolig mye å velge i, eksemplevis T95Z Plus og Minix NEO?
 

North

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2016
Innlegg
327
Antall liker
72
Torget vurderinger
0
2 ting slik jeg skjønner det:

1. Eieren har dedikert jobbet i mange år med å få til en enkel "alt i ett løsning" for å streame film uten problemer.
2. Supporten og nye funksjoner/tuning/oppdateringer er utrolig god. Du får ofte direktehjelp for just ditt problem hvis noe oppstår. Jeg f.eks hade litt problem med blue-ray menyer og fikk konkrete trinn-for-trinn anvisninger hvordan få det til, noenganger gjøres dette spesifikt for deg og noenganger legger de til dette i en pakke der du bare oppdaterer og så er det på plass.
3. Min personlige bubblere - IMHO riktig god fjernkontroll basert på radio, gjør det mye enklere å gjemme boksen bak ett eller annet.

Personligen har jeg kjørt mange ulike streamings-produkter men denne er den første der allting stort sett bare virker hele tiden uten lagg osv. Ja det har vart noen små hiccups, men de har blitt rettet ganske fort. Har hatt 2ggr der jeg måtte reboote boksen ellers har den vart i gang 24/7 alltid redo.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Nå har jeg ikke lest denne tråden veldig nøye, men jeg lurer på hva som er så bra med denne boksen kontra alle de andre boksene med Kodi innebygget? Det finnes utrolig mye å velge i, eksemplevis T95Z Plus og Minix NEO?
Syntes HI-Media boksene gjør mye riktig, booter på under 20sek, glimrende benchmark tester og bruker en egenutviklet "Wrapper" som gjør at du kan navigere i Kodi som vanlig men så snart du starter filmen er det en egen avspiller som overtar. Dette gjør at du kan bitstreame Atmos/DTS-X med Kodi uten noen modifikasjoner eller masse oppdateringer som enkelte andre mediaspillere krever.

HiMedia Android TV Box
 
Topp Bunn