Oslos beste hamburger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Stoffe

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.03.2006
    Antall liker
    1
    Slår et slag for People's på Arbeidersamfunnets Plass. Rimelige, men hjemmelagde og solide burgere i en rekke varianter, passe stekt og gode på smak.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    I Oslo: Beach Club/Illegal Burger/Nighthawk Diner.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Hehe... fant denne i min EGEN tråd "fra grunnmur til godlyd" innlegg nr. 756 s.38 Vanskelig å toppe denne, done right..

"Håndskåret Kobe-biff, flybåren, lett grillet, med en solid runde gåselever på topp, litt håndstøtt Sechzuan pepper/touch med rosesalt samt noen generøse "shavings" med hvit trøffel. Servert på en "bun" laget på finsiktet hvete og litt rug samt sesamfrø. Bakes i einervedfyrt ovn og snittflatene pensles lett med Dauro hvitløksinfused olje.

Et batteri med iskald glasscola on crushed ice fra renset og oksygenberiket cooler, servert i tulipanstettglass (Riedel er OK).

Små enkle gleder man bør unne seg i hverdagen."

N

nb

Gjest
    pengesluk skrev:
    Hehe... fant denne i min EGEN tråd "fra grunnmur til godlyd" innlegg nr. 756 s.38 Vanskelig å toppe denne, done right..

"Håndskåret Kobe-biff, flybåren, lett grillet, med en solid runde gåselever på topp, litt håndstøtt Sechzuan pepper/touch med rosesalt samt noen generøse "shavings" med hvit trøffel. Servert på en "bun" laget på finsiktet hvete og litt rug samt sesamfrø. Bakes i einervedfyrt ovn og snittflatene pensles lett med Dauro hvitløksinfused olje.

Et batteri med iskald glasscola on crushed ice fra renset og oksygenberiket cooler, servert i tulipanstettglass (Riedel er OK).

Små enkle gleder man bør unne seg i hverdagen."
    Typisk tirsdagsmåltid vil jeg si.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hmmm.....

Jeg skjønner meg ikke helt på dette jeg....

Jeg er veldig glad i hamburger og har spist mange!
    Det er selvsagt kvalitetsforskjeller også - men det blir da for f... ikke noen hamburger uten ketchup, sennep, burgerdressing og sylteagurk. Selvsagt kan man variere noe - men burger med finhakket kobekjøtt, safran og trøfler....det har vel ikke noe mer med burger å gjøre enn at det er brød og kjøtt på samme tallerken.

Vil man ha et måltid for de enkelte ingrediensene - så er sikkert kobe biffen bedre som biff på tallerken.

Hamburger skal være litt fet, fullt av dressing ogskal spises med hendene - og være en litt usunn belønning i hverdagen. Kjøtt av beste kvalitet skal spises som biff med egnet tilbehør og kniv og gaffel i et møblert hjem. Amerikanerne har ofte bedre kjøtt en oss - spesiellt i hamburgerne.

Fra Bergen kan vi melde at Nøstet og Kokkobello har bra burgere....men ellers er burger litt som sex - til og med dårlige burgere er godt!

Mvh
    OMF

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Bergens beste hamburger

Digger burgeren i kjelleren på Naboen i Bergen.
    Inside er heller ikkje feil, pluss for høg andel sogningar i lokalet. Gir ein viss trygghet når eg er i brannbyen.

R

Roysen

Gjest
    OMF skrev:
    Hmmm.....

Jeg skjønner meg ikke helt på dette jeg....

Jeg er veldig glad i hamburger og har spist mange!
    Det er selvsagt kvalitetsforskjeller også - men det blir da for f... ikke noen hamburger uten ketchup, sennep, burgerdressing og sylteagurk. Selvsagt kan man variere noe - men burger med finhakket kobekjøtt, safran og trøfler....det har vel ikke noe mer med burger å gjøre enn at det er brød og kjøtt på samme tallerken.

Vil man ha et måltid for de enkelte ingrediensene - så er sikkert kobe biffen bedre som biff på tallerken.

Hamburger skal være litt fet, fullt av dressing ogskal spises med hendene - og være en litt usunn belønning i hverdagen. Kjøtt av beste kvalitet skal spises som biff med egnet tilbehør og kniv og gaffel i et møblert hjem. Amerikanerne har ofte bedre kjøtt en oss - spesiellt i hamburgerne.

Fra Bergen kan vi melde at Nøstet og Kokkobello har bra burgere....men ellers er burger litt som sex - til og med dårlige burgere er godt!

Mvh
    OMF
    Dersom man skal finne ut hva som er best handler det vel mest om hvordan det smaker. Så lenge den smaker best er det vel temmelig underordnet hva som er på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn