Ordinært

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Hei!

Hvorfor er det alltid så mange tråder om dagsaktuelle nyhetssaker bestandig? Jeg finner flere tråder om LO, Regjeringen, og nå nylig om 9/11, terror, muslimer, etc.

Er det ingen her som har noen andre interesser enn hifi og sånt som "alle" prater om hele tiden, dvs. nyheter, bil/båt og fotball?

Treiginger! Det er det dere er! ;D

O

OldBoy

Gjest
Du finner da tråder om det meste her. Du trenger faktisk ikke å lete så lenge heller.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Du finner da tråder om det meste her. Du trenger faktisk ikke å lete så lenge heller.
Jeg synes ikke det jeg. Og om jeg finner noen er det lite interesse for det.

Man finner lite om f.eks. norsk språkhistorie, Johannes Vermeer, universitetenes historie, rettsmedisin, spillteori, nobelprisvinnere i fysikk, Stein Rokkan, Grand National, arkitektur, skoleuniformer, norrøn mytologi, turkmenske språk, reklamepenner, heraldikk, byplanlegging, diabetesforskning, tasker til mobiltelefoner, seismografi, litauisk grammatikk, etc.

O

OldBoy

Gjest
Jeg synes ikke det jeg. Og om jeg finner noen er det lite interesse for det.

Man finner lite om f.eks. norsk språkhistorie, Johannes Vermeer, universitetenes historie, rettsmedisin, spillteori, nobelprisvinnere i fysikk, Stein Rokkan, Grand National, arkitektur, skoleuniformer, norrøn mytologi, turkmenske språk, reklamepenner, heraldikk, byplanlegging, diabetesforskning, tasker til mobiltelefoner, seismografi, litauisk grammatikk, etc.
Så start tråder om dette hvis det er så viktig for deg, ikke bare sitt der og vent!

Hvem er Stein Rokkan, forresten?

Litauisk grammatikk må jeg virkelig perfeksjonere meg i. Det nye verdensspråket, formoder jeg.

Jeg ser frem til mange interessante innlegg fra ditt tastatur. :) :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Rokkan er da nevnt ved flere anledninger.

Vil du diskutere tasker til mobiltelefoner eller annet, er det jo bare å starte en tråd?

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Stein Rokkan var en politisk teoretiker. Han er mest kjent for sine teorier om stats- og nasjonsbyggingsprosesser. Kanskje ikke så kjent blant allmuen i Norge, men på sitt område en verdenskjent figur. Han har fått et eget forskningssenter oppkalt etter seg ved Universitetet i Bergen:

Rokkansenteret

;)

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Vil du diskutere tasker til mobiltelefoner eller annet, er det jo bare å starte en tråd?
Det har jeg gjort i fortiden, men det blir lite oppbud.

Dessuten ville jeg med denne tråden gjerne få noen "treiginger" på nakken. ;D ;)

O

OldBoy

Gjest
Det har jeg gjort i fortiden, men det blir lite oppbud.

Dessuten ville jeg med denne tråden gjerne få noen "treiginger" på nakken. ;D ;)
Vel, vel, nå har du i hvert fall fått meg tent på Stein Rokkan. Og for ordens skyld: jeg har faktisk lest en del av hans publikasjoner, men navnet hans glapp fra knaggen et kort øyeblikk.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Vel, vel, nå har du i hvert fall fått meg tent på Stein Rokkan. Og for ordens skyld: jeg har faktisk lest en del av hans publikasjoner, men navnet hans glapp fra knaggen et kort øyeblikk.
Ja, hvis man er interessert i å stikke nesa litt dypere i temaet "hva er egentlig demokrati?", burde man i hvertfall lese hans artikkel kalt "Stemmer teller, ressurser avgjør" dersom man kan få tak i den. ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde halve Stat, nasjon, klasse på pensum STV grunnfag. Rokkan er bra.

Nå har jeg startet en tråd om et emne som interesserer deg Kimmern.

;D

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Jeg hadde halve Stat, nasjon, klasse på pensum STV grunnfag. Rokkan er bra.

Nå har jeg startet en tråd om et emne som interesserer deg Kimmern.

;D
Hehe. Gratulerer, og takk! ;D

Topp Bunn