Oslo Hifi Show 11-12 Mars 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det kom opp på han jeg var der med sin tlf, å da kom det opp cash, mulig det var feil. Men lurer på om det var på Fyne sine høyttalere vi hørte det, men jaggu ikke sikker.
    Det var Børresen/Aavik-representanten Frits, som fortalte oss at det ikke var Cash, men Ghost of Cash, under demoen av Børresen X6 / Aavik I-880.

    Jeg ble sittende en stund i det rommet da førsteinntrykket var ganske imponerende. Lynhurtige høyttalere, gedigent lydbilde, behagelig men svært detaljert og oppløst. Det eneste jeg heftet meg ved var en litt voldsom øvre bass, som først var veldig imponerende, men som etterhvert tok litt oppmerksomhet fra dypbassen. Jeg oppfattet det etterhvert som en real festkul som ble vel dominerende på noe av demo-materialet.Tenkte vel at det hadde med rommet å gjøre, men fikk faktisk litt det samme inntrykket da jeg gikk opp en etasje og hørte på lillebror X3. Tilfeldighetene gjorde at jeg fikk høre en av demolåtene på begge anleggene, relativt kort tid etter hverandre. Men jeg synes X-serien virker veldig lovende.

    Børresen X6 ble demonstrert med Aavik I880, samt streamer og dac fra 580-serien. Det er elektronikk for ca 1,2 mill. I tillegg ble det brukt de øverste seriene med kabler, strømprodukter og ethernet-switcher fra Anzus til ca samme pris som elektronikken. Høyttalerne kostet «bare» 20000€ som i denne sammenhengen var direkte billig. I det hele tatt var det utrolig mye svært kostbart utstyr på messen, noe jeg ikke har noe i mot. Det er fint å se hva som finnes, og det var en god del mer moderat priset utstyr der også. Og, så er det jo lov å drømme litt også.

    Noe jeg også satt stor pris på, var at flere hadde tatt med seg utstyr til utstilling som ikke ble spilt på. Selvfølgelig hadde det vært topp å få høre alt sammen, men for oss som bor et stykke unna er det ikke bare å ta seg en lørdagstur til byen å se på hifi. Her jeg bor er det en stk Power-butikk og så finnes det en Hifiklubben og en Soundgarden en halvtime unna. Og PM-audio da, han burde jo vært på messen med Coda, Gradient, Krix osv.

    Big Dipper spilte på Klipsch Forte da jeg var innom, men hadde Wharfedale Linton utstilt som jeg var glad for å få se live. I tillegg stilte de ut elektronikk fra Leek og Audio Research som jeg ikke har sett før. På naborommet spilte Audiocenteret på noen bittesmå JBL-monitorer, men med noen kolossale Perlisten-subwoofere. Jeg synes det lått skikkelig fett! Men så hadde de også med seg JBL L100 og L82, samt en større monitor som, selv om det ikke ble spilt på, bidro til å gjøre rommet deres mer interessant for min del.

    De nye Naim Classic produktene hadde jeg gledet meg til å se og høre. De ser fantastiske ut og ble demonstrert med Focal Sopra 2, der den eneste nyheten var en ny finish som ikke falt i smak for min del. Sopra er jo veldig dynamisk og sammen med Naim er det jo litt fyrverkeri over dette. «Dessverre» blir dette en hårsbredd fra slitsomt, altså det låter helt utrolig detaljert og dynamisk forutsatt en god innspilling og riktig musikk. Men for oss som av og til må høre en gammel rockeskive er muligens ikke denne høyttaleren allround nok. Har hørt den noen ganger før med noenlunde samme inntrykk.

    Marten stilte jo med sin aller heftigste høyttaler med Contellation-elektronikk. Jeg var der rundt kl 11 i går, men ble sittende litt ut på siden og fikk ikke det store inntrykket. Det var veldig mye folk i rommet, det ble spilt litt for lavt etter min smak og plata var vel ikke helt i min gate sånn helt subjektivt. Skulle likt å få hørt disse under andre forutsetninger. Heldigvis hadde Marten med seg Parker Trio, med Engstrøm på et mindre rom. Det låt meget flott, jeg hørte to låter, en av dem var klassisk musikk. Diamant-diskanten var helt nydelig implementert og det låt fyldig og flott med enorm oppløsning uten skarpe kanter. Etterhvert ble demoen sabotert av gutta fra Hiend-studio som ville demonstrere bassen i de nest største Canton-høyttalerne, 2 rom bortenfor. Det låt heftig, men Engstrøm-representanten ble mektig irritert, med rette, og fortalte Bryston/Canton-gjengen hva han syntes, og jeg var enig med han…

    Jeg fikk også for første gang se elektronikk fra tyske AVM, og det var virkelig flotte saker. Synes ikke bilder av disse er særlig interessante, men i virkeligheten så dette virkelig flott og fristende ut. Disse kunne jeg tenkt meg demonstrert en gang.

    Det var synd jeg bare fikk med meg 5 timer før jeg måtte hive meg i bilen igjen. Neste gang, håper det blir en neste gang…, da skal jeg sette av hele helgen for denne messen synes jeg var et skikkelig høydepunkt.

    Av norske produkter så var det vel Hamramr, EC og Hegel som utgjorde dette. Adyton, Arendal, Aura og Sigberg var der ikke. Holder ikke Aura til i Asker forresten…nesten rart de ikke stiller i så fall. Av de norske fremstår, for meg, EC som det desidert mest interessante. De nye monoblokkene ser jo helt fantastiske ut i mine øyne, og de fikk som nevnt blåst tidenes liv i høyttalerne fra SF. EC hadde dessuten fine presentasjoner av firmaet og produktene da jeg var innom. Jeg er nok ikke helt i målgruppen for Hamramr, men oppfattet at de som var der likte det de hørte. Hegel fremstår for meg dessverre litt kjedelig, sånn rent visuelt. EC er en annen klasse selv om prisen er ca lik. Hifiklubben demonstrerte H30A-settet med B&W 805, men det var så mye trafikk der at jeg ikke fikk noe demo der for egen del. Det mest interessante med Hegel denne gangen var utstillingen deres, der alle produktene de har laget var presentert. Sånne ting er artige, synes jeg.

    Det som jeg hadde håpet litt på, men som manglet var OHFC som har sin egen greie denne helga. Jeg hadde ikke tid til å dra inn til sentrum, men skulle likt å høre nyheter fra Audio Physic, Adyton og T+A feks. Hadde også håpet å få høre Kudos, men Moet var ikke tilstede. Eksakt er jeg usikker på om jeg så, de spilte uansett ikke på Kudos.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vil bare kommentere at på Børresen/Aavik var det ikke (Johnny) Cash du hørte, men det ligner veldig. Det er en artist som kaller seg "The Ghost of Cash".
    En kar som tydeligvis kan et par triks i studio. 😊
    Dagens "Big Surprise" for min del! Jeg har spilt den sangen ganske mye og har frem til nå hvert 100% sikker på at dette var Cash himself...🙈 :eek: 🙈 😂
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.510
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Største overraskelse for meg var Marantz Model 40n og CD60 sammen med Polk Reserve R200. Romslig lydbilde, naturlig klang i instrumenter og vokal, nesten naturstridig basstrykk på elektronisk musikk. Rett og slett imponert 👍🏻 totalpris på ca 45.000 var nok i nedre sjiktet på messa også 🙂

    701FC648-04EB-44AB-95AC-6437F4C0669E.jpeg

    EDFDB57C-B477-4CAC-BDD4-201C4EC0D835.jpeg

    334EAFA8-4AC5-435F-8917-B3483AB8E7F2.jpeg

    E4351F40-2850-4167-9189-DE68CBCF7E7C.jpeg

    6725A2DA-C7AC-4C2F-B49C-69BA022E948F.jpeg
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    437
    Antall liker
    607
    Sted
    Oslo
    Var der på lørdagen. Bra mye folk og fin stemning synes jeg. Bra messe på et oversiktlig hotell, men litt mange små hotellrom kanskje. Bra antall rom. Personlig følte jeg det var litt vanskelig å få gode inntrykk pga musikken som ble spilt, men brukte nok vel kort tid noen steder. Det var lite som imponerte meg denne gangen, men få problemer også. Det meste låt fint synes jeg. Mye middels. De som jeg synes hadde den beste value for money var etter min menig franske Revivial og KEF R serien. Best lyd hadde vel de rådyre fra Marten, men spilte litt lav kjedelig musikk når jeg var der. KEF Moon hoppet jeg over da jeg har hørt dem flere ganger før. Skulle gjerne heller hørt Reference serien de hadde stående til utstilling. Focal Sopra vet jeg har mye større potensial enn med Naim så sistnevnde skuffet. Ikke noen god match? Marten Parker har jeg også hørt bedre, så ble litt skesptisk til de svenske forsterkerne? Med forbehold av musikken som sagt. Da jeg var innom Hammramr var det lite bass faktisk, så anlegget overdrev ikke om det var lite bass på innspillingen åpenbart. Ikke så høy oppløsning, men det var vel heller ikke så dyrt tror jeg. Børresen låter som vanlig veldig bra (men dyrt). Sonus Faber låt også bra, men litt varmt og fyldig fra Electrocompaniet. Har hørt de bedre, imo. Piega på Mcintouch låt bra, men kanskje en smule for varmt for min smak. Kanskje begge dro litt i samme retning? Canton? De låter ganske så ærlig? Litt vanskelig å få et riktig inntrykk på så små rom. PMC har jeg også hørt bedre. Kanskje var det musikken. Ellers var det lite nytt og overraskende fra min del. Fin dag var det uansett. Takk til alle!
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.730
    Fin messe! Bra hotell, men som flere sier; for mange små rom. Likevel i snitt bedre lyd enn fryktet. Satt i sweetspot og forsøkte å like de store Marten-høyttalerne, men fikk det ikke til. Det låt liksom bare - stort? Ville heller brukt millionene på en av Bentleyene utenfor. Enig i de som skrøt av Revival. Gøyalt! Nat/PMC hadde som vanlig flott lyd, men er nok litt inhabil der, siden de spilte på "mine" høyttalere. Thøress/Horns på Endpoint-rommet låt flott. Ellers var Engstrøm også imponerende (uten imponator-lyd). De trådløse SystemAudio låt også fint, syntes jeg. Og de "billige" Børresen høyttalerne.

    Og på min (korte) runde må jeg si at det var mye bra musikk (jeg noterte faktisk to tre musikktips, det tror jeg er første gang på en messe!). Og stor vilje til å spille låter på oppfordring. Bra!

    Men @Sluket, hvor ble det av deg. Regnet med å finne deg i pølsebua, men der var du av en eller annen grunn ikke? :oops:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    :mad: Sorry @BigSwifty , men holdt på å pisse i buksa og måtte bare finne egnet container i en fart! Men vi tar igjen det tapte plutselig!! Forøvrig dønn enig med deg ang. de store M. beista. OG de andre store riggene ditto!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.199
    Sted
    Langesund
    Flott messe med masse flott mennesker å henge sammen med. En ekstra takk til Sluket, som stod for bordbestillingen så vi ikke sultet. Takk til Dag, og ikke minst hans kone for å dra inn en gjeng fulle fanter for en lytt på hans to anlegg. Var vel såpass skeiv i skjøtene det oppe så inntrykkene var sløvet ned.Tosket å være kritisk i tåka, selv om det ofte er da det føles lettest. Må få hørt dette med mindre promille.

    Lyden på messa var jo som vanlig varierende og mange har de samme utfordringene det alltid er.
    Når det kommer til lyd velger jeg bare trekke fram det jeg synes gjorde det best på "lyd per krone". Det var Franske Revival. Spilte meget bra og faktisk det siste rommet jeg hørte før jeg dro - Altså en perfekt avrulling på en fin helg.

    En enorm takk til arrangørene av denne messa

    Tor
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23

    Miles ahead!!

    Suverent engasjerende lyd - satt igjennom fem hele skiver ved to anledninger... INGEN ting som
    irriterte eller manglet, herlig driv, 3D, perspektiv, dybde, oppløsning.....bassdefinisjon og tyngde (!)
    hinsides det en skulle tro var mulig fra slike kompakte høyttalere.
    Som eier og forfekter av megasystemer og løsninger var det en vidunderlig deilig opplevelse
    å høre slik lyd i så kompakt format og ikke minst til en betalbar sum penger!!

    Jeg er sjelden eller aldri på messer/demoer for å oppleve skikkelig god lyd men nå har jeg
    sannelig erfart det også. Cool sound, cool speakers, cool guy too!

    slukapprobert gull.jpg


    Løp & kjøp.


    20230311_152556.jpg


     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ja det var en flott messe , og jeg er veldig glad for at vi satte av helgen å tok turen over fjellet.
    Håper det blir en fast tradisjon 😀👍
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Forøvrig, suverent arrangement med et utrolig profesjonelt og gjennomarbeidet konsept.
    Voldsom feelgood faktor hele veien. Dette har definitivt livets rett og jeg våger påstanden om at
    dette har kommet for å bli! Vi venter spent på dato for neste år :D:D:D

    Vil gjerne få fremheve den utrettelige og allesteds nærværende @Grumpy som nok
    må ta mye av æren for kvaliteten tvers igjennom, det være seg markedsføringen, arrangementene
    med musikere og kåseringer og ikke minst håndtering av flere av de mange spennende
    produsentene fra det store utland - helstøpt! Mes compliments au Chef..​
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    437
    Antall liker
    607
    Sted
    Oslo
    Jeg hoppet over Neat høyttalerne fordi jeg fikk et godt inntrykk av dem i Gøteborg i fjor. Det var tommelen opp! Lett å like høyttalere.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24

    Miles ahead!!

    Suverent engasjerende lyd - satt igjennom fem hele skiver ved to anledninger... INGEN ting som
    irriterte eller manglet, herlig driv, 3D, perspektiv, dybde, oppløsning.....bassdefinisjon og tyngde (!)
    hinsides det en skulle tro var mulig fra slike kompakte høyttalere.
    Som eier og forfekter av megasystemer og løsninger var det en vidunderlig deilig opplevelse
    å høre slik lyd i så kompakt format og ikke minst til en betalbar sum penger!!

    Jeg er sjelden eller aldri på messer/demoer for å oppleve skikkelig god lyd men nå har jeg
    sannelig erfart det også. Cool sound, cool speakers, cool guy too!

    Vis vedlegget 901173

    Løp & kjøp.


    Vis vedlegget 901167

    Og dette rommet hadde god akustikk, så klart. Jeg hadde mitt gamle lytterom fylt til randen med DaaD, ikke uten grunn.
    Dette anlegget spilte utrolig bra. Helt enig
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.510
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

    Miles ahead!!

    Suverent engasjerende lyd - satt igjennom fem hele skiver ved to anledninger... INGEN ting som
    irriterte eller manglet, herlig driv, 3D, perspektiv, dybde, oppløsning.....bassdefinisjon og tyngde (!)
    hinsides det en skulle tro var mulig fra slike kompakte høyttalere.
    Som eier og forfekter av megasystemer og løsninger var det en vidunderlig deilig opplevelse
    å høre slik lyd i så kompakt format og ikke minst til en betalbar sum penger!!

    Jeg er sjelden eller aldri på messer/demoer for å oppleve skikkelig god lyd men nå har jeg
    sannelig erfart det også. Cool sound, cool speakers, cool guy too!

    Vis vedlegget 901173

    Løp & kjøp.


    Vis vedlegget 901167

    Og dette rommet hadde god akustikk, så klart. Jeg hadde mitt gamle lytterom fylt til randen med DaaD, ikke uten grunn.
    Dette anlegget spilte utrolig bra. Helt enig
    Enig, spilte bra på det rommet 👍🏻
    Hadde stilt opp akustikkplater på vegger og litt i front, så var tydelig gjort en innsats for å prøve å gjøre det beste ut av det.

    31346F5E-DDBF-4E2B-825F-6736EDB6FB31.jpeg
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.309
    Torget vurderinger
    5
    Generelt inntrykk: bedre akustikk i disse hotellrommene enn i Horten? Bra med folk på lørdag, også kjentfolk. Mye jeg ikke rakk over. Men av det jeg fikk hørt var det et par kassehøyttalere som utmerket seg. Beste lyd, og mest for pengene: Revival Audio sine treveis.

    3FABF0F8-D18F-4D45-8569-6029504CDF96.jpeg
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Hva var prisen på de Rivival høyttalerne?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    54k NOK for de store. Spilte bra.

    Mest bang for the buck var i mine ører Magnepan LRS2. Usher sine små stativhøyttalere spilte flott på Airthight. Hamramr imponerte meg!

    Generelt bra lyd i flere rom. Bra stemning!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.317
    Antall liker
    13.381
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack för bilder och intryck satt på pränt för de av oss som har måttet hålla hjulen igång i helgen. 🙌
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    De neat htene hadde for lave stativer i forhold til stolene, havnet over bånddiskanten. Var vesentlig mer energi hvis jeg sank sammen i stolen
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    Syns Revival såg veldig mye større ut enn f.eks Heresy, men er faktisk bare 3cm bredere, 2cm dypere og 8cm høyere. ikke voldsomt store forskjellen om de skal stå på gulv. fordelen er at de går en oktav dypere :ROFLMAO:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig, suverent arrangement med et utrolig profesjonelt og gjennomarbeidet konsept.
    Voldsom feelgood faktor hele veien. Dette har definitivt livets rett og jeg våger påstanden om at
    dette har kommet for å bli! Vi venter spent på dato for neste år :D:D:D

    Vil gjerne få fremheve den utrettelige og allesteds nærværende @Grumpy som nok
    må ta mye av æren for kvaliteten tvers igjennom, det være seg markedsføringen, arrangementene
    med musikere og kåseringer og ikke minst håndtering av flere av de mange spennende
    produsentene fra det store utland - helstøpt! Mes compliments au Chef..​
    Takk Sluket, men her var det et team flinke folk som utfylte hverandre og ikke enkeltpersonen Grumpy, som alle gjorde sitt ytterste for at utstillerne og gjestene skulle trives. Markedsføringen er det nok proffene i Stereo+ som har håndtert til det fulle, og vel så det. Dessuten var utstillerne usedvanlige flinke til å gjøre rommene så attraktive som mulig - visuelt og lydmessig. Mange fortjener langt mer kred. enn meg skjønner du Sluket, men takk igjen og DU skal uansett få kysset ditt på kinnet 😘

    Våre frivillige, innleide ungdommer leverte en enestående innsats, langt over forventet. Kongeriket Norge har intet å frykte for fremtiden om gjennomsnittet av ungdommer er av slik kvalitet, med en opplagt selvsikker måte å løse oppgavene på. -Slik var ihvertfall ikke jeg på den alderen. Allikevel var det dere besøkende som tross alt skapte den gode atmosfæren og stemningen.

    Yan Friis og Tom Kristensen, Ingvild Koksvik og Knut Reiersrud presenterte oss perler på lange snorer med en variasjon og spenn som jeg tror passet noen og enhver. Det gjorde også alle foredragsholderne. Dette tilførte messa ikke bare nødvendig salt og pepper, men også en deilig dose søtt sukker (y).

    Det kommer ganske sikkert en rekke spennende opptak fra messa på youtubekanalen til Stereo+ så fort Ståle W. har fått redigert og publisert.

    En offisiell messerapport vil sikkert følge om noen dager.

    Takk til alle dere som var der, eller har fulgt med langveis fra.

    Blir godt å hvile litt nå, men jeg kommer sikkert til å le i søvne i natt som jeg gjorde i går når jeg kommer til å drømme om de ville historiene som Yann Friis fortalte noen av oss under middagen, bl.a. når han var i lukket restaurantbesøk med Pete Tosh og folka hans sammen med Mick Jagger I London.

    Jeg rakk ikke ta særlig mange bilder annet enn:

    IMG_20230312_210422.jpg

    Yan, Ingvild og Tom Hermann.

    IMG_20230312_210159.jpg

    Mine barndomsvenner Per og Geir som stilte opp som messas blide Messeverter. Dessverre var ikke Finn (nemolif) med på bildet. Han var minst like blid 😁

    IMG_20230312_205941.jpg


    IMG_20230312_205905.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.386
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Blir godt å hvile litt nå, men jeg kommer sikkert til å le i søvne i natt som jeg gjorde i går når jeg kommer til å drømme om de ville historiene som Yann Friis fortalte oss under middagen, bl.a. når han var i lukket restaurantbesøk med Pete Tosh og folka hans sammen med Mick Jagger I London.
    Godt jobba @Grumpy (y) Du kommer nok til å drømme søtt om overnevnte historier, men plutselig blir de avbrutt av naborommet som spiller på noen kjempe store høyttalere;)🤣
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Godt jobba @Grumpy (y) Du kommer nok til å drømme søtt om overnevnte historier, men plutselig blir de avbrutt av naborommet som spiller på noen kjempe store Canton høyttalere;)🤣
    Å Gud, måtte du minne meg på det Ou812? Nå blir det mareritt framfor morsomme drømmer om Friis på weed.

    Å bo i rom vegg i vegg med Canton Reference med 4 stk. 12"ere i hver ht på 110 db med trancemusikk natta lang før messestart. Ja, jeg fikk kontakt kl. 02:35, da roet det seg, men jeg var ør i nøtta resten av natta og er det fremdeles 🥴

    PS! Om noen påstår at disse Canton-greiene mangler bass, da lyver de!!!!
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.228
    Antall liker
    4.312
    Torget vurderinger
    0
    Har storkost meg på Oslo HiFi Show i dag!

    Genialt for skolekorpsfedre som skal bringe og hente i Asker kulturhus å bare kunne spasere bort til Scandic og kose seg.
    God stemning og mye flotte produkter. En stor takk til utstillere og ikke minst alle bak som har gjort dette mulig. Har ikke vært på messe på mange år, men kommer tilbake neste år hvis det blir...

    Hvis jeg skal trekke frem et produkt som var et nytt og spennende bekjentskap så har jeg lyst til å nevne Perlisten. Var bare kort innom hvert rom så lyttet ikke mye, men det jeg hørte på lavt volum var lovende.
     

    Vedlegg

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.211
    Sted
    Horten
    Ja dette var en proff gjennomført messe! (y)
    Genialt hotell å ha messa på, etasjene var ganske like så enkelt å orientere seg og dermed finne frem til alle rom og demoer.
    Bra merking av korridorer/trapper, inkl merking av de ulike rom med hvem som stilte ut.

    Mange bra anlegg som ble vist frem, mye god lyd. Ganske variert med musikk spilt rundt om kring.
    Noen lot besøkende foreslå/velge/finne frem låter som ble spilt, andre pusla med 1 platespiller og dermed fort 2 minutter andrektig stilhet mens platen ble byttet.
    -Sikkert en del av greia med vinyl, men skulle ønske de som holdt på med dette hadde med seg 2 spillere, så den ene kunne spille mens platen på andre ble gjort klar. Ikke alle var like tålmodige med å vente på neste låt.:rolleyes:
    Uansett mye spennende å lytte på.

    Så ut som de aller fleste hadde det hyggelig på messen.

    Dette var en messe som jeg håper blir en årlig hendelse!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Dato er nok allerede satt for neste år, men først må vi jo nyte Hortenmessa til høsten og...
    Skulle gjerne ha vært der, dette så veldig bra ut. Og det lover godt for nær framtid.
    Jeg håper å klare enten Horten eller denne neste gang, med litt flaks begge to.
    Hva er dato for Asker neste år?
     

    iGlenn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2019
    Innlegg
    171
    Antall liker
    287
    Mye er skrevet tidligere her og jeg gidder ikke helt å kjøre reprise... MEN

    Overrasket over at jeg ikke ser noen skrive noe om rommet til Duet Audio hvor de spilte på Kii Three BXT... Det var noe lyst i toppen der, som var eneste jeg reagerte negativt på, men etter å ha sittet en stund og lyttet også til noen selvvalgte låter så hørte jeg bare stjerner og engler. Aktive kardioder, 16 elementer i hver høyttaler som hver har sin egen 250W forsterker, DSP så det tyter ut av alle kropps- og høyttaleråpninger regner jeg med, og fy faen for en artikulasjon i midbass og bass... Det som i andre rom hørtes ut som ett trommeslag fant jeg ut hos Kii at egentlig var fire raske på rappen :LOL:

    Det koster jo både flesk og duppe og er vel således ikke særlig interessant for særlig mange, men det kan vel sies om mye av det andre på messen også.

    Uansett, dette var messens klare favoritt for min del, og det med god margin.

    IMG_4024.JPG


    Så var det messens største skuffelse... PS Audio.

    Disse hadde jeg gledet meg mye til å se og høre! De var dritfine å se på, men synes ikke de spilte noe bra. Regner med at rommet var synderen her, for disse mener jeg da bestemt at burde låte langt bedre enn hva de gjorde på messen?!?
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    437
    Antall liker
    607
    Sted
    Oslo
    Overrasket over at jeg ikke ser noen skrive noe om rommet til Duet Audio hvor de spilte på Kii Three BXT..
    Rart at vi har så forskjellig inntrykk. Jeg tenkte at det var et av få roms som hadde endel problemer med rommet. Da jeg var innom spilte rommet med i bassen. Det romlet. Lyden der traff meg ikke helt, men tenke de ikke fikk vist det beste i seg. De har jo fått mye skryt det merket?
     

    2roll

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2005
    Innlegg
    15
    Antall liker
    1
    Ja, det er rart hvordan hjernen vår tar med seg forutinntatte inntrykk. Jeg hadde store forhåpninger til Kii og synes det var messens beste lyd. Enig i at det var litt lyst i toppen, men hørte overhode ingen bassproblemer. Herlig engasjerende.
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Rart at vi har så forskjellig inntrykk. Jeg tenkte at det var et av få roms som hadde endel problemer med rommet. Da jeg var innom spilte rommet med i bassen. Det romlet. Lyden der traff meg ikke helt, men tenke de ikke fikk vist det beste i seg. De har jo fått mye skryt det merket?
    Meget! Synes dette var bedre en hva jeg pleier å høre på Horten. For min del blir hotellrom aldri noen stor høydar. Det var også enorm forskjell på hvor man satt/ sto i rommet. Bakerst i gangen og helt på sidene var som alltid grumsomt, mens det låt bra i «sweetspot» hos mange på Asker.
    Blandt de bedre opplevelse for meg var Duet sine Piega, Neat rommet og Naim/ Focal. Var tidlig på plass, så fikk «beste» plassene i rommene og spurte pent om litt musikk ønsker.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes også Kii Three BXT spilte meget bra, men jeg likte den tonale balansen best i stolen til venstre for sweetspot. Jeg synes det ble litt for mye i toppen i sweetspot, men plassering av instrumenter og vokal ble mye bedre.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.510
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Finns det någon som lyssnade på Kerr och YG Talus?
    Hørte Taulus med Gato Audio DIA-400s - hørtes fint ut det :) ble forklart en del om oppbygning, blant annet 100% trykkammer og en voldsomt solid frontbaffel frest ut av ett stykke aluminium som man fikk "kjenne på". Var ikke helt min smak av musikk, men var absolutt fint å høre på.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Finns det någon som lyssnade på Kerr och YG Talus?
    Kerr var ikke der, de hadde presentasjon på vårpuls hos ohfc. Hørte Taulus, det var pent og pyntelig. Veldig presist, men der jeg satt var det lite fundament selv om artikulasjonen var bra. Mulig det var bedre på første rad? Jeg hadde ikke den beste lytteposisjonen i det rommet.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Tusen takk for en meget vellykket messe. Jeg fikk pratet med kjent folk og kost meg. Et virkelig godt organisert arrangement.

    Messelyd er som regel ingen referanse men jeg koste meg på mange rom.
    Noen som i mine ører hadde fått det til var Audioaktøren, det store oppsettet til Kef, Norsk Audioteknikk, Gjallarhorn, Audioagenten, Duet audio med Piega og ikke minst Nordic Sound Design med de små Neat.

    Dette må dere fortsette med!
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    var innom messa i går med yngstemann
    veldig oversiktlig sted å ha det
    flere rom med akseptabel lyd
    bang for the buck gikk utvilsomt til Audionord/Magnepan! under 17K! whow
    meget godt arrangert event
    noen plater ble det og
    alt i alt en positiv overraskelse
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn