Osborn Interlude

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Osborn spiller bra, hørt det en gang hos hifi-guiden.. men det var lenge sea.. Men vondt var det itte å høre på.. Slettes ikke.

PK
 

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Hei.

Har også hørt masse forskjellig hos Arild på Hifi-Guiden. Har selv hatt Titanmodellen et års tid. Osborn spiller kjempebra med riktig match, hos meg, med EMC-1, Jeff Rowland og mye sølv i kablene ble dette en dårlig match. Diskanten ble til tider veldig hard\spiss og slitsom, så enden på visa ble at jeg solgte dem og gikk over til Consonace Eric Grand. Men, om du har elektronikk som bikker mot det varme og fyldige, så kan dette bli kjempe bra. Osborn har stort sett høy db, så bruke av rørforsterkere er helt topp.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er det Focal elementene som kan gjøre de litt spisse ? Siden Jeff R er ikke den mest påtrengende transistor trinnet jeg vet om.... :)
 

torhaavard

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
197
Antall liker
0
Ja jeg tror det kan være elementene. Har nå Consonance Eric Grand, og dette låter bare utrolig herlig..
 

erys

Medlem
Ble medlem
22.03.2007
Innlegg
5
Antall liker
0
Har denne hjemme til test nå, og er litt usikker. Sammenlinkner mot mine HF275 Helios. I mitt oppsett er HF'ne veldig oppløste - og kanskje litt (for) analytiske!?! Synes hittil i testingen at Interlude er mer "musikalske". Litt mer behagelige å lytte til - kanskje.
Interlude er jo forholdsvis dyre (30k nye) til å være en "enkel" 2-veis konstruksjon.
Mulig at mye av prisen er fraktkostnader fra "down under"
Noen som har tips/forslag til andre i prisklassen.
Har testet Spendor 8s, men denne "overkjøres" av Interlude. OBS! Tips må være lettdreven (90db+) med forholdsvis linjær imperdansekurve.
 
Topp Bunn