Oslo Hifi Show 11-12 Mars 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    493
    Antall liker
    940
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kult at ting skjer, men er Hifi-bransjen litt håpløse på arrangementer? Hvor vanskelig er det å ha en liste med utstillere presentert?
    Jeg synes det blir merkelig å ta betalt for inngang uten å faktisk gi noen info på hva man kan forvente.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.995
    Antall liker
    20.061
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kult at ting skjer, men er Hifi-bransjen litt håpløse på arrangementer? Hvor vanskelig er det å ha en liste med utstillere presentert?
    Jeg synes det blir merkelig å ta betalt for inngang uten å faktisk gi noen info på hva man kan forvente.
    Kan vel ikke forvente en komplett liste i Januar, når messen er i Mars......... den kommer nokk den ;)
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    493
    Antall liker
    940
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kan vel ikke forvente en komplett liste i Januar, når messen er i Mars......... den kommer nokk den ;)
    Trenger ikke komplett liste. Men det står ingenting på nettsiden. Jeg synes det er dårlig gjennomføring.
    12 oktober skrev de på facebook at de har 40 utstillere. Da kan de si hvem det er. Det vil 1) gjøre det enklere å selge billetter, 2) gjøre det enklere å få inn flere utstillere.

    Skjermbilde 2023-01-10 kl. 12.53.16.png
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Rabattkoden og linken dere har lagt ut på Stereo+ ser ikke ut til å fungere da datoene ikke stemmer. Fint om dere kan legge dette ut her i tråden.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.689
    Antall liker
    7.783
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Med så mange forhandlere av Parasound så håpet jeg på et heftig Halo-oppsett i Horten. Det skjedde ikke, så da håper jeg å se noe slikt på denne messen 😎
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Veldig bra utstillerliste. Alle er jo der !
    Vurderer en tur, og prøver å finne flere fluer å slå i samme smekken, kanskje en jobbtur.
    Nysgjerrig på f.eks. Devialet med SAM, Lyd &Akustikk med Vera, forhandlere som Gjallarhorn, Lydglede, Audiosenteret og DaCapo.
    Og alle de andre :)
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Lover bra. Og håper de får til rom bedre enn mye av hva som har vært i Horten. Det har ødelagt litt av opplevelsen for meg mange ganger der.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Håper det blir litt mer trøkk der enn denne tråden tilsier, forhåpentligvis blir det nok folk til en felles middag og litt gpp
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.418
    Antall liker
    102.477
    Torget vurderinger
    23
    Mistenker at jeg vet grunnen.. :unsure: :cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Inntrykket før messa med proff webside, utstillerliste, tidsplan for de arrangementene og ikke minst oversiktskart på rom/utstillere, er jo suverent. (y)
    Hvor finner du tidsplan for arr og oversiktskartet?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det jobbes sene kvelder til minste detalj og messepass hører til 🤣

    Finn en feil og vinn et dagspass.

    IMG20230309155349.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Powercon var raskest ute med svar og vinner et dagspass. Takk til alle som sendte meg PMer og alle hadde riktig svar.

    Innlasting på hotellet har starta:

    IMG20230309163013.jpg


    IMG20230309162947.jpg


    PA anlegg til Ingvild Koksvik, Knut Reiersrud, Yan Friis og Tom Kristensen er velvillig lånt ut av Store-Lars i OAS/Multitechnic AS. Jeg har lovet Lars et kyss på kinnet fra Ingvild 😘
    IMG20230309163024.jpg


    Merking av rom er nært forestående
    IMG20230309163044.jpg


    Roll-ups og skilting er i boks.
    IMG20230309163100.jpg


    IMG20230309164517.jpg

    IMG20230309171835.jpg


    Nå er det kun deg som mangler.
    Håper vi sees i hælja 🥳
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Er dette hifi-show'et annonsert andre steder enn her? Ikke sett noe i Budstikka eller i andre kanaler der folk utenfor "familien" kan se det, og det er litt skummelt, tenker jeg...
    Hva har arrangørene gjort for å tiltrekke seg nye venner i et område med mange kjøpesterke husholdninger?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    4.690
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Er dette hifi-show'et annonsert andre steder enn her? Ikke sett noe i Budstikka eller i andre kanaler der folk utenfor "familien" kan se det, og det er litt skummelt, tenker jeg...
    Hva har arrangørene gjort for å tiltrekke seg nye venner i et område med mange kjøpesterke husholdninger?
    Tenkte det samme. Rart HiFi-folket aldri lærer å tenke litt bredere. Kundekretsen for tung hifi blir jo ikke akkurat yngre og bredere. Litt hjelp til å bruke noen tusenlapper på SoMe annonsering ville vært lett å hanke inn.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.526
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Det hotellet så ut til å være en drøm å finne frem i. 👍
    Er det stereo+ som arrangerer messen?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.632
    Antall liker
    15.465
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Er dette hifi-show'et annonsert andre steder enn her? Ikke sett noe i Budstikka eller i andre kanaler der folk utenfor "familien" kan se det, og det er litt skummelt, tenker jeg...
    Hva har arrangørene gjort for å tiltrekke seg nye venner i et område med mange kjøpesterke husholdninger?
    Takk som spør Pedal Håkon. Messa har hatt forsideannonser i Budstikka på onsdag og muligens i dag fredag + innholdssider i Budstikka i tillegg til en halv side i Dagens Næringsliv lørdagsmagasin + en massiv digitalkampanje på Facebook,. Instagram +++.

    Bentley stiller også med biler og har nok spredd budskapet i sine kretser.

    Aldri før har vel en norsk Hifi-messe hatt en tilsvarende markedsføring også med limte stickers på diverse nettsider.

    Så får man se til helgen da, hva det bidro til... 😁

    IMG_20230305_205710.jpg


    Men uansett, så håpes det på at både bransjen og besøkende, uavhengig av størrelse på lommeboka, får en god og positiv opplevelse. Mange har ihvertfall gjort sitt ytterste for at det skal skje.

    Samtidig vil jeg anbefale alle å få med seg det verbale showet som starter allerede på lørdag kl. 11:30. Yan Friis og Tom Herman Kristensen er virkelig gode 👍
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    4.690
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Messa har hatt forsideannonser i Budstikka på onsdag og muligens i dag fredag + innholdssider i Budstikka i tillegg til en halv side i Dagens Næringslivs lørdagsmagasin + en massiv digitalkampanje på Facebook,. Instagram +++.

    Bentley stiller også med biler og har nok spredd budskapet i sine kretser.

    Aldri før har vel en norsk Hifi-messe hatt en tilsvarende markedsføring også med limte stickers på diverse nettsider.

    Så får man se til helgen da, hva det bidro til... 😁

    Vis vedlegget 900171

    Men uansett, så håpes det på at både bransjen og besøkende, uavhengig av størrelse på lommeboka, får en god og positiv opplevelse. Mange har ihvertfall gjort sitt ytterste for at det skal skje.

    Samtidig vil jeg anbefale alle å få med seg det verbale showet som starter allerede på lørdag kl. 11:30. Yan Friis og Tom Herman Kristensen er virkelig gode 👍
    Jeg bøyer meg skamfull over å ha misset annonsene. Papiravis leses ikke og « overvektig mann 50+, bosatt i bærum» har tydeligvis unngått å bli segmentert i FB annonseringen 🤣.
    Uansett gledes det til messa og verdsettes høyt!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.418
    Antall liker
    102.477
    Torget vurderinger
    23
    Klassisk. Alltid skal det sytes og bæres om manglende markedsføring etc. etc. - gjerne uten forutgående sjekking av hva som faktisk er gjort. Hva tror folk egentlig denne lille nisjen tåler av utgifter? Hva forventer folk?? Reklamespotter i TV2, TVNorge osv. i beste sendetid? Krigstyper i de råtne nettavisene til VG og Dagbladet?? Dette har vært behørig belyst i reelle fora inkl. HFS, og utstillerne har vært skikkelig flinke til å highlighte dette også, med fokus på nyheter og events.
    Det har heller ikke manglet på mailer fra ymse leverandører, og utstillerene har god dekning om dette på sine nettsider. Hva blir neste "ankepunkt"? At det koster et par halvlitere for å komme inn??? Jeeezzz....


    Noen utstillereksempler ...
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn