|
Litt morsomt hvordan du prøver å bagatellisere artikkelen. Du kan kanskje karakterisere Jan Bøler som "kilder i Oslo AP", men han er da vel formann?Pink_Panther skrev:Fantastisk artikkel. Det begynner med "Partiet vil..." for så å tone ned til "partitoppene" og deretter "Deler av Oslo AP" for å ende opp med "kilder i Oslo AP" ;D
Generelt lav takhøyde i slike diskusjoner. Mer en 30% med rare navn der i blant Elvis. Fremdeles mer enn 40% av befolkningen som ikke stemmer ved kommunevalg - de må gjerne opp av sofan vis de føler angst.....Roald skrev:jeg er for mer direkte demokrati så de flinke av dere finner nok ut hva jeg mener om forslaget
...dei intelligente av oss, altså?Roald skrev:jeg er for mer direkte demokrati så de flinke av dere finner nok ut hva jeg mener om forslaget
1. VG og Dagbladet. Og Quiz-program i radio og TV.Baard skrev:Generelt lav takhøyde i slike diskusjoner. Mer en 30% med rare navn der i blant Elvis. Fremdeles mer enn 40% av befolkningen som ikke stemmer ved kommunevalg - de må gjerne opp av sofan vis de føler angst.....Roald skrev:jeg er for mer direkte demokrati så de flinke av dere finner nok ut hva jeg mener om forslaget
Direkte demokrati kan i praksis være det samme som folkeavstemmning. Har 2 spm?
1) Hvem skal fore folket med opplysninger og underlag til en beslutning?
2) Hvem orker sette seg inn i alle saksopplysninger som sikrer at vi får en balanse mellom kort og langsiktige løsninger.
3) Når "folket" bestemmer er gir dette det samme resulat som når blårussen styrer bedriften. Det er de kortsiktige løsningene/gevinstene som dominerer....
Andy skrev:Jeg tror Arve at vettet stort sett er jevnt fordelt
Så alle er hyggelige og ca like vettuge...Andy skrev:Jeg tror at vi innerst inne er hyggelige mennesker alle sammen.![]()
Ja, og det gikk ikke videre bra for de som bodde der fra før.Slubbert skrev:"I 2040 vil nesten halvparten av Oslos befolkning ha innvandrerbakgrunn."
So? I USA har 98,7% av befolkningen innvandrerbakgrunn.
Er du redd for at Davy Crockett plutselig skal stå på døra? Klart, hvis du vil skalpere alle fremmede og tviholde på en urfolkslevevei i fornektelse av at samfunnet endres, så vil det nok ikke gå så bra med deg heller. Jeg finner det mer konstruktivt å forholde meg til endringene som faktisk skjer og fremme de idealene og verdiene jeg står for. Og én av dem er at etnisitet er uvesentlig og at alle er individer.Tor Nado skrev:Ja, og det gikk ikke videre bra for de som bodde der fra før.Slubbert skrev:"I 2040 vil nesten halvparten av Oslos befolkning ha innvandrerbakgrunn."
So? I USA har 98,7% av befolkningen innvandrerbakgrunn.
I'm notSlubbert skrev:(...) og at alle er individer.