Oslo AP snart styrt fra Moskéen

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.419
Sted
Nøtterøy
Må si meg hjertens enig pstraums. Dette er folkeopplysning på høyt nivå. Nå tenker jeg grumset på høyresiden får noe å tenke på.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
GRUMSET hører sikkert ikke på fornuft, men noen av vi andre semi-blå (avhengig av sak) har kanskje et par ting å lære ;) (og det tror jeg folk av andre farger har også når det gjelder akkurat dette)

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
839
Pink_Panther skrev:
Fantastisk artikkel. Det begynner med "Partiet vil..." for så å tone ned til "partitoppene" og deretter "Deler av Oslo AP" for å ende opp med "kilder i Oslo AP" ;D
Litt morsomt hvordan du prøver å bagatellisere artikkelen. Du kan kanskje karakterisere Jan Bøler som "kilder i Oslo AP", men han er da vel formann?
Tro hvor mange hoggtenner hadde vært ute hvis det var det fryktelige FrP som hadde luftet dette?

Forøvrig sier forslaget noe om AP's demokratiforståelse, velgerne får fint finne seg i å velge de AP sier de skal velge!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.719
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Berre sånn for oppklaring:
Eg lurer på kvar grensa mellom "mørkeblå" og "grums" går, og korleis sjølvoppfatninga er jamtover? Berre sånn i ettertanke. Eg lurer fælt på:
- Er mørkeblågrumsfrekvensen spesielt stor mellom:
a) hifi-entusiastar?
b) hifisentralmedlemer?
c) nettfolk generelt?
d) osloværingar?

Eg reknar med at det Garborg sa om vitet; at det
-er den einaste ressursen ingen misunner nokon, (fordi ingen meiner å ha for lite, medan det gjerne er eit problem for andre)
- at det ikkje strekk til,
gjer seg like gjeldande mellom oss som andre stadar. Såleis meiner vi nok å ha heilt rett, alle saman. Noko vi hevdar høgrøysta i til dømes kabeldebattar. Men sett i lyset frå siste halvår, kunne det vere interessant å sjå korleis vi oppfattar oss sjølve, vårt handlingsrom og våre plikter på.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.419
Sted
Nøtterøy
Jeg tror Arve at vettet stort sett er jevnt fordelt, og at folk kanskje ikke er så ekstreme som de gir utrykk for.

Det at folk tyr til ekstreme ytringer både på høyre og venstresiden tror jeg ofte skyldes usikkerhet.

Og, hadde vi ikke kunnet være anonyme så tror jeg ytringene hadde vært av en annen karakter.

Jeg tror at vi innerst inne er hyggelige mennesker alle sammen. :)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.410
Torget vurderinger
1
Å stille spørsmål om hva som er innenfor demokratiets spilleregler er selvsagt grums ???

Nå har jo SV i både Bergen og Oslo hatt noen episoder som ikke var akseptable, og rapporter fra land som ligger før oss indikerer at bruk av trusler/gruppepress er mer utbredt blant noen grupper innvandrere.

Har man levert stemmeseddel på Oslo østkant noen ganger så får man med seg overlevering av stemmeseddel utenfor valglokalet og muligens en liten gruppe 2/3 menn som oppsøker folk i kø eller på vei mot denne, når dette har gjentatt seg flere ganger kan man lure på hva denne korte ordvekslingen består av?

Man brunbeiser den som poster info om at ap ønsker å begrense velgernes mulighet for å få ønsket mann/kvinne valgt Jeg vurderte sterkt å poste denne under Nok et genialt……

jeg er for mer direkte demokrati så de flinke av dere finner nok ut hva jeg mener om forslaget

U

utgatt19288

Gjest
Roald skrev:
jeg er for mer direkte demokrati så de flinke av dere finner nok ut hva jeg mener om forslaget
Generelt lav takhøyde i slike diskusjoner. Mer en 30% med rare navn der i blant Elvis. Fremdeles mer enn 40% av befolkningen som ikke stemmer ved kommunevalg - de må gjerne opp av sofan vis de føler angst.....

Direkte demokrati kan i praksis være det samme som folkeavstemmning. Har 2 spm?
1) Hvem skal fore folket med opplysninger og underlag til en beslutning?
2) Hvem orker sette seg inn i alle saksopplysninger som sikrer at vi får en balanse mellom kort og langsiktige løsninger.

Når "folket" bestemmer er gir dette det samme resulat som når blårussen styrer bedriften. Det er de kortsiktige løsningene/gevinstene som dominerer....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.719
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Baard skrev:
Roald skrev:
Generelt lav takhøyde i slike diskusjoner. Mer en 30% med rare navn der i blant Elvis. Fremdeles mer enn 40% av befolkningen som ikke stemmer ved kommunevalg - de må gjerne opp av sofan vis de føler angst.....

Direkte demokrati kan i praksis være det samme som folkeavstemmning. Har 2 spm?
1) Hvem skal fore folket med opplysninger og underlag til en beslutning?
2) Hvem orker sette seg inn i alle saksopplysninger som sikrer at vi får en balanse mellom kort og langsiktige løsninger.

3) Når "folket" bestemmer er gir dette det samme resulat som når blårussen styrer bedriften. Det er de kortsiktige løsningene/gevinstene som dominerer....
1. VG og Dagbladet. Og Quiz-program i radio og TV.
2. Uinteressant. Det finnest ein svada-generator på nettet som kan spy ut all den info som trengs for å kvele kven som helst.
3. Heilt klart. Så ein av oss (helst ein liten, hissig med rette (?) haldningane) bør tilby seg å ta over styringa.

S

Slubbert

Gjest
"I 2040 vil nesten halvparten av Oslos befolkning ha innvandrerbakgrunn."

So? I USA har 98,7% av befolkningen innvandrerbakgrunn.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Andy skrev:
Jeg tror Arve at vettet stort sett er jevnt fordelt
Andy skrev:
Jeg tror at vi innerst inne er hyggelige mennesker alle sammen. :)
Så alle er hyggelige og ca like vettuge...

Det neste blir vel at dette gjelder fjernkulturelle negermuslimer også.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Slubbert skrev:

Ja, og det gikk ikke videre bra for de som bodde der fra før.

V

vredensgnag

Gjest
Startet en tråd om dette her, men den kokte vekk.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,62107.0.html

Jeg misliker forøvrig sterkt tittelen på denne tråden, og vil påpeke at det ikke er muslimer det kommer flest av.

Vanskelig emne å diskutere, fordi man blir øyeblikkelig brunstemplet.
For resten av verden har Norge i dag like stor tiltrekningskraft som Klondyke hadde i 1897.
Med dagens rammer og velferdsordninger er jeg personlig helt sikker på at det ikke vil ta så lang tid som 2040 før den statistikken er virkelighet.

Vedlegg

S

Slubbert

Gjest
Tor Nado skrev:
Slubbert skrev:

Ja, og det gikk ikke videre bra for de som bodde der fra før.
Er du redd for at Davy Crockett plutselig skal stå på døra? Klart, hvis du vil skalpere alle fremmede og tviholde på en urfolkslevevei i fornektelse av at samfunnet endres, så vil det nok ikke gå så bra med deg heller. Jeg finner det mer konstruktivt å forholde meg til endringene som faktisk skjer og fremme de idealene og verdiene jeg står for. Og én av dem er at etnisitet er uvesentlig og at alle er individer.

S

Slubbert

Gjest
^ Som sagt driter jeg i etnisitet, er ikke dermed sagt at jeg ikke synes religion bør bekjempes.

V

vredensgnag

Gjest
Personlig syns jeg vi er for slepphendte.
Nylig parkerte UDI en ordning med repatriering av hviterussere. Stakkars gutta fikk beskjed om at de fikk 20.000 i hånden om de ville returnere til hjemlandet. Det gjorde de, mens de opplyste til venner hjemme at det bare var å reise til Norge for å få utlevert 20.000 kroner. Hele tettstedet satte seg på flyet.
http://www.dagbladet.no/2012/03/12/nyheter/innenriks/asylsokere/20643273/

Det er fint å være blåøyd, men noen ganger kan man også sette på seg brillene, om påkrevd.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
Enkelte politikere er ikke blåøyd - de er faktisk rimelig brunøyde, da de har hodet et visst sted. Intensjonene er greie og gode nok, idealistisk sett, men det er absolutt ingen forståelse for langtidsutvikling/effekt eller skalering av forhold. Det mangler nok også rimelig mye på kunnskap om fremmede lands kulturer og hvordan dette selvsagt former menneskene derfra.

N

nb

Gjest
Hovedstadens byplanleggere har jo ikke en gang klart å planlegge for det nåværende antall osloborgere, så på akkurat den fronten tror jeg det ser rimelig mørkt ut. Listen over lokalpolitikere som blir overrasket over at folk som var 1 år gamle for 5 år siden nå nærmer seg skolestart er nok ganske lang.

Topp Bunn