ORG-Ny audiofil label

R

rico

Gjest
Her siste nyhetsskriv fra MD der de introduserer en (for meg) ny audiofil label som ser ut til å ha et sterkt fokus på kvinnevokal.

Av en eller annen grunn får jeg ikke linken til å virke men kan si at det var mange titler (4 stk.) med Diana Krall bl.a. på 180 gr. vinyl. Å så denne da...http://www.musicdirect.com/product/82494

"Now available from Music Direct, the Original Recordings Group (ORG) is dedicated to producing the highest quality vinyl records available! Each of these 180g LP's are limited editions, produced with first-class Mastering, pressing & packaging."

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Da mangler vi bare brukernavn og passord til e-postkontoen din, så kan vi også lese skrivet. ;D

R

rico

Gjest
Lille_Adam skrev:
Da mangler vi bare brukernavn og passord til e-postkontoen din, så kan vi også lese skrivet. ;D
;D ;D

Jeg fant det på sidene til MD også ser du men det ville seg ikke....

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Hmmm, har ikke hu derre Diana Krall blitt utgitt her og der før da? Jaja, det kommer vel mer non-Krall greier etterhvert.

R

rico

Gjest
Krall hopper vi stillt og rolig over men Pop-Pop er jo en perle, hadde vært interesant og hørt den mot f.eks. Alto pressingen.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.049
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er det noen forskjell på utgivelsen i innlegg#1 og innlegg#6 av Pop Pop?
Prisen er det jo forskjell på....

R

rico

Gjest
emotikon skrev:
Er det noen forskjell på utgivelsen i innlegg#1 og innlegg# av Pop Pop?
Prisen er det jo forskjell på....
Ja jeg så det samme, MD og AS skriver ingenting om at det er dbl. LP slik som ED gjør, kanskje prisen er gått opp etter det ble bestemt at det skulle være en dbl? Ser at Diana Krall sine også skal utgis som dbl. LP`er (ref. Elusive)

R

rico

Gjest
Ser at ORG også har kastet seg på 2x45 rpm re-utgivelser av jazz klassikere, mye Coltrane ser jeg.
Noen av ORG utgivelsene er mastret hos AcousTech så da blir det vel av samme kvalitet som AP, MM etc.?
Så kan man jo alltid diskutere om det er noe poeng i/marked for at en plate finnes i 180gr., 200gr, japansk utg., vanlig vinyl, 2x45rpm utgaver...

http://store.acousticsounds.com/search_results.cfm?Adv=true&LabelID=2782

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noe sier meg at tittelvalget er noe... eh, uoriginalt? Hadde man ikke hatt så og si alle de interessante titlene på supre remastere fra f.eks Speakers og andre fra før, så hadde man jo kanskje skulle vurdert kjøp. Ikke fillern om jeg nerder meg til å kjøpe en 45rpm utgave til $60 av en LP jeg allerede har på glimrende vinyl.

Beklager negativisme; men Krall er helt død musikk i mine ører, og de andre titlene har jo de fleste; og de er jo også i hovedsak utgitt på vinyl av premium-label'er de senere år... så jeg skulle gjerne ha sagt noen pauli ord til ham som velger titler. Ærlig talt! Nuvel, bra konsept da forsåvidt, det å utgi klassikere med best mulig lydkvalitet.

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Vidar P skrev:
Noe sier meg at tittelvalget er noe... eh, uoriginalt? Hadde man ikke hatt så og si alle de interessante titlene på supre remastere fra f.eks Speakers og andre fra før, så hadde man jo kanskje skulle vurdert kjøp. Ikke fillern om jeg nerder meg til å kjøpe en 45rpm utgave til $60 av en LP jeg allerede har på glimrende vinyl.

Beklager negativisme; men Krall er helt død musikk i mine ører, og de andre titlene har jo de fleste; og de er jo også i hovedsak utgitt på vinyl av premium-label'er de senere år... så jeg skulle gjerne ha sagt noen pauli ord til ham som velger titler. Ærlig talt! Nuvel, bra konsept da forsåvidt, det å utgi klassikere med best mulig lydkvalitet.

Mvh Vidar P
Visst er det et bra konsept men det er veeeldig mange som gir ut kvalitets pressinger nå? Titlene er det så som så med synes jeg også, men alle andre er jo "opptatt"...

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg har Rickie Lee Jones Pop Pop og Beck Odelay. Odelay er mye bedre enn min litt dårlige 90-tallspressing. Om Pop Pop er bedre, like bra eller dårligere enn Rickie Lie Jones og It's Like This, skal jeg ikke si. Jeg liker alle tre. 8)

R

rico

Gjest
quad_lars skrev:
Jeg har Rickie Lee Jones Pop Pop og Beck Odelay. Odelay er mye bedre enn min litt dårlige 90-tallspressing. Om Pop Pop er bedre, like bra eller dårligere enn Rickie Lie Jones og t's Like This, skal jeg ikke si. Jeg liker alle tre. 8)
Jeg har en fantastisk pressing av Pop Pop fra Alto, har du den og eventuelt sjekket de mot hverandre?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
rico skrev:
quad_lars skrev:
Jeg har Rickie Lee Jones Pop Pop og Beck Odelay. Odelay er mye bedre enn min litt dårlige 90-tallspressing. Om Pop Pop er bedre, like bra eller dårligere enn Rickie Lie Jones og It's Like This, skal jeg ikke si. Jeg liker alle tre. 8)
Jeg har en fantastisk pressing av Pop Pop fra Alto, har du den og eventuelt sjekket de mot hverandre?
Nei, den har jeg ikke.

R

rico

Gjest
Fant litt mer info om disse 45RPM platene...

Presenting ORG Ultimate Impulse 180gram, double 45rpm LPs! ORG is proud to present the ORG Ultimate Impulse Editions, a brand new series of great LP titles from the Impulse catalog. Cut at 45rpm by Bernie Grundman on his newly upgraded mastering system and tube powered lathe, these LPs are plated and pressed by Pallas in Germany and sleeved in deluxe heavy duty gatefold jackets printed in Europe. They represent the very finest examples of the vinyl LP format available today.

Mastered by Bernie Grundman from the Original Master Tapes! Only 1000 Numbered Limited Edition Copies Worldwide!

Bernie Grundman's Updated Mastering System:
New customized dual mono power supplies
New tape pre-amplifier: an upgraded hybrid design with single-ended in-out that is specifically triode on the input for the gain and EQ and feeds into a discreet solid state circuit that drives the output
Brand new tape heads for the Studer playback tape machine including a complete hardwire with Cardas cables
The power supplies on tube cutter amps have been updated and rewired with Cardas cable on the head leads and feedback
The Studer in Bernie's cutting room is essentially transport only i.e. it is used for the superb stability of its mechanical parts. All the electronics (from the tape heads through to the cutting head on the lathe) have now been totally customized and hard-wired point to point
The tube cutting amps used for the ORG LP reissues have just been re-tubed with ex-US military grade tubes from Sylvania

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
rico skrev:
quad_lars skrev:
Jeg har Rickie Lee Jones Pop Pop og Beck Odelay. Odelay er mye bedre enn min litt dårlige 90-tallspressing. Om Pop Pop er bedre, like bra eller dårligere enn Rickie Lie Jones og t's Like This, skal jeg ikke si. Jeg liker alle tre. 8)
Den har jeg, i testpressing sågar, og en original pressing; men har ikke den andre. Imidlertid kan jeg vanskelig forestille meg at PopPop skal kunne låte noe meningsfullt bedre enn fra Alto... så vil heller bruke penger på en annen tittel!

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Vidar P skrev:
rico skrev:
quad_lars skrev:
Den har jeg, i testpressing sågar, og en original pressing; men har ikke den andre. Imidlertid kan jeg vanskelig forestille meg at PopPop skal kunne låte noe meningsfullt bedre enn fra Alto... så vil heller bruke penger på en annen tittel!

Mvh Vidar P
Enig, Alto`en låter utrolig bra så det var derfor ingen plan om å gå til innkjøp av ORG`en, bare lurte på om noen hadde "sjekket", er ORG "der oppe" så er den bra! :)

Synes å huske at Alto`en forsvant fort ut av markedet kort tid etter den kom ut, noen får korrigere meg men var det noe som gjorde at den ble trukket tilbake?

Håp enda for de som er villige til å betale. :)

http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=35248

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mulig de hadde rettigheter kun en tidsbegrenset periode? Eller at det oppsto noe krøll med rettighetene? Eller at Alto la inn årene? Jeg vet ikke, men savner flere av deres pressinger av EMI-klassikere; de var virkelig gode!

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Her et utdrag fra en test av 45 RPM`ene i TAS i neste nummer...

"Audiophile titles will be mastered and cut by Bernie Grundman. But because RTI's pressing and plating plant is backlogged, Pallas in Germany is manufacturing ORG's LPs. Gatefold jackets will be crafted and printed by the Czech Republic, and Ying Tan (also of Groove Note) believes they will 'set new standards for their look and tactile quality.'"- Wayne Garcia, The Absolute Sound, April/May 2009, Issue 192

"…it's hard to imagine this set sounding better. The stage is large and open, instrumental tones and textures are palpably rich, and there's a breathtaking immediacy to the group's extraordinary playing." – Wayne Garcia, The Absolute Sound, April/May 2009, Issue 192

Topp Bunn